Ilford Surveillance filmy
#401
Publikováno 8 August 2010 - 20:03:46
D-76 stock
20 stupňů
21-22 minut
EI 400
vyšlo to konečně pěkně, dost kontrastně...
až udělám zvětšeninu, pověsím to sem:)
#402
Publikováno 10 August 2010 - 23:52:27
#403
Publikováno 12 August 2010 - 15:32:24
člověk by až v euforii dostal chuť vyhnat to příště na 3200, ale ne, nejsem blázen ...
#404
Publikováno 12 August 2010 - 15:36:56
P4 400 @ 2500
D76 stock @~22,5C
19,5minut (první 1/3: překlopit 3x každou minutu, druhá 1/3: 2x každých 90sec, poslední 1/3: 1x každé 3min)
pak FomaCitro
pak Ilford Rapid Fixer 1+4 nějakejch 5+ minut
pak vyprání a Fotonal (zase mi parchant nechal mapy )
#405 Jirinol
Publikováno 12 August 2010 - 16:08:04
a vůbec bych se toho nebál, D-76 bych v tom případě neředil, jen udělal semistand.člověk by až v euforii dostal chuť vyhnat to příště na 3200, ale ne, nejsem blázen ...
#406
Publikováno 12 August 2010 - 16:42:16
#408 Snek
Publikováno 22 September 2010 - 23:35:46
Výborně kryté a kontrast přesně na mojí difusní hlavu (teda ne na mojí hlavu, ale hlavu mého zvětšováku). Až to uschne, nakontaktuji to a poskytnu ukázku.
#409 Snek
Publikováno 26 September 2010 - 22:25:03
http://picasaweb.goo...334594450248738
nakonec jsem si říkal, že jsem volání mohl ještě o pár minutek protáhnout, klidně na nějakých 17 - 19. Soudím tak dle (ne)poměru pro split osvit - svítil jsem na papír 2,5 - 3 vteřiny filtrem gradace 0 a 13 vteřin filtrem gradace 5 (50mm APO-Rodagon, clona 11, papír Silverprint Proof 20x25cm, zvětšovák (Durst Lab. 1000) na stažený úplně dolů.
Začínám mít pocit, že ten film snad ani nelze převolat. Jinak na koncerty je jako dělanej.
#410 Anonymous
Publikováno 26 September 2010 - 22:28:43
Asi chybka, nefunguje. v odkazu vidím "locked=true", takze asi to nebude odemcene, coz?slíbil jsem pár ukázek, tady jsou.
http://picasaweb.goo...334594450248738
nakonec jsem si říkal, že jsem volání mohl ještě o pár minutek protáhnout, klidně na nějakých 17 - 19. Soudím tak dle (ne)poměru pro split osvit - svítil jsem na papír 2,5 - 3 vteřiny filtrem gradace 0 a 13 vteřin filtrem gradace 5 (50mm APO-Rodagon, clona 11, papír Silverprint Proof 20x25cm, zvětšovák (Durst Lab. 1000) na stažený úplně dolů.
Začínám mít pocit, že ten film snad ani nelze převolat. Jinak na koncerty je jako dělanej.
#411 Snek
Publikováno 26 September 2010 - 22:32:53
#412 Snek
Publikováno 26 September 2010 - 22:33:52
#413 Snek
Publikováno 26 September 2010 - 22:53:58
http://picasaweb.goo...334594450248738
#414 Anonymous
Publikováno 26 September 2010 - 22:55:26
Ano, funguje. Dle mého pěkné, kontrast ukočírován solidně.takže znovu, omlouvám se za nefunční odkaz výše, tento by měl fungovat:
http://picasaweb.goo...334594450248738
#415
Publikováno 27 September 2010 - 06:59:00
#416 Snek
Publikováno 1 October 2010 - 20:25:53
Aby to byl test trochu užitečný, zkusil jsem prohnat inverzním procesem Ilford Surveilance P4.
Exponoval jsem ho za žárovkového světla doma cvakacím automatem s bleskem. Jako ISO100.
Postup tak, jak jsem ho vedle ve srazovém vlákně nastínil Konymu:
- film exponovat jako ISO 100
- první vývojka Kodak D-19, 6 minut při 20 stupních
- přerušit - proprat 2 minuty
- bělení oblíbeným běličem s původní látkou o níž se tu nemluví, případně s její neškodnou náhražkou. Konc. kys. sírová 10ml na litr, 5 minut
- důkladné praní (šetří čistič, kterej pak vydrží věčně) 3 - 4 minuty
- čistič (dvě malé lžičky pyrosiřičitanu na litr), 2 minuty
- praní 2 minuty
- reexpozice - nechat 5 minut na denním světle + osvítít mléčnou žárovkou z půl metru cca minutu. Není chyba dělat reexpozici déle, naopak je chyba ji nenechat "dojet", tj. utnout ji brzo.
- druhá vývojka klidně opět D-19, 6 minut, možná by ta reakce ještě chvíli jela, šlo by to nechat i 7 minut.
- přerušit a trochu proprat (2 minuty)
- ustálit (5 minut), vyprat. hotovo.
Film je trochu maličko přeexponovaný (tj. v inverzi trochu světlý), ale ne moc. Buď to chce v první vývojce trochu zkrátit, nebo exponovat jako zhruba ISO 200 a volat stejně jako v postupu výše.
Ukázku ofotím digitálem proti prosvětlovacímu pultu až budu mít zítra chvíli čas. Ještě možná zkusím dva testy - a) na denním světle jako ISO 200 za stejných podmínek jako dnes.
A nebo to nechám některému z temnokomorníků k doladění.
P.S. když se to dobře ustálí, má to skoro čirou podložku, bude to moc hezkej materiál na diák, skoro tak hezkej jako muj oblíbenej Polypan F50
HOwgh. Držte mi palce. Jdu na tu krabici černobílejch TriXů osmiček.
Energická kontrastní vývojka (D-19) nutnost!
Ten film je měkkej, zároveň má potenciál na roztažení, proto přesmažit (ISO 100) a podvolat (7 - 8 minut, musíš si odladit).
Jinak velmi malým množstvím thiokyanatanu moc nezkazíš (gram nebo dva na litr).
#417 Jirinol
Publikováno 1 October 2010 - 21:07:39
Zkoušel jsi zpracovat jako diák Maco 400PTC Surveillance?
#418 Snek
Publikováno 2 October 2010 - 00:27:57
#419 Jirinol
Publikováno 2 October 2010 - 08:44:30
#420
Publikováno 20 October 2010 - 17:33:49
#421 Jirinol
Publikováno 20 October 2010 - 18:41:03
dle předpisu výrobce na krabičce:
ID-11 20st.C stock, EI400/8:30 EI800 12:00. EI1600 16:00
totéž pro Kodak D76 stock.
uvidíš sám, jestli ti to bude vyhovovat, příští volání si doladíš.
V ID-11 volá P4 Mickael, pošli mu dotaz.
#422
Publikováno 20 October 2010 - 19:00:04
P4 pro první nástřel: vyvolávat alespoň o 20-25% déle než jsou ověřené a předepsané volací doby pro Ilford HP5+. Ideální kontrast v D76 (ID-11) je při exponování a vyvolání na ISO 800.
dle předpisu výrobce na krabičce:
ID-11 20st.C stock, EI400/8:30 EI800 12:00. EI1600 16:00
totéž pro Kodak D76 stock.
uvidíš sám, jestli ti to bude vyhovovat, příští volání si doladíš.
V ID-11 volá P4 Mickael, pošli mu dotaz.
Díky, zkusím to teda vykoupat ve stocku tech 8:30 minut a dale uvidim.
#423
Publikováno 20 October 2010 - 19:54:48
P4 pro první nástřel: vyvolávat alespoň o 20-25% déle než jsou ověřené a předepsané volací doby pro Ilford HP5+. Ideální kontrast v D76 (ID-11) je při exponování a vyvolání na ISO 800.
dle předpisu výrobce na krabičce:
ID-11 20st.C stock, EI400/8:30 EI800 12:00. EI1600 16:00
totéž pro Kodak D76 stock.
uvidíš sám, jestli ti to bude vyhovovat, příští volání si doladíš.
V ID-11 volá P4 Mickael, pošli mu dotaz.
Díky, zkusím to teda vykoupat ve stocku tech 8:30 minut a dale uvidim.
včera jsem volal P4 EI800, D-76 1+1, 25 minut, koukal jsem do tabulky, a trošku jsem ubral z mickaelova času a vyšlo mi to ok. kdybych exponoval na 400, tak bych jako základ dal tak deset minut...
#424
Publikováno 20 October 2010 - 20:19:46
#425
Publikováno 8 November 2010 - 13:37:33
#426 Jirinol
Publikováno 8 November 2010 - 14:24:31
#427
Publikováno 8 November 2010 - 14:27:32
#428 Jirinol
Publikováno 8 November 2010 - 14:47:57
#429 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 18:38:59
ten film potřebuje dojit.
snad poprvé v životě se mi stalo, že jsem ten film trochu převolal tak, že mi utekla obloha, aniž bych ji musel dosvěcovat při zvětšování ... a aniž bych u některejch scén vůbec nemohl použít v MG papírů split osvit filtry 0 a 5 (tenhle obrázek je jenom nulou filtrem http://www.flickr.co...57625115666803/)
Rodinal 1+25, rotačně, 11 minut.
Skoro se mi to ale líbí víc, než moje předchozí pokusy.
Jinak se začínám klonit k názoru, že té P4/P3 je ve dne škoda, a že si jej nechám do interiérů, na koncerty, a obecně do "problematickejch" světelnejch podmínek.
jinak celá moje Shorehamská cvakosérie je na Ilford Surveillance P4, Rodinal 1+25, 11 minut rotačně, náhledovej papír Sileverprint MG Proof, Ilford Multigrade vývojka 1+9. Objektiv na fotoaparátu samozřejmě 28mm MD Rokkor, a na zvětšováku 50mm APO Rodagon.
Ještě jsem o víkendu udělal pár náhledů z interiérů kostelíka v Shorehamu, taky na P4, a voláno, zvětšováno stejně jako vše výše.
Až přijedu v noci domů, proženu to skenerem a přidám do série.
#430 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 18:39:37
#431 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 18:48:53
#432
Publikováno 8 November 2010 - 18:50:38
Tak nějak to bylo myšleno.ale alespoň nám kelfik ukázal, kudy cesta nevede. píšu si do deníčku Diafine + Ilford Surveillance ne-e.
#433 Jirinol
Publikováno 8 November 2010 - 20:37:01
jinak souhlas se Šnekem, do slunce je P4 škoda, tam je +X Kingem. P4 je film jak stvořený pro noční ulici..... vlastně proč píšu "jak"
#434 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 20:57:46
Zato Maco Surveillance a Diafine, to je jiné kafe. Ať to Dubraro ukáže i v detailu.
tak na tu ukázku bych byl hodně zvědavej ... a dále... a teď nevím, jestli si na to Maco nezaložíme extra vlákno ... do jakejch podmínek s Maco Surveillance? Kromě diafine, jak jste ho kdo exponovali a v čem volali? Jak se z něj dá vytáhnout "kontrastnější než normální negativ" (důležité pro moji difusní hlavu) ...
na víkend si ho chci nabít do pár kazetek a testovat, jakejkoliv poznatek by mi ušetřil možné způsoby, kterejma rozhodně nejít (i když není nad to přijít si na to sám... )
#435 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 21:02:57
P4 je film jak stvořený pro noční ulici..... vlastně proč píšu "jak"
když půjdeme do detailů... P4 je film stvořený na noční ulici ... a na zachycení a) vysoce reflexní anglické SPZtky xichtu řidiče sedícího za volantem rychle jedoucího automobilu ...
#436
Publikováno 8 November 2010 - 21:27:49
Zato Maco Surveillance a Diafine, to je jiné kafe. Ať to Dubraro ukáže i v detailu.
tak na tu ukázku bych byl hodně zvědavej ... a dále... a teď nevím, jestli si na to Maco nezaložíme extra vlákno ... do jakejch podmínek s Maco Surveillance? Kromě diafine, jak jste ho kdo exponovali a v čem volali? Jak se z něj dá vytáhnout "kontrastnější než normální negativ" (důležité pro moji difusní hlavu) ...
na víkend si ho chci nabít do pár kazetek a testovat, jakejkoliv poznatek by mi ušetřil možné způsoby, kterejma rozhodně nejít (i když není nad to přijít si na to sám... )
pro maco jsem tu psal D-76 stock, aspoň dvacet minut při dvaceti stupních, pak je to pěkný, kontrastní. ty skeny jsou nejspíš bez jakejchkoliv úprav, pokud si dobře pamatuju. skenuje se mi to krásně
na papíře to bohužel nemám, ale plánuju to vyzkoušet
1
2
3
4
5
#437 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 22:07:38
Dvacet minut v désedumdesátšest? tyjo, na jakou citlivost jsi to exponoval? nebo se ten film musí vážně tak moc dojit?
#438
Publikováno 8 November 2010 - 22:10:56
Jakube díky, podle skenů to vypadá, že by to na papír mohlo "padat" skoro samo...
Dvacet minut v désedumdesátšest? tyjo, na jakou citlivost jsi to exponoval? nebo se ten film musí vážně tak moc dojit?
je to focený na 400ASA, mjučkem I
musí se na to takhle, předchozí pokus 13 minut dopadnul špatně, zaváděci proužek byl tak jako lehce zašedlej
jinak se mi zdá, že čim dýl film ve vývojce pobude, tim lepší pak je podložka, když jsem volal krátce, zůstávala narůžovělá, po dvaceti, dvaadvaceti minutách už je krásně světlá...
#439
Publikováno 8 November 2010 - 22:13:37
je "šedě průhledná"
jinak podle oka má ten negativ prostě štávu, je to krása se na to koukat:)
#440 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 23:03:48
podle technického listu je citlivost maco filmu 400-800ASA v rollei RHS high-speed vývojce (http://www.mahn.net/...AHN/PET400e.pdf)
v d-76 se 400ASA zdá být moc, na rodinal 1+25 bude potřeba ještě půl až clonu přidat, zkusím 200ASA v Rodinalu 1+25 při cca 15 - 17 minutách pro začátek (rotačně), uvidíme, co z toho vyleze...
#441
Publikováno 8 November 2010 - 23:08:10
zkusím 200ASA v Rodinalu 1+25 při cca 15 - 17 minutách pro začátek (rotačně), uvidíme, co z toho vyleze...
v rodinalu 1+25 jsem volal zatim jen na 400ASA, sedm minut a vyšlo to hodně málo krytý, takže tvůj čas se zdá reálnější...
p.s. : rotačně je např. v Plastiku?
#442 Snek
Publikováno 8 November 2010 - 23:22:06
p.s. : rotačně je např. v Plastiku?
buď válení po kuchyňské podlaze v pěticívkovém Paterson tanku, nebo v Jobo 2cívkovém tanku + Jobo CPE procesoru, podle nálady a množství zpracovávaných filmů (na první nástřel to vidím spíš na podlahu a Paterson tank).
#443 Jirinol
Publikováno 9 November 2010 - 09:51:10
#444
Publikováno 9 November 2010 - 10:06:25
slušný aerobní cvičení
teď jak volám rotačně v těhle časech ty moje "dijáky" jsem rád, že jsem koupil ten roller před rokem
a to jsem ho měl vyrobenej, tedy skoro a pak přišel z aukra hotovej, tak ten nedodělek jsem dal k "zašlapaným projektům" a mám ho kdyby vypli eletriku jako ruční variantu bez pohonu
#445 Snek
Publikováno 9 November 2010 - 10:49:21
rotačně lze i v pěticívkovém patersonu plovoucím na hladině správně teplé vody ve dřezu = temperování zaručeno. na spodku mám navlíknuté mezikruží z polystyrenu, vodorovnost zaručena.
jj. též odzkoušeno. pěticívkový tam vejde akorát...
vodorovnost (ne)řeším vyšší hladinou lázní, nikdy s tím nebyl problém
#446
Publikováno 9 November 2010 - 11:19:51
IMHO není. Exponovaný na 300ASA a volaný ve Finolu nebo SPUR HRX dává ve dne pěkné výsledky.Jinak se začínám klonit k názoru, že té P4/P3 je ve dne škoda, a že si jej nechám do interiérů, na koncerty, a obecně do "problematickejch" světelnejch podmínek.
Mě to tak tragické nepřipadá. P4 v Diafine viz fotky z Nedvědice, jsou to ty, které začínají na 178_.ale alespoň nám kelfik ukázal, kudy cesta nevede. píšu si do deníčku Diafine + Ilford Surveillance ne-e.
Viz fotky z Temného expresu, jsou to ty, které začínají na B156.Zato Maco Surveillance a Diafine, to je jiné kafe. Ať to Dubraro ukáže i v detailu.
#447
Publikováno 9 November 2010 - 12:28:54
Na jakou hodnotu jsi exponoval P4/Diafine?IMHO není. Exponovaný na 300ASA a volaný ve Finolu nebo SPUR HRX dává ve dne pěkné výsledky.Jinak se začínám klonit k názoru, že té P4/P3 je ve dne škoda, a že si jej nechám do interiérů, na koncerty, a obecně do "problematickejch" světelnejch podmínek.
Mě to tak tragické nepřipadá. P4 v Diafine viz fotky z Nedvědice, jsou to ty, které začínají na 178_.ale alespoň nám kelfik ukázal, kudy cesta nevede. píšu si do deníčku Diafine + Ilford Surveillance ne-e.
Viz fotky z Temného expresu, jsou to ty, které začínají na B156.Zato Maco Surveillance a Diafine, to je jiné kafe. Ať to Dubraro ukáže i v detailu.
#448
Publikováno 9 November 2010 - 13:03:50
#449
Publikováno 9 November 2010 - 13:25:46
#450
Publikováno 9 November 2010 - 13:29:54
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních