Historické VF přístroje
#101
Publikováno 10 srpen 2010 - 18:38:40
#102
Publikováno 10 srpen 2010 - 21:28:10
Ne v skutečné ohniskové vzálenosti, ale v parametru, který výrobci označují jako Back Focal Length (S'F'), souvisí to s dříve toliko diskutovanou skorosymetričnosti. V tvém případě xenaru 210/6,3 je tato hodnota 189 mm. Zkus tuto dosadit do rovnice a dopracuješ se možná k svým třem milimetrům....
ps: nebo se na to vyprdni a závěrku prodej někomu, koho to trápit nebude. Třeba mě ..... sakra ti lidi vůbec nečtou bazárek...
#103
Publikováno 11 srpen 2010 - 09:10:38
symmar 150/5.6, synchro compur kulhá na pružinku (nechodí 1" a 1/2")
A o Prontor press se momentálně dělí Symmar 210/5.6 (původní obyvatel) a nově právě ten Xenar 210/6.1, který se mi konečně podařilo sehnat, bohužel jenom čočky bez závěrky.
Dík za nápad, zkusím to přepočítat.
#104
Publikováno 29 srpen 2010 - 14:56:53
Chtěl bych se zeptat zda by někdo byl schopen identifikovat tento fotoaparát.
Výrobce, typ apod. Je to půdní nález tak prosím o vysvětlení jako pro blbce .
fotky možno shlédnout zde http://knapido.rajce...t/#P8300100.JPG
Děkuji a s pozdravem
knapido
#105
Publikováno 29 srpen 2010 - 16:53:35
Dobré odpoledne
Chtěl bych se zeptat zda by někdo byl schopen identifikovat tento fotoaparát.
Výrobce, typ apod. Je to půdní nález tak prosím o vysvětlení jako pro blbce .
fotky možno shlédnout zde http://knapido.rajce...t/#P8300100.JPG
Děkuji a s pozdravem
knapido
Krásná kamerka. To je těžký určit výrobce, těch dřeváků se dělala kvanta ale třeba budete mít štěstí a někdo to tu rozluští. Kdyby byl na prodej, měl bych zájem. Ale za sebe Vám radím, neprodávát ani kdyby na chleba nebylo
#106
Publikováno 21 duben 2011 - 18:06:27
Neví někdo čím vyspravit rýhy do dřeva? Šelak bude nový, vlastnoruční už, ale ty rýhy, to je hloubka.
#107
Publikováno 8 květen 2011 - 12:28:54
#108
Publikováno 8 květen 2011 - 14:01:38
#109
Publikováno 30 říjen 2011 - 14:07:03
#110
Publikováno 30 říjen 2011 - 14:31:08
#111
Publikováno 30 říjen 2011 - 18:39:18
lépe bych to neřekl...To je takový temnokomornický porno tohleto!
#112
Publikováno 30 říjen 2011 - 18:46:40
Tohle je umělecké dílo!!
#113
Publikováno 30 říjen 2011 - 18:50:09
#114
Publikováno 30 říjen 2011 - 19:28:47
#115
Publikováno 30 říjen 2011 - 19:34:43
#116
Publikováno 30 říjen 2011 - 19:57:40
je to šelaková politura. Nanáší se to tzv. polnou - houbička smotaná z lněnýho plátna. Nejdřív drcená pemza do pórů pak x vrstev šelaku a ke konci se to už leští jen polnou s lihem. Hodně zjednodušeně řečeno. Hrozná práce, nervy na pochodu...To je šelak nebo jak je dosažený toho zrcadlovýho lesku dřeva?
#117
Publikováno 30 říjen 2011 - 20:03:31
#118
Publikováno 30 říjen 2011 - 20:10:32
je to šelaková politura. Nanáší se to tzv. polnou - houbička smotaná z lněnýho plátna. Nejdřív drcená pemza do pórů pak x vrstev šelaku a ke konci se to už leští jen polnou s lihem. Hodně zjednodušeně řečeno. Hrozná práce, nervy na pochodu...To je šelak nebo jak je dosažený toho zrcadlovýho lesku dřeva?
Jo, postup znám. Znát postup je ale jedna věc a zvládnout to takhle nádherně je věc druhá. Šelak je fakt paráda, škoda tý jeho nízký odolnosti vůdči vlhkosti.
#119
Publikováno 30 říjen 2011 - 20:11:05
Moc moc krásný kousek.
#120
Publikováno 31 říjen 2011 - 13:06:51
#121
Publikováno 31 říjen 2011 - 13:22:41
krásná věc, taky mám takovou, celkem zachovalou ovšem nikolivě s takovým leskemzbývá umotat měch a je to hotový. Kamerka 13x18 po renovaci
...
můžu se zeptat na důvod takto náročné renovace?
vlastní sbírka, zakázka muzeum, na prodej, pro pražáky, pro germány, nácvik na další komory atd.
#122 Jirinol
Publikováno 31 říjen 2011 - 15:20:18
#123
Publikováno 31 říjen 2011 - 22:25:28
Ze sběratelského hlediska to ale bohužel moc košer není... Sic smekám před šikovností restaurátora, ale nestačilo by místo nového laku a vycídění pulírkou (= pryč veškerý elox mosazi) toliko vyčistit a vyleštit např. Triem a pod ? Ani Sidol bysem si na mosaz raděj nebral... Pro zajímavost ukázka z českých luhů a hájů - úhledný anglický dřevák od J.Vojty - Praha-Smíchov. A že byl opravdu pěkně zašlý...můžu se zeptat na důvod takto náročné renovace?zbývá umotat měch a je to hotový. Kamerka 13x18 po renovaci
...
vlastní sbírka, zakázka muzeum, na prodej, pro pražáky, pro germány, nácvik na další komory atd.
#124
Publikováno 1 listopad 2011 - 03:16:28
To máte pravdu, pokud jde o sběratelsky cenný kus tak ano, v tom jsem stejného názoru, v takových případech není na místě do věci nějak výrazně zasahovat. Tady ale šlo o nekompletní vrak, kde už toho nezbylo mnoho k vyčištění, prakticky holé dřevo a přetřený měch. Tady si za novým "kabátem" stojím.Ze sběratelského hlediska to ale bohužel moc košer není... Sic smekám před šikovností restaurátora, ale nestačilo by místo nového laku a vycídění pulírkou (= pryč veškerý elox mosazi) toliko vyčistit a vyleštit např. Triem a pod ? Ani Sidol bysem si na mosaz raděj nebral... Pro zajímavost ukázka z českých luhů a hájů - úhledný anglický dřevák od J.Vojty - Praha-Smíchov. A že byl opravdu pěkně zašlý...můžu se zeptat na důvod takto náročné renovace?zbývá umotat měch a je to hotový. Kamerka 13x18 po renovaci
...
vlastní sbírka, zakázka muzeum, na prodej, pro pražáky, pro germány, nácvik na další komory atd.
S tím Sitolem si lámu hlavu už nějaký čas. Nenašel sem zatím nic jiného, čím odstranit tak silně zoxidovanou vrstvu. Ještě mě zajímá to - vyleštit např. Triem. Znám "Tripl", jemné abrazivum, ale to o čem píšete neznám, o co se jedná?
#125
Publikováno 1 listopad 2011 - 07:38:23
#126
Publikováno 1 listopad 2011 - 09:10:47
stačí mi vlastní...Kdyby jste viděli moje oblíbené záložky......
#127
Publikováno 20 leden 2012 - 12:04:18
#128
Publikováno 20 leden 2012 - 14:06:29
#129
Publikováno 20 říjen 2012 - 20:58:44
Jedná se mi o plátěnou štěrbinovou závěrku, u které se změna expozičního času nastavovala změnou velikosti štěrbiny.
Ta velikost štěrbiny se nastavovala pomocí provázku, kterým se kraje plátna buď přiblížily nebo oddálili. Je to vidět na prvním snímku, provázek je při okrajích plátna. Ta čísla na plátně jistě znamenala prodloužení času o nějaký díl.
A ještě tu asi byla druhá varianta změny času, a to zvýšení síly pružiny, která posunuje štěrbinou. Tohle bylo ovládané kolečkem se stupnicí- viz ten druhý snímek. Čím vyšší nastavené číslo, tím rychleji se plátno posunuje.
Takhle si to tedy představuji já.
Takže k mému dotazu/dotazům :
- jednak jestli si to nastavení expozičního času vysvětluji dobře ?
- druhak - nevíte o nějaké převodní tabulce, která by pomohla tohle nějak ovládat ?
- no a nakonec - ono se to asi dá nějak vypočítat, v tom byste mi možná někdo dokázal poradit, ale výchozí pro výpočet by měla být známa rychlost pohybu plátna.
Dá nějak na koleně zvládnout změření rychlosti plátna ?
Jestli se to tu někde probíralo, tak se omlouvám, ale nenašel jsem.
Děkuji
Přiložený soubor (y)
#130
Publikováno 20 říjen 2012 - 22:30:56
Našel jsem i tuhle stránku, což je metoda co používá, pokud vím, dubraro. http://lommen9.home....l.nl/index.html - tam se dokliká přes evropské Press Cameras - Goerz - a tam je v textu odkaz na tohle měření.
Takže zbývá jen ta metodika nastavení provázku . A pak si třeba budu moci nějakou tabulku sestavit sám.
Ovlivní různá šířka rozevření štěrbiny i něco jiného než dobu osvitu ? Může to mít vliv na něco v obraze, pokud budu předpokládat, že expozice jako taková proběhne správně ?
#131
Publikováno 21 říjen 2012 - 09:22:11
Ovlivní různá šířka rozevření štěrbiny i něco jiného než dobu osvitu ? Může to mít vliv na něco v obraze, pokud budu předpokládat, že expozice jako taková proběhne správně ?
Je třeba si uvědomit, že i když budeš mít při nejužší štěrbině čas třeba 1/1000 nebo i kratší, tak dost trvá, než ta závěrka přejede od jednoho kraje negativu k druhému. Normálně je to jedno, ale když je snímán rychle se pohybující předmět, může dojít k deformaci. Jistě znáš tu fotku starého závodního auta, které je celé šišaté? Tam jsou navíc ze šikkma i přihlížející, takže byl automobil i tak sledován přístrojem.
#132
Publikováno 21 říjen 2012 - 10:14:14
http://www.largeform...-and-his-camera
http://maisonbisson....ter-distortion/
náhodou to je úplně bombastickej efekt!
#133
Publikováno 21 říjen 2012 - 11:35:34
#134
Publikováno 21 říjen 2012 - 20:39:43
Je třeba si uvědomit, že i když budeš mít při nejužší štěrbině čas třeba 1/1000 nebo i kratší, tak dost trvá, než ta závěrka přejede od jednoho kraje negativu k druhému. Normálně je to jedno, ale když je snímán rychle se pohybující předmět, může dojít k deformaci. Jistě znáš tu fotku starého závodního auta, které je celé šišaté? Tam jsou navíc ze šikkma i přihlížející, takže byl automobil i tak sledován přístrojem.
Děkuju, fotku si sice po jejím připomenutí vybavuji, nějak mi to ale hlava nedala do podobné souvislosti.
Jsem na tohle trochu tupej - tak pokud to dobře chápu - při stejné rychlosti plátna bude-li štěrbina širší, tak sice prodloužím čas, ale zmenší se tahle deformace ?
Co se stane, když budu chtít zachovat čas a tedy při rozšíření štěrbiny zrychlím pohyb plátna ? Bude ten defekt stejný, ale obraz více roztrhaný ? Jsem po víkendu nějak unaven a moje představivost šla už spát ...
Naštěstí ale vlastně nehodlám s tímhle fotit podobné sportovní výjevy. Budu šťastný když s kamerkou, která je pravděpodobně dvakrát starší než já, dokážu něco vůbec vyfotit.
Ale pravda, je to výzva si něco takového také zkusit. Někdy vyrazím třeba na koňské dostihy ...
#135
Publikováno 1 únor 2013 - 14:59:39
no konkrétně: ta díra do měchu má jenom 23x23, myslíte že když to prodloužím ještě o ten chybějící zadek, tak že by to 18x24 mohlo dát?
díky
IMGP9473.jpg 204,71K 90 Počet stažení
#136
Publikováno 1 únor 2013 - 15:35:22
#137
Publikováno 1 únor 2013 - 15:39:04
#138
Publikováno 2 únor 2013 - 03:09:19
no já budu muset stejně ten back vyrábět, takže volba formátu je na mně - spíš mne zajímá jestli myslíte že by z toho 18x24 nějak udělat šlo. 13x18 nechci, na to už jeden stroj mám.
Prodejce právě uváděl jenom fyzické rozměry, tak jsem to riskl v domění že to bude.
na jaký formát byste to teda ladili? hlavně kvůli materiálu a kazetám. Nebo to udělat na ten 13x18 a střelit?
#139
Publikováno 2 únor 2013 - 10:57:33
- 13x18, ten se podari udelat kompaktni a kazety jsou bezne dostupne
- 18x24 evropskeho strihu znamena vyrobit vlastni kazety, pricemz zadek budes muset trochu odsadit od stavajiciho ramu, do ktereho je pripevnen mech. Nebudes moci vyuzit filmu od Kodaku, Ilfordu, protoze ty se rezou v palcovych rozmerech.
- 8x10"/18x24cm - kazety bezne dostupne, zadek bude jeste vic presahovat kameru, coz znamena komplikace pri skladani a prenaseni
- full plate 6.5x8.5" - nejlepsi vyuziti stavajicich rozmeru kamery, nutno vyrobit vlastni kazety.
Tak si vyber, co je pro tebe cesta. Jestli uz krabicku 13x18 mas, tak je asi zbytecne tento format mit duplicitne. Zbyvaji 3 formaty u kterych zakalkuluj sve moznosti, jak moc se chces pustit do vyroby vlastnich kazet. Popravde receno, u techto formatu bych se na to vykaslal (samozrejme pokud samotna vyroba neni konickem).
#140
Publikováno 2 únor 2013 - 12:48:21
#141
Publikováno 2 únor 2013 - 14:40:17
- 18x24 evropskeho strihu znamena vyrobit vlastni kazety, pricemz zadek budes muset trochu odsadit od stavajiciho ramu, do ktereho je pripevnen mech. Nebudes moci vyuzit filmu od Kodaku, Ilfordu, protoze ty se rezou v palcovych rozmerech.
http://www.fotoimpex...-25-sheets.html
#142
Publikováno 5 únor 2013 - 12:55:07
#143
Publikováno 23 únor 2013 - 16:40:16
luxus .)zbývá umotat měch a je to hotový. Kamerka 13x18 po renovaci
#144
Publikováno 23 únor 2013 - 17:41:37
#145
Publikováno 23 únor 2013 - 22:35:30
#146
Publikováno 3 březen 2013 - 23:25:29
(Fomaspeed , tvrdej , lesklý , 10sec , clona ???? - ta nejmenší dírka)
Přiložený soubor (y)
#147
Publikováno 4 březen 2013 - 07:37:01
#148
Publikováno 26 duben 2013 - 22:17:17
#149
Publikováno 27 duben 2013 - 17:43:10
#150
Publikováno 6 květen 2013 - 13:55:36
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních