Robert Vano - výstava pod názvem The Platinun Collection
Started By
Christian
, 30-čec 09 08:58:56
9 odpovědí na toto téma
#1
Publikováno 30 červenec 2009 - 08:58:56
http://www.lgp.cz/ex...imavymi-kmotry/
Retrospektivní výstava Roberta od 5.8.2009 do 9.9.2009. Denně mimo pondělí 11:00 - 21:00 hodin.
Retrospektivní výstava Roberta od 5.8.2009 do 9.9.2009. Denně mimo pondělí 11:00 - 21:00 hodin.
#2
Publikováno 30 červenec 2009 - 12:44:54
Děkuji, vím, že výstava začátkem srpna bude, ale spoń nemusím hledat přesné datum.
#3
Publikováno 2 prosinec 2009 - 11:50:19
Doporučuji! Byl to velkej zážitek...a šel bych ještě jednou.
#4
Publikováno 2 prosinec 2009 - 15:53:40
Doporučuji! Byl to velkej zážitek...a šel bych ještě jednou.
uz to skoncilo, me osobne vystava moc nezaujala, pravda je ze jsem tam sel s velkym ocekavanim hlavne te platiny, ale ta se hodila pouze na par fotek. Jinak to bylo hodne na efekt. Prislo mi ze i Vano to tak ma postavene, ze u kazde zpravy o vystave, kazdeho rozhovoru byla zminka o te platine, jak je to neco uzasneho
#5
Publikováno 3 prosinec 2009 - 17:23:52
platina neplatina..to nebyl ten hlavní důvod proč jsem na výstavu šel
ale celkový dojem z výstavy byl dobrý...
ale celkový dojem z výstavy byl dobrý...
#6
Publikováno 28 únor 2010 - 14:48:21
I v Ostravě se objevila tato výstava, konkrétně v Galerii Chagall. Tak pár mých postřehů. Vystavováno bylo na schodech a v podkroví. Schodištní fotky byly po dvou ve velkých Nielsen rámech za naprosto idiotským plexisklem, které bylo matné, vroubkaté a házelo stíny do fotek. Naprostá tragedie. U printů, které byly dělané jako snové a máznute tak nešlo vůbec nic rozeznat. Naproti tomu v podkroví byly printy rámované po jednom, za sklem asi s antireflexní vrstvou a šlo se na ně dívat.
Co se mi líbilo byl trojportrét z Adršpachu, a dvojportrét modelek, jejichž oči tvořili téčko. Tyhle fotky byly krásně plastické. Čísla sem si nepoznačil, ono stejnak už byly zamluvené Vcelku mne překvapili krajinné motivy a pražské zákoutí. Věděl jsem že je dělá, ale že budou vypadat tak dobře, tož to mne dostalo. U některých dalších fotek jsem se tak nějak sám sebe ptal proč jsou dělané platinou... ono asi chce mít platinou provedené ty nejlepší co udělal, nebo ty co k ním má asi nějakou pěknou vzpomínku...
V souhrnu musím napsat, že to byl fajn zážitek a zas mám nad čím přemýšlet.
Co se mi líbilo byl trojportrét z Adršpachu, a dvojportrét modelek, jejichž oči tvořili téčko. Tyhle fotky byly krásně plastické. Čísla sem si nepoznačil, ono stejnak už byly zamluvené Vcelku mne překvapili krajinné motivy a pražské zákoutí. Věděl jsem že je dělá, ale že budou vypadat tak dobře, tož to mne dostalo. U některých dalších fotek jsem se tak nějak sám sebe ptal proč jsou dělané platinou... ono asi chce mít platinou provedené ty nejlepší co udělal, nebo ty co k ním má asi nějakou pěknou vzpomínku...
V souhrnu musím napsat, že to byl fajn zážitek a zas mám nad čím přemýšlet.
#7
Publikováno 28 únor 2010 - 16:56:01
Ještě bych dodal, že na těch schodech byly asi 2/3 ze všech vystavených exponátů a že se zřejmě jednalo pouze o listy z té Vanovy monografie!
V tom podkroví už to byla ta platina.
Čekal jsem, že se bude jednat o platinotypii v té sametově šedé škále s ohromnými detaily ve stínech, ale zřejmě to bude víc paladium než platina.. no a ještě tónovaná. Přemýšlel jsem, proč je to tedy takové "obyčejnější" a jedna z mých teorií je ta, že (mj. z důvodu sjednocení formátu) jsou to všechno digitálně zpracované - tištěné negativy.. a že tímto způsobem na platině možná nelze doáhnout tonálních výsledků jako při kopírování přímo z negativu. Je to ale jen moje teorie a možná se pletu.
Tz. kdyby tam v té paspartě pod sklem byly rovnou printy z kvalitní tiskárny, tak se domnívám, že mé (dosud nezkušené) oko by to nepoznalo.
Bohužel jsem tenkrát prošvihl vernisáž a tedy i možnost se na takové věci mistra zeptat.
Pár lidí se mě ptalo, zda má cenu na tu výstavu vůbec jít.. jestli to pro ně (jako pro lidi, kteří si nefárají do hist. technik) bude mít o mnoho vyšší efekt, než sjet Vanovu tvorbu na jeho webu (kde je platinum celá collection odprezentovaná). Tak to už si musí zvážit každý sám. Někde jsem četl nebo slyšel stížnost, že byly ty fotky "hrozně malé". A vůbec dobré jsou diskuze typu, že se jedná často o neostré fotky nevalné technické kvality mnohdy zachycující nahé muže..
Za mě je Vano prostě frajer s neskutečným citem pro fotografii. A jsem rád, že jsem ty věci mohl vidět "live".
V tom podkroví už to byla ta platina.
Čekal jsem, že se bude jednat o platinotypii v té sametově šedé škále s ohromnými detaily ve stínech, ale zřejmě to bude víc paladium než platina.. no a ještě tónovaná. Přemýšlel jsem, proč je to tedy takové "obyčejnější" a jedna z mých teorií je ta, že (mj. z důvodu sjednocení formátu) jsou to všechno digitálně zpracované - tištěné negativy.. a že tímto způsobem na platině možná nelze doáhnout tonálních výsledků jako při kopírování přímo z negativu. Je to ale jen moje teorie a možná se pletu.
Tz. kdyby tam v té paspartě pod sklem byly rovnou printy z kvalitní tiskárny, tak se domnívám, že mé (dosud nezkušené) oko by to nepoznalo.
Bohužel jsem tenkrát prošvihl vernisáž a tedy i možnost se na takové věci mistra zeptat.
Pár lidí se mě ptalo, zda má cenu na tu výstavu vůbec jít.. jestli to pro ně (jako pro lidi, kteří si nefárají do hist. technik) bude mít o mnoho vyšší efekt, než sjet Vanovu tvorbu na jeho webu (kde je platinum celá collection odprezentovaná). Tak to už si musí zvážit každý sám. Někde jsem četl nebo slyšel stížnost, že byly ty fotky "hrozně malé". A vůbec dobré jsou diskuze typu, že se jedná často o neostré fotky nevalné technické kvality mnohdy zachycující nahé muže..
Za mě je Vano prostě frajer s neskutečným citem pro fotografii. A jsem rád, že jsem ty věci mohl vidět "live".
#8
Publikováno 28 únor 2010 - 18:40:13
když jsem výstavu v Praze viděl, tak jsem měl ještě větší zmatek co se týká paspart a rámování, než mám te´d, takže si nepamaguju, jestli to bylo za sklem nebo plexisklem, ale nepamatuju si, že by mi něco bránilo fotky jasně vidět - navíc jsem si darovanou pohlednicovou formu jedné fotografie (to dostal v Praze každý i s podpisem autora) šel porovnat s originálem a viděl jsem, že originál má jemnější zrno, to je všechno, co jsem zaznamenal, dnes už bych asi toho viděl víc
jinak mám zmatek co se týká těch polaroidových rámečků - pan Vano mi říkal, že jsou tam naskenovaný, protože už dnes ten polaroid není k dostání - takže to naprosto nechápu, jak se současně klasicky zvětšuje a současně skenuje a taky jsem nepochopil, jestli teda starší fotografie fotil na ten polaroid, tudíž nemusel nic skenovat a nový fotil na jinej film, ale to pak nevím na jakej, jinak polaroid to byl ISO 100, jakýsi prastarý model, a tuším že je to středoformát, ale nejsem si jistej jestli to není velkej formát
taky mi říkal, že fotí snad pořád na uplně otevřenou clonu, zrna u ISO 100 dosahuje tak, že pushuje a že fotí tuším pořád na 1/4 sekundy
co se mi osobně hodně líbí jsou jeho zátiší s květinami a některý portréty
ještě bych se chtěl zeptat, jak se dosahuje toho efektu, že fotografie vypadá, jako by ji někdo přejel mokrou houbou a ty stopy po tom utření tam zůstaly - ne že bych to chtěl dělat, jen mi to vrtá hlavou
jinak mám zmatek co se týká těch polaroidových rámečků - pan Vano mi říkal, že jsou tam naskenovaný, protože už dnes ten polaroid není k dostání - takže to naprosto nechápu, jak se současně klasicky zvětšuje a současně skenuje a taky jsem nepochopil, jestli teda starší fotografie fotil na ten polaroid, tudíž nemusel nic skenovat a nový fotil na jinej film, ale to pak nevím na jakej, jinak polaroid to byl ISO 100, jakýsi prastarý model, a tuším že je to středoformát, ale nejsem si jistej jestli to není velkej formát
taky mi říkal, že fotí snad pořád na uplně otevřenou clonu, zrna u ISO 100 dosahuje tak, že pushuje a že fotí tuším pořád na 1/4 sekundy
co se mi osobně hodně líbí jsou jeho zátiší s květinami a některý portréty
ještě bych se chtěl zeptat, jak se dosahuje toho efektu, že fotografie vypadá, jako by ji někdo přejel mokrou houbou a ty stopy po tom utření tam zůstaly - ne že bych to chtěl dělat, jen mi to vrtá hlavou
#9
Publikováno 28 únor 2010 - 19:05:58
Videl jsem nekde porad jak ted dela platinu. Vyfoti hosana digitalem, vytiskne si negativ na folii (v poradu cca A4) a pak s ni pracuje jako s normalnim negativem 8x10. Chemii objednava tam kde zdejsi staromilci, papir pry ma z Losin - to jsem zase cetl v jednom rozhovoru.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních