Jirinl:
Zaujalo mě, jak lepíš nový film na kus z cívky čouhající - kromě jisté praxe... čím se to lepí, aby to fakt drželo?? Zatím oužívám staré swemy a orwo, ale ty kovové jsou bytelnější, a jak přesně popsal dubraro, dá se to odnímání víčka nacvičit, zas to tam pak dobře drží a nešroubuje se to, jako u těch plastových...
Jinak P3 či P4 stále překvapují! Ty poslední z OM 4 byly se základním objektivem?
ad 1: metráži skosím krátce ostré rožky - pak vlezou naprosto hladce podsunuté pod trčící kousek filmu do štěrbiny, stačí jen 1-2 mm, srovnám a z rubové strany přelepím čtverečkem cca 2x2cm pevné malířské maskovací pásky - cca 6-7mm na trčícím filmu, zbytek na novém. pak lehce zastrčit do kazety oba juž spojené, a už to jde navíjet. pro mě je to mnohem pohodlnější a rychlejší než rozdělávání kazety. rozdělávací kazety jdou rychleji, jasně.. pokud už je bajonet plastové kazety vyžmýkaný, tak proti náhodnému otevření aretuji opět úzkým kouskem lepicí pásky - tentokrát černé, plastové elektrikářské.
otvírání plechových kazet nemám rád, trvá mi to relativně dlouho a není zaručeno nepoškození a těsnost.
pozn. u filmů v kazetách Kodak je potřeba být pečlivý - původní velmi pevná a silná lepicí páska, kterou je přilepen film k cívce, trčí dost daleko ven z kazety, na zbytku filmu zbývá jen cca 4-5mm filmu, na který se dá nová lepicí páska přilepit, aniž by šla přes původní lepicí pásku (na té totiž nová lep.páska moc nedrží a pak se při zasunutí do kazety může srolovat a odlepit). Nicméně i na tom kousku cca. 4-5mm ta maskovací páska drží dobře - pro jistotu do těchto kazet dávám lepení zdvojené - není to moc silné a drží fest.
Jak už jsem psal, na prvních 3 ještě jen rukou potmě plněných kazetách jsem testoval pevnost tím, že jsem na konci filmu převíjecí páčkou zabral fest... z kazety jsem to nevytrhnul, ale u P3 a P4 jsem potrhal perforaci zubatou hřídelkou posuvu, u Maca nic, příliš hrubou sílu jsem nechtěl aplikovat, abych nepoškodil foťák...
ad.2: u snímků silvestrovských prvních pár záklaďák OM 1,4/50mm (končí dvojportrétem u Casina) zbytek Sigma superwide 24mm/2,8 (podle mě jediný, který se optickou kvalitou přibližuje OM 24/2,8) jen malinká zajímavost: - toto je za chůze 1/60s.