Cíl určuje prostředky
#1
Publikováno 21 leden 2010 - 11:07:32
a jejich realizace vyžaduje v ideálním případě také odpovídající vybavení.
Pořizujete a rozšiřujete svou fotografickou výbavu pouze v rámci daného
formátu filmu, nebo kombinujete více používaných formátů filmu dle Vaší
konkrétní potřeby a vytváříte si tak technické předpoklady, které umožní
obsáhnout celé spektrum fotografické tvorby od reportáže s dálkoměrem,
přes jednookou zrcadlovku s výměnnou optikou, středoformátový přístroj
až po velkoformátovou kameru, nebo svoji fotografickou výbavu neustále
měníte a hledáte přístroj, který dokonale pokryje Vaše požadavky? Erik
#2
Publikováno 21 leden 2010 - 11:11:29
Na VF jsem ještě nedospěl.. Po pravdě největší formát mám 6x9 a už je to asi na mě moc.. Ale co je teď nemusí zítra platit
#3
Publikováno 21 leden 2010 - 11:29:22
ani ee, robim len dokumentarne veci a na to mam dva nikony: fm2n, fa, + dva nikkory: 28, 35. pri kinofilme som s technikou tymto vybavenim skoncil, nist ine nepotrebujem.
samozrejme sem tam testujem stare fotoaparaty kere sa mi podari zohnat, ale to je mimo.
takze k vybaveniu na kinofilm mi uz nist nechyba.
momentalne rozmyslam nad 6x6, konkretne bronica sq. ale popravde nefiem na co mi to bude :D asi len tak na potazkanie, pienkna kocka :). tak ibejujem a hladam volne peniaze :)
#4
Publikováno 21 leden 2010 - 11:31:48
#5
Publikováno 21 leden 2010 - 11:32:11
#6
Publikováno 21 leden 2010 - 11:52:32
Takže fotím téměř jen na kinofilm. Běžné snímky Belplaskou a ostatní zrcadlovkou s patřičným objektivem (většinou širokáč nebo shift). Středoformát vytáhnu je výjimečně a jsem předem smířen, že to nejspíš nikdy nepromítnu. Je to škoda, protože nic krásnějšího než středoformátový stereodiapozitiv neexistuje...
#7
Publikováno 21 leden 2010 - 12:10:51
#8
Publikováno 21 leden 2010 - 12:32:54
pracoval jsem s kinem a digitálem dohromady. ale kino na mně mělo moc políček a dycky se mi líbily takové ty velké krávy, tak jsem si pořídil svitkáč a ten mi učaroval ještě víc.
časem jsem začal pokukovat po velkoformátu, ale na to ještě nejsem dost velký, přišel malý velkoformát 6x9. ovšem pak jsem viděl ty historické techniy a mé neukojené já chtělo dál.
ale ze 6x9 vypadají kontakty divně, tak teď mám sestavu od čipu po 4x5" a doufám že už expandovat nebudu a omaezuju to.
takže na nošení sebou mám malého kino pentaxíka
na vážnou práci Bronicu 6x6 což je i přes rozsáhlost technoparku nedotknutelný stroj.
na nevážnou práci digitál
a pro ukojení nenasytného já graflexe 6x9 a TOYO 4x5
jinak si svůj technopark sepisuju zde - asi bych to fakt měl zredukovat
#9
Publikováno 21 leden 2010 - 12:47:39
#11
Publikováno 21 leden 2010 - 12:54:40
teď jsem si ale koupil ještě 9x12 (Horseman Woodman), chci se zase po letech pustit do "ušlechtilých tisků" tak nějaká fotoschizofrenie nastane.
#12
Publikováno 21 leden 2010 - 13:04:18
To je ale jen takový koníček, že amatérsky a neodborně opravuju staré aparáty. Nekupuju je max. za pivo "co vypiješ". A pak je, podaří li se oprava, zase někomu věnuju, někdy původnímu maijiteli, někdy kamarádovi. To je pak ale "drahý". V hospodě ne "co vypiješ" ale "co sníš a vypiješ", teda foťák tři piva a utopence s cibulí.
#13
Publikováno 21 leden 2010 - 13:18:09
chci mít jednotné výsledky a soustředit se pouze na focení, nikoli na techniku
#14
Publikováno 21 leden 2010 - 13:45:08
#15
Publikováno 21 leden 2010 - 14:41:07
Já jsem jsem se postupem času ustálil na kinofilmových manuálních minoltách s objektivy 17, 28, 35, 50, 135...přičemž nejčastěji fotím na padesátku a pětatřicítku. Kino je moc hezkej formát, pokud je člověk trošku pečlivej, daj se z kina zvětšovat i velký plachty s velmi dobrou kresbou. Foťáčky jsou velmi pohotový , malý , lehký ...Svým způsobem se mě portréty líbí z kina víc než ze středoformátu, protože z Pentaxu 6x7 mě lezou tak dokonale vostrý a prokreslený vobrázky až se mi to prostě někdy nelíbí. Prostě charakter kinofilmu se mi líbí velmi, velmi...velmi se mi líbí Foma 100 v kinu.....
Takže nejraději kino - v podstatě na vše, hlavně jakože na lidi žejo.
Pentax 6x7 - portréty
VF - už nemám, nepoužívám, obdivuji ale nepotřebuji..
#16
Publikováno 21 leden 2010 - 15:06:36
#17
Publikováno 21 leden 2010 - 16:06:28
#18
Publikováno 21 leden 2010 - 16:30:48
#19
Publikováno 21 leden 2010 - 16:33:01
Podle mě se člověk buď může na něco víceméně specializovat a pak se držet té jedné oblasti (s tím, že klidně může fotit i něco jiného, ale smíří se tam s jistými kompromisy) anebo se prostě bude muset vyrovnat s pořízením více různých přístrojů - rozhodovat by měly konkrétní fotografické záměry, mentalita fotografa, atd.
#20
Publikováno 21 leden 2010 - 17:34:25
#21
Publikováno 21 leden 2010 - 17:44:10
Vaše otázky ve mě vyvolávají úžasné řetězce asociací a vzpomínek. Převážně, jako správný rodinný fotoamatér, používám kinofilm. Dírkovky a dvouočky používám pod 5%, čili nevýznamně. Mám za sebou už několik cyklů mohutného rozšíření vybavení a návratů k minimální konfiguraci. Momentálně se držím názoru, že hejblátka ruší soustředění. Nemůže to souviset s rčením "Zoomy kazí kompozici"? Ikdyž začíná zase hlodat červíček něco si přikoupit Trochu "schíza" , co ? Tak vzpomínám na foťáky co mě opustily, na lidi kterýmsem foťáky půjčil a už je neviděl, na foťáky co čekají až zas přijde jejich den. Kupodivu je to příjemný pocit, chybí jen krb a broušená karafa s pitím.
Kam Vy na ty dotazy chodíte ?
P.S. Záklaďák stačí.
#22
Publikováno 21 leden 2010 - 18:30:23
Jisté je, že by sa mělo zařazovat tu správnú teniku na správné téma, ale mysím si, že to není berná minca.
Ono je to tak že v mysli skutečně kreativního chachara, technika ustupuje do pozadí. Nééé, že není důležitá, ale stojí tak nejak opodál.
Tož tak.
#23
Publikováno 21 leden 2010 - 18:31:00
Na velkoodpadové reportážní focení (lidi v hospodě a všemožné akce s kamarádama) mám kino, kde se asi nejvíc projevuje moje děvkaření. Pro ticho a nenápadnost vyhrává jednoznačně Zorki 4 nebo 6. Pro extra mizerné světlo se mi doma usadil Pentax SF 10 s redukcí na M42 - s tou matnicí můžu fotit snad i potkany v kanále a nekope. Jenom ten hluk... A protože jsem hračička, tak mám na cestě jednu Prakticu VLC3.
Nakonec jsem si ještě pořídil Benzínovic sklopku 6,5x9, abych si mohl v případě chuti individuálně vyvolávat světelně zvrhlé věci, ať už jsou to portréty u svíčky, či jiné hověziny.
Ono je to celé dané tím, že sice chci dělat pěkné fotky, zdokonalovat se a naučit se patlat na papír lidskou duši, ale zároveň mi skoro stejně velké potěšení přináší to mazlení se s hřmotnými pravěkými mašinkami a veškeré čudlíkaření a alchymie okolo
#24
Publikováno 21 leden 2010 - 19:43:28
Při potřebě měnit filmy v terénu (čb/barva/citlivosti) - Kiev 80 kvůli výměnným kazetám.
Na hory a na cesty TLR (nějaká Flexaretka), protože je lehká a "levná".
Na blbiny Corina, protože je blbá, ale občas výsledkem překvapí.
Na střílečky BX20, protože je poloautomatická (tedy rychlá).
A když je čas a chuť, tak FED5, protože je to dálkoměr, že
Ale už se nemůžu dočkat na VF (ale ten už asi nebude "ostblok" ).
#25
Publikováno 21 leden 2010 - 21:04:06
Povedlo se mi vybaveni ustálit na turisticko-vandrovní :
Yashica D
Fuji 645
Na vážnější práci:
Bronica SQA
A nějaké to kino, či pinhole k použití jednou do roka
#26
Publikováno 21 leden 2010 - 21:37:56
výsledek totiž zhruba odpovídá znalostem encyklopedisty - má minimální vědomosti o maximálně širokém okruhu témat.
do fotografickejch termínů si to račte převést sami, nicméně lichotivý to neni.
P.S.: nechci sice lidem, kterejch se tohle týká, kazit radost z focení, ale... možná by nebylo od věci, aby si tuhle skutečnost uvědomili.
#27
Publikováno 21 leden 2010 - 21:56:48
ještě zbejvá sklopka co má jen ostření odhadem, ale proč bych neudělal reportáž tímhle
když se tak zamýšlím, tak planfilmovej snímek skupiny lidí (vč. mě) jsem mohl udělat po čtrnácti dnech práce v garáži - po večerech
-padací závěrka
taky cesta
k tomu
stále
stejnému
tématu - lidi
ale cíleně se zaměřením na vytvoření určitého souboru zatím nepracuju
možná po letech s toho lidského mumraje udělám nějaké soubory dodatečně
#28
Publikováno 21 leden 2010 - 22:34:49
že je blbost hledat univerzální řešení, tu už zaznělo nespočetně, nicméně je třeba si uvědomit, že úplně stejnou blbostí je snažit se fotit všechna témata.
výsledek totiž zhruba odpovídá znalostem encyklopedisty - má minimální vědomosti o maximálně širokém okruhu témat.
do fotografickejch termínů si to račte převést sami, nicméně lichotivý to neni.
P.S.: nechci sice lidem, kterejch se tohle týká, kazit radost z focení, ale... možná by nebylo od věci, aby si tuhle skutečnost uvědomili.
Ale Lukáši nebuď tak přísný je to vývoj a najít si své téma není jednoduché...
#29
Publikováno 21 leden 2010 - 23:46:17
a internet snese hodně
#30
Publikováno 22 leden 2010 - 01:52:55
tak na svitek jsem zakotvil u TLR a to u flexy 6 a autocordu ale silham po brone sqai ale to az pokud vyhraju v sazce
a na kino pouzivam hlavne ptakticu ale hodlam ju nahradit necim jinym s m42 nejspis neco od ricohu nebo mamiye
ke stalemu noseni mam mejdlovou krabicku mju zoom 80 ale v budoucnu bude nejaka nova bessa
jinak skrin ukryva od kieva po opemu ruzne veci
a hlavne chci poridit osmicku kameru
jedine kde mam zakotveno tak to je zvetsovak a zvetsovaci objektivy
#31
Publikováno 22 leden 2010 - 12:07:39
A hle, objevuje se zde Sokolík jakýsi, z hnízda Sokolova, nedaleko hnízda Aesculapího, konkrétně Ostrova... žeby se blýskalo na časy založit fototemnookruh?? Či vyrazit na společné pofocení v lese pánů Slavkovských??Závidím všem,co můžou vůbec střídat foťáky,ať již z jakéhokoliv důvodu.Finance,to je pro mne nepřekonatelná bariéra,jsem rád,že jsem dosáhl aspoň na Pentagon Six+nějaký ten objektiv a díky jeho poruchám,které mi pravidelně kazí radost z tvorby,neb tonu strachem,kdy mi opět posere motiv,na který čekám třeba půl roku,jsem kolikrát měl ve slabé chvilce silnou chuť celou tuhle výbavu polejt benzínem,zapálit a hodit z nějaké vysoké skály...ale držím se-držím se-držím se !
#32
Publikováno 22 leden 2010 - 13:01:32
předkládaná témata jsou jistojistě odrazem poetické duše, pevně usazené v kladenském hrudním koši...
V těchto úvahách se pohybuji často a proto lehce popíši, jak je tomu u mne.
Od dětství jsem používal skvělou kameru Smena 8m
k mým 18-tým narozeninám si vysnil a také ji dostal - Prakticu MTL5. Věrná má družka je tedy se mnou již 26 let, déle, než žena má skvělá. K ní patří sklo pouze 50 a stačí. Na hory jsem si půjčoval ještě 28mm.
Teprve v době nedávně jsem začal vymýšlet a šlo to cestou SLR Canon EOS300 (plast - rychle pryč..) Skla Canon a Sigma až jsem skončil u plnodíry Tokina a ta nemá chybu. páč je mi Prakticy líto, fotím s ní jen málo. Do kánoe na vodujsem pořídil za 100 korun krásného černého Zenita. Barevný film v něm má tedy větší hodnotu a snímky si nechám naskenovat do PC. Přišlo období laborování (Flexaret, DSLR, Horizont) a slepých uliček.
DSLR mi zůstává pro rychlou práci a pokusy, pro fotky ny web a podobně. Není to špatné ale pokorně se vracím k negativním materiálům a fotokomora již je zřízena ve sklepě (2x1 m) - bude předmětem jiného příspěvku ...
Takže jsem pořídil za krásnou cenu ještě krásnou Prakticu B pro kino a APentax 67 se kterým se začínám učit měnit zvyklosti v krajině... K tomu jedno sklo.
Pořízení techniky by mělo mít své limity (pokud není hlavním oborem - viď Romane?? a splňovat požadavky. Jsme amatéři s ambicemi. Proto tedy Leica, dálkoměr, středo a bednaxy.
Zapomeneme na nesmysly a budeme se věnovat motivu... A o tom je i Zen... Marcel
Duplicitní příspěvek jsem umáznul .
Jenda1250
#33
Publikováno 22 leden 2010 - 13:14:28
A hle, objevuje se zde Sokolík jakýsi, z hnízda Sokolova, nedaleko hnízda Aesculapího, konkrétně Ostrova... žeby se blýskalo na časy založit fototemnookruh?? Či vyrazit na společné pofocení v lese pánů Slavkovských??Závidím všem,co můžou vůbec střídat foťáky,ať již z jakéhokoliv důvodu.Finance,to je pro mne nepřekonatelná bariéra,jsem rád,že jsem dosáhl aspoň na Pentagon Six+nějaký ten objektiv a díky jeho poruchám,které mi pravidelně kazí radost z tvorby,neb tonu strachem,kdy mi opět posere motiv,na který čekám třeba půl roku,jsem kolikrát měl ve slabé chvilce silnou chuť celou tuhle výbavu polejt benzínem,zapálit a hodit z nějaké vysoké skály...ale držím se-držím se-držím se !
Je vůbec možný,že bych tady v " západních sudetech " nebyl sám Tohle je první stopa,co jsem zaregistroval,mimo pro mne neznámých kolegů z Plzně ! To se dějou věci...
#34
Publikováno 22 leden 2010 - 16:57:57
že je blbost hledat univerzální řešení, tu už zaznělo nespočetně, nicméně je třeba si uvědomit, že úplně stejnou blbostí je snažit se fotit všechna témata.
výsledek totiž zhruba odpovídá znalostem encyklopedisty - má minimální vědomosti o maximálně širokém okruhu témat.
do fotografickejch termínů si to račte převést sami, nicméně lichotivý to neni.
P.S.: nechci sice lidem, kterejch se tohle týká, kazit radost z focení, ale... možná by nebylo od věci, aby si tuhle skutečnost uvědomili.
Ja tedy nevim... ale zase je u takoveho pristupu moznost transferu postupu a "videni" z jednoho tematu na jine, potazmo tedy moznost nejake inovace. Kdyz koukneme na vysledky nekterych polyhistoru z doby renesance... a ti se venovali soucasne velmi vzdalenym oborum.
I kdyz, samozrejme, to riziko vedeni niceho o vsem tam je velke.
#35
Publikováno 22 leden 2010 - 17:33:42
#36 Anonymous
Publikováno 22 leden 2010 - 17:35:13
To bude hen ten oný amerikanský špijon!Nemo, akú rečú si včilkaj hovoril? To bylo po americku, nééé???
#37
Publikováno 22 leden 2010 - 22:32:39
#38
Publikováno 23 leden 2010 - 00:36:33
Takytomu nerozumím, asi je to postmoderní, ale nikdysem žádnou poštu nemodernizoval....
No to taky nemá s poštou nic společného. To je v podstatě pro slovo vyjadřující následky velkého strachu ze tmy: pos... tmo-derní (ty tři tečky si každý doplní sám)
#39
Publikováno 23 leden 2010 - 00:37:38
Nemo, akú rečú si včilkaj hovoril? To bylo po americku, nééé???
Když budeš pít víno a slivovici, tak v tom víně možná najdeš "tóny po švestkách"
#40
Publikováno 23 leden 2010 - 13:51:01
#41
Publikováno 23 leden 2010 - 13:53:02
Není to tak něco podobného jako třeba vyčuchat dvě lahve toluenu? To už musí fakt nechat trvalé následkyA když vypiješ dvě lahve Pražského sklepmistra
#42
Publikováno 23 leden 2010 - 14:08:26
a sklepmystra tu nemáme mi zapýjme spíž Bohatýr nebo Poezije kdyš je penize
#43
Publikováno 23 leden 2010 - 14:19:57
Ale určitě máte sklepmistra, pro jistotu sem dám fotografii, aby jsi to lépe v regálu našel...ksklepmystra tu nemáme
#44
Publikováno 23 leden 2010 - 17:44:03
#45
Publikováno 23 leden 2010 - 18:56:27
Sklepmistr není víno, je to Sklepmistr! A nerad bych, aby někdo zanevřel na Sklepmistra!zanevrit na vino uplne
#46
Publikováno 23 leden 2010 - 23:17:17
#47
Publikováno 23 leden 2010 - 23:26:07
to jsem potkal v tescu, ale bylo to podezřele levné i na mneHele, Vaňůrku, to je jinej pán na tý nálepce! A máte pravdu, říkat tý tekutině uvnitř víno je projevem neznalosti obsahu. Ještš jsem slyšel o tekutině "Ostravský kahan" - existuje to ještě, nebo se odebral do říše legend a bájí ?
#48
Publikováno 23 leden 2010 - 23:58:31
#49
Publikováno 2 září 2010 - 10:58:42
Snažím se techniku nerozmnožovat, ale i tak si myslím, že daná témata mají pro sebe vhodné aparáty. Statické věci tak beru na VF, tedy, pokud se tam dá donést a to většinou jde. V ateliéru používám RZ67, fotoaparát pro ateliér vytvořený. RZ občas supluje TLR na výletech atp. ale chtělo by to spíš pravou TLR. Jinak díkybohu netrpím stihomamem, že musím fotit vždy a vše, takže se dá říci, že techniku používám vysoce specializovaně .) (to já jen aby to znělo :)
#50
Publikováno 2 září 2010 - 11:30:44
na výlety a podobně sice tahám kinoPentax ME (ale asi toho nechám protože mne prostě nebaví zpracování kino a stejně nafotím tak 10-15 fotek max)
teď se učím s VF které míním používat v ateliéru a někdy si ho možná vzít sebou do plenéru, ale to je jen taková okrajovka.
Teď mám na opravě Moskvu, takže to bude drobek do batohu
strýt, reportáž a podobně nefotím bo to neumím a ani mne to nebaví
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních