Historické fotografické techniky
#251
Publikováno 30 April 2009 - 06:31:26
#252
Publikováno 30 April 2009 - 06:50:21
#253
Publikováno 30 April 2009 - 06:53:27
Editka.. to solarko treba rozobrat a vypojit z okruhu ten casovac... znefunkcnit ho... je to zalezitost na 10min.. potom staci solarko zapnut cez hodiny k zvecsovaku..
Rasťo, znefunkčnit? Myslíš, že to zvládnu? nebo to mám raději strčit elektrikářovi?
#254
Publikováno 30 April 2009 - 06:55:17
#255
Publikováno 30 April 2009 - 06:59:49
jj Rasťo, děkuju, moc! skořím k sousedovi, snad bude domajedna sa o odpojenie jedneho dratu, ale ak s tym nemas ziadnu skusenost.. daj to radsej elektrikarovi...
#256
Publikováno 11 May 2009 - 21:51:38
Arches polohruby 180g (300g nemeli), hezka struktura, nekyseleny, lisovany za studena. B2 56x76cm stoji 100Kc (Zlata lod, Praha), delam z toho 6-9 papiru (dle velikosti), takze cena neni zas tak hrozna.
Zkousel jsem na nej VanDyka, ted kyanotypii, a papir sam o sobe me prijde kontrastnejsi, cili neni potreba dodatecne zkontrastnovat at jiz papir, ci vyvolavaci vodu.
#257
Publikováno 1 June 2009 - 12:15:10
Odjížděl jsem nabitý nadšením po setkání se zajímavými lidmi.
V zářijovém běhu se bude dělat gumotisk a olejotisk. Zájemcům doporučuju si připravit velkoformátový negativ a mít vyzkoušenou alespoň jednu z jednoduchých technik i když to není podmínka.
#258
Publikováno 1 June 2009 - 12:18:11
POP papír
Kyanotypie
Sépiový tisk VanDyke
Platino/paládiový tisk
#259
Publikováno 2 June 2009 - 09:57:02
#260
Publikováno 2 June 2009 - 10:01:30
#261
Publikováno 2 June 2009 - 10:03:31
#262
Publikováno 2 June 2009 - 11:35:51
#263 Anonymous
Publikováno 2 June 2009 - 11:40:38
#264
Publikováno 2 June 2009 - 16:18:58
skvělá práce. Vyzrálá alternativa
#265
Publikováno 3 June 2009 - 00:23:12
no zcela jiste chloridem zlatitym
pokud vím tak není. chlorid zlatitý dá (překvapivě) hodně tmavě modrý tón...až černý. toto POP papír bez tónování.
#266
Publikováno 3 June 2009 - 08:55:34
podzimni workshop uz je plny, tak treba za rok?
Zářijový běh je aktuálně téměř prázdný,
tak se registrujte než se to zaplní. Já to radši včera udělal.
Kamile, pokud by tě zajímal olejotisk a gumotisk,
tak ti příjemné setkání v JH určitě doporučuju.
Ten POP není tónovaný. Rozdíl tónované verze je vidět ve vlákně Albumin/POP.
Dík za reakce. Piktorialistou jsem aktuálně pod vlivem Jirkovi optiky a Davidova nadšení pro meziválečné období.
#267
Publikováno 3 June 2009 - 09:50:49
podzimni workshop uz je plny, tak treba za rok?
Zářijový běh je aktuálně téměř prázdný,
tak se registrujte než se to zaplní. Já to radši včera udělal.
Aha tak to bylo jeste k tomu jarnimu, tvarilo se to ze je plny i ten podzimni.
Ten POP vypada barevnejsi nez albumin, Zdenku uz jsi ty papiry ode me zkousel? dlouho zase nevydrzi
#268
Publikováno 3 June 2009 - 10:19:37
a jaj, vandyke je na nějaký ten týden docela stabilní,Ten POP vypada barevnejsi nez albumin, Zdenku uz jsi ty papiry ode me zkousel? dlouho zase nevydrzi
teď bude čas je sdělat, snat to přežily
#269 Anonymous
Publikováno 3 June 2009 - 10:31:27
podzimni workshop uz je plny, tak treba za rok?
Zářijový běh je aktuálně téměř prázdný,
tak se registrujte než se to zaplní. Já to radši včera udělal.
Kamile, pokud by tě zajímal olejotisk a gumotisk,
tak ti příjemné setkání v JH určitě doporučuju.
Ten POP není tónovaný. Rozdíl tónované verze je vidět ve vlákně Albumin/POP.
Dík za reakce. Piktorialistou jsem aktuálně pod vlivem Jirkovi optiky a Davidova nadšení pro meziválečné období.
Hele tam nepisou olejotisk ale bromolej.
#270
Publikováno 3 June 2009 - 10:42:52
#271
Publikováno 3 June 2009 - 16:30:56
Také rozhodně stojí za to přivézt hotové VF negativy.
#272
Publikováno 17 July 2009 - 18:53:52
#273
Publikováno 17 July 2009 - 20:30:35
#274
Publikováno 18 July 2009 - 00:45:54
Slany proces som skusal asi pred polrokom, ale vysledky sa mi vobec nepozdavali, pretoze slany proces oproti VanDyke kresli svetla sedou (mozno som niekde robil chybu)... dalej je to oproti VanDyke komplikovanejsie... citlivy roztok treba zarabat pred nanasanim a velmi casto sa mi tvorili mapy i ked som si daval pozor pri natierani citlivej vrstvy... Slany proces som robil podla navodu z ntm.cz, jediny zasadny rozdiel som zistil pri natierani citlivej vrstvy... podla navodu som mal davat velmi jemnu vrstvu, ale to sa mi neosvedcilo asi vzhladom k hrubej strukture papierov Petrus...
Slany proces:
VanDyke:
Slany proces - papier Petrus 170g:
VanDyke - papier Petrus 170g:
Mimochodem Rasťo, ogaro, ta fotografie nazval sem si pracovně "Vnuk a Děd" je krásná, silná, hloubavá..... Pro mě je to krásný a laskavý "střet" generací, pán vzadu ve tmě, téměř odcházející, vepředu nová, nastupující generace, budoucnost našich národů a víra v budoucno. Bez této generace je náš život k ničemu.....Děkuji Rasťo za tyto fotografie a čert vem techniku a papír na který bylo udělána.....dobrou noc všem, přátelé.
#275
Publikováno 18 July 2009 - 02:24:39
#276
Publikováno 18 July 2009 - 17:24:21
Co s týká teho pobratření, tožý mosím přijet na sraz do tych Štiavnic (eslivá tam budu) a tam smočíme naše rty v halúzkovém moku, kerý stvrdí naše bratrsvo jako krůpěje červeného potu zející z rány na našich zápěstích......
#277
Publikováno 19 July 2009 - 06:59:37
Ploci: na gumotlac su vhodne akvarelove farby v tube, skusal som aj praskove pigmenty, ale tie sa mi velmi neosvedcili... z akvareliek su vhodne Winsor&Newton... skusal som aj ine (marmieri, kohinoor), ale vysledky neboli pre mna dobre..
#278
Publikováno 16 August 2009 - 22:19:19
http://www.alternati...les/art055.html
Spíš mě zajímá náročnost, chemie a zda se od sebe tyhle techniky tak liší, viz doprovodné fotky.
#279
Publikováno 17 August 2009 - 06:55:43
#280
Publikováno 17 August 2009 - 07:54:08
A u té Argyrotypie je pdobný problém s cenou chemie, jedovatostí...apod? Nějaký zádrhel v procesu? Lepší nebo horší výsledky než Van Dyke?
•Sulfamic Acid 7.0 g
•Silver (I) Oxide 7.0 g
•Ammonium Iron (III) Citrate (green) 2.0 g
•Distilled water to make 100.0 cc
http://www.alternati...argyrotype.html
#281
Publikováno 18 August 2009 - 10:18:48
http://www.temnakomo...iewtopic&t=2318
#282
Publikováno 18 August 2009 - 11:22:27
VanDyke jsem si již přečetl a děkuji za uveřejnění. Moc pěkné. Dokonce mi i Zděnek (Kubikula) celý proces ukázal in natura a je to zajímavé. Jen mě zajímala i tahle alternativa s názvem argyrotypie, zda má někdo s ní zkušenosti. Zda se od Van dyke zásadně liší nebo má nějaké výhody(nevýhody). Hnědý snímek by z toho též měl lézt.
#283
Publikováno 5 October 2009 - 13:19:41
http://www.nmf.cz/home/vzdelavani
Zájem je tak veliký, že se v říjnu pořádá ještě jeden běh. Pan prof. Vojtěchovský se do vás snaží natlačit maximum vědomostí a prostory NMF jsou jedinečné.
Ještě před návštěvou JH jsem si dal opáčko na Platinu v Brně:
http://www.photo-gen...rz_fotografie_2
Lektorkou byla Mgr. Gabriela Kolčavová, M.F.A.. Pracovali jsme v malé skupince a bylo dost času se ptát a udělat si několik platinotisků. Ověřil jsem si že Platina patří mezi jednoduché techniky.
#284
Publikováno 28 November 2009 - 15:55:38
Nevím, jak je to ale s adhezí folie vůči emulzi...dalo by se ale obejít tím, že před emulzí nanesu na folii roztok z vepřové želatiny, třeba dr. Oetker...co si o tomhle myslíte..?
#285
Publikováno 28 November 2009 - 17:21:13
pánové, chtěl jsem se pozeptti, co si mylíte o tom, že by se dalo obejít všechny Medixy, Agfy a podobné materiály na kontaktní kopie u historických technik tím, že by se koupila v papírnictví levná folie formátu A4 ( požíváme ji v ateliéru jako krycí list technických zpráv ) + tekutá emulze od Fomy, natřu, udělám fotku, kopírují, mám negativ a je to...za pár korun.
Nevím, jak je to ale s adhezí folie vůči emulzi...dalo by se ale obejít tím, že před emulzí nanesu na folii roztok z vepřové želatiny, třeba dr. Oetker...co si o tomhle myslíte..?
asi by to slo, ale proc - mas s tim vic prace nez s tim negativem. Da se to delat jeste jinak (napr. to tak dela i Vano). Negativ preskenujes a pak si ho vytisknes na pruhlednou folii a mas to (nema to sice tolik detailu - coz asi nebude mit i ten tvuj postup) ale zase to prakticky nic nestoji.
#286
Publikováno 28 November 2009 - 18:37:43
pánové, chtěl jsem se pozeptti, co si mylíte o tom, že by se dalo obejít všechny Medixy, Agfy a podobné materiály na kontaktní kopie u historických technik tím, že by se koupila v papírnictví levná folie formátu A4 ( požíváme ji v ateliéru jako krycí list technických zpráv ) + tekutá emulze od Fomy, natřu, udělám fotku, kopírují, mám negativ a je to...za pár korun.
Nevím, jak je to ale s adhezí folie vůči emulzi...dalo by se ale obejít tím, že před emulzí nanesu na folii roztok z vepřové želatiny, třeba dr. Oetker...co si o tomhle myslíte..?
asi by to slo, ale proc - mas s tim vic prace nez s tim negativem. Da se to delat jeste jinak (napr. to tak dela i Vano). Negativ preskenujes a pak si ho vytisknes na pruhlednou folii a mas to (nema to sice tolik detailu - coz asi nebude mit i ten tvuj postup) ale zase to prakticky nic nestoji.
no, co se týká detailů, tak na želatinu dělám hodně a tonální škála včetně ostrosti je super...viz: www.vladimirmilata.cz
#287
Publikováno 28 November 2009 - 18:39:24
#288
Publikováno 28 November 2009 - 18:44:07
#289
Publikováno 28 November 2009 - 19:05:16
#290
Publikováno 11 April 2011 - 19:04:21
#291
Publikováno 12 April 2011 - 07:47:19
knihy v našich končinách (slovensky) asi veľmi nezoženieš, skôr v angličtine a zo zahraničia. Odporúčam ako fajn riešenie si vytlačiť toto:
kyanotypia
Kyanotypia je jedna z tých jednoduchších (keď ju zvládnem aj ja ), surovej cjémii sa však asi nevyhneš. Ja ti bohužiaľ viac neporadím - moje vedomosti sú malé, no možno niekto ďalší?
#292
Publikováno 12 April 2011 - 18:05:37
#293
Publikováno 12 April 2011 - 23:38:01
#294
Publikováno 13 April 2011 - 00:02:42
máš tří možnosti:
1.kontaktovat to co máš - hle jak velký pignon dělá malé kontakty
2.zvětšit si kino na RC, okontaktovat ho na druhé a mít papírový negativ
3.počkat
doporučuji zejména tu třetí, mě se to zatím osvědčuje
(možnost pořízení velké kamery záměrně vynechávám)
#295
Publikováno 13 April 2011 - 17:49:15
na velikosti nezáleží
máš tří možnosti:
1.kontaktovat to co máš - hle jak velký pignon dělá malé kontakty
2.zvětšit si kino na RC, okontaktovat ho na druhé a mít papírový negativ
3.počkat
doporučuji zejména tu třetí, mě se to zatím osvědčuje
(možnost pořízení velké kamery záměrně vynechávám)
1. nechapem čo je pignon
2. ak som to dobre pochopil, použiť klasicku okopírovanú zvačšeninu na RC-cku namiesto filmu v návode?
3. neviem čo k tomu povedať,
#296
Publikováno 13 April 2011 - 19:11:22
Aj ja využívam práve tú:
- scanovanie malého negatívu a jeho tlač na fóliu atramntovou tlačiarňou
A spravíš si negatív napr. z kinofilmu presne ako potrebuješ.
A už som odhalený.
#297
Publikováno 13 April 2011 - 19:52:31
#298
Publikováno 13 April 2011 - 20:07:37
#299
Publikováno 13 April 2011 - 20:12:49
#300
Publikováno 13 April 2011 - 22:00:20
Teraz ma tu asi budú kameňovať ale je tu ešte jedna možnosť.
Aj ja využívam práve tú:
- scanovanie malého negatívu a jeho tlač na fóliu atramntovou tlačiarňou
A spravíš si negatív napr. z kinofilmu presne ako potrebuješ.
A už som odhalený.
presne, pro zacatecnika uplne idealni, nema dalsi starosti s mezinegativem, a pokud se vysledek povede - povzbudi ho to k dalsi praci...
Cili smele do toho.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních