Polaroid 665
#1
Publikováno 7 May 2008 - 09:23:26
http://www.polaroid..../3_4/665fds.pdf
#2
Publikováno 7 May 2008 - 15:28:49
#3
Publikováno 7 May 2008 - 15:55:37
Vyvolání proběhne vytažením filmu (v tomto případě plochého filmu) z příslušné Polaroid kazety. U většiny P. je negativ jen pomocný a vyhazuje se, zůstává jediný pozitiv.
Černobílý plochý film 665 (není to 55? čísla si nepamatuji) je vyjímka. Negativ můžete buďto vyhodit, nebo z něj dále zvětšovat. Pak jej musíte ale dodatečně ještě ustálit (už na světle) a vyprat.
Kazeta vypadá takhle:
#4
Publikováno 7 May 2008 - 16:05:32
Pořádná fotografie je černobílá na baritu.
#5
Publikováno 8 May 2008 - 10:52:12
Pokud by jste věděli o nějakém prošlém materiálu na pár pokusů nebudu se vůbec zlobit
#6
Publikováno 8 May 2008 - 15:18:41
na negativu není žádné lepidlo. při vytahování filmu y aparátu se mezi "negativem" a pozitivem rozmázne samoustalující vývojka, pak se to od sebe odlepí, zbude malý pozitiv dost průměrné kvality a negativ, na papíře, neprůhledný, který se vyhodí. U jediného typu černobílého filmu je průhledný a dá se z něj zvětšovat. Teoreticky. Protože ale není dobře ustálen je dobré ho ustálit a vyprat. kvalita "filmu" se ale zdaleka nevyrovná kvalitě současného Fomapanu, natož Acrosu.
v Evropě se Polaroid jako amatérský materiál nikdy neujal, ale používal se, před vznikem digitální fotografie, na okamžitou kontrolu výsledků v atelierové fotografii.
já jsem fotil Sinarem architekturu a pro kontrolu jsem používal polaroid (bez negativu). Fotit Sinarem architekturu trvalo dlouho, expozice i posuvy standardy objektivu byly trochu nejisté a výsledek na barevném diáku jsem zjistil až za několik dnů. Na to byl Polaroid dobrý, pro okamžitou kontrolu výsledku, jinak je to drahé a špatné.
Zkoušel jsem i plochý film 55 s negativem, jenže na stavbách se mi na vlhký povrch nalepil prach a zvětšeniny z negativu udělat nešly. Především ale Polaridy (stejně jako Sinar) byly majetkem národního podniku a tak mě cena netrápila. Za vlastní peníze bych si takový film nekoupil.
Kupte si digitální kompakt, masky nemusíte vyrábět, bývají v počítačových časopisech.
Ale pořádná fotografie je černobílá na barytu.
#7
Publikováno 8 May 2008 - 15:27:03
takhle vypadají digitální masky z CD časopisu Digitální foto.
#8
Publikováno 8 May 2008 - 17:58:59
Děkuji za informace. Teď už jen sehnat digi foto nebo ukázaný snímek z webu, převést masku na folii a jít zvětšovat do komory
#9
Publikováno 8 May 2008 - 19:14:07
jo, drahý to je.... spíš taková sběratelská záležitost... ale něco takovýho jako vopravdickej obtisk mokrý emulze na papíru - to tim digitálem maximálně nasimulujete... a nikdy to nebude víc, než jenom simulace.... stejně jako se z tikitálu ta černobílá dá dostat, ale taky je to jenom simulace. film je film.
a polaroid je polaroid.
imho.
#10
Publikováno 8 May 2008 - 20:30:59
Ale protože jsem se při hledání informací o Polaroidu právě dočetl
End of production. In February 2008, Polaroid announced it would cease production of all instant film; the company will shut down three factories and lay off 450 workers.
tak už je zbytečné o tom diskutovat.
#11
Publikováno 8 May 2008 - 21:10:32
taky nesouhlasim, stačí se podívat na Milana U. a člověk bude mluvit jinakco je pěkného na divně barevné fotce z polaroidu, velké při nejlepším 10x15 cm a proč by stejnou kvalitu nešlo dosáhnout i tím nejblbějším digitálním kompaktem to opravdu nevím.
Ale protože jsem se při hledání informací o Polaroidu právě dočetl
End of production. In February 2008, Polaroid announced it would cease production of all instant film; the company will shut down three factories and lay off 450 workers.
tak už je zbytečné o tom diskutovat.
má to své kouzlo, hlavně v podání barev na tom jeho prošlym materialu
#12
Publikováno 8 May 2008 - 21:11:01
taky nesouhlasim, stačí se podívat na Milana U. a člověk bude mluvit jinakco je pěkného na divně barevné fotce z polaroidu, velké při nejlepším 10x15 cm a proč by stejnou kvalitu nešlo dosáhnout i tím nejblbějším digitálním kompaktem to opravdu nevím.
Ale protože jsem se při hledání informací o Polaroidu právě dočetl
End of production. In February 2008, Polaroid announced it would cease production of all instant film; the company will shut down three factories and lay off 450 workers.
tak už je zbytečné o tom diskutovat.
má to své kouzlo, hlavně v podání barev na tom jeho prošlym materialu
#13
Publikováno 8 May 2008 - 21:36:35
Nevím k čemu jsou fotky 8x10 nebo 10x15 cm. Ale proti gustu žádný dišputát.
Mě zajímá na fotografiích hlavně obsah ale máte li zálibu v piktorialistických hříčkách zkuste bromolejotisk. Myslím to vážně, je to jedna z mála "uměleckých" technik které jsou i dneska použitelné (na většinu ostatních chybí dostupné chemikálie) a vypadá to pěkně. jak od Drtikola.
#14
Publikováno 8 May 2008 - 22:36:59
"Nevím k čemu jsou fotky 8x10 nebo 10x15 cm. Ale proti gustu žádný dišputát." -> bože.... to je asi ten rozdíl mezi umělcem a technikem.... to, co vy píšete.
a budete-li si prohlížet jeho fotky na monitoru pc, pak je to digitální podoba analogové fotografie.
"co je pěkného na divně barevné fotce z polaroidu, velké při nejlepším 10x15 cm"? tohle:
http://www.fotopocit...etail_3952.html
http://www.fotoapara...22232&gal=photo
http://www.fotoapara...22231&gal=photo
http://www.fotoapara...15981&gal=photo
http://www.fotoapara...09657&gal=photo
http://www.fotoapara...08670&gal=photo
http://www.fotoapara...97379&gal=photo
http://www.fotoapara...94466&gal=photo
http://www.fotoapara...72917&gal=photo
" a proč by stejnou kvalitu nešlo dosáhnout i tím nejblbějším digitálním kompaktem to opravdu nevím." má cenu reagovat? až budu chtít nafotit nějakou krajinku ve které budu potřebovat odpíchnout nějakej objekt od pozadí, taky mi doporučíte kompakt, u kterýho to prostě nejde? vždyť takovouhle blbost nemůže vypustit z úst soudnej člověk.....
kdyby vás tak strašně moc zajímal obsah, tak neřešíte techniku, protože technika je téměř výlučně spjatá s formou. a forma netvoří obsah, forma je pouze nositelem obrazu.
nechci se k tomu dál vyjadřovat, ale.... odsuzujete a zavrhujete něco, co jiným slouží jako výhodné medium - které umožňuje klasickou cestou dosáhnout formu nedostažitelnou jinak, než digitální úpravou - jen proto, že vy byste to raději dělal v počítači....
#15
Publikováno 8 May 2008 - 22:39:52
"....forma je pouze nositelem obsahu."
#16
Publikováno 9 May 2008 - 11:45:21
Nefotím digitálním kompaktem ale Bronicou SQ-B na svitkový film, zvětšuju na barytové papíry 30x40, barvu zvětšuji málo kdy, taky na velké formáty.
Ale proti digitálním kompaktům nic nemám, na spoustu fotek je to ideální aparát. Někdy si půjčím ultrazoom a možnosti majiteli závidím (k Bronice mám jen 80 a 150 mm objektiv).
A Polaroid byla ve své době zajímavá věc. Měl jsem Polaroid Swinger a pak Polaroid 630 na vytahování před holkama (mladická nerozvážnost) a pak jsem používal pracovně Polaroid kazetu na Sinaru.
#17
Publikováno 9 May 2008 - 17:06:44
#18
Publikováno 9 May 2008 - 17:55:20
Budu potřebovat udělat rádoby umělecký autoportrét a tohle mi přišlo jako docela dobré řešení. Vše co jsem potřeboval jsem se v podstatě dozvěděl.
P.S. To na co jsem se konkrétně ptal je černobílý pozitiv jako náhled + film o citlivosti 80 ASA velikosti 6 x 4,5 cm.
#19
Publikováno 9 May 2008 - 18:41:22
#20
Publikováno 9 May 2008 - 18:49:47
Dělají se i jiné formáty, tedy 665 by měl jít do kazety 6 x 4,5 cm. Kazetu a fotoaparát, do kterého patří mám, to neřeším. Po vložení filmu a exponování dostanete malou fotografii, ale i negativ. Z negativu se dá dále klasicky zvětšovat. Vše je hezky ukázáno a popsáno v tom odkazu (pdf) co jsem přidával při zakládání tohoto vlákna.
#21
Publikováno 9 May 2008 - 19:44:05
#22
Publikováno 1 October 2010 - 05:04:46
Tak jo. Fandím všem, kteří jdou do nemožných projektů. Jsem digitálista bez digitálu. Vetřel jsem se sem. Chytře.
Pokud zájem o Polaroidy ještě trvá, rád o tom promluvím. O zkušenostech s pětapadesátkou a šestšestpětkou. Dělám to se Sinarem 9x12 a kazetou na jednotlivé listy (545i), Polaroid 600SE, všemi možnými staršími Polaroid kamerami, které konvertuju a pokouším 8x10" na Plaubelu.
Emulze na trička děckám zatím nepřenáším. Asi se to ani nestane. Jestli mně to chytne, bude to Eiffelovka. Nebo její napodobenina, pokud dojdou prachy.
Líbí se mi, jak je Polaroid drahý. Šetří to závěrky. A člověk by si měl rozmyslet, než sáhne na nějaké tlačítko. Následky mohou být strašné a hromadné.
Taky jde o to, že napodobovat bůžky je hřích.
A nastavovat zrcadlo realitě, která není, arcihřích.
fotostepanek@gmail.com
Kdyby někdo chtěl, dám odkaz na nějaké fotky z pětapadesátky (portréty) šoppink
#23
Publikováno 1 October 2010 - 05:32:19
Když v tom mácháte ruce, vytvoří to smradlavoučký, ale hebký povlak na kůži. Taky nehty dostanou co proto. Trochu zežloutnou. Dělejte to měsíc a budou myslet, že jste učitel chemie na základní škole. Všichni učitelé chemie mají nažloutlou barvu pokožky: asi játra.
Takže ustalovat nekyselým ustalovačem, naordinován sulfid sodný. Je snad ve dvojím podobě: suchý prášek a krystaly plovoucí ve vodě. Obojí smrdí příšerně vejci (asi ne slepičími).
Ale je to fascinující proces. Sedím na bobku na balkoně a ustaluji. Mezitím voda proplachuje smradlavé negativy, už ustálené. Negativy pětapadesátky jsou tenoučké a náchylné na poškození. Už při praní může k poškození dojít dotykem dvou negativů. Došel jsem nakonec k tomu, že poškození chci.
Negativ 665 je silnější a má černou emulzi, která se praním oddělí. Napoprvé jsem si myslel, že jsem to blbě exponoval a negativ vyhodil. Chyba. Ta emulze je hodně zvláštní: černá, mazlavá, lepkavá.
fotostepanek@gmail.com
stránky k 665
Jedna pětapadesátka...
#24
Publikováno 1 October 2010 - 07:46:12
#25
Publikováno 1 October 2010 - 08:47:07
Píšete, že používáte k sinaru back 545i. Jde do toho koupit materiál? Který?
#26
Publikováno 1 October 2010 - 17:28:38
Na tomhle snímku zůstaly kusy kapsle s chemikálií (to dole, bílé). Líbí se mi to. Moje přítelkyně kdysi, neznalá věci, vzala nůžky a u všech pozitivů odstříhala ty růžky našikmo tak, aby byly narovno. Myslel jsem, že zastříhnu přítelkyni taky narovno a na všech koncích. Teď už to nedělá.
#27
Publikováno 1 October 2010 - 17:47:04
Píšete, že používáte k sinaru back 545i. Jde do toho koupit materiál? Který?
myslel jsem že to zodpoví fotoštěpanek, ale když tak neučinil, činím já:
NEJDE. ŽÁDNÝ.
#28
Publikováno 1 October 2010 - 17:53:34
kazety 545 a 545i se ĺiší minimálně. Vkládají se do nich jednotlivé listy. Pár materiálů bez nároku na úplnost a přenost:
Polaroid 51
•Medium-speed
•Very high-contrast
•Re-usable negative
•Negative is easily cleared in sodium sulphite solution
•Film Speed: ISO 640/DIN 29 (positive/daylight)
•ISO 400/DIN 27 (positive/tungsten)
•ISO 80/DIN 20 (negative/daylight)
•ISO 50/DIN 18 (negative/tungsten)
•Format: 4 x 5 in. (10.2 x 12.7 cm) sheet film
•Image Area: 3.5 x 4.6 in. (9 x 11.7 cm)
•Finish: Glossy
•Exposures: 20 exposures per box
•Development Time and Temperature: 30 secs. at 70°F (21°C)
Polaroid 52
•Medium-speed, very high contrast
•Fine-grain black & white print and negative
•Negative is medium-contrast, with a wide tonal range, 2 - 3 stops
•less sensitive than the print.
•Film Speed: ISO 640/DIN 29 (positive/daylight); ISO 400/DIN 27 (positive/tungsten); ISO 80/DIN 20 (negative/daylight); ISO 50/DIN 18 (negative/tungsten)
•Format: 4 x 5 in. (10.2 x 12.7 cm) sheet film
•Image Area: 3.5 x 4.6 in. (9 x 11.7 cm)
•Finish: Glossy
•Exposures 20 exposures per box
•Development Time and Temperature: 30 secs. at 70°F (21°C)
Polaroid 53
•Ultra high-speed, medium-contrast
•Medium-grain, coaterless black & white prints
•Excellent highlight and shadow detail
•Film Speed: ISO 800/DIN 30
•Format: 4 x 5 in. (10.2 x 12.7 cm) sheet film
•Image Area: 3.5 x 4.6 in. (9 x 11.7 cm)
•Finish: Glossy
•Exposures: 20 exposures per box
•Development Time and Temperature: 30 secs. at 75°F (24°C)
Polaroid 54
•Medium-speed, medium-contrast
•Fine-grain, coaterless black & white prints
•Designed for checking subject composition and lighting range
•Perfect for black & white conversions from color transparencies
•Film Speed: ISO 100/DIN 21
•Format: 4 x 5 in. (10.2 x 12.7 cm) sheet film
•Image Area: 3.5 x 4.6 in. (9 x 11.7 cm)
•Finish: Glossy
•Exposures: 20 exposures per box
•Development Time and Temperature: 45 secs. at 70°F (21°C)
Polaroid 55
•Extremely high-resolution positive/negative film
•Finely detailed black & white prints (and negatives)
•Medium-speed, medium-contrast
•Produces a useable negative for printing and enlarging
•Film Speed: ISO 50/DIN 18
•Format: 4 x 5 in. (10.2 x 12.7 cm) sheet film
•Finish: Glossy
•Exposures: 20 exposures per box
Polaroid 57
•Ultra high-speed, medium-contrast
•Medium-grain, coaterless panchromatic black & white prints
•Film Speed: ISO 3000/DIN 36
•Format: 4 x 5 in. (10.2 x 12.7 cm) sheet film
•Image Area: 3.5 x 4.6 in. (9 x 11.7 cm)
•Finish: Glossy
•Exposures: 20 exposures per box
•Development Time and Temperature: 15 secs. at 75°F (24°C)
Polaroid 59
•Medium-speed, medium-contrast, color print film
•Balanced for daylight and electronic flash
•Extended dynamic range
•20 Sheets per Box
•80 ASA
•Glossy finish
Polaroid 64
•Color-balanced for tungsten lighting, rich and saturated colors
•Excellent image sharpness and clarity
•Designed for long exposures (ideal @ 1/2 to 30 seconds)
•ISO-64
•20 Sheet Box
Polaroid 72
•Medium-speed, medium-contrast
•Medium-grain, coaterless panchromatic black & white prints
•Daylight and electronic flash balanced (5500 K)
•Designed to match 400-speed negative films
•Film Speed: ISO 400/DIN 27
•Format: 4 x 5 in. (9 x 12 cm) sheet film
•Image Area: 3.5 x 4.6 in. (9 x 11.7 cm)
•Finish: Glossy
•Exposures: 20 exposures per box
•Development Time and Temperature: 30 secs. at 75°-95°F (24°-35°C)
Polaroid 79
•True-to-life colors and bright whites
•Medium-speed and medium-contrast color print film
•Film Speed: ISO 100/DIN 21
•Format: 4 x 5 in. (10.2 x 12.7 cm) sheet film
•Image Area: 3.5 x 4.6 in. (9 x 11.7 cm)
•Finish: Glossy
•Exposures: 20 exposures per box
Z toho plyne, že 51, 55 obsahují negativ. Nenajde se snad nikdo, kdo by negativ vyhodil a nebyl ukřižován.
Jinak lze úspěšně skenovat z pozitivu. Jde v každém případě o tak výtečný profesionální materiál, že lze skenovat i pozitiv a dosáhnout kvalitních vždy dokonalých zvětšenin
Já sám mám zkušenosti hlavně s padesátpětkou. Jednapadesátka se už ani nedala sehnat. Úpěl jsem, když mi paní z Fotoškoda sdělila cenu tuším tři a půl tisíce za balík. Našel jsem si velkoprodejce, kde to bylo o něco levnější.
Jednoho krásného, slunného dne vstoupím do prodejny Fotoškoda, odhodlán pevně a nezlomně překousnout tu strašnou cenu řka: 2 balíky padesátpětky, máte je v e-shopu. Prodavačka velmi, velmi lhostejně a nezaujatě vysvětluje, že nějaký e-shop není rozhodující, zatímco regál a šuplíky za její zadnicí ano. Volám velkoobchodníkovi. Dělám Bubu. Fotoškoda, jeho dealer, v tom má bordel. A on mi nabízí brýle. Značka Polaroid. Výroba filmů skončila. Možná Holandsko. Přesněji řečeno Nizozemí. Centrální evropský sklad. Dá mi vědět. Ne, Holandsko taky ne. Zkuste štěstí v Americe. V Evropě to už neseženete. Kecal. Pár kousků bylo u Calumetu. A tím bylo finíto.
Tohle se stalo během chvíle, 2 týdny a svět byl naruby.
Dole LEDABYLÝ SKEN Z POZITIVU. Ty šmouhy: chemikálie z kapsle.
#29
Publikováno 1 October 2010 - 18:00:17
Nejsem si jist, jak je to s projektem Impossible, jestli se nějak počítá s listovým materiálem.
Mimochodem, listový materiál: já si na to tak zvykl, že mám v hlavě myšlenku, že tenhle způsob vkládání filmu je daleko lepší než za tmy do kazet. Třeba taková dvojexpozice omylem. To se mi daří často. Pak jsem zjistil, že to fakt existuje, myslím, že 2 firmy takto sheet filmy balí a prodávají, v "obálkách". Je to drahé. Speciální kazeta. Co takhle upravit právě 545 na obyč film.
Pokud by někdo chtěl vkládat 665 do kazety a neměl peněz nazbyt, nechť shlédne na youtube postup. Neudělejte to a zjistíte, proč to zmiňuji.
#30
Publikováno 1 October 2010 - 18:03:06
#31
Publikováno 1 October 2010 - 18:19:04
NEJDE. ŽÁDNÝ.
sem si to tak nějak myslel... díky!
#32
Publikováno 3 October 2010 - 21:02:56
NEJDE. ŽÁDNÝ.
sem si to tak nějak myslel... díky!
trochu jsem se mýlil
http://shop.the-impo...4x5_1_0109_55_a
ale jen pro rychlé a bohaté
#33
Publikováno 3 October 2010 - 22:22:24
NEJDE. ŽÁDNÝ.
sem si to tak nějak myslel... díky!
trochu jsem se mýlil
http://shop.the-impo...4x5_1_0109_55_a
ale jen pro rychlé a bohaté
Majetkové poměry a životní úroveň lze udržeti snížením počtu výcvaků při setrvání na zvoleném materiálu.
"Zubů bolest"
#34
Publikováno 25 May 2011 - 13:19:16
Pak jsem filmy kupoval přímo od distributora Polaroidu v CZ, o něco levněji, a když jsem se rozhoupal a jal se vyzkoušet ty velké, odpověď zněla: "Vy nečetete noviny?" Moc ne, po pravdě. V novinách stálo: Polaroid skončil.
O něco později jsem se rozhodl se zásobit těmihle nádhernými filmy, pořídil jsem si chladničky (nesmí být zmražené jako klasické filmy) a od té doby fotím na prošlé 665, 55, 804 a 809. Teď se stěhuju a musím se dokonce některých zbavit (:-
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
K těm 665 a 55:
Oba filmy jsou výjimečné možností uchování negativu a jeho ustálením v nekyselém ustalovači (sirník sodný, natrium sulfid). Polaroid vyráběl jakousi sadu, obsahující jednak chemikálii, jednak nějakou nádobku. Já tohle nikdy neměl, chemii jsem koupil u nás, přes velkoobchod. Sirník sodný silně zapáchá po zkažených vejcích, takže ustaluji na balkoně a ustálené negativy ponořené do vody nosím dovnitř. Když zavane vítr nesprávným směrem, vyhání to návštěvy:-)
Já osobně jsem víc zvyklý na 55, planfilm 4x5", který používám v Sinaru apod., s kazetou 545 nebo 545i. Pětapadesátka má ISO 50, jsem zvyklý trochu přeexponovávat. Negativy jsou slabounké a při praní se nesmí jednak vzájemně dotýkat, jednak neradno pouštět proud vody přímo na ně. To platí zejména, pokud negativ neustálíte hned: vydrží ve vodě i několik dní neustálený. V terénu uchovávám negativy ve zvláštní nádobce s vodou, ustaluji teprve doma.
665: tenhle film je zvláštní oproti 55 jednak tím, že má silnější negativ, o poznání silnější, jednak tím, že negativ má na sobě ochrannou vrstvu černé barvy. Zpočátku jsem si myslel, že jsem snímek zkazil, ejhle, byla to ochranná emulze.
665 používám hlavně v Polaroidu 600 SE (je teď v Bazárku, nádherný kus), někdy ale i u Sinara 4x5 apod. Všechny kazety Polaroidu na packfilm, kterým 665 je, jsou víceméně stejné a lze do nich naládovat libnovolný film, alespoň dle mé zkušenosti. 665 má vyšší ISO (tuším 80) a je celkově hutnější. Je to krásný film a jeho pořízení je levnější a snazší než pořízení Polaroid Type 55 nebo dokonce větších.
Na zpracování Polaroidů 8x10" potřebujete jednak kazetu Polaroid, jednak "Polaroid procesor", který je k mání za docela málo peněz, protože tyhle filmy nemá kdekdo (na ebay.com se s nimi spekuluje a viděl jsem cenu v přepočtu 20 tisíc/krabice u BuyNow!). Je třeba pohlížet na ně jako na raritu, artefakt a vzácnost. Krásné fotky 8x10 Polaroid na Flickru má uživatel
Яado.
http://www.flickr.co...N02/2904995803/
Rozmyslím si u každého Polaroidu, než něco cvaknu, takže mne to vlastně až tak draho nevyjde.
Kdyby někoho zajímaly filmy 665, 55 a velké na 8x10, napište mi na mail
fotostepanek@gmail.com
Pár mých fotek na flickru: http://www.flickr.com/fotodeviant
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních