Stavoval jsem se ve Fomě říkám jim o vadách který se objevujou na filmech,my o tom víme černý čárky po filmu říkám to taky ale hlavně kousky vypadaný emulze.Koukal na jak na zjevení o vypadaný emulzi nám nikdo nic neříkal,o tom nic nevíme
FOMA 200
#301
Publikováno 1 červenec 2018 - 08:51:48
#302
Publikováno 1 červenec 2018 - 22:35:59
Problém je prý obecně způsoben průchodem materiálu filmovou dráhou ve foťáku. Dochází tak k mechanickému poškození, kdystaly (zvlášť tabulární jako u F200) se lámou. U moderních aparátů se to snad nevyskytuje, týká se to hlavně starých strojů, které se s filmem tolik nemazlí.
#303
Publikováno 2 červenec 2018 - 09:21:53
Pořád se tady o tom mluví a nic Ilfordy mě to nedělají fotákem to nebude ale firmou.
#304
Publikováno 5 srpen 2018 - 19:57:04
#305
Publikováno 6 srpen 2018 - 09:45:21
Co se týče dvoustovky, tak hledejte chybu u sebe, nikoliv ve filmu. Berte jej jaký je i s klady a zápory. Film se nezmění.
#306
Publikováno 6 srpen 2018 - 22:06:56
Mi drazi temnokomornici... Neptejte se, co pro vas muze Foma udelat, ptejte se, co muzete vy udelat pro Fomu!
Koukam, ze jsi Kennedyho fanda. Inu, kazdemu, co jeho jest. Nekomu cary pres negativ a vypadanou emulzi, jinemu...
Ja na fomu 200 fotil a prave kvuli tomu jsem presel k Superpanu. Neda se to srovnat. Skrabance a stracciatella efekt emulze pryc. Ve vsech smerech lepsi. Je mi strasne lito, ze tohle Foma neumi, nebo nechce vyrobit.
Jo a co se tyce pruchodu fomy 200 fotakem a podobne vymluvy (postavil si hospodu u silnice na Pisek, ale chodili mu tam lidi)... Dela to i planfilm. Toz tak.
#307
Publikováno 7 srpen 2018 - 06:11:48
Proto si taky postavil hospodu na mýtince
#308
Publikováno 30 červenec 2020 - 16:51:32
Tak sem si pročet celý vlákno šahající až do hloubi historie s tim, že v půlce roku 2020 to už bude v pořádku, no a ono není Je tam všechno co zde bylo zmíněno, dráty, pruhy, černý tečky, prostě nádhera. Expirace 11/2022.
Jen tak pro usmání, bavil jsem se o tom se zaměstnanci FotoŠkoda dneska a prej o tom Foma ví a prej už ví co to způsobuje a že už to dlouho nepotrvá a bude po problému. Měli tam nedávno několik lidí od Fomy a bavili se o tom. Tak já na to že se to na Temný řeší už nějakejch 10 let Eště si mi postěžovali že by hrozně rádi na exkurzi do Hradce ale že to není možný, že tam Foma nepustí ani dodavatele, nikoho. Tak sme si z toho dělali srandu že je to kůli obavám aby nikdo neviděl jak to tam patlaj a že používaj vyřazený mašiny od Orwa a Ilfordu.
Tak sem vážně zvědav, už je to prý za rohem ta funkční dvoustovka.
Přiložený soubor (y)
#309
Publikováno 30 červenec 2020 - 17:36:18
#310
Publikováno 31 červenec 2020 - 06:16:54
Kdysi soudruzi slibovali, že komunismus je již na obzoru. A to v době, kdy bylo již všeobecně známo, že obzor je pomyslná čára, jež se přibližováním vzdaluje. A taky říkali, že blahobyt je na dosah ruky. A to každý věděl, že si rukou dosáhne tak na řitní otvor. Možná v Hradci těm vlastním slibům ještě věří, když chtějí, aby tomu věřili všichni.
#311
Publikováno 31 červenec 2020 - 08:38:14
Řešil jsem s p. Krejčím a s jejich oddělením kvality několik problémů. Pan Krejčí do určité doby odpovídal a kvalita měla dát detailnější odpověď. Je to min. kvartál a pořád nic. Docela mě to mrzí, protože charakterem podání mi F100 a F400 ve středoformátu velmi sedí (s F200 mám min. zkušenosti) a rád bych i s ohledem na cenu používal jejich negativy.
Pro začátek by stačilo, aby aspoň odpovídali a informovali. Tak mám akorát strach, abych si nezničil třeba i povedené záběry nekvalitním negativem (neděje se to vždy, takže je to loterie). Kupodivu ani ten kdysi prémiový materiál F100 Professional na tom nebyl lépe.
Škoda.
#312
Publikováno 31 červenec 2020 - 17:42:52
S Foma 100 posledy rok nemam žiadne problemy, uplne bez problemov film, žiadne čiarky, či vypadane zrno. Podotykam, že Fomacku 100ku fotim vo zvitku. Pridal som naposledy na skusku aj Fomu 200 a zatial spokojnosť. Prekvapila ma krasne čira podložka u tej 200ky, akurat, že je akasi mekšia a tenšia, ako som bol zvyknuty, tak ma trochu potrapila pri navyjani do cievky.
#313
Publikováno 31 červenec 2020 - 17:49:24
Do Fomy sem několikrát psal technické dotazy, nikdy jsem nedostal odpověď. Asi jsem měl spíš telefonovat, je možné že pro ně psaný text je příliš neosobní.
Fomu beru jako materiál pro amatérské použití. Za ty peníze to tak prostě beru. Kdybych chtěl profesinální jistotu, volím jiného výrobce. Ale mě jako amatérskému nadšenci tohle stačí. F200 mě podáním nenadchla, jedu klasickou F400 a inverzní R100 do kamery. V podstatě jsem rád za českého výrobce filmů.
#314
Publikováno 31 červenec 2020 - 21:49:44
Sent from my iPhone using Tapatalk
#315
Publikováno 1 srpen 2020 - 19:19:45
Tak snad už po sté a snad naposled.
Foma 100 a 400 jsou klasické filmy s klasickým podáním. Nejsou blbuvzdorné a vyžadují své. Kdo se je naučí používat odvděčí se svou kvalitou. Foma 200 je úplně jiný materiál, jinak dělaný. Snese toho dost a nadělá i dost radosti v poměru cena/ výkon. Už při jeho vzniku se objevovaly ony podélné čáry jak ve výrobě, tak ve foťáku. Tedy hlavně ve foťáku. Pokud se Vám objevují na stejném místě, tak je to foťákem, pokud máte čáry častěji než jednou za dlouhý čas, tak je také ve foťáku. Kvalita se zlepšila do možností Fomy. Zdálo se, že vlivem bádání se pomohlo ztvrdit povrchovou vrstvu, ale při nájezdu na velké mašině se ukázaly jiné problémy. -- Jak mnozí víte tak jsem se o to dost zajímal a došel k výsledku, že naše mašinky jsou už staré a mají v dráze filmu zoxidované cesty od letitého přejíždění prstů. Proto jak jsem už mnohokrát radil, čapněte do ruky 2000 brusnýj papír a přeleštěte si dráhu ve směru chodu filmu. Totéž na rolničkách, které budete leštit ve směru otáčení, nikoliv napříč. Většinou to dost pomůže. Co se tejče vypadlých částí, tak o tom problému se ví, ale není jich zase tolik, jak se píše.
Exkurzy o Fomy mám povolenou panem majitelem, ale vir přípravy odsunul. Kdo byl na první exkurzi, co jsem dělal před cca 10 lety ví, že stojí za to se do Fomy mrknout, ale dostat se do ní nebylo nikdy jednoduché.
Foma je Foma. Na tom nic nezměníme. Rozhodněme se sami co si koupíme a s tím pracujme a nekafrejme nářky a blbosti. Foma nedodává na náš trh snad ani 1% své produkce. Mám pocit, že se říkalo, že max. materiálu jde do USA a na východ a i do bezedné Číny. Takže buďme rádi, že jsou krabičky ještě v Češtině.
Dále by jsem rád upozornil, že vlivem rozpadu RVHP se u nás přestaly vyrábět komponenty. Prakticky vše se dováží. U filmu je problém s želatinou, neb každá várka je jiná.Mohly bychom mluvit o podložce a plechových krabičkách. U svitku je problém s dodáváním snad všeho. Emulze je stejná, jako u kina, ale zase záděcí pás přidává vrásky.
U papíru je problém asi největší. Odběr papírů od speciální papírny je pro výrobce nezajímavý. Přednost mají velké firmy.Tak se nakupuje trochu složitěji. I malé změny vlastnosti papíru si vyžadují značné testování a přitom papíry se těší veliké oblibě.
Stěžejním produktem je špičková výroba rengenových filmů, kde Foma velmi dobře konkuruje zavedeným zahraničním firmám a to nejen cenou, ale i kvalitou.
Ještě se zamysleme nad. tím, že vlastníci firmy jsou stařešinové ve věku profesionálního důchodce. Technici zrají také do důchodového věku a výchova mládeže nikde. Co se stane až nebudou odborníci, kteří zrají několik let?
Rozepisuji se zde o problémech, jenž nám na podzimním setkání řekl pan Krejčí. Kdo jste poslouchal víte z pětihodinové přednášky i další detaily. Třeba i to, že Foma má nejlepší diáky vlivem velmi kvalitní čiré podložky. Nebo že retro film šel v USA na dračku. ----- Já vím, že kupujícího problémy nezajímají, že chce za své peníze 100% kvalitu. Tak si ji kupte!!!!! Nám stačí pro naše tvoření "obyčejná" Foma.
#316
Publikováno 1 srpen 2020 - 19:51:26
Romane, díky.
#317
Publikováno 2 srpen 2020 - 11:07:39
Já na Fomu jako takovou nenadávám, všechnu chemii a papíry mám v komoře od Fomy, v posledních dvou týdnech sem si udělal takovej Fomáckej test a nasnímal a vyvolal všechno co Foma vyrábí v X kusech a docela dost si oblíbil 320 Retro ve stejný vývojce, v pozitivu používám GD-L a teď sem nakoupil nějaké Fomatony plus Fomatol PW pro teplý tón, ale když něco stojí za prd tak se to tom zmíním a klidně i zabrečim. A Foma 200 díky těm vadám stojí za starou belu, tohle nemá na regálu v obchodě co pohledávat, notabene když ten problém trvá 10+ let. To je jako prodávat boty s děravou podrážkou a tvrdit že problém je už skoro vychytanej. Včera sem vyvolal další dvou stovku a koncentrace toho bordelu je v astronomický míře, ty dráty sou vadou toho filmu, svitky mám naprosto bez vady. Foma je super, neuvěřitelný ceny a opravdu širokej výběr produktů, klobou dolů, Foma 200 je ale šmejd díky těm vadám co nemá na pultech co dělat. Když nejsem schopen tu výrobní vadu za žádných okolností vychytat, stáhnu produkt z prodeje, nedá se nic dělat.
Přiložený soubor (y)
#318
Publikováno 2 srpen 2020 - 14:01:42
smetie na filme ?
#319
Publikováno 2 srpen 2020 - 14:09:04
nemá filtr, o katalyzátoru ani nemluvě
#320
Publikováno 2 srpen 2020 - 14:22:45
#321
Publikováno 2 srpen 2020 - 15:33:19
Ty bílý částečky sou samozřejmě prach na skenru kterej je uvnitř a nic se s tim nedá dělat, je to starej skenr a mám to jenom na prohlížení, toho prachu tam je dycky tuna, toho si nevšímejte. Mluvim samozřejmě o tě černejch tečkách a čárkách, to je ta slavná Foma 200, plus ty pruhy co sou většinou po stranách filmu. A ne, aparátem to není, týká se to jenom Fomy 200. Tohle je prostě špatný si myslim.
Přiložený soubor (y)
#322
Publikováno 2 srpen 2020 - 16:22:41
Vážení kolegové, s p. Krejčím byla vždy, když Centrum FotoŠkoda pořádalo konzultační den pro zákazníky, radost pohovořit. S radostí jsem si odnášel nový informační katalog a občas dokonce aktuální vzorník zvětšovacích papírů. Když máte příležitost hovořit s odborníkem a zároveň fotografickým nadšencem, je to čistá radost a také notná dávka inspirace. Podívejte se, jak je FOMA nastavena v cenové nabídce největšího zásilkového obchodu v Londýně. Trochu Vám klesne čelist, ve srovnání s tak nehoráznými cenami, jaké jsou požadovány za některé "exotické" fotomateriály. Ano, filmy vysoké citlivosti jsou obecně na vyšší cenové úrovni, jinak je to celkem stejná hladina, napříč sortimentem, z nichž některé zde vůbec neznáme. Včetně FOMY. Ceny stále rostou a zpracovatelské lázně pro BW proces notně prořídly díky morbidní mediální kampani, v níž je nálev z kyselých okurek přímo ekologická katastrofa. Jedinou cestou, jak se těmi sračkami přebrodit, je racionální a poučený přístup a velmi úsporná spotřeba, která i v případě kinofilmového formátu připomíná spíše klidnou práci s VF kamerou. Jen tak bezmyšlenkovitě dofotit polovinu exponovaného filmu je dnes trochu rozmařilost. Tu můžeme s klidem přenechat převažující exotické skupině honičů pixelů na ztopořené tyči. Kdo to nepochopí, ať si klidně tahá na hrudi LCD televizi s batohem Li-Ion akumulátorů a deseti objektivy velikosti řitního otvoru polního hlodavce, propojenými neuronovou sítí, vykazující nadměrnou inteligenci. Když ho to živí, ať si to nakoupí. Redakční fotografy vesměs vyhodili, jako nadbytečný luxus, vrátný to zastane s mobilem. Ať žije naše FOMA, než se utopí v bruselském septiku. S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
#323
Publikováno 2 srpen 2020 - 21:32:49
Ty bílý částečky sou samozřejmě prach na skenru kterej je uvnitř a nic se s tim nedá dělat, je to starej skenr a mám to jenom na prohlížení, toho prachu tam je dycky tuna, toho si nevšímejte. Mluvim samozřejmě o tě černejch tečkách a čárkách, to je ta slavná Foma 200, plus ty pruhy co sou většinou po stranách filmu. A ne, aparátem to není, týká se to jenom Fomy 200. Tohle je prostě špatný si myslim.
Předem uvádím, že Tě nechci nijak urazit, ale mě se zdá, že je to v rafikách a v technilogické čistotě. Je velmi zajímavé, že se to děje jen u některejch lidí a přístrojů. Věnuj poznatku, kde je chyba několik korunek a obálku a pošli mi vadné negativy a já ti nechám udělat odbornou analýzu problému. Potřebuji však vadné části, nejlépe celý film, nebo alespoň výřezy s pečlivě udanými rozměry, kde na filmu byly. Ta pečlivost je nutná!!!
Opět bez urážky. Mě to připadá, že to je jak u cikánů. Malá komunita má v celku nejvíce problémů. Nikde si na 200 nestěžují tak jak na temný. A to neodvolám i kdyby jste mě pozvali třebas do Lešna jak toho hentýho 6.července
1415.
#324
Publikováno 2 srpen 2020 - 22:38:35
Nechcem nikoho urazit ( ), ale biele "tecky" su skratka prach ulpely na negative a nema nic spolocne s vadou filmu ako takou.
Prach vo vnutri skenera sa prejavyje ako rovna biela ciara cez negativ v smere pohybu pohyblivej casti skenera (spravidla zrkadla). Prach na skenovacom skle sa neprejavuje ako ostra "tecka". Samozrejme, pokial sa negativ fotografuje cez DSLR, tento kaz sa neprejavuje.
Cierne bodky su spravidla nespravne rozmiesana a neprefiltrovana chemia. Ak su cirene chlpy, potom vznikli pocas fotografovania ako dosledok katastrofalneho stavu aparatu. Moje kazety 4x5 obcas prasia, co ma primeje povysavat ich.
#325
Publikováno 2 srpen 2020 - 23:08:35
Já klidně obětuju pár desetikorun, není problém, ale hergot, můj Rolleicord Va je jak z praku a ta kupa svitků která jím za poslední dva týdny prošly (Tri-X, T-Max, Foma 100, 400, 320 Retro) v množství né malém je jak ze žurnálu, bez jediný vady na kráse a zrovna ty dvě Fomy 200 dělaj jak na potvoru problémy. To si jako ten aparát řekne 'Aha, mám v sobě dvoustovku tak jí trochu poškrábu a zaneřádím ať je na Temný veselo' ? Všechno vyvolaný v čerstvý D76 1+1 dva dny odstátý, takže o starý chemii nemůže být řeč, všechno si píšu, časy a tak dále. Před každým filmem foťák vyfoukávám balónkem co to de, sem háklivej na prach, moje foto technika dostává náležitou péči, při sundávání svitků ze šňůry a archivaci sou negativy bez jedinýho smítka nebo stop od smáčedlo (narozdíl od kinofilmů), všechno si pečlivě skenuju a jen ta dvou-stovka je jaká je. Aparátem a chemií to fakt neni . Kdyby žádnej problém s tim filmem nebyl tak tu o tom neni diskuze na 7 stránek. Poslat to není problém.
#326
Publikováno 3 srpen 2020 - 07:26:12
#327
Publikováno 3 srpen 2020 - 09:45:10
Přidám se se svou zkušeností na stranu Vejfuka.
Zkušeností zcela jistě němám tolik jako většina zdejší posádky.
Ale za ty roky jsem vyzkoušel mnoho různých negativů (a mluvím jenom o svitcích 120).
S Kodakem a Ilfordem bez problémů (pominu ten průšvih s čísly z papírů, které se dostaly na negativ).
Ojediněle podobné problémy s negativy Rollei Retro 400S a 80S.
Foma 400 prozatím bez problémů. Foma 200 už nepoužívám (nemám proč). Foma 100 někdy dobrá a někdy s problémy.
Chemií to v mém případě nebude - používám buďto Rodinal nebo Diafine (podle negativu).
Může to být otázka želatiny / emulze a její větší citlivosti na určité postupy, takže zde může být problém na mé straně. Ale jak už jsem zmínil - Kodak, Ilford, Fuji - zde bez problémů.
#328
Publikováno 3 srpen 2020 - 09:46:47
....a docela dost si oblíbil 320 Retro ve stejný vývojce...
Můžeš prosím poskytnou více info? Já s tím negativem celkem bojuji. Pokud máš skeny někde na fb, ig, flickr, pošli odkaz a můžeme to probrat pod konkrétním skenem.
#329
Publikováno 3 srpen 2020 - 13:48:45
Já Fomu 200 krom experimentů někdy před 10 lety od té doby už nefotím. Ale chci se zeptat: s F100 jsem nikdy, opakuji NIKDY neměl nejměnší problém (ani kino, ani 120, ani 9x12 list). Naposledy jsem ji ale kupoval někdy kolem 2013-2014, prostě expirace 4/2015. Až mi tyhle tenčící se mrazákový zásoby dojdou a budu chcí F100/120 doplnit, mám se bát?
#330
Publikováno 3 srpen 2020 - 14:58:29
Já Fomu 200 krom experimentů někdy před 10 lety od té doby už nefotím. Ale chci se zeptat: s F100 jsem nikdy, opakuji NIKDY neměl nejměnší problém (ani kino, ani 120, ani 9x12 list). Naposledy jsem ji ale kupoval někdy kolem 2013-2014, prostě expirace 4/2015. Až mi tyhle tenčící se mrazákový zásoby dojdou a budu chcí F100/120 doplnit, mám se bát?
vyhni se jen šarži 0210## (prod. 2019)... krom této šarže u mě taky nikdy nebyl problém.
F100 za posledních x let prošla nějakými změnami. Např. podložka už není taková ta hrubá modrá (dobře se s ní pracovalo), nýbrž čirá, ale pořád zůstává hezky rovná.
Ostatně musím říct, že Fomy ve svitku měly obecně jedny z nejmíň kroutivých podložek ever.. to se mi líbí
naopak mají docela výraznou antihalačku, takže vždy předpírám
Nově mají bílý krycí papír.. no a už podle mě neexistuje verze "professional".. vlastně to byl nejlepší fomácký design posledních několika dekád.
Nahrazení slintačky za samolepku proběhlo už asi dříve než 2013.. taky škoda, ale aspoň se ten xindl už nepřichytává na útroby aparátu, jako z těch let poté, když to nahradili.
#331
Publikováno 3 srpen 2020 - 16:19:22
A co je špatnýho na týhle šarži? Protože já teď strávil dlouhou chvíli studováním skenů všech Foma svitků, konkrétně nebe a musím říct že černý tečky se občas vyskytnou jak u stovky, tak i u 320ky. Přikládám výřez ze stovky, šarže 0211256 a konkrétně tahle černá tečka je bych řekl vypadlá emulze, na negativu je průhledná bílá dírka. Je to tak? Ostatní černý tečky u 100ky a 320ky sou negativy pohledem v pořádku. Kodaky sou jak víno.
danz: nahodim scany, ještě dneska.
Přiložený soubor (y)
#332
Publikováno 3 srpen 2020 - 16:42:54
bile tecky, nejake hrudky z nerozpustene antihalacky. jako da se to resit asi nejakym zasaditym odstranovacem te vrstvy uz v ramci presoaku (roztokem siricitanu?) a nebo pouzitim nejakych zasaditejsich vyvojek.. ale radeji bych se tomu proste vyhnul
#333
Publikováno 3 srpen 2020 - 21:29:18
Já už ve své "novodobé éře" myslím nezažil Fomu se slintačkou, takže samolepku mají nejmíň od 2009. Předpírání dělám raději dvojí, páč i po jednom poctivém odmočení to stejně pouští zelnou jaksviňa.
#334
Publikováno 4 srpen 2020 - 05:13:21
Slintačka se nedělá už pomalu dvacet let..Nevím že by zase začali dělat.Bavil jsem se na srazu s panem Krejčím a říkal mě že je to kvůli materiálu.Ilfodr Kodak tam je určitě.
#335
Publikováno 4 srpen 2020 - 10:24:35
Věřím tomu, že určitá část fotografů přešla z fomy na ilford nebo kodak právě kvůli té slintačce. Zejména těch, pro které je focení na film spíše ten "proces" než "výsledek"
#337
Publikováno 4 srpen 2020 - 12:55:59
Ty bílý částečky sou samozřejmě prach na skenru kterej je uvnitř a nic se s tim nedá dělat, je to starej skenr a mám to jenom na prohlížení, toho prachu tam je dycky tuna, toho si nevšímejte. Mluvim samozřejmě o tě černejch tečkách a čárkách, to je ta slavná Foma 200, plus ty pruhy co sou většinou po stranách filmu. A ne, aparátem to není, týká se to jenom Fomy 200. Tohle je prostě špatný si myslim.
Předem uvádím, že Tě nechci nijak urazit, ale mě se zdá, že je to v rafikách a v technilogické čistotě. Je velmi zajímavé, že se to děje jen u některejch lidí a přístrojů. Věnuj poznatku, kde je chyba několik korunek a obálku a pošli mi vadné negativy a já ti nechám udělat odbornou analýzu problému. Potřebuji však vadné části, nejlépe celý film, nebo alespoň výřezy s pečlivě udanými rozměry, kde na filmu byly. Ta pečlivost je nutná!!!
Opět bez urážky. Mě to připadá, že to je jak u cikánů. Malá komunita má v celku nejvíce problémů. Nikde si na 200 nestěžují tak jak na temný. A to neodvolám i kdyby jste mě pozvali třebas do Lešna jak toho hentýho 6.července
1415.
Ach jo... Taky bez urážky, jo? Sytý hladovému nevěří, co? Malá komunita má nejvíc problémů? Možná by neměla, kdyby Foma co chvíli nepřišla s nějakým novým překvapením. Pár poznámek na to, co jsem si tady přečetl a co už si taky pamatuju:
1. Slintačka určitě není pryč bezmála 20 let. Fotím na svitek od roku 2005 a pamatuju si ji dost dobře. A tím líp si pamatuju, že samolepka se velice úspěšně(=každý film) nalepila na přítlačnou destičku u Rolleiflexu Automat. Následně bylo nutno vyvinout nestadardní sílu pro otočení kličkou, což si myslím, nijak neprospívá životnosti mechanických částí aparátu. Filmy ostatních značek samozřejmě bez problému. Uživatelům jiných strojů (jinak konstruovaných zad) se to nestávalo, takže jen malá komunita měla nejvíc problémů, že?
2. Dráty na Fomě si pamatuju, že se řešily, ještě před založením temnakomora.cz, na fotoaparat.cz například.
3. Tečky na Fomapan T200 (ještě před názvem Fomapan 200 creative) se řešily ještě před založením temnakomora.cz.
4. Nestálost barvy podložky u papírů Fomatone 131, kdy každá šarže měla výrazně jiné parametry. Až následně ty velmi odlišné aspoň začali označovat písmenem Y.
5. Vady emulze v podobě krátkých čárek, hlavně u svitků F200 creative, se dají dohledat i zde moc pěkně. Argumentovat tím, že to je způsobeno kamerou, uživatelem apod..Vážně? Tak proč na to výrobce neupozorní, že tento film není vhodný pro kamery typu XY?
6. Za sebe pamatuju i vady (silné vrypy) u kinofilmů F100. Náhodně rozmístěné, opravdu potěšilo.
7. Vypadlé kousky emulze u planfilmů F100 - a ne, nepoužil jsem hned pro Rodinalu silně kyselou lázeň apod..Stává se i u vývojek s nižším ph a přerušením vodou.
Za sebe můžu zhodnotit po stovkách filmů vlastnoručně vyvolaných (a některých vlastní vinou zmršených), že takovou kumulaci problémů jsem nenašel u žádné další značky - a že jsem jich vyzkoušel dost. Problémy jsem měl u prošlých Adoxů s prokopírovaným krycím pásem a i tam to bylo nejspíš špatným skladováním v distribuci. Ale jinak Agfa, Kodak, Ilford, Fuji, Rollei a jiné přebalené bez problémů. I prošlé EFKE R25, které tahám z mražáku, je většinou bez vady a to prosím v Rodinalu, v Rolleiflexu a mých rukách. Tedy těch snad zapovězených podmínkách. Zajímavé, že i za těchto podmínek problémy zmizí mávnutím kouzelného proutku = použitím jiné značky filmu. Prošlé kino Kodaky Plus-X(díky Jiří), tahám z mrazáku taky moc let a pořád ne a ne pozlobit.
Kodak dnes stojí majlant(svitek), tak kupuju Ilford (FP4+ a HP5+) a jsem spokojen. Po výčtu všech zkušeností bych si Fomu koupil maximálně tak na otestování funkčnosti aparátu. Testují vůbec novinky, které zavádějí do výroby? Minimálně u té samolepky a podložky u Fomatone tomu nevěřím, protože by si slušný výrobce tohle nemohl dovolit pustit do prodeje. Kupovat si takto nevyváženou produkci z patriotismu, když výrobce na to prdí? Děkuji, nechci. Ale i tak mě to štve. Podání filmů se mi líbí. Cena se zdá být výhodná, ale vzhledem k výše uvedemu rád vysolím za Ilford sice dvojnásobek, ale s klidem.
#339
Publikováno 4 srpen 2020 - 16:02:46
#340
Publikováno 5 srpen 2020 - 05:40:14
otečasu napsal: "Nikde si na 200 nestěžují tak jak na temný."
Taky si to myslím, ale dívam se na to jinak - já myslím, otče, že od toho tady temná je ... Hele, když se někomu něco stane, tak potřebuje vypustit páru. Já jsem vyvolal Foma 200 (v kinu) a když ji vytáčím z cívky, tak koukám je uprostřed přerušená a slepená páskou. Tak jsem to usušil a běžel do spřáteleného fotoobchodu. Hele a odešel jsem jako spráskanej pes, jako malej uličník. Prostě jsem asi čekal něco jiného, než co se stalo. Myslel jsem že mne politujou. Že řeknou něco jako "to jsme ještě nikdy neviděli", to si tady necháme jako relikvii. Co myslíš - neřekli ani slovo a podali mně novou krabičku. Moje duše zůstala zraněná, nezahojená. Tak takhle to teda je, jo? Úplně jsem se styděl, mně na tom filmu nezáleželo, zkoušel jsem na něm závěrku, takže žádná škoda, to jsem jen hledal porozumění, protože tak nějak cítím, že u Fomy se nedočkám. A když ani v tom fotoobchodu ne, tak kde?
Fomu kupuju dál, jen kdyby ty ksichty na čtyřstovce nebyly tak mrtvolně bledý
#341
Publikováno 5 srpen 2020 - 10:09:47
Nelze tajit, že Foma má obrovské problémy s materiálem, jenž nakupuje v zahraničí a v množství produkce nemůže konkurovat nikomu z velkých výrobců, jen prý v rengenech jsou na světové špičce. Kdo byl na přednášce pana Krejčího ví v jaké situaci se fabrika nachází. Není vyloučeno, že výroba filmu a papírů úplně skončí a fabrika bude jen adjustovat materiál jiným výrobcům.
Co se tejče odfuku temnokomorníků nad špatným materiálem, tak jsem už několikrát říkal. Pošlete mi zkažené filmy a já je nechám prohlédnout. Tak opravdu zjistíme kde je chyba ve výrobě a kde je u nás.
#342
Publikováno 6 srpen 2020 - 18:50:06
Koupil jsem Agfu Isolette, dvoustovku foma. Ohromná frustrace, čárky na celém svitku. Dal jsem na radu Otcecasu a jal se cídit rolničky, po kterých je veden film vrstvou. Použil jsem dvoutisícovku šmirgl (pod vodu), zubní pastu a důkladně odmastil a osušil.
Čárky se nekonají.
Ale to bych nebyl já, aby tam nebyl zádrhel. Na těch rolničkách visí (visely) clonky na změnu velikosti z 6x6 na 6x4.5. Ty jsem při čištění potratil.
Ale foma 200 už funguje jak má.
Dík Romane.
#343
Publikováno 7 srpen 2020 - 10:57:57
Pecka takle při pátku.
Wošmirglovat si foťák, tak aby FomaŠUNT 200 fachala tak jak ostatní flimy bez jakékoli úpravy.
Sypte to sem dál, ať je sranda
#344
Publikováno 7 srpen 2020 - 11:38:38
Sranda muší bejt, to jo., v pátek či jiný den v týdnu ...
Ale nevidím nic zvláštního na doporučení, aby si majitel staršího aparátu ošetřil mechaniku dráhy filmu. Používám hojně Foma 100 a na starší sklopce Ross Ensign jsem takto odstranil zmiňované dráty.
Přidám k tomu radu od pana Vaita - neméně důležité je promáznout čepy rolniček - " rolnička se musí lehce a ochotně dát prstem roztočit"
Je pravda, že jsem do té sklopky před opravou jiný film než FOMA nedával.
Ale nevěřím, že by třeba v případě použití filmu Ilford či Kodak žádné dráty nebyly k mání ...
#345
Publikováno 7 srpen 2020 - 14:56:04
Skenujem vela donesenych CB filmv, po skenovani sa slusi filmy prebehnut a tu a tam zabudnutu smietku, ci maly chlp.
Nuz tak som si zacal davat majzla na tie stodvaciatky, kde su cierne body a bodky. Sama Foma .
#346
Publikováno 1 říjen 2020 - 19:08:07
Ahoj, Fomu 200 používám celkem často, s tímhle jsem se setkal poprvé - založil jsem svitek do flexarety, která sice ležela už nějaký měsíc v garáži, ale nikdy s ní nebyl problém.
Najednou jsou na všech fotkách ( na různých místech ale vždycky v tomhle směru - shodou náhod směr posunu filmu) takovýhle pruhy, vypadá to jak kdyby tam úplně chyběla emulze.
Napadají mě 2 příčiny: buď defekt filmu, nebo špinavá dráha filmu ve foťáku. Nesetkal se s tím někdo už?
#347
Publikováno 2 říjen 2020 - 05:54:59
#348
Publikováno 2 říjen 2020 - 07:00:11
Otec času říká, že si za to můžeme sami, že máme mít čistý přístroje. Mně se to moc nezdá. Každopádně to vypadá, že je to typická Foma 200 záležitost...
#349
Publikováno 2 říjen 2020 - 07:07:42
#350
Publikováno 2 říjen 2020 - 19:34:24
Taky ale psal, že to máte poslat do Fomy ...
Otec času říká, že si za to můžeme sami, že máme mít čistý přístroje. Mně se to moc nezdá. Každopádně to vypadá, že je to typická Foma 200 záležitost...
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních