Prakticke pouzivanie zonalneho systemu
#101
Publikováno 25 January 2010 - 08:50:42
Vrele k zonovemu systemu mereni doporucuju ten Spotmetr Minolta. Jsou levne a velmi dobre se s nimi pracuje. Scena s nimi je promerena bleskurychle. Namirim na stiny, zmaknu mereni, zmacku ulozeni do pameti. To same pro stredni tony a to same pro svetla. Vsechny tyhle tri hodnoty expozice se zobrazi na clonove stupnici na displeji, takze hned vidim kolik je mezi nimi expozicni rozdil (expozicni rozsah sceny) a pohodlne si muzu odecist pro me vhodnou clonu a cas k jejich umisteni do zon. Po trosce cviku je to otazka asi 10 s. Fakt jsou dobre. Byl jsem s nim spokojen. Jenze pak jsem od zonoveho systemu upustil - nepotrebuju ho a tahat s sebou spotmetr, ktery zaber v tasce skoro stejne mista jako dvouocka, mi prislo zbytecne.
#102
Publikováno 25 January 2010 - 09:34:36
Nebo jsem snad něco podstatného přehlédl ?
To praktické předvedení (myslím tu část bez kalíšků) na srazu bych také vítal. A vymezil bych tomu dostatek času. Samozřejmostí asi bude možnost pro ty méně zkušené pod dohledem si to vyzkoušet. Tak se myslím vychytá řada nejasností a příjdou s tím i dotazy, na které by se jen při samotném výkladu nemuselo dostat.
#103
Publikováno 25 January 2010 - 12:19:17
pocit, že na společném srazu bude tradiční "Zone System" zcela radikálně revidován na Lunární, v tonálním rozpětí od "0" do "XI": "0" bude tvořena
tzv."Temnou", nacházející se o stupeň níž pod stávající zónou I (prázdnou
černou) a zóna XI bude tvořena "Křišťálovou", nacházející se též o jediný stupeň výše nad zónou X (prázdnou bílou). Inspirován příběhem o hodné Marušce, která sežene jahody v kterémkoli ročním období, nezávisle, bez využití sítě regionálních "Grub House", nastane přelomový okamžik, který
umožní proškolení nového "LZS" od úrovně mateřských škol a vytvoří tak
pevný základ k vymýcení stávajících tikitalistickich tendencí, projevujících
se doposud na větší části území "Zatuchlé Kotliny" v několika generacích.
Zároveň se stane jedinou v praxi plošně realizovanou metodou, která po
mnoha letech oživí skomírající vzdělávací systém bez jakýchkoli vnějších dotací RVZP(Rada Vzájemné Zonální Pomoci) pod vedením Krakena! Erik
#104
Publikováno 25 January 2010 - 17:28:02
prodloužila díky nehodě před námi jedoucího popelářského speciálu, se
mi pod kloboukem náhle vynořila definitivní návrhová verze: T.K.Z.S. ,
přeloženo: Temný Krakenův(!)Zonální Systém, nesmazatelným písmem
vtesaný do odborných světových publikací ve formě tištěné i elektronické
na počest objevitele, který není zmiňován z důvodů mediální skromnosti.
Vyvalte sudy Metolu, Fenidonu, Hydrochinonu a pro obranu revoluce TSS
a připijme křišťálově čístým 38% "Zaostřovákem" na jeho věčné zdraví!
Rozšířit stávajícíh "X" stále jasnějšímu slunci (již nevyhovujících) lunárním
principem na celých "XII" ještě před letním slunovratem 2010..! Erik
#105
Publikováno 25 January 2010 - 20:10:50
Nový název tedy TKS nebo pouze KS bych vítal spíše
#106
Publikováno 26 January 2010 - 17:16:31
na dobré cestě. Po několika stakanech "Zaostřováku 38%" se každý člen
na vlastní oči přesvědčí, že v důsledku několikanásobné filtrace kvalitním
březovým dřevěným uhlím z Karélie a gravitačním procesem v kolonách
se stříbrnými vlákny je nejvyšší čas k jeho uvedení do všeobecné praxe.
Asketický služebník vědeckého pokroku: Erik
#107
Publikováno 6 February 2011 - 13:07:41
Snazim se nejak zkalibrovat proces, postupoval jsem podle clanku od Kodla. Pouzivam Fuji Neopan Acros ve svitku, ID11 1+1 a volam v procesoru rotacne. Napred jsem zjistil EI, to mi vyslo neco mezi 64-80. To jsem si rikal, ze dobry, ze to by tak odpovidalo co vychazi lidem u tohoto filmu. A pak jsem zacal ladit dobu volani pro N. Standartne je to 10:30 pri rucnim zpracovani, od toho jsem se odpichl, tedy jsem volal 8:30, 10:30 a 12:30. Vicemene mi vyslo, ze to bude 10:30, to uz me trosku zarazilo, vetsinou se udava o 15% mene pro rotacni volani. A pak jsem to zkusil na realne scene kde byly i uplne stiny, housti, i vysoka svetla, snih osviceny bocnim sluncem. Nakonec mi vyslo, ze abych dosahl odpovidajici tonalitu pri gradaci 2,5 na zvetsovaku s barevnou hlavou, musim exponovat na EI64 a volat 10:30. Zvetsenina vypada dobre, ale co je problem, ze ty negativy jsou opravdu hodne dost kryte ve svetlech, ale i strednich tonech, kdyz zmerim denzitu tak se dostavam v uplnych svetlech (s kresbou, zona VIII) nekde nad 2 (a zona X atakuje 2,4) a i na oko jsou hodne kryte. Porovnavam napriklad s fomou 100, volanou taky rotacne, z ktere jsem pak dostal "spravnou zvetseninu". Prikladam prefocenou vyslednou zvetseninu a negativ, snazil jsem se o co nejlepsi reprodukci, ale bohuzel. Dole ten snih na zvetsenine je jasne rozeznatelny od papiru a stiny nejsou az tak specene, celkove je kontrast nizsi. Za fotkou je stredne seda tabulka. Mate s timto materialem nejake zkusenosti? Mam to dal ladit aby to odpovidalo denzitne a nebo se na to vykaslat a volat to takto? Nechci abych zase zbytecnym prevolavanim zhorshova kvality filmu. Diky za postrehy.
#108
Publikováno 6 February 2011 - 13:58:36
#109
Publikováno 6 February 2011 - 14:01:25
Obecně se uvádí, a myslím, že i mnoho temnokomorníků může potvrdit (sama moc Across nepoužívám), že Across toho hodně pobere, problém je pak dostat do na papír. Rozdíl mezi nejvyššími světly a nejtmavšími stíny by měl být cca 7 zón (pokud tvým cílem je dostat na papír "všechno").
Pokud je scéna moc kontrastní, zkracuješ volání, pokud naopak málo kontrastní, volání prodlužuješ
#110
Publikováno 6 February 2011 - 14:09:59
#111
Publikováno 6 February 2011 - 17:28:33
#112
Publikováno 6 February 2011 - 17:47:04
Nicmene i tak by to bylo hodne provolane.
#113
Publikováno 6 February 2011 - 17:55:00
#114
Publikováno 6 February 2011 - 18:05:21
#115
Publikováno 6 February 2011 - 18:16:37
#116
Publikováno 6 February 2011 - 18:21:08
#117
Publikováno 6 February 2011 - 18:28:47
Nemám pocit, že by Váš negativ (na obrázku) byl nějak hodně krytý... Může to klamat, ale v mé terminologii je hodně krytý negativ takový, kterým se pozoruje zatmění slunce.
Ale po pořádku:
Nejsem si jistý, zda jste zvolil úplně tu "správnou" scénu. Sníh švindluje vždycky! Obloha švindluje téměř vždycky!
Řešení jsou možná tři: 1. velká zkušenost s korekcemi, 2. precizní proměření spotmetrem, 3. bracketing. Vše při "natrénovaném" dalším zpracování.
U Acrosu si myslím, že jeho "zóny" jsou jaksi širší až hodně široké... Jak to myslím? Jednotlivé zóny se popisují např. jako "černá s náznakem kresby", nebo "středomořská pleť" a pod. No, nějak popsány být musí. Ale uvědomme si, že jednotlivé zóny jsou "výsečí" ze škály od černé k bílé. Každá zóna má "začátek" a "konec". Stejně jako clona 5,6 je vesměs chápána stejně, jedná-li se o "clonu 5,6" - a 1/10 nebo 5,6 a 9/10 clonového intervalu. Málokterý expozimetr měří s přesností vyšší, než 1/3 stopy. (Např. Starlite měří s přesností na 1/10 stopy) A už vůbec nikdo neví, co udělá expoziční automatika s naměřenou hodnotou.
"Nebyl jsem u toho" (vyvolávání), ale nepíšete např. o teplotě a kinetice volání (u rotace Vám neporadím, nevím jak se mění dynamika černání při různých otáčkách...).
Co mám ale zjištěno bezpečně (už 3 roky bojuji s Acrosem a ještě jsem neskončil!): Dosti divoce reaguje na změny kinetiky a rovněž ředění vývojek - více, než např. FP4+ a jiná "klasika". Teplota (+ přepočet vyvolávacího času) je mu vcelku buřt.
Pokud neodeperete antihalační vrstvu, můžou se její zbytky chovat jako filtr. Chce to překlápět při ustalování a opravdu "čeřit vodu" při praní.
Abyste dosáhnul "normálního" kontrastu pro barevnou hlavu (mluvím o Meopta 4ES), musíte volací dobu prodloužit o 10, spíše však o 15%. Někdy ("smutná" scéna) i více. Alespoň mně to tak vychází a neznám nikoho, komu ne.
Další problém může způsobit polystyrenový "difusor" v barevné (nebo MG) hlavě. Je-li starý, barva se změní z bílé na smetanovou až žlutohnědou a pro nastavení "normálního" kontrastu musíte výrazně (až o jeden celý stupeň!!!) přitvrdit nastavenými filtry.
Obecně je výhodnější "dvojfiltrace" než filtrace jedním filtrem. Alespoň Adox-ům MCP i Ilford-ům Xpress se to zamlouvá více. Mám vyzkoušeno. Baryty dělám na Fomabrom Variant a musím říci, že málokdy jsou záznamy o filtraci beze změny použitelné i pro jinou šarži papírů. Jedinou nevýhodou "dvojfiltrace" je značné prodloužení expozičních časů, což u větších zvětšenin a denzních negativů může být obtěžující.
#118
Publikováno 6 February 2011 - 18:42:00
Diky za poznatky. Volal jsem vzdy presne pri 20 stupnich a otacky jsou dane procesorem (75rpm tusim). Takze tuto promennou jsem eliminoval a zachoval bych to tak rad do budoucna. Problem s poradnym ustalenim a vypranim podlozky nebude, je cira jako u maloktereho filmu, stejne jako vyvojka je to trvala agitace pet minut pri ustalovaci a nekolik vymen praci vody. Tech popisovanych 15% pro normalni kontrast by to tedy viceme odpovidalo, chtel jsem zkracovat 15% proti nominalu kvuli rotaci a stejne jsem musel nakonec nechat tak, vzpominam si kdyz jsem volal acros rucne (stejna vyvojka, redeni, teplota, cas, preklapeni kazdou minutu 10s) tak to bylo sedsi MNOHEM! vic.
Ano, o problemu se zazloutlym difusorem vim ze skoly, doma mam snehobily
Mohl byste prosim rozvest tu dvojfiltraci? Napriklad jakou hodnotu nastavujete pri potrebe gradace 3, ja nastavil jak je udavano fomou, M30. Diky.
#119
Publikováno 6 February 2011 - 19:16:24
#120
Publikováno 6 February 2011 - 19:18:44
#121
Publikováno 6 February 2011 - 19:45:42
Řeším to tak,že acrosa volám pořád stejně v rodinalu 1+50 a to 13,5min.20C,předtím předpírám 5min. a pak ustaluju 8-10min. a fest kvedlám.Vypírám 10min..Dosti divoce reaguje na změny kinetiky a rovněž ředění vývojek - více, než např. FP4+ a jiná "klasika". Teplota (+ přepočet vyvolávacího času) je mu vcelku buřt.
Pokud neodeperete antihalační vrstvu, můžou se její zbytky chovat jako filtr. Chce to překlápět při ustalování a opravdu "čeřit vodu" při praní.
S tím filmem se mě jednou podařilo mít nafialovělou podložku a od té doby si na ustálení dávám pozor.Je to film,se kterým mám stejné výsledky.
I když ty negativy vypadají krytější než některé jiné filmy,tak normálně z něj zvětšuju na normální gradaci.Přijde mě,že acros,delta100 a tmax100 vypadají na pohled kontrastnější,než sou.Třeba Foma100 vypadá níň kontrastnější a kolikrát jsem musel dělat na měkčí papír.Říkám to po svém protože nejak tým denzitám a křivkám nerozumím.
Zřejmě to u mě funguje stylem-Čím hloupější sedlák tím větší úroda.
#122
Publikováno 6 February 2011 - 20:00:46
Myslite, ze na to muze mit vliv predpirka? Ze kdybych predepral, tak mi trosku naroste kontrast a nebudu muset tolik volat?
#123
Publikováno 6 February 2011 - 20:17:25
#124
Publikováno 6 February 2011 - 20:20:15
#125
Publikováno 6 February 2011 - 20:33:58
V poslední době používám přístroj AnalyserPro od RHdesigns, který pracuje s přesností na 1/12 stopy (!). Opět nevím proč, ale konstruktéři doporučují použít vždy "dvojfitraci". Protože mám stejnou zkušenost (viz výše) a doporučení pochází od lidí, kteří zkonstruovali - podle mě - geniální stroj, používám "dvojfiltraci". Současně budu pátrat po příčinách rozdílu mezi použitými metodami filtrace.
Dual-Filtration Grades (str. 23)
http://www.darkrooma...c/Darkroom.html
Těmito hodnotami (uvedenými pro hlavy Meopta) se lze řídit - kupodivu - docela dobře u ADOX MCP, Fomabrom Variant a Ilford XPress. Jiné jsem nezkoušel.
Meopta kdysi "své" tabulky publikovala, měli je na svých stránkách, po perestrojce zmizely. Já je u sebe nemám - visí v komoře na zdi.
Určitým problémem je fakt, že hodnoty filtrace (pro "dvojfiltraci" ... strašné slovo, jiné mě nenapadá ...) nevypáčíte v tomto státě z nikoho . Alespoň mně se to nepodařilo. Navíc - tyto hodnoty jsou pro každý papír a hlavu jiné!
#126
Publikováno 7 February 2011 - 02:59:24
PS: asi jsem odhalil cely problem meho zonoveho systemu, zavojovalo mi svetlo v komore
#127
Publikováno 7 February 2011 - 17:42:08
Dle mé zkušenosti je filtrace dvěma filtry pro výslednou "kvalitu" obrazu výhodnější. (Při gradačních stupních 00-1 a 3-5 není zrno "rozplizlé" nebo naopak výrazné. Neumím to úplně přesně popsat - stačí zkusit. Proč tomu tak je, nevím, nedozvěděl jsem se ani v Meoptě.)
Odpověď, proč tomu tak je lze najít v návodech k technikám_o_kterých_se_tu_nesmí_mluvit:
Zobrazení zrna (u BW materiálů) se liší v jednotlivých kanálech.
To je částečně způsobené tzv. Rayleighovým rozptylem. Určitá část světla. která vstupuje do filmové vrstvy, je odražena zpět – tedy rozptýlena, přičemž intenzita rozptylu se liší v závislosti na vlnové délce světla.
Podle namixovaného světla je pak zrno buď mdlejší či naopak zvýrazněné. Proto jsou i mírně odlišné scany BW negativů v jednotlivých kanálech.
#128
Publikováno 10 February 2011 - 01:32:39
Film: Fuji Neopan Acros 100/120
Zjištěný EI: ISO 64
Agitace: Jobo CPA2, rotačne, stupen P (tj 75rpm, dve otacky tam a dve zpet)
Vývojka: Ilford ID11 1+1@20.0°C, čas 5:40 min
Přerušení: Foma Fomacitro, 30s
Ustálení: Fomafix, 5min
#129
Publikováno 18 February 2011 - 12:48:11
Ilford Multigrade IV grade Y M 00 105 0 0 85 10 1 60 20 2 40 45 3 20 60 4 10 75 5 00 200
#130
Publikováno 18 February 2011 - 16:27:05
To není přesně ono. Vydržte do víkendu - podívám se v komoře na "originální" filtrace od Meopty (z dřívějška).
#131
Publikováno 18 February 2011 - 16:39:20
#132
Publikováno 18 February 2011 - 21:44:11
#133
Publikováno 19 February 2011 - 11:59:05
no, odpoviem za Krakena
Nie, musíš prísť na sraz, dať si po kalíšku a následne ti všetko bude názorne vysvetlené (a násilím natlačené do hlavy aj proti tvojej vôli )
(inak teda ide o modifikovaný Zone System od Ansela Adamsa, modifikácia spočíva hlavne vo zvýšenom promile alkoholu v krvi )
#134
Publikováno 19 February 2011 - 12:01:25
#135
Publikováno 19 February 2011 - 12:06:24
Mohu jednoznačně potvrdit - spoustu věcí člověk zapomene, ale popis měření expozice při cigárku z okna v půl dvanácté v noci a něco kalíšků, to se prostě zapomenout nedá.Zapask,
no, odpoviem za Krakena
Nie, musíš prísť na sraz, dať si po kalíšku a následne ti všetko bude názorne vysvetlené (a násilím natlačené do hlavy aj proti tvojej vôli )
(inak teda ide o modifikovaný Zone System od Ansela Adamsa, modifikácia spočíva hlavne vo zvýšenom promile alkoholu v krvi )
Když už nic jiné, tak vysvětlení KZS z úst autora je důvod, proč jet na sraz. Sám si to moc rád poslechnu ještě jednou.
#136
Publikováno 20 February 2011 - 19:01:35
Tak to budem musieť ešte chvíľu počkať, doma mám nasťahovanú svokru 89 ročnú, a o tú sa treba starať, ako o malé decko, nerád by som to nechal len na manželku, už pár krát spadla (svokra) a bolo ju treba zobrať na pohotovosť, na rdg, .... Nerád by som bol, keby sa niečo udialo a nebol by som doma. Aspoň vám mládenci zostane viac viac tej "nerznúcej zmesi" do kalíškov.Zapask,
no, odpoviem za Krakena
Nie, musíš prísť na sraz, dať si po kalíšku a následne ti všetko bude názorne vysvetlené (a násilím natlačené do hlavy aj proti tvojej vôli )
(inak teda ide o modifikovaný Zone System od Ansela Adamsa, modifikácia spočíva hlavne vo zvýšenom promile alkoholu v krvi )
#137
Publikováno 21 February 2011 - 11:38:09
přesně tak, keří nemáte rádi slovo zona, tak můžete bejt v klidu, během výkladu ani jednou nepadne a taky se neměří kamení a tráva, ani ten stromek v pozadíNavrhuju změnu názvu TKS, vypustil bych zonální, páč to o zónách vůbec není.
Nový název tedy TKS nebo pouze KS bych vítal spíše
musíte jen přijet na přednášku a všecko se dovíte
#138
Publikováno 21 February 2011 - 11:45:49
#139
Publikováno 21 February 2011 - 18:25:36
Otázka na Krakena, nebol by si ochotný narozprávať ten Tvoj postup pri meraní do PC, spraviť z toho MP3-ku a zavesiť to sem do TK? Dosť ma to zaujíma a nejako sa neviem dopátrať, ako to vlastne robíš.
Ogaři, zlatí chystám do tej sekce Tady je Kraknovo, nejaký elaborát na téma Kraken systém. Ale máte recht s tým, že to nebude úplně ono, navíc na srazoch budu pit za svoje, což umí každá debil.
#140
Publikováno 21 February 2011 - 19:10:18
#141
Publikováno 21 February 2011 - 21:01:32
Nemám problém poplatiť nejakú "frndžalicu", rád to niekedy v budúcnosti spravím, len problém je niekde inde. Nechcem nechať manželku samu doma, neviem čo sa bude v blízkej dobe doma diať, človek sa stratí z tohto sveta z hodiny na hodinu. Nechcen sa tu rozpisovať, nepatrí to sem, ale len do môjho života.Otázka na Krakena, nebol by si ochotný narozprávať ten Tvoj postup pri meraní do PC, spraviť z toho MP3-ku a zavesiť to sem do TK? Dosť ma to zaujíma a nejako sa neviem dopátrať, ako to vlastne robíš.
Ogaři, zlatí chystám do tej sekce Tady je Kraknovo, nejaký elaborát na téma Kraken systém. Ale máte recht s tým, že to nebude úplně ono, navíc na srazoch budu pit za svoje, což umí každá debil.
#142
Publikováno 28 March 2011 - 13:11:27
mickael
To není přesně ono. Vydržte do víkendu - podívám se v komoře na "originální" filtrace od Meopty (z dřívějška).
podarilo sa zistit tie hodnoty?
mam na magnifaxe 4 hlavu tusim 3 (ma externy trasformator) a planujem ju zacat vyuzivat (papier zatial ilford express RC)
#143
Publikováno 28 March 2011 - 13:17:44
[ur=http://www.meoptahistory.com/index.php?id=143l]a tie hodnoty su tu[/url]
su sice na hlavu 4 ale predpokladam ze to bude platit aj na 3 (?)
#145
Publikováno 12 August 2011 - 17:28:34
http://www.apug.org/...gene-smith.html
Nicmeme, pro lidi nevladnouci jazykem to popisu ve zkratce. Potrebujete spotmeter, ktery meri aspon s presnosti 0.3 clony, idealne 0.1. Napriklad Gossen Starlite, Minolta spotmeter, nove Sekonicy...
Dale si vyrobime prosvetlovak na negativ se stejnomernym podsvicenim a maskovanim merene casti, z praktickeho hlediska je to alespon velikost kinofilmoveho policka.
Pri snimani se budeme snazit vyplnit predlohou (napriklad stredne seda tabulka) pokud mozno cele pole negativu.
A ted jak budeme merit. Zatemnime pokoj (nebo to budem provadet v temnici), abychom eliminovali parazitni svetlo a svitil nam opravdu jen vymaskovany negativ. Spotmetr umistime do fixni vzdalenosti (nejlepe na stativ) a nastavime na mereni v EV. Zmerime hustotu podlozky+zavoj na prazdnem policku. Hodnotu poznacime a nasledne merime dalsi ruzne exponovana policka a z hodnot vypocitame denzitu podle rovnice:
Dn = 0.301x(X0 - Xn)
kde
Dn = densita
X0 = EV hodnota podlozky+zavoje
Xn = EV hodnota merene zony
Napriklad
Nameril jsem, ze podlozka ma 12EV a zona VIII na negativu 7.8EV
Dn = 0.301x(12-7.8)
Dn = 1.26
Tedy 0.3 clony odpovida 0.1 density.
Na konci autor provadi srovnani tedo metody s kalibrovanym densitometrem, doporucuji rozkliknout tabulky. Chyba se pohybuje kolem 0.05, tedy myslim, ze pro moje ucely dostatecna.
Nakonec jsem jeste provedl srovnani teto metody s merenim density pomoci skeneru a programu Vuescan. Vysledky se lisily maximalne o tech 0.05
#146
Publikováno 13 August 2011 - 19:38:09
#147
Publikováno 13 August 2011 - 19:55:17
#148
Publikováno 13 August 2011 - 20:35:49
Jinak jiste, v podstate lze k mereni densitzy pouzit prakticky jakykoli expozimetr. Jen se ptam k cemu to? Tedy v bezne fotograficke praxi.
#149
Publikováno 14 August 2011 - 09:34:43
Pracuje s "přesností" 1/12 stopy (což je na pozitvu již na hranici rozlišení změny stupně zčernání). Výrobce upozorňuje, že je vhodná kalibrace pro KAŽDOU kombinaci světlo (kondenzor,difusní,studené) -filtrace-papír-vývojka atd., ale "tovární nastavení" je právě pro MG IV. S trochou "kreativity a tolerance" lze toto nastavení použít pro většinu papírů a běžných vývojek při zvětšování barevnou hlavou (difusní světlo), protože nejemnější doladění tonality, kontrastu je už vysoce individuální a v podstatě nezávislé na exaktních hodnotách.
Ještě bych se zmínil o "mezistupních" - filtrace 00-1/2, 0-1/2, 1-1/2 atd. Ty neuvádí přesně skoro nikdo a člověk si je musí opravdu prakticky vyhledat četnými zkouškami pro různé situace na VLASTNÍ PŘÍSTROJOVÉ SESTAVĚ a s materiály, které právě používá. Zvláště "v těsné blízkosti" filtrace "2" jsou rozdíly velmi diskrétní.
#150
Publikováno 5 February 2012 - 12:13:21
Ještě k tomu filtrovani dvěma barvami, našel jsem ty tabulky, které zmiňoval kolega Pentaxista. Jsou to hodnoty pro barevnou hlava Meopta a papir Ilford. Treba se to bude nekomu hodit jako odrazový můstek.
Ilford Multigrade IV grade Y M 00 105 0 0 85 10 1 60 20 2 40 45 3 20 60 4 10 75 5 00 200
Hodi se
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních