...a ještě jsem teď narazil na jednu: Olympus XA, FP-4/64ASA, Perceptol. Osmina vteřiny.
Touhle jsi mi pripomel jednu mou, co se mi libi, ani nevim proc :)
na cas nevzpomenu, ale tipuju osminu. Ol 35RD
Publikováno 10 September 2010 - 12:44:50
...a ještě jsem teď narazil na jednu: Olympus XA, FP-4/64ASA, Perceptol. Osmina vteřiny.
Publikováno 10 September 2010 - 12:55:21
Publikováno 10 September 2010 - 12:56:11
Publikováno 10 September 2010 - 14:20:09
...a ještě jsem teď narazil na jednu: Olympus XA, FP-4/64ASA, Perceptol. Osmina vteřiny.
Publikováno 10 September 2010 - 17:26:21
Publikováno 11 September 2010 - 08:14:52
Publikováno 12 September 2010 - 17:55:03
ano (tentokráte) umění v tom nehledejteasi po dvou letech jsem včera poseděl s širokým předsedou...
Publikováno 9 December 2010 - 22:02:00
Publikováno 9 December 2010 - 22:06:59
...a ještě jsem teď narazil na jednu: Olympus XA, FP-4/64ASA, Perceptol. Osmina vteřiny.
Publikováno 19 December 2014 - 00:50:58
nějak teď přicházím na chuť dlouhým expozicím, prostě tam mám stovku film z odpoledne, tak dám někam foťák do kouta, nebo držím zatajenej dech, opřu o stůl atd. - zkrátka i za situací, na který by se normálně hodil film rychlejší a výsledek je nejistý
nebo držím kino na půl vteřiny v ruce a třeba to vyjde
pro tyto příležistoti mívám i několik malých, příručních stativů v příruční kabele s sebou
zajímalo by mě, jestli postupujete podobně, nebo přístroj v takovým prostředí radši necháte v brašně, nebo kapse
nějak mi to učarovala ta představa, jak se na ten film ta expozice rozlévá a postupně osvěcuje ty krystalky a hňácá a hňácá, je mi to takový myšlenkově "hloubkový focení" když si uvědomuju ten reálnej čas osvitu a doslova ho počítám
pochopitelně se neptám krajinářů, co dojedou na místo, postaví nádobí, počkají hodinu, dvě, pak to na deset minut otevřou atd.
aktuálně jsem odstřelil jedno políčko, poslední na filmu - stoje mezi svými zvětšováky a drže láhev krakenovice ve volné ruce
je pravda, že jsem se řádně ve tváři přeexponoval, ale lepší se přeexponovat na emulzi, než zmíněným lektvarem
jasně to tak dělám často, mám pak radost když se to povede
Publikováno 19 December 2014 - 03:20:20
Jo, tohle vlakno jsem nejak prehledl. Objevil jsem kouzlo dlouhych expozic presne v ten moment, kdy jsem se prestehoval do zeme dlouhych zimnich noci, pomaleho stmivani a velkych vodnich ploch.
Publikováno 19 December 2014 - 09:32:32
Vážení kolegové, kouzlo dlouhých exposic souvisí, zejména u sklopných přístrojů, vybavených centrální závěrkou, velmi zásadně též s ostrostí snímku. Vzhledem k nižší světelnosti objektivů máme tendenci naládovat do komory citlivější film formátu 120, ve snaze o souběh krátkého expozičního času a vyššího clonového čísla, poskytujícího větší hloubku ostrosti. I když je náš přístroj upevněn na pevném stativu, při krátkých expozičních časech dochází zejména u přístrojů, které byly lety používání velmi často otevírány a uzavírány, k vymačkání pouzder na vzpěrách přední standarty. Miniaturní nežádoucí vůle se pak projevuje přenosem chvění na přední standartu a na snímku vzniká obtížně identifikovatelná neostrost. Při použití filmů formátu 120, typicky Ilford Pan F / ISO 50 /, jsme nuceni nastavovat mnohem delší expoziční časy a snímky jsou kupodivu výrazně ostřejší. Kombinace staršího přístroje na pevném stativu, kvalitní, delší drátěná spoušť a filmy nižší citlivosti, vyžadující v kombinaci s vyšším clonovým číslem delší expoziční časy, účinná sluneční clona k potlačení vnitřního rozptylu světla uvnitř objektivu, zejména u dobových objektivů bez antireflexních vrstev, jako účinná ochrana proti hornímu světlu, snižujícímu výrazně obrazový kontrast snímku. Budete příjemně překvapeni, jakých výsledků lze docílit při několika málo základních doporučeních. Staré přístroje rozhodně do popelnic nepatří !!!
S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
Publikováno 9 February 2015 - 09:04:50
Moc pěkné fotky všech.
Publikováno 1 April 2015 - 18:44:53
Aaa uz jste nekdo zkousel Adox CMX 20 nebo Adox CHS 50 ? Podle vyrobce je predem ostrost zarucena pro vysoky obsah stribra,nu ale taky stejne dost vysoky obsah penez za baleni .Porad se rozmysim tohle vyzkouset.Ale mam jisty obavy o ty ISO 20,50 vcelku si neumim predstavit s timhle fotit venku.Pokud nekdo ma nejakou zkusenost,prosim o jeho nazor.Diky vsem M.
Publikováno 1 April 2015 - 18:57:44
na slunečné dny to jde
vždyť Velvia je taky 50ASA, a co teprve Kodachrome - 25ASA
Publikováno 1 April 2015 - 18:58:44
..samozřejmě z ruky. na stativu je to fuk, žejo
Publikováno 25 November 2016 - 16:01:46
Pojďme oživit toto staré, krásné Radimovo vlákno. Na posledním srazu jsem fotil téměř všechno z ruky 1/15 a delšími časy. Diáky co se tam pak večer promítali taky. Negativ ještě nemám vyvolaný, ale nebylo nic neobvyklého držet to i 1/2 až 1 vteřinu.
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních