Přejít na obsah


Fotka

novej film od kodaku


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
53 odpovědí na toto téma

#51 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 041

Publikováno 3 červenec 2018 - 20:49:29

 Vyzkouším Ektar, nakonec jestli dám za film stovku nebo dvě už nehraje roli. Negativ je jednou provždy trvalý narozdíl od dat. Ještě mám otázku, ty budeš znát odpověď...Už dlouhou dobu se snažím přijít na to, proč fotografie z let 1995-2000 kdy frčely analogové fotolaby měly ve výsledku doposud pro mě nedosažitelně oddělená spektra barev? Zelená je zelená, modrá je modrá, červená červená a bílá opravdu bílá... výsledný efekt těchto fotek je proto nedostižný. Nevím jak jiní dnes, ale mě se doposud vůbec nepodařilo kápnout na to, co je blbě. Analogový fotolab zřejmě /vím o tom prd/ pracoval s nějakým algoritmem automatické filtrace a kontrastu. V čem je tedy ten rozdíl, že toho nelze dosáhnout? Když se snažím v komoře udělat ze starého negativu fotku totožnou jako byla z fotolabu, těžce jsem jinde, nejde to dofiltrovat. Vždy je na papíru nějaká barva dominující, i když dělám třeba deset filtrací na jednu fotku, vždy je tam nějaký závoj..zelený, žlutý,,,červený, nějak mi nejde trefit ten hrot, kde jsou všechny barvy vyvážené, nebo už právě vůbec nevím co analog fotolaby uměly a já ne..)

Rozdiely su viditelne napr:
- digitalny minilab disponuje troma lasermi, kazdy s jednou jedinou vlnovou dlazkou -- vs zvascovak svieti svetlom so spojitym spektrom

- zvacsovak so systemom sutraktivnych filtrov C, M, Y ale aj K (alebo D) -- vs zvacsovak so systemom additivneho miesania farieb, teda R, G, B -- kombinacia :D

Kazdy zo sposobov ovplyvnovania farieb ma nejaku vyhodu, porovnaj:

Nadherne fotografie vyhotovene aditivnym sposobom, ale iba z bezchybneho negativu, zvysok sposobuje zaludocne tazkosti -- vs nejake drobnosti sa daju vytknut digitalnej expozicii, ale dobru fotografiu urobis na prvy sup, teda ale z uplne kazdej predlohy ...
Ak nevies docielit cistu bielu, vyhladaj lab, kde spracovavaju Fuji Crystal DPII. Ak nevies dosiahnut niektore farby, zamysli sa nad vyberom a spracovanim negativu. Najcastejsie chyby:

- nedoregenrovana vyvojka, pripadne slaby pohyb v nej - maly kontrast, mdle farby

- dedoregenorovany bielic - vznik leukocyanovych farieb, t.j. kontrast by aj bol dobry, ale niektore farby su potlacene

Treba este sledovat prekrizenie farieb, alebo ine hrube chyby.
Chce do skener urceny na farebne negativy, doma clovek urobi nejednu chybu.
Atd.atd.
Niekdy je chyba v laboratoriu, inokedy vznika chyba niekde medzi okom a rukami drziacimi aparat.


  • 0

#52 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 287 příspěvků(y)
Reputace: 22

Publikováno 4 červenec 2018 - 03:35:50

Problém je vtom že filmy se začali vyrábět tak aby šli co nejlépe skenovat..Je to přizpůsobení digitálu.

To bude ono. Film zůstal filmem, ale ztratil plnokrevnost.


  • 0

#53 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 287 příspěvků(y)
Reputace: 22

Publikováno 4 červenec 2018 - 03:38:37

 

Problém je vtom že filmy se začali vyrábět tak aby šli co nejlépe skenovat..Je to přizpůsobení digitálu.

To bude ono. Film zůstal filmem, ale ztratil plnokrevnost.

 

Vlastně je to vidět krásně třeba na Flickru, kdy filmy zhruba do roku 2000 mají úplně jiné vyznění, to klasické, ryze filmové...


  • 0

#54 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 673 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 4 červenec 2018 - 07:08:16

Kodak Ekar je dělanej tak aby z nej šli dobře dělat čb fotky.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních