novej film od kodaku
#1
Publikováno 18 October 2008 - 18:50:15
zdroj - na stánku přečtenej PL
#2
Publikováno 18 October 2008 - 21:12:46
#3
Publikováno 20 October 2008 - 09:25:53
#4
Publikováno 20 October 2008 - 10:16:16
#5
Publikováno 20 October 2008 - 10:24:19
cože? ten už je přece dávno mrtvej, ne?
jo stejně jako inkoustová tiskárna ...
#6
Publikováno 24 October 2008 - 17:17:57
#7
Publikováno 15 December 2008 - 11:11:06
V pátek mi dcera přiveze dva od Škody, hned je chci zkusit.
#8
Publikováno 24 June 2010 - 14:59:30
http://img249.images...5227/soubor.jpg
#9
Publikováno 24 June 2010 - 19:00:38
#10
Publikováno 24 June 2010 - 19:16:21
http://img709.images...6229/celekt.jpg
http://img412.images.../1601/vyrez.jpg
#11
Publikováno 24 June 2010 - 19:20:47
#12
Publikováno 24 June 2010 - 19:24:49
PS: a co teprve ektar ve 4x5in?
#13
Publikováno 24 June 2010 - 19:27:10
#14
Publikováno 24 June 2010 - 19:27:11
#15
Publikováno 26 November 2010 - 12:27:06
#16
Publikováno 26 November 2010 - 12:33:53
#17
Publikováno 26 November 2010 - 13:22:57
#18 Jirinol
Publikováno 26 November 2010 - 13:27:54
#19
Publikováno 26 November 2010 - 15:00:18
#20
Publikováno 26 November 2010 - 15:18:38
#21
Publikováno 26 November 2010 - 16:12:00
#22
Publikováno 21 May 2011 - 19:52:19
#23
Publikováno 21 May 2011 - 20:45:04
Ze všeho nejdříve bych vzal násadu od krompáče a šel naučit obsluhu labu "domácí hygieně"!
Co se špinavým filměm - nevím - nedělám barvu.
#24
Publikováno 21 May 2011 - 20:46:45
#25
Publikováno 22 May 2011 - 00:03:31
#26
Publikováno 22 May 2011 - 07:39:02
Ale dobre mi nech to mám za to, že sa hrabem do vecí, ktorým nerozumiem, keby som zostal u čierno-bielej nemám ten problém...
#27
Publikováno 22 May 2011 - 18:01:58
#28
Publikováno 23 May 2011 - 14:02:51
Každopádně samotný stabilizátor ti ty nečistoty neumyje, tím film jen znova "zakonzervuješ" po praní vodou (a ta dle tvého vyjádření nepomohla) čistit to v té vodě nějak mechanicky může na filmu napáchat ještě víc bordelu. btw. některé laby mívají (u svitků) problém s unášecími válečky, které ten film škrábou (nevypadá to jako linky, ale spíše takové fleky).
#29
Publikováno 2 July 2018 - 15:00:10
Nevíte co je to za matroš Rossmann kinofilm, co se prodával v obchodňákách, nebo dával jako present u pokladny? Není to Fujicolor?
#30
Publikováno 2 July 2018 - 18:28:22
Odpovídalo filmu fujicolor,už to minimálně rok nemají.
Nevíte co je to za matroš Rossmann kinofilm, co se prodával v obchodňákách, nebo dával jako present u pokladny? Není to Fujicolor?
#31
Publikováno 3 July 2018 - 03:43:10
To jo, to je minulost, ptal jsem se kvůli filtraci, takže to bude někde okolo fujifilmu, dík. Matroš to byl ale nádhernej...
#32
Publikováno 3 July 2018 - 06:33:21
Ono záleží na tom odkud to je.Třeba DM prodávali Paradies 200 univerzal,původně měli napsáno na krabičkách vyrobeno v USA a to odpovídalo Kodaku.Asi rok před tím než je přestali prodávat tam bylo made in Japan to odpovídalo fuji.Když se v Be foto dá koupit fujicolor C200 za 60kč což je taky slušná cena.
#33
Publikováno 3 July 2018 - 06:38:01
Koukal jsem na krabičku Rossmannu tam je taky uvedeno made in Japan.
#34
Publikováno 3 July 2018 - 09:44:11
Teď jsem něco v komoře dodělal a musím říct, že ta emulze bude ještě nějaká míchanina než čistý Fuji. Spektrum je víc do hnědočervena a krásný kontrast. Já nevím, ale u těch současných filmů, myslím tu základní řadu Kodak Color Plus a Fujicolor C200 se toho dosáhnout už nedá. A vůbec nejkrásnější matroš byly čerstvý takový ty Happy Color , Tesco film... kupodivu ty barvy tam řádily.
#35
Publikováno 3 July 2018 - 11:04:51
Made in Japan může znamenat i konica.Tesco film dodávala Fotochema Hradec Happy Color a Fotostar Němci.
#36
Publikováno 3 July 2018 - 11:33:11
A všechno bylo perfektní, hlavně Konica, VX Solution atp...
#37
Publikováno 3 July 2018 - 11:46:07
Made in Japan může znamenat i konica.Tesco film dodávala Fotochema Hradec Happy Color a Fotostar Němci.
A o dnešních matroších Fuji v kino barvě máš povědomí? Prakticky jsem používal jen Fujicolor C200, co ty další všelijaký Superie, dá se říct která vykazuje nejsytější barvy a kontrast?
#38
Publikováno 3 July 2018 - 13:56:02
Superia 200 bol spickovy amatersky farebny negativ.
C200 je (podla mna) zufaly amatersky farebny negativ.
#39
Publikováno 3 July 2018 - 13:58:06
Najsytejsi farebny negativ vsetkych cias je sucansy Ektar 100. Stoji nieco malo cez hranicu, za ktoru chces kupit film, ale je spickovy. A cena nie je prilis vzdialena od oblubeneho CB negativu Tri-X. Iba okolo dvojnasobku ceny za film C200.
#40
Publikováno 3 July 2018 - 15:05:44
Najsytejsi farebny negativ vsetkych cias je sucansy Ektar 100. Stoji nieco malo cez hranicu, za ktoru chces kupit film, ale je spickovy. A cena nie je prilis vzdialena od oblubeneho CB negativu Tri-X. Iba okolo dvojnasobku ceny za film C200.
Vyzkouším Ektar, nakonec jestli dám za film stovku nebo dvě už nehraje roli. Negativ je jednou provždy trvalý narozdíl od dat. Ještě mám otázku, ty budeš znát odpověď...Už dlouhou dobu se snažím přijít na to, proč fotografie z let 1995-2000 kdy frčely analogové fotolaby měly ve výsledku doposud pro mě nedosažitelně oddělená spektra barev? Zelená je zelená, modrá je modrá, červená červená a bílá opravdu bílá... výsledný efekt těchto fotek je proto nedostižný. Nevím jak jiní dnes, ale mě se doposud vůbec nepodařilo kápnout na to, co je blbě. Analogový fotolab zřejmě /vím o tom prd/ pracoval s nějakým algoritmem automatické filtrace a kontrastu. V čem je tedy ten rozdíl, že toho nelze dosáhnout? Když se snažím v komoře udělat ze starého negativu fotku totožnou jako byla z fotolabu, těžce jsem jinde, nejde to dofiltrovat. Vždy je na papíru nějaká barva dominující, i když dělám třeba deset filtrací na jednu fotku, vždy je tam nějaký závoj..zelený, žlutý,,,červený, nějak mi nejde trefit ten hrot, kde jsou všechny barvy vyvážené, nebo už právě vůbec nevím co analog fotolaby uměly a já ne..)
#41
Publikováno 3 July 2018 - 17:41:27
Ektar jsem dělal ve svitku asi před dvěma roky, byl opravdu velice sytý a ostrý, předtím jsem pracoval na Fuji Superia 100. Ektar je sytější. Superia byla sytější než třeba profesionální NPS160 ale ektar ji ještě předčí. Zvětšoval jsem pak na Kodak Endura 30x50cm řezaným z role z AG Photographic z Birminghamu, prohnáno Durst Printem a paráda...
Bez dobrého analyzátoru, třeba Jobo, se bude filtrace určovat nesnadno.
#42
Publikováno 3 July 2018 - 17:52:42
Ektar jsem dělal ve svitku asi před dvěma roky, byl opravdu velice sytý a ostrý, předtím jsem pracoval na Fuji Superia 100. Ektar je sytější. Superia byla sytější než třeba profesionální NPS160 ale ektar ji ještě předčí. Zvětšoval jsem pak na Kodak Endura 30x50cm řezaným z role z AG Photographic z Birminghamu, prohnáno Durst Printem a paráda...
Bez dobrého analyzátoru, třeba Jobo, se bude filtrace určovat nesnadno.
Nojo, chtělo by to asi dobrý analyzátor, Meosix mi tady vřele nedoporučovali, že je stejně k ničemu. Teď jsem vyhrabal nějakou starší zvětšeninu barevnou z Flexarety, taky Ektar a při porovnání s těmi starými fotolabovými se někde již spektrum a odstín shodoval, ale je to spíš dílo náhody. Buď je modrá obloha, nebo zelená tráva, ale to druhý je pak přetažený právě tím odstínem z oblohy nebo z trávy. Už mi z toho jde hlava kolem, základní filtraci trefím celkem snadno, vždycky to je někde mezi Y60 M50 a pak už zhruba vím kam, jenže co když to správný nastavení potřebuje doslova mikronastavení a tím správným směrem...to zkrátka už takhle z hlavy nevymyslím. Taky mám základní vybavení od Meopty Opemus, Color 3, může to být třeba i žárovkou, mám tam Osram, někdo tu píše že je lepší Philips, ale to nedokážu posoudit. V čem tak může být rozdíl mezi mojí komorou a třeba Durstem, je to ve zvětšováku nebo v hlavě /myslím barevný:/))) Nebo bych prvně měl sehnat analyzátor?
#43
Publikováno 3 July 2018 - 18:17:54
Tenhle typ Ektaru o kterým se tu bavíme je na trhu od roku 2008.Kdysi se vyráběl a pak měl několik let pauzu.V 96 roce jsem na nej fotil sestře svatbu,to byl uplně jinej Ektar kterej neměl zdaleka takovou sytost.Mě se líbila Agfa Ultra bohužel se na trhu dlouho neohřála 2003 vyšli testovací 12 snímkový a 2005 už skončila.Nejspíš to způsobilo nástup digitálů.
#44
Publikováno 3 July 2018 - 18:29:45
Ektar 100 jsem vyzkousel pote, co jsem otestoval Portru 160 (a vysledek dobry, ale ne vynikajici). Ektar mi pisel o rad lepsi, dokonce i to podani barev v obliceji mi prislo realistictejsi.
Co se ostrosti tyce, kdyz jsem eliminoval vlastni nesikovnost a vady fotaku, tak na povedenejsich snimcich mi prisel ostry az neuveritelne. Podobne krasne v cernobile mi vychazela ilfordi padesatka.
Akorat doma barvu nevyvolavam, tak nevim, nakolik se da vse ovlivnit procesem.
#45
Publikováno 3 July 2018 - 18:59:43
Akorat doma barvu nevyvolavam, tak nevim, nakolik se da vse ovlivnit procesem.
Můžou film podvolat nebo neobnoví chemii a to už je zkaženej film.
#46
Publikováno 3 July 2018 - 19:17:17
No neviem, mne príde amatérska Agfa Vista saturovanejšia ako Fujiny. Aj keď so Superiami mám skvelú skúsenosť, sú to krásne filmy s krásnymi farbami, no moje srdce patrí Kodaku. Ci už obyčajný ColorPlus 200 alebo najoblubenejšia Portra 160 - mám rád ich jemné podanie farieb.
Každopádne bude teda nejaký nový Kodak, keď už sa v tomto vlákne tak rozbehla debatka?
#47
Publikováno 3 July 2018 - 19:21:52
Čeká se na diáky
#48
Publikováno 3 July 2018 - 19:30:56
Od doby co dělají Agfu Japonci tak už to není ono.Já jí rád používal na podzim a v zimě kdy oživila scénu.Zkoušel jsem ještě Ektar 1000iso na tu dobu to by špičkovej film.
#49
Publikováno 3 July 2018 - 19:45:46
Agfa Vista je pro mě doslova hrozný film. Nevyvážený, bez zjevnýho bonusu v obraze. To Agfy z před 20 ti rokama byly fascinující po všech stránkách. Rozlišení, barevné kombinace naprosto dechberoucí. A ty barvy, sytý, přírodní. Kdo by to byl řekl, že se všechno ztratí pryč..
#50
Publikováno 3 July 2018 - 19:57:32
Problém je vtom že filmy se začali vyrábět tak aby šli co nejlépe skenovat..Je to přizpůsobení digitálu.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních