Kamery - 8mm, super 8
#51 Snek
Publikováno 9 únor 2009 - 13:13:11
v perforaci a ve velikosti políčka.
Tvoje kamera je DS8, potřebuješ do ní DS8 film.
Foma dělá dvě verze, DS8 a Normal 8.
Obojí je šíře 16 mm, točí se na jednu stranu filmu, až se dotočí, film se v kameře otočí (princip stejný jako kdysi u páskových magnetofonů) a vytočí se druhá strana. Vyvolá se jako 16mm film, a filmovou řezačkou se rozřízne.
Podtrženo sečteno, Normal 8 film který máš je ti v DS8 kameře nanic, kamera nebude umět ten film posouvat (kvůli odlišné perforaci filmu).
#52
Publikováno 9 únor 2009 - 13:17:18
ale nebyl jsem si jisty jestli to ta kamera neveme
#53
Publikováno 9 únor 2009 - 13:19:14
#54 Snek
Publikováno 9 únor 2009 - 14:01:57
#55
Publikováno 9 únor 2009 - 14:33:54
Sneku - jak to bude teda s tou sekci super8mm ? ja myslim ze by to vedenim proslo ne ? Mam napsat panu ridicimu ?
#56 Snek
Publikováno 9 únor 2009 - 14:41:52
Sneku - jak to bude teda s tou sekci super8mm ? ja myslim ze by to vedenim proslo ne ? Mam napsat panu ridicimu ?
jj, jen do toho, máš moji plnou důvěru
#57
Publikováno 9 únor 2009 - 14:45:16
#58
Publikováno 9 únor 2009 - 15:58:25
Mohl by se někdo ujmout kalkulačky a zpočítat náklady jak finanční, tak i časové na provoz koníčku???
Dík
Roman
#59
Publikováno 9 únor 2009 - 16:18:37
#60
Publikováno 9 únor 2009 - 16:19:33
Kameru sezenes levno, material je uz horsi, volani je uz to nejdrahsi....
Do neceho prece ty penize davat musime ne proto jsme taky temnokomornici
#61
Publikováno 9 únor 2009 - 17:23:42
#62 Snek
Publikováno 9 únor 2009 - 17:39:51
Volání ... poslat to někam nemá cenu. Nejblíže do německa nebo holandska, bratru 15 - 30 euro za film i s poštovnym. Volám filmy doma. Tetenal E6 kit stojí do 800 Kč a vymáchám v něm 12 filmů ...
Asi bych si mohl vybrat levnější záliby, ale... když tohle má proste svý kouzlo, no prostě jak říká Mamiak, životní styl
#63
Publikováno 9 únor 2009 - 18:00:08
#64
Publikováno 9 únor 2009 - 18:21:00
já bych řek romane, že to prostě bude něco jako otázka životního stylu a tam se náklady moc nepočítaj
Nojo. To je fakt. Zatím se přemlouvám, že mám koníčku dost, ale když jsem před rokem s filmováním zkončil, tak jsem si byl vědom, že když se někdo najde, kdo by filmoval, tak by jsem se ke koníčku vrátil. Pořád si však uvědomuji, že 10minut filmu do 1000 korun nepořídíš. Čas by jsem nepočítal. Jak říkáš, jde o koníček.
#65
Publikováno 9 únor 2009 - 18:29:15
#66
Publikováno 9 únor 2009 - 19:50:59
Roman
#67
Publikováno 9 únor 2009 - 19:56:47
ne ne dikes kamarad tocil na 16mm film ( kamera bolex s tim rotacnim menicem objektivu ) mno jak bych to rekl - pekelne drahe
material 10 tisic filmek kratky
#68 Snek
Publikováno 9 únor 2009 - 20:04:52
Kdyby měl někdo zájem si odzkoušet 16mm, tak mu půjčím kameru. Rozdíl oproti 8mm je nesrovnatelný. Promítačku by jsem někde vyštrachal taky.
Roman
ježkovy voči to bych si někdy strašně rád zkusil jakej je do te kamery potřeba film? jednostranně nebo oboustranně perforovaný?
#69
Publikováno 9 únor 2009 - 20:11:50
#70
Publikováno 9 únor 2009 - 20:20:23
Promítačky mnohdy ležej na školách jako supr ležák. Kdyby jste nějakej ležák nalezli, tak máte promítačku za hubičku. Jelikož jsem soudním znalcem, kam by se daly strčit i promítačky, tak by nebyl problém je řádně vyřadit z evidence. Problémem by mohl bejt vyplašenej kantor. "proč to chcete, kolik za to..... A mohu to vůbec vyřadit???????". Toho by jsem zvládnul, to nechte na mě.
Roman
#71 Snek
Publikováno 9 únor 2009 - 20:22:17
podle toho jestli tocis na 16mm nebo super 16mm super je jednostrane perforovany.......myslim ze foma prodava jenom super
Prodávají obojí ... jen to nemaj v uvedený internetovym obchodě já už jsem po těch 16 milimetrech tak trošku pošilhával ...
#72
Publikováno 9 únor 2009 - 20:27:43
Nevíte někdo kolik GOST se rovná 21DINUM
Mám tam stupnici jenom v těch Gost.
A ty filtry se používají kdy? mám jeden zabarvený do žluta a druhý do modra.
"Sneku seš borec", že to voláš doma. Je to složité? V ČR to volaj asi jen v praze...(Jungmanova ulice) www.fotomaterial.cz
#73
Publikováno 9 únor 2009 - 20:28:50
podle toho jestli tocis na 16mm nebo super 16mm super je jednostrane perforovany.......myslim ze foma prodava jenom super
Tak pozor. Na 8mm je dvojí rozměr. Supr a standart. Jelikož se jedná o 2x8, tak jde taky o 16 mm. Kamera 16 mm má jiný perforování. Jde o poloviční perforování. Tedy pro odzkoušení lze použít 2x8, ale není to vhodný pro běžnou práci.
Roman
#74
Publikováno 9 únor 2009 - 20:34:35
#75
Publikováno 9 únor 2009 - 20:44:04
Je to 90Gost.
Je to tady www.paladix.cz/clanky/tabulky-udaju-citlivosti-fotografickych-materialu-dle-ruznych-norem-a-jejich-porovnani.html
#76
Publikováno 9 únor 2009 - 20:51:50
#77 Snek
Publikováno 10 únor 2009 - 01:45:48
"Sneku seš borec", že to voláš doma. Je to složité? V ČR to volaj asi jen v praze...(Jungmanova ulice) www.fotomaterial.cz
Není to složité, vlastně, nic na tom není. Nejhorší je asi fakt namotat film na cívku, alespoň ze začátku. Frustrace z toho, že se mi pár metrů filmu navinulo na jeden závit cívky, v důsledku čehož se mi film při volání slepil a nevyvolal... je strašná...
Černobílá inverze pomocí Foma sady je pohoda, voláš za "pokojové" teploty 20 stupnů. E6 je horší na udržení teploty kolem 37 - 39 stupňů, ale ... žádná věda to taky není.
#78
Publikováno 10 únor 2009 - 07:48:34
#79
Publikováno 10 únor 2009 - 08:11:46
Fomacky kit obsahuje vsechno k tomuto procesu, da se koupit za 465 kc tuhle - http://www.fomaobcho...=1820&Level=164 Urcite u neho bude nejaky navod ale tu diskuzi si precti je fakt cenna.
Obsahuje Vyvojku, Belidlo i Ustalovac.
takze proces vypada asi takto volani, prani, beleni, prani, reexpozice, volani, prani, ustalovani, prani, suseni.
jakoze nejvetsi problemy dela prave ta reexpozice a obcas nekomu to suseni ze....kdyz to nema kam povesit
#80
Publikováno 10 únor 2009 - 14:53:44
#81
Publikováno 10 únor 2009 - 15:28:45
Teoreticky jde osvit nahradit chemicky, další kapalinou, ale nač. Reexpozice je jednodužší.
Jó a bělič a čistič je možné použít častějc. Nevylejvat!!!!
#82
Publikováno 10 únor 2009 - 16:22:39
sem ti rikal at si prectes tu diskuzi ale vidim ze se ti moc nechtelo :0
#83 Snek
Publikováno 11 únor 2009 - 03:25:09
Do kamery je jednostranně perfórovanej film. Např. Foma
Promítačky mnohdy ležej na školách jako supr ležák. Kdyby jste nějakej ležák nalezli, tak máte promítačku za hubičku. Jelikož jsem soudním znalcem, kam by se daly strčit i promítačky, tak by nebyl problém je řádně vyřadit z evidence. Problémem by mohl bejt vyplašenej kantor. "proč to chcete, kolik za to..... A mohu to vůbec vyřadit???????". Toho by jsem zvládnul, to nechte na mě.
Roman
tak to je ale hodně užitečná informace, to by mě nenapadlo ... moje manželka učila na několika školách ve středočeském kraji (než jsme se přestěhovali do Anglie...) poprosím ji, aby se mi zeptala...
#84
Publikováno 11 únor 2009 - 07:40:26
A nevíte někdo, kdy mám použít jaký filtr? Jeden mám zabarvený do žluta a druhý do modra.
Je to tak, že modrý dopoledne, kolem poledne ten žlutý a navečer žádný?
#85
Publikováno 11 únor 2009 - 10:33:37
priklad zluty filtr se pouziva kdyz tocis treba postavu co ma zlute triko proti obloze ktera je modra......kdybys tocil bez filtru tak bude obloha i triko podobne seda...tak tam das zluty filtr a ten zpusobi ze "zluta bila je" takze triko bude bile a obloha ztemni....bude tmave seda....
nebo taky je dobre treba zlutym filtrem tocit snih.....je takovy sedejsi a ma vice detailu.......bez filtru by se ti mohlo stat ze to bude jednolita bila plocha.........
pak treba sedy.......ted by si tam taky mohl mit........ten je neutralni ten snizuje celkovou svetlost sceny.......tak priklad chces velkou hloubku ostrosti za silneho svetla tak nasadis sedy filtr a muzes clonu dat dolu.......
modry je ekvivalent k zlute protoze kdyz si das v malovani modrou a das invertovat mas zlutou takze to dela to same jenom naopak
pak byvaji takove dohnedo cerveno oranzove cosik a to je kdyz tocis na barevny film.....
pak UV filtry nebo taky SKY..........a hlavne POLARIZACNI ty jsou dulezite )) ale to urcite znas
#87
Publikováno 11 únor 2009 - 11:54:12
#88
Publikováno 11 únor 2009 - 13:08:51
Co se tejče osvitu, tak chápu, že i ve vzduchu se film osvětlí, ale do vody se dává proto, že je film rovnoměrně osvětlen. Pokud svítíš na suchu, tak se může stát, že kapky z prací vody se budou chovat jak čočka vzniknou neosvětlené tečky. Proto všichni co jsem znal osvětlovali ve vodě. Otočení se používá proto, aby jedna i druhá strana byla osvětlena stejně. Samozřejmě, pokud vyvloáváte film z kazety, tedy jen 8 mm, tak se neotáčí.
Tu vodu i otáčení doporučuji si zažít jako standart pro vyvolávání
Otec.
#89
Publikováno 11 únor 2009 - 13:18:36
#90
Publikováno 11 únor 2009 - 22:32:32
a teď když vidím že jsou tu osmičkáři, tak se ptám, je to dobrý stroj nebo to je nějaký šunt?
vačetl jsem že je to
Quartz-Zoom DS8-3
nemám do toho film, takže nemůžu ověřit funkčnost, ale naprázno vypadá že jede korektně
umí to jak natáčet, tak jednotlivé fotky
objektiv meteor 8m 1,8/9-38
dal jsem to na aukro a nikdo se neozval, tak to asi použiju jako rekvizitu a pak to tam dám znova nebo to někomu daruju nebo já nevím co
říká vám ten typ něco?
#92 Snek
Publikováno 12 únor 2009 - 00:20:29
Kup si do ní Fomapan R100 formát DS8, zkus něco nafilmovat a vyvolej to ve fomácký inverzní sadě ...
Dobrej strojek to každopádně je
#93
Publikováno 12 únor 2009 - 01:15:12
já jsem rád že jakž takž zvládám negativno tak zrovna tuhle kameru jsme tady tuhle řešili ... http://super8wiki.co...nit_Quarz_DS8-3
Kup si do ní Fomapan R100 formát DS8, zkus něco nafilmovat a vyvolej to ve fomácký inverzní sadě ...
Dobrej strojek to každopádně je
a když bych to nafilmoval, tak na čem si to promítnu?
#94
Publikováno 12 únor 2009 - 07:48:04
Neměl by to být problém nějakou sehnat
#95
Publikováno 12 únor 2009 - 09:22:55
#96
Publikováno 12 únor 2009 - 09:27:59
#97
Publikováno 12 únor 2009 - 14:45:06
Co se tejče tej kamery, tak patřila k těm oblíbenějším. Zejména proto, že je na cívkový film a má zoom. Její spolehlivost byla srovnatelná se zenitem. Když šlapala prvních pár let bez problému, tak pak furt až do vyhození.
Možná, jest-li ležela ve vhku, popřípadě na sluníčku, tak nemusí fungovat expozimetr. Ten se ale také dá rozběhat a seřídit.
#98
Publikováno 12 únor 2009 - 15:16:08
#99
Publikováno 14 únor 2009 - 17:44:28
#100
Publikováno 14 únor 2009 - 18:06:22
Super8mm ma standartne 18 snimku za sekundu.........kdyz to pustis je to realny cas.....
ted nejake ty nestandarty
takze 12 FPS - to mas zrychleny pohyb ( treba nataceni mraku ) nebo chces nejakou dramatickou situaci ...... jen si musis dat pozor jestli chces aby scena byla dlouha 6 sekund tak musis tocit 9 sekund......
mno 24 FPS - mirne spomaleny zaber.....kdyz v nejakych scenach necches mit rozzostreny pobyb....u 16mm a 35mm je to standartni realny cas.....
a posledni 48 FPS ( ty mas myslim 36 ) - spomaleny pohyb.....dobre pri sportu nebo pri nejakych scenach at jdou videt detaily......je to specialni pripad......ale tady pozor jelikoz je rychlost zaverky nejakych 1/90 nebo 1/94 ted nevim tak je potreba dobre svitit
.................................
tohle jsou standarty ale klidne muzes tocit cely film na 24 FPS a pak ho poustet v realnem case ...... ale pocitej s tim ze mas vice snimku takze budes mit kratsi dobu co se ti vleze na pasek ...... takze vice protocis a utratis
vice mene 18 a 24 je takovy normal takze ja bych klidne nechal tech 18 v ramci setreni
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních