vyvolání super 8 filmu
#251
Publikováno 7 February 2010 - 14:14:28
#252
Publikováno 7 February 2010 - 14:33:47
#253
Publikováno 7 February 2010 - 14:39:52
#254
Publikováno 9 February 2010 - 08:56:20
#255
Publikováno 9 February 2010 - 09:10:13
mas tam napsane vyvojku pouzit vzdy 1x proto je rozdelena po 75 ml (-:
( klidne muzes i po 83, ale je to schvalne po 75 aby ti treba po 3 setech vysla dalsi vyvojka navic ne ? )
a belic a cistic muzes pouzit klidne 2x zasebou ( tj. na dva filmy ) ale pozor .... diky tomu ze tam zacali davat KMnO4 tak ho musis pouzit 2x za sebou hnedka ( po par hodinach uz nefunguje, ale sem to tu psal uz snad 100x ).....takze ten set ti vyjde na 3 filmy s tim, ze musis vzdy dva vyvolat naraz a jeden pak zvlast kdykoliv....
takze pokud si ted vyvolal jeden tak jeste klidne dva naraz muzes (-:
ustalovac ani nemluvim ten vydrzi dost....
ja jsem se uz kazdopadne fomasetu vzdal, jelikoz cena namichane chemie a vyolaneho filmu je smesna oproti cene fomasetu.....
#256
Publikováno 9 February 2010 - 09:19:45
#257
Publikováno 9 February 2010 - 09:30:56
cistic - smrdici pyrosiricitan je do zeli, vina apod.... ale mozna je lepsi pouzit i siricitan ten nesmrdi, jen se ho tam musi dat vice....
vyvojku si taky micham vlastni ( Kodak D-19 )
U jednoho 16mm/10m filmu se dostavam na cenu cca 17-18 Kc (-: coz je uplna nadhera....
#258
Publikováno 11 February 2010 - 11:02:26
do první vývojky přidat thiosíran? Ostatní pytlíky se sypou, bělič je ještě s dichromanem.
První pokus chci provést s kouskem kinofilmu - negativní fomapan 100. Je prošlý 2002, takže uvidím, jestli zmizí závoj. Pak mám čerstvě natočenou DS8 UP21 z roku 1991. Držte mi palce.
#259
Publikováno 11 February 2010 - 11:32:05
ja mel od otcecasu dva stare DS8 fomapany R21, ale ty byly urcite starsi nez 91, jeden jsem vyvolal normalne v belici a byl spise sedobily nez cernobily, zmeknul, ztratil konstrast a mozna byl i mene citlivy a zasedly.....mno a ten druhy jsem po pul roce zkusil v trosku kyselejsim belici a rozdil byl znat uz pri pohledu na filmy....jakoby z neho zmizel sedy zavoj....bohuzel furt nebyl tak cerny jako nova R100......jo nova je proste nova....a o tom zadna...
a jestli mas thyokyanatan hnedy tak to uz mozna neni dobre (-: radsi dej 4-5g Thiosiranu a mas pokoj...
jde o to, ze tenhle proces ma strasne moc promennych....tak se pak tezko hleda chyba...tak ale aspon vis, ze nebude v Thiokyanatanu
#260
Publikováno 11 February 2010 - 12:53:18
Doufám, že ORWO vydrží mnohem víc než Foma z hlediska prošlosti. Mám zkušenosti s negativním ORWEM NP22 z roku 1991 a některé jsou OK a některé mají malé vady. Fotky jsem z toho nedělal, ale myslím, že by to nebylo vidět. Oproti tomu Fomapan 100 z roku 2001 má už poměrně velký závoj.
První film zkusím bez přídání kyseliny do běliče. Přidám jí až k druhému filmu. Aspoň budu mít srovnání. Ještě nemám promyšleno, jakou zvolit koncentraci kyseliny v zásobním roztoku, aby nebyla moc nebezpečná a zároveň stačila na několik použití.
Jakou kyselinu lze použít? Našel jsem doma akumulátorovou 38%. Je použitelná?
Na další film už budu muset míchat i vývojku, neb ta v setu se má po použití vylít za 2 - 3 dny. Tu D19 používáš na jako první i druhou (první s thiosíranem)? Jaký je vyvolávací čas?
Chemikálie mám všechny staré 20-30 let. Všechny vypadají tak nějak rozumně, siřičitan je bezvodý. Podléhá časem něco zkáze? Mám na mysli chemikálie do vývoky FV4, D19 a kys. ustalovače.
#261
Publikováno 11 February 2010 - 16:43:00
pouzivam -
D-19 jako prvni s THS ( nebo Thiokyanatan ) a jako druhou bez THS, aby nevznikl zavoj....je cas pri I. vyvolavani 6 minut....pro fomu R100....a druhy cas je pevny pro vsecky filmy 5minut....
recept + casy je na MbCorpove strance http://8mm.wz.cz/chemie.htm
koncentrace H2SO4 je pro KMnO4 belic 12ml a pro dichrom 9ml....
neboj se fakt na starsich filmech pridat....
vyvojka v setu je na jedno pouziti....ale kdyz ji rozredis jak mas tak ji mas na 3 filmy (-: s tim, ze dva musis udelat najednou.....
38% je pouzitelna, jen si to prepocitej tech 12 a 9ml je pro 96% tusim ( koncentrat )
#262
Publikováno 12 February 2010 - 22:51:26
Film DS8 ORWO UP21 z roku 1991 vyšel velice tmavý. Filmoval jsem venku na sněhu, podle toho co ukázal expozimetr a kousek vevnitř u okna. Vše na filmu vypadá stejně. Sníh tak možná střední šedá. Podložku bych si představoval světlejší. Popisky v perforaci také tak střední šedá. Začátek a konec čirý až na podložku.
Vyvolával jsem ve STARÉM komunistickém fomasetu, jen do první vývojky jsem místo thiokyanátu přidal 5g thiosíranu. Po vyvolání prvního kinofilmu (asi 1/2m kousek) první vývojka maličko zešedla, po asi dvou hodinách než jsem se dostal k DS8 zešedla ještě trochu. Po vyvolání DS8 zešedla výrazněji, do druhého dne byla skoro černá. V orig. návodu píšou vydatnost lázní na 40metrů filmu a dalších 30m s prodloužením času ve vývojce. Použité vývojky vylít po 2-3 dnech. Na dnešních fórech se píše vývojka na jedno použití.
Vytvořil jsem si tedy teorii, že thiosíran na rozdíl od thiokyanátu vývojku rychle zničí. Vyvolal jsem tedy druhý den ještě jednou kousek kinofilmu s naprvní pohled stejným výsledkem, jako byl ten první. Tedy vše (asi) v pořádku. A to jsem volal v první hnusné skoro černé (ne hnědé!) vývojce.
Co teď? Nejdřív zkontroluju expozimetr. V příbalovém letáku v tabulce byla f/22 na plném sluníčku. Mě na sluníčku na sněhu vyšla také f/22. XGAS psal ve svém příspěvku na Fotofóru, že ORWA narozdíl od Fomy potřebují energickou vývojku. Jako univerzál pro Fomu a ORWO uváděl D19. Tak doufám, že se mi příště s tou D19 zadaří i ORWO.
Nemáte někdo zkušenosti s ORWEM? Jaký by byl čas v první vývojce? Starý film přeexponovat? Jak je to s použitelností negativního filmu pro inverzi? Mám negativy NP22 a nejdřív to zkusím s nimi. Půjde se nějak odrazit od těchto výsledků?
Má smysl pokoušet se tmavý film zeslabit?
#263 Snek
Publikováno 12 February 2010 - 23:38:19
K tomu Orwu jak pises ze ti snih vysel na stredni sedou... jak jsi meril? pokud jsi sceny na snehu meril expozimetrem "na snih", pak je to v poradku a kamera zaznamenala to, co jsi ji rekl - expozimetr meri na stredni sedou. Obecne snih je potvora. Expozimetr si mysli, ze je venku podstatne vic svetla, ale neni. Clonu o cislo nebo dve na snehu otevrit! Tj. pokud ti na slunicku na snehu vyjde f/22, je treba exponovat f/11.
U hodne starych filmu (barevne Agfy s expiraci 1981 - 1983) se mi osvedcilo preexponovavat o 1 clonu.
Sednuti az cernani vyvojky - to je castecne rozpustena antihalacni vrstva. Problem by vyresilo prednamaceni (kdyz volam Super 8 TriX tak prednamacim), u starych filmu bych to ale nedelal (nemam pro to racionalni vysvetleni, spis intuitivni pocit, ze by to emulzi nemuselo prospet).
K tomu, proc se v dnesnich forech pise vyvojka na jedno pouziti - v pripade, ze si michas svoji D-19 doma, vyjde te jedno volani se na par (deseti)korun. Proc setrit na nepravem miste. Film je drahej a co zkazis v prvni vyvojce, uz mnohdy nenapravis.
K inverznimu Orwu ... naposledy jsem ho volal pred nejakymi 15 lety. Vzhledem ke stari filmu bych v prvni vyvojce zkusil 10 minut (vyvolej si kousek filmu na zkousku) a dle vysledku cas o koeficient 1.3 smerem nahoru nebo dolu upravil.
Tmavy film - rozhodne zeslabit!
#264
Publikováno 13 February 2010 - 21:02:50
Vývojku a bělič na tento film už si budu míchat. Trochu jsem narazil, jak je to s množstvím a ředěním kyseliny v běliči. Kulhánek a Foma udávají 5ml resp. 10g, což je obdobné. Ve vašem a XGASově receptu je 9 nebo 12 ml, tedy asi 20g. To už je dvakrát tolik. Chvíli jsem si myslel, že jde o záměnu gramů a ml, ale nakonec jsem usoudil, že to je záměr. XGAS se vyjadřuje v tom smyslu, že kyselina navíc je ku prospěchu.
Teď jak je to s ředěním. V Kulhánkovi je uvedeno, že koncentrace roztoku znamená počet gramů ve 100ml výsledného roztoku. V poznámce dál ale píše, že správně chemicky by to mělo být počet gramů ve 100g roztoku. Tedy rozpor, pro malé koncentrace asi zanedbatelný. Když budu míchat manganistanový bělič, má tam přijít 12ml kyseliny, tj. asi 20 gramů. Znamená to tedy, že tam přijde 100ml 20% kyseliny?
Dále je popsáno křížové pravidlo. Je to celkem jasné. Mám 38% kyselinu, chci 20%. Sleju 20 dílů 38%kyseliny a 18 dílů vody. Ale jsou to objemové nebo váhové díly? Z logiky mi vyplývá, že všude by se mělo pracovat s váhou, ale zdá se mi, že se to kvůli zjednodušení odměřování míchá s objemem. Měrná hmotnost kyseliny je asi 1.8, tj. skoro dvakrát těžší jak voda.
Omlouvám se za hloupé dotazy, ale s chemií jsem přišel do styku naposledy ve škole před dvaceti lety.
#265
Publikováno 13 February 2010 - 23:09:57
vykašli se na nějaké gramy,kup kyselinu do autobaterie a je to......
dělám to takto mraky let a v pohodě.....
ať se daří......
#266
Publikováno 14 February 2010 - 10:17:41
Tohle neni chemie ale temnokomorniceni (-:
jinak taky preji hodne zdaru.....
Jinak trochu upresnim sneka....D-19 je na vice pouziti ta se nelije hned do zachodu....ale ta foma LQR ta je jenom na 1 pouziti...redi se totiz 1:10 a proot se lije pryc....u te D-19 bych se nebal vpohode 4 Filmu DS8.....
Jinak doufam ze se tady driv nebo pozdeji objevi tvoje vytvory ? coz (-:
#267
Publikováno 14 February 2010 - 17:46:29
kapacity 1/2 litru lazne mi vychazi takto.. volam v colorete a tam staci 1/2 litru roztoku
1. vyvojka mi vychazi na 2 filmy DS8 10m, volam pri 21 stupnich a u druheho filmu prodluzuju volani z sesti na sedm min., mozna by dala i vic, ale nejak jsem to nezkousel
belic a cistic pouzivam na 4 DS8 10m
2. vyvojka 2 DS8 10m
a v pul litru fomafixu ustaluju 2 DS8 10m
#268
Publikováno 14 February 2010 - 18:04:09
a ted bych se zeptal ja, mate nekdo zkusenosti s pushem fomy R100, neco jsem se docetl
#270
Publikováno 14 February 2010 - 21:22:33
Opravdu se musim priznat ze ta foma je vyborny material...
#271
Publikováno 14 February 2010 - 21:25:29
#272 Snek
Publikováno 14 February 2010 - 23:19:23
Volam si negativni Polypan F 50 jako inverzi a pushuju ho na ISO 100. Klicove je najit si cas pro prvni vyvojku, casy v ostatnich laznich se nemeni.
Pro negativni Fomu 100 jsem se vzdy ridil pravidlem "pridam tretinu zakladniho volaciho casu" pro push na 2xnominalni citlivost filmu. Vzal bych toto jako voditko pro push er stovky. Pokud mas volaci cas v prvni vyvojce rekneme 6 minut, prodlouzil bych volani na cca 8 minut (7 min 50 sec).
#273
Publikováno 22 February 2010 - 13:22:33
Vyvolával jsem ORWO UP21 z roku 1991 nafilmované na sněhu, exponované na sníh s odečtenými dvěma EV. Volal jsem v D19 (první s 5g thiosíranu), bělil v hypermanganu. Volání v první vývojce na zkoušku 6 min, zbytek filmu 8 minut. Mohl jsem ale asi dát těch doporučených 10. Výsledek by snesl být o něco světlejší.
Vše jsem navažoval ze starých (30let ???) chemikálií vytěžených ze staré tátovy komory. Kyselinu do běliče jsem použil 38% akumulátorovou 53ml. Nechal jsem si to vypočítat, mělo by to být doporučených 12 ml koncentrované. V dokumentu osbahr_reversal.pdf se uvádí 40ml, takže výpočet nebude úplně mimo.
Tuto DS8 jsem zakládal ve tmě, takže nemám čiré konce filmu. Natočil jsem ale kousek sněhu s otevřenou clonou a zdá se, že podložka filmu je čiřejší než stejný film bělený v orig. běliči ze starého komunistického Fomasetu (dichroman + "kyselina" v prášku). Zdá se tedy, že přídavek kyseliny je kuprospěchu. Nejsem si samozřejmě jistý kolik kyseliny bylo ve Fomasetu, ale v návodu k R100 z té doby píšou 10g, tj. asi 5,5 ml.
Lepení lepidlem Kodak a lepičkou Super 8 se zdá být bezproblémové. Rád bych zde poděkoval TH za lepidlo.
Před voláním DS8 jsem na zkoušku vyvolal svitek ORWO NP22 a dopadlo to dost bledě (doslova). První vývojka 8 min. Film není dostatečně krytý ani v neexponovaných místech. Proto jsem zkoušku DS8 volal jen 6 min, ale tam to bylo zase málo. Koukatelné to ale je.
Teď pár otázek. Jak kvalitní máte obrazový výstup? Vychází vám to srovnatelné aspoň s tou VHS? Ve skrytu duše doufám, že čestvý Fomapan by mohl mé výsledky vylepšit.
Mimo chemie jsem vytěžil také různé filmy staré filmy. Něco neexponované něco exponované. Má smysl se pokoušet vyvolávat cca před 20 lety exponované filmy? Co s barvou? Má smysl pokoušet se vyvolat ji černobíle? Vyšlo by z toho něco?
Jak dlouho vydrží použitá vývojka? V první vývojce se mi na stěnách lahve vysrážel různý humus (síra + antihalační vrstva ???). Podle velkého množství chemikálií a rychlosti zčernání pokusného útržku filmu se mi zdá, že by něco vydržet mohla. Nevypadá ale moc vábně. Nejsem si jistý, jestli mi vystačí hydrochinon a možná i bromid na další várku.
#274
Publikováno 22 February 2010 - 14:29:27
K te kvalite.....normalne promitnu obraz na platno cca 3x2 metry....s tim ze je obraz jeste hodne kvalitni i z prvnich rad naseho amaterskeho kina (-:
Momentalne pracuji na jemnozrnem vyvolavani a dostavam se uz na krasny obraz 4x5 metru, ale zatim je to tak trosku Alchymie....takze za nedlouho tu neco uverejnim (-:
#275
Publikováno 22 February 2010 - 17:05:49
#276
Publikováno 22 February 2010 - 18:56:27
ale taky zalezi jak je film vyvolany a hlavne stary ! mel jsem stary fomapan R21 a ten byl sedy az hrozny....kvalita priserna.....ale nova foma 100 R to je jine kaficko....krasa pohledet.....
jinak pouzivam Quarz DS8-m + MEOS DUO.....kazdopadne loni v anglii jsem natacel na barevny ektachrome 64 canonem 514 a je to taky uchvatne...hlave ty barvy, sytost.....uplne neco jineho nez nejaka televize
#277
Publikováno 25 February 2010 - 20:48:50
#278
Publikováno 25 February 2010 - 21:02:34
Uz asi po desate pisu ze vyvolavam inverzni filmy (-: mejla mam v profilu...
#279
Publikováno 26 February 2010 - 14:38:16
asi lepící sada:
Plakperset
Set pressa-incollatrice
8193
co tam je
nová utěrka
nějaký lepítka - "film splicing tapes S 8 Universal"
film cleaner
zaváděcí pásky jakési červené a zelené barvy jednostranně perforované
(desítky metrů)
originální štětička s deseticentimetrovým držátkem - vypadá jak na kojenecké lahve
toto přenechám zdarma, na srazu apod. nějakému filmaři
ofukovátko s štětečkem - to bych si z dovolením ponechal
zrovna tak maličkej žďabíček - čtyři políčka osmičkový diapozitivní s nějakým robátkem co tam bylo nalepený na kousku zaváděcího pásku
#280
Publikováno 26 February 2010 - 15:17:40
#281
Publikováno 26 February 2010 - 21:44:55
#282
Publikováno 9 March 2010 - 22:10:25
V receptáři se píše, že množství hexakyanoželezitanu ovlivňuje rychlost zeslabování a roztok vydrží asi hodinu po přípravě. Mám hexakyanoželezitanu málo, takže mám jen jeden pokus. Jak dlouho by zeslabování asi tak mohlo trvat? Mám vzít napoprvé celý film nebo raději udělat zkoušku?
#283 Snek
Publikováno 10 March 2010 - 12:53:18
Čím zeslabit film ORWO UP21 asi tak o dvě clony
Mám vzít napoprvé celý film nebo raději udělat zkoušku?
Ahoj. Nejlepe farmerem.
Alternativne lze tez v nasledujici lazni:
voda 1L
manganistan draselny 2g
kyselina sirova 1ml
(alternativne kys. sirovou nahradit 0.5g siricitanu draselneho a 25g siranu draselneho)
po zeslabeni na pozadovanou uroven (provadi se za svetla) prenest do cistici / ustalujici lazne nasledujicicho slozeni:
voda 1L
thiosiran sodny 10g
pyrosiricitan sodny 15g
(alternativne lze pouzit normalni kysely ustalovac). V teto druhe lazni koupat tak dlouho, nez se zbavis hnedo-zluteho zabarveni, ktere film ziska v prvni zeslabovaci lazni.
#284
Publikováno 10 March 2010 - 14:25:30
#285
Publikováno 10 March 2010 - 14:54:11
Jak dlouho vlastní zesvětlování asi tak trvá? Minuty, sekundy ...?
#286 Snek
Publikováno 10 March 2010 - 18:06:12
ad najednou nebo vyzkouset - rozhodne vyzkouset na kousku (20 cm) filmu
k proporcionalnimu ci neproporcionalnimu zeslabeni manganistan versus ferrikyanid - nevim, nechci spekulovat, pokud mas pokusny film, nejlepe to vyzkouset a porovnat.
#287
Publikováno 11 March 2010 - 20:20:25
#288 Snek
Publikováno 11 March 2010 - 20:39:59
#289
Publikováno 12 March 2010 - 10:11:33
Na podzimní sraz nemám žádný téma. Co kdyby jsme se dohodli, že podzim uděláme v duchu 8 mm. Místnost na promítání máme a nějaká promítačka se najde. Ještě by to něco chtělo, ale na vymejšlení je času dost. Rád by jsem zlanařil dírkaře, ale zatím jsem proto nic neudělal.
Otec
#290
Publikováno 15 March 2010 - 23:20:03
Manganistanový zeslabovač jsem měl teplejší a dvakrát více kyseliny (zkoušel jsem jestě něco jiného) a zeslabení trvalo jen asi 15 s (!). Zeslabení vypadalo stejně jako při použití ferrokyanidu, jen na filmu byly nezeslabené flíčky, patrně způsobené vzduchem. Při takové rychlosti nebyl čas je vyhnat.
Film jsem nakonec zeslabil ve ferrokyanidu a výsledek je docela špatný. Příště holt musím správně exponovat.
#291
Publikováno 16 March 2010 - 08:11:40
Jakoze trochu to pomuze ale vzdy zesileni nebo zeslabeni je proste operace ktera se hodne podepisuje na kvalite...
Neni nad spravne naexponovany film....to je jak jina galaxie
Ja sem treba MbCorpovi zesiloval prosly film....ale to byl zesilovac s dusicnanem stribnym....s tim, ze tenhle zesilovac funguje uz vcelku dobre....film byl cely sedo-bily....ale vazne slaba seda...dusicnan tomu pomohl tak, ze z te tmave sede udelal vice mene cernou ( celkem dlouho jsem to tam mel ) a z te sveltle kde jeste byla kresba....udelal peknou sedou....ale co byla nevyhoda ze ten zesiovac zabarvil podlozku do oranzova....ktera sice v ustalovaci trochu slezla ale film uz nebyl ciry.....
Ale i tak nesmime zapominat kde neni kresba tam ani zesilovac popripade zeslabovac nepomuze.....
#292
Publikováno 16 March 2010 - 09:56:36
#293
Publikováno 28 March 2010 - 21:57:29
Veškerá chemie byla čerstvě namíchaná přesně podle REDa.
Vyvolával jsem nadvakrát, nejdříve jsem si poslepoval kousky různých filmů na testy a podruhé jsem vyvolal Fomu R100.
Při prvním testovacím volání jsem si při druhém osvitu jsem si všiml, že film i cívka mají nahnědlou barvu, rychle jsem tedy namíchal čistič s 50g pyrosiřičitanu draselného a zopakoval čistění. Cívka i film se vyčistily. Původní čistič se siřičitanem nečpí, zdá se tedy, že siřičitan vytěžený ze starých tátových zásob je kaput. Výsledek byl takový, že první dva kousky (čerstvě natočený nový R100 a čerstvě natočené staré ORWO UP21) byly OK, další staré a kdysi natočené filmy byly různě flekaté (měl jsem i kousek barvy). Příkládal jsem to dlouhé době (20 let) od expozice a nemožnosti vyvolat barvu černobíle.
Druhé volání jsem provedl asi půl hoďky po prvním. Použil jsem znovu (manganistanový) bělič. Čištění jsem provedl jak (špatným?) siřičitanem, tak pyrosiřičitanem.
V čem by mohl být problém?
Po volání jsem si uvědomil, že stejný patrně špatný siřičitan jsem použil i ve vývojkách. Jaký tam má význam? Jsou na vyhození? Nezkažené kusy filmu vypadají normálně. Stejný siřičitan jsem do vývojky použil i před měsícem a staré ORWO vypadalo po vyvolání docela normálně. Tedy není to ono, ale na 20let prošlý film mi to připadalo dobré. Před tím měsícem jsem měl čistič ještě ze starého fomasetu.
Při prvním zkušebním volání se mi z několika malinkých míst sloupla emulze, ale to bylo patrně tím, že jsem neohlídal prací vodu a dostala se mi tam příliš teplá. Jakou teplotu snesou filmy?
#294
Publikováno 28 March 2010 - 22:03:36
je zajimave, ze jsi pouzil stejny manganistanovy belic, to ja bych se neodvazil a namichal si rovnou novy....a ted radsi pouzivam ten druhy co vydrzi i rok (-:
ted to odloupavani, to je prave zpusobene prilis nizkou teplotou prani po beleni, ja radsi peru ve vlazne az teplejsi vode....studena tomu vazne nedela dobre.
Ja osobne cistim siricitanem a obcas i disiricitanem, neshledavam v tom absolutne zadny rozdil....nekdo treba necisti vubec....staci jenom vice po beleni prat.....je to takova jakoze pojiska.....s tim ze pyrosiricitan moc hezky nevoni (-:
Mno a jeste jestli ma nejaky vliv to ze mas uz nejaky stary siricitan ve vyvojce....toz jeho hlavni funkci je konzervace a trvanlivost....takze vyvojky by mely fungovat uplne normalne, ale s tim ze ti rychleji zdechnou....
#295
Publikováno 28 March 2010 - 22:25:36
brzy plánuju rozjezd těch starých orwo/foma barevných procesů.
#296
Publikováno 29 March 2010 - 08:38:42
#297 Snek
Publikováno 29 March 2010 - 09:30:10
hypnogen - jenomze barva je nachylnejsi na stari....takze kdovi co ti z toho vyleze....to to radsi vyvolam cernobile
kuš! takovje kaciřskej názor!
samozřejmě, že vyvolat barevně v nejhorším případě to stejně žádný barvy mít nebude, ale za pokus to stojí.
#298 Snek
Publikováno 29 March 2010 - 18:55:04
#299
Publikováno 29 March 2010 - 19:02:04
#300 Snek
Publikováno 29 March 2010 - 19:04:55
Toz ta AGFA to je jiny svet ale
Asi takhle to reknu. Bejt hypnogenem, tak se na stary barevny Fomacky filmy vykaslu. Nemel jsem rad jejich barevny podani uz kdyz jsem s nima prisel do styku v osmdesatejch letech jako s novejma.
Co cenu ma je to Orwo. Vono totiz to prastary Orwo k ty prastary Agfe nema tak moc daleko (a to ani vyrobnim procesem )
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních