kolik máte vyvoláno?
#101
Publikováno 14 říjen 2008 - 10:26:55
#102
Publikováno 14 říjen 2008 - 10:41:14
Jak si můžete tak klidně psát kolik máte nevyvolaných filmů? Když dofotím film, tak se snažím ho co nejdříve vyvolat, pokud možno ještě ten den. Jinak bych snad ani neusnul.
no jsme trpelivi, ne , jednou za vikend jsem vyvolal i cca 40 kinofilmu - obcas se to hold nahromadi, nebo neni cas, nalada a tak...
#103
Publikováno 14 říjen 2008 - 13:59:23
Jsem totální začátečník, ale i tak jsem sfouk 4 svitky. Před čtyřmi dny nazvěčoval cca 20kusu fotek / k tomu jsem spotřeboval 50 papírů / a nachal ve vodě a ejhle ráno příjdu kouknu do vany pořád krásný a ostrý než jsem to vytáhnul a dotknul se okraje , Ono asi ikdyž jsem někde čet že voda fotce neuškodí tak skoro po čtyrech dnech by asi rozmočila i kostka olova.
PS: dělá to pěkný šmouhance tak až vybrousím tuto techniku k dokonalosti
založím zde nový lákno jak rozmočit fotku na ohrabky
#104
Publikováno 14 říjen 2008 - 14:06:50
#105
Publikováno 14 říjen 2008 - 14:07:02
Pěkný den všem
Jsem totální začátečník, ale i tak jsem sfouk 4 svitky. Před čtyřmi dny nazvěčoval cca 20kusu fotek / k tomu jsem spotřeboval 50 papírů / a nachal ve vodě a ejhle ráno příjdu kouknu do vany pořád krásný a ostrý než jsem to vytáhnul a dotknul se okraje , Ono asi ikdyž jsem někde čet že voda fotce neuškodí tak skoro po čtyrech dnech by asi rozmočila i kostka olova.
PS: dělá to pěkný šmouhance tak až vybrousím tuto techniku k dokonalosti
založím zde nový lákno jak rozmočit fotku na ohrabky
co to bylo za papiry? u barytu bych si to predstavit dovedl, u RCcka ne - tam jsem je obcas takto nechaval a nicemu to nevadilo - pravda, ze to bylo max. tak 12 hodin - a to nam v trubkach tece Podebradka
#106
Publikováno 14 říjen 2008 - 14:13:48
ravila: a měl's to na barytu a nebo na ercéčku?
hmmm, byl jsi rychlejsi :DDD
#107
Publikováno 14 říjen 2008 - 14:52:25
#108
Publikováno 14 říjen 2008 - 14:54:51
Byl to fomabrom
no jo, to je fakt papir - takze u toho se neni cemu divit .... par hodin je ok, par dni podle me uz ne - to uz je fakt nazmach
#109
Publikováno 14 říjen 2008 - 15:37:33
... u barytu bych si to predstavit dovedl, u RCcka ne - tam jsem je obcas takto nechaval a nicemu to nevadilo - pravda, ze to bylo max. tak 12 hodin - a to nam v trubkach tece Podebradka
RC dělá to samý. Vod večera do večera a mohl jsem si s tím dělat kontakty na zeď
#110
Publikováno 14 říjen 2008 - 15:41:05
... u barytu bych si to predstavit dovedl, u RCcka ne - tam jsem je obcas takto nechaval a nicemu to nevadilo - pravda, ze to bylo max. tak 12 hodin - a to nam v trubkach tece Podebradka
RC dělá to samý. Vod večera do večera a mohl jsem si s tím dělat kontakty na zeď
fakt?? to sem myslel ze vydrzi vic - asi to testnu v kybly, mam tam jeste nejake pokazene RC z vikendu
#111
Publikováno 14 říjen 2008 - 16:10:56
Byl to fomabrom
hm to máš docela smůlu, leckteré to snesou
zkrať to na hodinu, vodu ve vaně semtam odpusť a dopusť a máš vypráno
#112
Publikováno 14 říjen 2008 - 16:39:44
#113
Publikováno 14 říjen 2008 - 17:54:49
#114
Publikováno 15 říjen 2008 - 05:51:31
#115
Publikováno 12 únor 2015 - 22:33:39
koukám na jedno letité vlákno a s odstupem času musím říct že není až tak podstatné, kolik filmů, ale co na nich a jak nabývá významu systém archivace negativu i pozitivu
je jedno jak to děláte, hlavně se v tom vyznejte
hledám nyní tři snímky a jelikož je jeden z "předutříděného období", nemůžu ho najít
chjo
#116
Publikováno 12 únor 2015 - 22:43:11
Tak já mám vyvoláno cca 25ks kina a cca 10ks svitku za asi půl roku. Bohužel ne všechno dobře exponováno, špatná odhadologie. Fota jsem dnes koupil konečně od Hamy alba 2x na 13x18. Na filmy kino jsem dostal starej Leica trezor a svitky lisuju v papírech, zatím, musím něco slepit na ně Všechno rodinné snímky, procházky, portréty dětí a nově pokusy o zachycení pohybu na bobech, neúspěšně
#117
Publikováno 13 únor 2015 - 08:05:02
RHx - nedávno jsem četl knížku vyvoláváme a zvětšujeme a tam byla opravdu samostatná kapitola právě věnovaná uskladňování, archivace a vůbec uspořádání negativů, aby jak píšeš, to pak člověk za pár let našel. Co si pamatuji, tak na to byly takové jakoby euroobaly, kam se jednotlivé pásky po x okýnkách zasouvaly. Už jsem to našel:
http://www.fotoskoda...order=price_asc
No a k tomu nějakou, samozřejmě papírovou, databázi .
#118
Publikováno 13 únor 2015 - 08:41:13
#119
Publikováno 13 únor 2015 - 09:30:46
Kolik mám vyvoláno nepovím, neb se za to stydím. Tedy ve smyslu, že toho mám vyvoláno moc, ale počet papírových fotek či výstav tomu výrazně neodpovídá.
Co se přehlednosti týče, ani sebelepší nascanovaná galerie se mi nevyrovnala kontaktní kopii celého filmu. Jen to trochu leze do peněz - bouchám to na RC, neb to je levnější a ve tmě se to neto....
#120
Publikováno 13 únor 2015 - 10:33:57
No radsi to nepocitejme. Kdyz uz bysme meli pocet, mohlo by to nejednoho temnokomornika svadet ke zjisteni celkove castky.
#121
Publikováno 13 únor 2015 - 11:28:10
a zase
Jejda, na téhle stránce http://cs.wikipedia....ki/Brouk_Pytlík jsem se dozvěděl mnohé, pro mne dosud utajené informace ...
#122
Publikováno 13 únor 2015 - 11:40:18
a zase
Jejda, na téhle stránce http://cs.wikipedia....ki/Brouk_Pytlík jsem se dozvěděl mnohé, pro mne dosud utajené informace ...
díky, lépe to říci snad nejde:
"Jako vajíčko byl Pytlík snesen matkou do stromu, který následně dřevorubci pokáceli. Příslušná část dřeva byla zpracována v zábradlí balkónu kina Osvěta. Tam se Pytlík narodil a strávil své larvální stadium. Filmy sledoval velmi rád. Prvním sledovaným byl blíže neurčený Chaplinův. Po vylíhnutí vyletěl do polí a nedělal nic jiného, než že všem vykládal, co viděl v kině."
#123
Publikováno 13 únor 2015 - 12:59:49
Vážený kolego, marně jsem se doposud snažil dopátrat, k jakému taxonomickému druhu zmíněného Pytlíka zařadit. Zda-li byl doposud tajně jmenovaným absolventem filmové katedry FAMU není rovněž jisté. S pozdravem: "Starý jezevec" Erik
#124
Publikováno 13 únor 2015 - 14:35:54
Budu vypadat jako lama, ale nedá mi to se nezeptat: jak se to dělá? Myslím postup pro lamy Napadá mne pár možností, ale nějak se mi zdá, že to jde udělat lépe:
1. na papír udělat kopii kousku filmu, co se vleze, zbytek zčerná - drahé
2. papír postupně zakrývat a odkrývat tak, jak budu posouvat film - pracné, možná až moc
3. papíry se rozstříhají podle velikosti filmu a pak se na ně udělá kopie - ještě pracnější
Jak vlastně dělá "fotoindex" vyvolávací automat? Nasvítí to postupně pomocí optiky pracující teďka jako "zmenšovák" nebo je v tom jiný fígl?
Kolik mám vyvoláno nepovím, neb se za to stydím. Tedy ve smyslu, že toho mám vyvoláno moc, ale počet papírových fotek či výstav tomu výrazně neodpovídá.
Co se přehlednosti týče, ani sebelepší nascanovaná galerie se mi nevyrovnala kontaktní kopii celého filmu. Jen to trochu leze do peněz - bouchám to na RC, neb to je levnější a ve tmě se to neto....
#125
Publikováno 13 únor 2015 - 14:38:40
.
kopirovaci ramecek vyhodou
v temne komore je cerna a bila na papire za "stejnou cenu"
#126
Publikováno 13 únor 2015 - 14:41:06
lamy jsou sympatická zvířátka, dokud neplivou mezi oči.
#127
Publikováno 13 únor 2015 - 14:54:21
v temne komore je cerna a bila na papire za "stejnou cenu"
#128
Publikováno 13 únor 2015 - 15:00:24
cely kinofilm nastrihany po 6 policek na papir 8x10
.
kopirovaci ramecek vyhodou
v temne komore je cerna a bila na papire za "stejnou cenu"
Aha, tak to mne nenapadlo. Člověk se pořád učí. Jenže já patřím mezi ty, kdož neradi stříhají negativ, takže proto mne to asi nenapadlo. Ideální by bylo přijít na postup, jak udělat takovou fotku z celého, nerozstříhaného, pásu.
To, že černá a bílá je za jedny peníze je jasné, ale myslela jsem to tak, že pokud na jeden papír udělám kopii jen šesti políček a zbytek zčerná bez užitku, je to škoda materiálu.
Jinak, kolik mám vyvolaných filmů netuším. V dětství možná několik set, pak dlouhé roky nic a teďka mne to zase začíná bavit, byť podmínky jsou, mírně řečeno, poněkud provizorní U táty byla komplet fotokomora, tady mám jen koupelnu a deku hozenou přes okno Ale také to jde, když se chce. Zatím tedy jdou jen filmy, na papíry dojde až splaším nějaký ten optický přístroj na zvětšování, ale pořád jsou nějaká jiná vydání.
#129
Publikováno 13 únor 2015 - 15:14:58
spracovavam rodinny archiv a vrazdil bych
.
spulky filmu kam se podivam (diiky za tech 1500 negativu na skle )
.
kdo to ma po letech rovnat!
#130
Publikováno 13 únor 2015 - 15:24:28
. Člověk se pořád učí. Jenže já patřím mezi ty, kdož neradi stříhají negativ, takže proto mne to asi nenapadlo. Ideální by bylo přijít na postup, jak udělat takovou fotku z celého, nerozstříhaného, pásu.
To ve fotokomoře asi neuděláš - jedině polodigi cestou = naskenovat celý pás (v labu neb kinofilmovým skenerem s podavačem pásu, Nikon Coolscan 4000 atp.) a pak výstup náhledy na 1 papír.
Jak skladuješ celé pásy? Kroutí se a škrábou se... pořád mi připadá nejvhodnější (nejbezpečnější, nejpřehlednější) rozstříhání po 6 políčkách = skladuješ rovné, a archivuješ-li je v acetátových průsvitných deskách, můžeš udělat kontakt celého negativu najednou, aniž ho vyndaváš
#131
Publikováno 13 únor 2015 - 15:39:16
Nehádám se Ono na skladování je to určitě lepší mít proužky než celé cívky. Ty filmy z dětských let jsou asi v trapu, nevím, kde to skončilo. Ty nové mám zatím ve vyhrazeném šuplíku stočené tak, jak se samy zkroutily Do budoucna ale bude potřeba to nějak vyřešit. Je pravda, že barevné filmy jsou rozstříhané, protože je tak dodá minilab. Ačkoli je otázkou, jestli to stříhají proto, že to tak potřebuje mašina a nebo proto, že to tak chtějí lidé. Připadá mi, že pro automat je lepší mít to hezky v pásu.
Když už je řeč o stříhání filmu, ačkoli by to asi mělo jít do jiného fóra, tak jak nejlépe rozdělit film? Ostré nůžky jsou dobrá volba, nebo je něco lepšího? Ptám se i proto, že tu mám nějaké diafilmy, v kuse, a časem bude potřeba je rozdělit na políčka a udělat diapozitivy.
PS: Jestli někdo umí přesunout příspěvky do jiného fóra, tak by to bylo asi lepší. Tady je to poněkud OT
#132
Publikováno 13 únor 2015 - 16:09:49
Nůžky jsou dobrá volba, jinak existují speciální řezačky na (dia) filmy, jež lze po bazarech sehnat za symbolické ceny. Zásadní výhody proti nůžkám nemají. Používám obojí.
#133
Publikováno 13 únor 2015 - 22:39:32
Filmy zasadne strihat! Idealne po 6 policok. Tak, aby sa do trezoru velkosti cca A4 voslo 6 az 7 pasov. Jeden film, jeden trezorovy arch.
Vyhody su zrejme. Film sa uchova v rovnom stave, pri zvacsovani neprevisaju prave nepouzivane casti filmu, pri stacani do rolicky sa navzajom po sebe nesuchaju jednotlive zvitky - zdroj skrabancov. S kratkym pasom nevystavujem moznosti poskodenia zvysnu cast filmu.
Aj ked je pre minilab vhodnejsie na pociatku pracovat s celym filmom, uz len z priestorovych dovodov sa kazdy snazi film ihned postrihat a vlazit jednotlive pasy do priemyselneho trezoru. Ked sa v minilabe spracovava fil este raz, s rovnym filmom sa pracuje nepomerne lepsie, takze postrihany je lepsi, ako zrolovany do nepoddajnej rolicky.
Film sa striha od konca. Teda od policka s najvyssim cislom. Po postrihani niekdy zostane zostane samostatne policko, ci dva, takyto pasik sa ponechava aj s neexponovanym kuskom. Je to koli manipulacii. Vascina masiek (tie v minolabe nevynimajuc) dokazu jedopolicko spracovat iba s obrovskymi tazkostami. Navyse zaciatok filmu je oznaceny nejakym nalepenym cislom, co pomaha pri orientacii.
Indexprint a kontakt su dve odlisne veci, Indexprint je vyhotoveny strojovo a kazde policko je exponovane po optimalizacii. Kontak je zvacsa vysledkom jednej expozicie vsetkych policok filmu naraz a ju z neho zrejme rozdiely v kryti jednotlivych policok. Z kontaktu sa teda daju odhadnut expozicne hodnoty potrebne pre zhotovenie fotografii. V neposlednom rade je kontakt ovela ostrejsi, a lupou sa da vidiet viac detailov.
Je nezmysel v domacich podmienkach pokusat sa o indexprint, minilab pre zmenu nedokaze urobit kontakt. Existuje este jedna moznost, kontak pomocou plocheho skenara. Drahsie skenery mozu skenovat priesvitne predlohy velkosti dvoch pasikov nastrihaneho filmu po 6 policok. Pre nahlad i rozhodovanie o osude jednotlivych policok je to vyhovujuce. Chce to mat take tie priehladne trezorky. Minilab ich s postrihanymi filmami dodava.
Pamatajme, ze iba z rovneho filmu ide bezproblemovo zvacsovat ostre fotografie.
#134
Publikováno 14 únor 2015 - 21:09:52
Dneska mám dobrou náladu, po týdnu jsem nalezl rodinný snímek, co jsem hledal. Pochopitelně byl v obálce „hasiči“.
Ohledně archivu se mi osvědčilo rozdělit negativy na tři skupiny - kino, svitek, plan.
Potom označení "12K14" znamená dvanáctý v pořadí, kinofilm, rok 2014, tento údaj pak píšu na zvětšeninu z druhé strany, moc se to hodí, když musím nějakej snímek udělat navíc.
"S" uprostřed značení je svitek; "P" je plan.
Negativy tematicky spojené, nebo z jednoho roku a jednoho formátu dávám do papírových desek, na které píšu ze předu výše zmíněnou značku a do řádku potom stručný popis, např. „dětský den“, „děda na zahradě“ apod.
Pro náhled z kinofilmu mám takovou pomůcku, sestávající se z kovového rámku na pás 6 filmových políček (připomíná to skenovací rámeček…) , vložit film, přiklopit sklem a dát do zvětšováku a potom rámeček na 9 „zvětšenin“ asi 5x7 cm.
Na ten negativní rámek mám jeden zvlášť uzpůsobený (vratně) starý opemus. Osvit všech devíti snímků se dělá jeden po druhém, nastavení rámku pod zvětšovákem a posun políčka se centruje při rozsvíceném zvětšováku a červeném filtru pod objektivem.
Takový náhled z kinofilmu na 4 papírech 18x24 cm máte pak hotový dřív, než byste to v domácích podmínkách skenovali. Přitom máte malé obrázky na kterých vidíte bez lupy co potřebujete.
Takový náhled možno i lípnout do alba.
Mám zde ještě těsně poválečnou brožurku o fotografickém archivu pro pracovníky úřadů a podobně. To je dokonalost sama, ale jelikož nejsem archivářem městského úřadu, nemusím se toho držet... a to jsem rád, byla by to fuška.
nahled.jpg 120,45K 11 Počet stažení
#135
Publikováno 14 únor 2015 - 21:33:05
Když to tu tak čtu, ale podobné věci jsou i v literatuře, tak moje přesvědčení "nestříhat filmy" dostává povážlivé trhliny
Poznámka o stříhání od konce filmu je velmi důležitá, děkuji za ni. Já bych určitě začala od začátku a pak remcala, že to vychází špatně.
Skener mám, ale je to již téměř starožitnost: Mustek 1200CP a ten filmy skenovat vlastně neumí, ačkoli při hodně snahy se z filmu něco sejmout dá, ale je to bída s nouzí. Vlastnost použité technologie. Kupovat nový se mi zatím nechce, proto přemýšlím, jak si "indexprint" udělat jinak, protože je to důležitá věc.
#136
Publikováno 14 únor 2015 - 22:24:38
No je tu tedy zajimavá debata k tématu, kolik vyvoláno? no vlastně u mne ani zase tak moc ne, zaplať pánbůh za moji zdrženlivost, když se mi scéna v hledáčku prostě nelíbí, spoušť nezmáčknu, takže se mi občas stává, jak se celej den tahám s celou technikou jen pro pár snímků, ikdyž naopak někdy cvakám přes tuhle vlastnost docela dost ale jak tu RHx psal, důležitý je obsah... nicméně na těch 250metrů kinofilmu a přes 50metrů šedesátky jsem už kupodivu v koukatelné podobě zpracoval alespoň že mi z toho všeho přecijenom zbyl menší použitelný soubor dobrých snímků letos jsem konečně řádně rozjel osvit, takže většinou dozadu prohledávám archiv a co je tak nějak už i z povědomí dobré, to postupně hodím na papír, ikdyž se stále peru jakej, mat/lesk či baryt/RC, tuhle fotku/tamtu fotku atd... no každopádně bych už něco na výstavu dohromady dal nicméně moje maličkost výstavy nějak nepotřebuje
k tématu indexu a šmikat či nešmikat jsou různé možnosti, co fotograf to jeden typ činnosti, takže je tu na výběr jak věci dělat správně, nicméně se většina shodne, filmy stříhat do trezorku, zapsat důležité informace a někdo ještě indexuje, poznal jsem postaršího pána, ten si udělal kontakt, stříhal do trezorku a informace zapisoval, vše držel pohromadě, za to jiný človíček to jen stříhal cpal to horem dolem a psal si jen datumy pokud si vzpoměl, takže je to jen na schopnosti každého z nás, rady mohou být někdy jen zavádějící...
Nicméně za ta léta páně mého filmování jsem doznal, jak je pro skladování opravdu výhodnější filmy stříhat, přináší to pozitiva, jenž jsou více než méně kladné, od manipulace, tedy nemusí se manipulovat s celým filmem, skladovat lze proužky v menším prostoru a při hledání je to jednodušší, k osvitu se vezme jen nejnutnější proužek a z celého filmu jde jednoduše udělat index a to ať už kino či šedesátka... s plany to je taknějak horší ale je jasné, že celá koncepce focení u kinofilmu pak u VF vůbec nefunguje...
#137
Publikováno 15 únor 2015 - 20:34:34
Tak já s dnešním konečně trochu povedeným vyvoláním bez osvíceného filmu už 3 . Mám radost, že se konečně povedlo!!! A dnes dám asi ještě dva, tak hurá na to.
#138
Publikováno 16 únor 2015 - 07:33:52
Já začal vyvolávat v asi říjnu minulého roku a momentálně jsem na čísle jedenáct, přesněji 2x Fomapan 100, 3x Fomapan 200, 4x Fomapan 400 a 2x Ilford Pan 400 a zatím to vypadá, že jsem při vyvolávání žádnou větší botu neudělal. Zatím jsem ve stádiu experimentování, zajímá mě chování různých filmů a chemie v různých situacích, vystřídal jsem Fomadon LQN za R09, minulý týden jsem poprvé nepoužil přerušovač a ustalovač jako "one-shot", ale vymáchal jsem v nich čtyři filmy a ještě je mám slité ve flaškách. Taky jsem poprvé pushoval Fomapan 400@800 a to včetně patřičné úpravy vyvolávací doby a taky jsem poprvé vyzkoušel vícenásobnou expozici. Potěšilo mě, že mi vyšel i film z Vánoc a Silvestra, který jsem před otevřením foťáku zapomněl přetočit zpět do kazetky (osvítily se asi jen dva nebo tři poslední snímky). Baví mě i zkoušení foťáků, kromě hlavní Minolty Dynax 505si jsem si nafotil film v Minoltě AF35 Big Finder, kterou jsem naposledy fotil na stužkováku a tento týden chci naládovat film do Vilie Triplet, kvůli které jsem si musel znova sehnat i expozimetr. No, je toho ještě hodně co chci vyzkoušet .
#139
Publikováno 16 únor 2015 - 08:28:54
Ted jeste dodelat temnou komoru a hura do zvetsovani
#140
Publikováno 16 únor 2015 - 09:15:04
4 kina a 7 svitků za cca 1,5 roku
...a asi 100 papírů, což je asi na 10 fotografií
#141
Publikováno 16 únor 2015 - 17:30:17
Zo záujmom sledujem túto diskuziu, a len tak ma napadlo niečo sem hodiť. Koľko mám vyvolané? Neviem! Evidenciu si vediem len od roku 2011. dovtedy len odhadom, cca 1000 filmov? a niekoľko kilometrov N8, DS8, S8 a 16. Je to veľa? - Je to málo? Neviem. Len keď si to tak premietnem v hlave a predstavím si tu kopu prachov, tak za to, čo som do toho vrazil by som sa mohol niekoľko rokov vyvaľovať na Waikiki (a fotiť pekné ženské)
#142
Publikováno 16 únor 2015 - 18:55:49
radove 200 filmu.
ve vlastnim archivu mam asi 110 cb a 30 c-41 (z toho cca 10 kusu C-41 jsem si volal sam, nez me to prestalo "bavit"), posledni rok jsem vyvolaval na zakazku, vse rucni klopeni, dvojite ustalovani, prani ilford metodou, mejch poslednich 20 filmu vsechno v pyrovyvojce... a porad jeste nemam pocit, ze bych tomu 100% rozumel a vsechno umel.
zato jsem namichal desitky ruznejch vyvojek, videl mikroretikulaci zelatiny, jak snadno se vycerpa ustalovac driv, nez by mel, jak muze ustalovac v kanystru zdechnout aniz bych ho kdy pouzil, jakej ma vliv koncentrace smacedla a trvdost oplachovy vody na povrch ususenyho filmu, jak snadno vam babicka dokaze rozsvitit v koupelne, kdyz chce zhasnout v chodbe a vy zrovna ladujete filmy do vyvojnice, ze i svitici rucicky na hodinkach dokazou osvitit citlivej material a strhavat lepici pasky ze svitku je lepsi pomalu, i kdyz to rychle dela takovy hezky veci, a tak dale...
#143
Publikováno 16 únor 2015 - 20:13:04
Za rok som nafotil asi 40 svitkov - 400 záberov a cca 80 planfilmov. Neviem, či je to veľa alebo málo, mne sa zdá, že veľmi málo. Ak chcem rásť a robiť to stále lepšie, myslím, že je to veľmi málo. Koľko by bolo dosť, neviem. Ale na viac aktivít niet času. Možno keď budem na penzii, bude toho času viac
#144
Publikováno 16 únor 2015 - 21:42:50
Dnes? 3 ks ambrotypie... sklenene dosky s mokrym kolodiovym procesom, rozmer 30x40 cm.
#145
Publikováno 16 únor 2015 - 23:32:18
vyvolal okolo pul kilometru a nazvetsoval ctvrtku prumerny telocvicny zakladni skoly ... byl sem jinej doma vymalovat, tak sem zacal na zed lepit fotky, uz zbejva jenom par mistecek kde nic neni a muzu se vrhnout na strop ...
#146
Publikováno 17 únor 2015 - 18:59:53
Ke dnešku je to 515 barevných a 335 černobílých, kino a svitek dohromady. Stříhám a ukládám do fólie, jaká se užívá v labech a označím číslem filmu. Pak je ukládám naplocho do krabic v číselném pořadí. Všechno skenuji a ukládám v počítači. Ke každému filmu je v počítači popis, jak byl vyvolán, čím to bylo foceno, kdy a kde to bylo, případně jaké je to téma. "Velké" skeny jsou zálohovány dvojnásobně, indexy a popisy trojnásobně.
#147
Publikováno 18 únor 2015 - 16:25:24
neviem .... ale keď si tak prezerám svoje prvotiny, mám chuť niektoré veci vytiahnuť na svetlo sveta
#148
Publikováno 18 únor 2015 - 16:27:39
Ťahaj
#149
Publikováno 18 únor 2015 - 16:47:22
Tak to už přesně nespočítám,když čtu tady Elvu o prvotinách taky jsem si nedávno dělal fotky co mě scházely poslední den ve škole.25 pět let zpátky kamarád donesl nabíječku kterou měl na rameni bylo v ní spousty baterek do toho jsme strkali blesk na elektriku a připadali si strašně profesionálně.
#150
Publikováno 19 únor 2015 - 12:22:43
Za 32let "praxe" jsem toho nafotil dost-"Vyvolávám a zvětšuji sám"...Řekněme,že 90%negativů leží v trezorech,8% v náhledech a zbylá dvě procenta jsou na barytech 40x50 a 50x60cm...Málo? Moc? Kdo ví....Měl bych to znovu probrat a dostat se do stádia-"umět vyhodit"! Jak říkával Šmok-koš je nejlepší přítel fotografa! Nechat jen to co odolalo času...
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních