Jednorázový receptář
#101
Publikováno 2 May 2011 - 05:09:56
#102
Publikováno 2 May 2011 - 09:12:38
tak to mozes byt rad ze nie si alergicky, ale nechapem naco pracovat s takouto chemikaliou tak aby sa dostavala do kontaktu s kozou
člověk by si měl vzít gumové rukavice, a koze navlíct holínky.
A já myslel, že když jí miluješ není rukavic potřeba holinky se doporučuje zachovat...
#103
Publikováno 17 June 2011 - 11:52:48
Dík
Otec
#104 Jirinol
Publikováno 17 June 2011 - 12:03:10
Sháním Šneka. Nějak se mi od něj mejly vracej. Vím, že změnil bydliště i práci. Máte na něj někdo odkaz. Jistě na nás nezanevřel. Jen má asi jiné starosti.
Dík
Otec
posílám ti jeho adresu do mailu.
#105
Publikováno 28 November 2011 - 19:44:29
vím o jednom člověkovi co ji používá, ale nereaguje mi na maily
#106
Publikováno 29 November 2011 - 13:05:48
#107
Publikováno 29 November 2011 - 13:39:25
zareagoval mi, takže si ji zkusím uvařit (poté co seženu glycin)Já tuším, že se má připravovat v zákopech
#108 Jirinol
Publikováno 29 November 2011 - 14:44:05
zareagoval mi, takže si ji zkusím uvařit (poté co seženu glycin)Já tuším, že se má připravovat v zákopech
povídej, sem s tím recepisem a povídáním, v čem by měla či mohla být jedinečná.
(taky jsem o ní nikdy neslyšel, jedovaté plyny i bez receptů z WW-1 si vyrábím sám, sám se i jimi otravuji a pak resuscituji).
p.s.
něco jsem zaslechl o nálezu glycinu v Polsku, tam se domluvíš líp, než já.
#109
Publikováno 29 November 2011 - 20:38:18
Water (52° C) 750 ml
Metol 5 gm
Sodium Sulfite, anhydrous 50 gm
Hydroquinone 10 gm
Glycin 5 gm
Sodium Carbonate, monohydrate 80 gm
Potassium Bromide (10% Solution) 100 ml
Water to make 1000 ml
#110
Publikováno 29 November 2011 - 20:39:46
#111
Publikováno 29 November 2011 - 20:41:30
#112
Publikováno 29 November 2011 - 20:53:44
-------------------
WW-1 Print Developer
WW-1 is a print developer formulated by Wynn White for Ilford Multi-grade Warm-tone paper that is a hybrid between Kodak D-72 and Print Developer 130 Adams Version of Ansco 130 featuring the highlight tone of glycin. The staining effect of the glycin will vary depending upon how long it has aged. The browner the glycin is the more pronounced the staining effect on the highlights will be. If too much glycin is added to the developer the paper base will go to far towards the brown. The addition of potassium bromide to the developer will help warm the blacks.
STOCK SOLUTION
dle receptu co uveřejnil Dubraro.
MIXING THE STOCK SOLUTION
Add a pinch of sodium sulfite to the water before adding the metol to prevent the initial oxidation that otherwise would occur.
USAGE
To make a working solution mix the developer 1:2 to 1:4. Normal dilution is 1:3. Develop prints from 11/2 to 2 minutes.
REFERENCE
WW-1 Print Developer, Wynn White.
#113
Publikováno 29 November 2011 - 21:06:54
Edwal 102
Edwal/Agfa/DEVELOPER 106
Agfa 115
Agfa 120
Ansco/Agfa 130
Adams' Ansco 130 Variant
Ansel Adams 130/TEA
Gevaert G-261
Defender 55Dwr
Kodak D-155
WW-1
D-72
ID-29
ID-23
ID-24
Bohužel, rešerši mám jen v angličtině, ještě jsem se nedostal k tomu abych to přeložil a učesal. Takže případné věci jen na dotaz.
#114
Publikováno 3 February 2012 - 22:15:30
Netušíte někdo jak zastavit korozi hliníku rtutí?
Stala se nehoda (ne mně, já jenom pomáhám hledat radu) a chceme toho zachránit co nejvíc
#115
Publikováno 3 February 2012 - 23:18:20
Nabídnout rtuti nějaký jiný kov, se kterým bude vytvářet amalgám ještě ochotněji než s hliníkem. Možná olovo? Na to jsou moje chemické znalosti slabé.ASI MIMO TÉMA:
Netušíte někdo jak zastavit korozi hliníku rtutí?
Stala se nehoda (ne mně, já jenom pomáhám hledat radu) a chceme toho zachránit co nejvíc
#116
Publikováno 3 February 2012 - 23:20:47
Ehm, esli je tý rtuti víc, tak asi telefonem na hasičárnu? Rtuť je pěkný svinstvo, jak se začne vypařovat... Patologové maj otravu rtutí jako ukázkovej příklad oddělanejch ledvin. Teoreticky (fyzikálně-chemicky) by mělo stačit to "opláchnout" ale kam pak s odpadem, že? Soptíci na to maj takovej nějakej specielní vysavač. Před nějakou dobou (tak 3-5 let nazad?) jsem je takhle viděl poskakovat v Metru. Kdosi to rozlil na perón tuším na Muzeu.ASI MIMO TÉMA:
Netušíte někdo jak zastavit korozi hliníku rtutí?
Stala se nehoda (ne mně, já jenom pomáhám hledat radu) a chceme toho zachránit co nejvíc
#117
Publikováno 3 February 2012 - 23:25:29
#118
Publikováno 3 February 2012 - 23:26:34
no tohle je amalgám MacBooku s teploměrem asi před hodinou
#119
Publikováno 3 February 2012 - 23:27:02
Pokud se rozlije rtuť, tak je nejlepší to zasypat práškovým zinkem a amalgamovat. Pokud se ji podaří posbírat do nějaké krabičky tak okamžitě převrstvit vodou, která zabrání odpařování.ASI MIMO TÉMA:
Netušíte někdo jak zastavit korozi hliníku rtutí?
Stala se nehoda (ne mně, já jenom pomáhám hledat radu) a chceme toho zachránit co nejvíc
#120
Publikováno 3 February 2012 - 23:28:55
Napadlo me hluboko zmrazit a mechanicky odstanit infikovane maso, ale v tomhle pripade to asi neni rozumna moznost.
#121
Publikováno 3 February 2012 - 23:31:14
#122
Publikováno 3 February 2012 - 23:37:59
Pro odstranění posledních zbytků rtuti (např. ve spárách v podlaze) se místo posype práškovou sírou, která se rtutí reaguje za vzniku netoxického a nerozpustného sulfidu. Síra se nechá působit alespoň 48 hodin, pak se smete a podlaha normálně umyje.
Řekl bych UTFG a majiteli upřímnou soustrast...
#123
Publikováno 3 February 2012 - 23:45:46
Navic ta rtut netvori s hlinikem amalgam, ale jenom smejva ochranou vrstvicku oxidu z povrchu hliniku. Procez se ta rtut v procesu nespotrebovava a proces se tudiz sam nezastavi. Snad navazat na tu siru, nebo nechat rozpustit v zinku a odstranit. Hodne stesti!
#124
Publikováno 11 February 2012 - 20:42:30
Koupil jsem si ilforrd rapid fixer 0,5 l a chystám se s ním dnes poprvé pracovat. Vím, že jej mám ředit na filmy 1+4 a chci v nich ustálit kinofilmy. Dočetl jsem se, že ustalovač vydrží na deset filmů.
Dotaz zní: Musím naředit celý půllitr ustalovače na těch dva a půl litru a odlévat z něj do vývojnice a pak to tam zase vráti, čímž ustálím deset filmů? Nebo mohu odlét pouze 100 ml koncentrátu, naředit na půl litru a v tom mohu ustálit deset filmů (což znamená z celého balení padesát)?
Děkuji za odpověď
#125
Publikováno 11 February 2012 - 20:46:21
#126
Publikováno 11 February 2012 - 21:28:58
tak kdybyste někdo měl fígl co přidat nebo jestli prodlužovat časy, tak bych to uvítal:)
díky
#127
Publikováno 11 February 2012 - 22:08:00
měl bych dotaz na ty, co si doma míchají D-76, postupuju podle receptu a pořád mi to vyvolává málo oproti tý konfekční...
tak kdybyste někdo měl fígl co přidat nebo jestli prodlužovat časy, tak bych to uvítal:)
díky
Jakube, nemíchám si jej doma. Ale Kulhánek zdůrazňuje nutnost čistoty siřičitanu.
#128
Publikováno 11 February 2012 - 22:21:12
měl bych dotaz na ty, co si doma míchají D-76, postupuju podle receptu a pořád mi to vyvolává málo oproti tý konfekční...
tak kdybyste někdo měl fígl co přidat nebo jestli prodlužovat časy, tak bych to uvítal:)
díky
pokud mícháš D-76, počítej s tím, že u prvních 2 filmů v litru to bude slabší, až u 3. a dalšího to bude tak, jak očekáváš.
zkus raději D-76d,
#129
Publikováno 11 February 2012 - 23:27:00
Asi tak: Jirinol mi před časem doporučoval do nově uvařený D-76/ID-11 hodit alespoň velkýho panáka použitý vývojky. Navíc původní D-76 neodpovídá údajně tak úplně současný konfekční D-76. Ta odpovídá spíš prý té D-76d (s boraxem?)...
měl bych dotaz na ty, co si doma míchají D-76, postupuju podle receptu a pořád mi to vyvolává málo oproti tý konfekční...
tak kdybyste někdo měl fígl co přidat nebo jestli prodlužovat časy, tak bych to uvítal:)
díky
pokud mícháš D-76, počítej s tím, že u prvních 2 filmů v litru to bude slabší, až u 3. a dalšího to bude tak, jak očekáváš.
zkus raději D-76d,
#130
Publikováno 12 February 2012 - 08:23:11
já jsem to řešil dřív tak, že jsem zkoušel přidat metol, ale zdá se, že jsem nedošel k tomu třetímu filmu. ale třeba s fenidonem místo metolu mi to šlo dobře, jen ta mrcha pak zvyšovala citlivost a to někdy nechci.
@david : ten siričitan jsem kupoval od konyho, nevím, jestli je čistej, ale v jiný vývojky fungujou dobře..
#131
Publikováno 22 February 2012 - 20:08:11
P.S.: odstraněno hlasování, už postrádalo smysl.
#132
Publikováno 22 February 2012 - 20:09:24
http://www.apug.org/...pyro-metol.html tohle ?Nemá náhodou někdo po ruce recept na RAF? Chtěl jsem počkat na zprovoznění článků, ale...
P.S.: odstraněno hlasování, už postrádalo smysl.
#133
Publikováno 22 February 2012 - 20:37:56
#134
Publikováno 22 February 2012 - 20:39:14
já dal do googlu raf pyrojo to je vono (asi). rozhodně. Jenom to přepočítat z imperiálních jednotek na metrický a dosehnat co nemám (minimálně pyrogalol). Nedařilo se mi ji vygooglit - pořád jenom samej royal air force... Dík.
#135
Publikováno 22 February 2012 - 20:43:02
já dal do googlu raf pyro
cožpak já věděl že v tom je pyro? Co jsem si akorát pamatoval, tak že zvyšuje citlivost o 3EV a obsahuje něco, co nemám na skladu . HoSiP.
#136
Publikováno 22 February 2012 - 21:30:06
část A pro 1 l
metol 4g
pyrosiřičitan draselný 4,58g (nebo pyrosiřičitan sodný 5,31g)
pyrogallol 4,58g
bromid draselný 1,72g
voda do 1000ml
část B pro 1 l
uhličitan sodný krystalický 112,27g
voda do 1000ml
pro pracovní jednorázovou lázeň smíchat 1 + 1
výsledkem je dost silné zabarvení,
pokud charakteristické zabarvení pyrogallolem není žádoucí (např. pro zvětšování na MG papíry) , dá se eliminovat přidáním siřičitanu sodného - podle bzenčákova článku část C 100g /1litr, já jsem dával co části C 67g /1 litr.
recepis jsem si po mnoha zkouškách na kinu lehce upravil,
na kodaku double-x, tri-x, Ilfordu P3 Surveillance i ilfordu HP5+ poté vylezly dobře vykreslené detaily v celé škále - někde ve zdejších diskusích o pushování filmů byly i ukázky, např. z Ilfordu 400 Surveillance exp. na 3200 (a ten má ještě rezervu)
můj upravený recept
(neberte to jako závazné, v tomto volám Ilford P4 Surveillance ve světle mordorském)
část A pro 1 l:
fenidon 0,2g
metol 3g
pyrosiřičitan draselný 4,6g (nebo pyrosiřičitan sodný 5,3g)
pyrogallol 4,6g
bromid draselný 1,5g
benzotriazol 0,2g
voda do 1000ml
část B pro 1 l:
uhličitan sodný krystalický 113g
voda do 1000ml
Část C pro 1 l:
siřičitan sodný 67g
voda do 1000ml
ředění pro jeden kinofilm: A100+B100+C100 ml, jednorázový roztok
časy a teploty záměrně neuvádím, ať si odladí každý podle své chuti.
Bzenčákův recepis z článku na staré TK: (citace)
RAF PYRO – METOL
Roztok A
Dest. voda 750ml
Metol 3,9g
Pyrosiřičitan draselný 4,4g
Pyrogallol 4,4g
Bromid draselný 1,6g
Dest. voda do 1000ml
Roztok B
Dest. voda 750ml
Uhličitan sodný 108g
Dest. voda do 1000ml
Přidaný roztok C pro non-staining vyvolavani
Dest. voda 750ml
Siřičitan sodný 100g (můj odhad)
Dest. voda do 1000ml
Základní míchání pracovního roztoku je pro staining: 1 díl A + 1 díl B.
Čas pro pomalou rotaci je 4,5-6 minut pri 20stC
Základní míchání pracovního roztoku je pro non/staining: 1 díl A + 1 díl B + 1díl C.
Čas pro pomalou rotaci je 6 -8 minut pri 20stC
Poznámka: Schopnost vývojky s rezervou přidat 3EV platí obecně. Tedy i pro filmy s vyšší nominální citlivostí!
Pozn: výše Bzenčákem uvedené vyvolávací časy byly míněny pro film FOMA 100 ve svitku, exponovaný na EI 800, jestli si to dobře pamatuji, a jím zveřejněné ukázky vypadaly excelentně.
#137
Publikováno 22 February 2012 - 22:34:48
#138
Publikováno 23 February 2012 - 08:11:45
#139
Publikováno 23 February 2012 - 08:53:26
zkus to a dej referenci , třeba vymyslíš něco jiného než RAF Pyro-metol - zcela jistě to něco jiného bude.Myslíte že by ten pyrogalol šel nahradit pyrokatechninem?
#140
Publikováno 23 February 2012 - 09:07:25
Takovýto postup se užívá u lázní pro minilab - do čerstvé vývojky se přidává tzv. starter. Ten údajně obsahuje takové složky, jaké jinak vznikají zplodinami vyvolávání. Kdoví, jestli by se starterem pro C-41 nedaly startovat i jiné vývojky.Asi tak: Jirinol mi před časem doporučoval do nově uvařený D-76/ID-11 hodit alespoň velkýho panáka použitý vývojky. Navíc původní D-76 neodpovídá údajně tak úplně současný konfekční D-76. Ta odpovídá spíš prý té D-76d (s boraxem?)...
#141
Publikováno 26 February 2012 - 12:52:03
mám tu na vymáchání pár shangai planů z pinhole a scéna se během snímání dost expozičně měnila takže jsem byl nucen korigovat čas podle voka a teď sháním něco v čem to vymáchat...
#142
Publikováno 26 February 2012 - 13:42:05
#143
Publikováno 26 February 2012 - 13:43:35
#144
Publikováno 26 February 2012 - 14:05:20
#145
Publikováno 26 February 2012 - 14:40:31
nemá někdo tip na nějakou vodu co by mi prominula drobné nepřesnosti v expozici?
mám tu na vymáchání pár shangai planů z pinhole a scéna se během snímání dost expozičně měnila takže jsem byl nucen korigovat čas podle voka a teď sháním něco v čem to vymáchat...
Co takhe dvoulázňovku? A: 6 g metolu a 100g siřičitanu na litr (samo o sobě to volá) B: 2% kodalk. čas v A 4 min při focení ve dne, 6 min ve tmě míchat. Pak bez oplachu B na 5 min. Oplach, ustálení. Z dírkovky takhle vyvolávám a fakt to odpustí ledacos. Podání je dvoulázňovkové, plošší.
#146
Publikováno 26 February 2012 - 16:57:25
#147
Publikováno 28 February 2012 - 12:49:40
Máte s touto kombináciou skúsenosti? Viete mi odporučiť čo najlepší čas? Moja priorita je poriadny kontrast, tak to mám rád
Ďakujem
#148
Publikováno 28 February 2012 - 13:33:46
#149
Publikováno 28 February 2012 - 13:46:31
#150
Publikováno 29 March 2012 - 11:40:02
předem dík za pomoc...
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních