Začátečník
Publikováno 1 březen 2010 - 13:16:04
chtěl bych vás poprosit o radu. Zdědil jsem po otci fototechniku a fotolaboratoř, ale bohužel mi nestačil všechno vysvětlit. Základní dovednosti už chápu ale chtěl bych se zeptat jakou pro začátek použít pozitivní vývojku a ustalovač (a značku). A přerušovací lázen (voda??)je mezi vývojkou a ustalovačem? Dál nevim jak dlouho prát různé formáty 12x24..30x40... a jak moc důležité je prát?
Děkuju moc za odpovědi, a omluvte tyto triviální otázky ale jsem začátečník amatér.
Anonymous
Publikováno 1 březen 2010 - 13:25:36
Série článků Klasikova školka:
http://www.temnakomo...e=article&sid=4
pak něco z fóra, většinou podobné dotazy jako Ty.
http://www.temnakomo...iewtopic&t=2433
http://www.temnakomo...iewtopic&t=1336
http://www.temnakomo...iewtopic&t=1019
http://www.temnakomo...viewtopic&t=988
Pak taky články na www.paladix.cz
Hodně zdaru!

Publikováno 1 březen 2010 - 13:29:05
pozitivní vývojka FOMA FOMATOL LQN
ustalovač FOMA FOMAFIX
přerušovací lázeň stačí voda, mezi vývojkou a ustalovačem..ano
podložky RC stačí pořádně opláchnou pod tekoucí vodou
baryt-papírové podložky se perou hodinu za občasné výměny lázně
toto platí pro jakýkoliv formát
Publikováno 9 březen 2010 - 13:29:11
Ahoj, například...
pozitivní vývojka FOMA FOMATOL LQN
ustalovač FOMA FOMAFIX
přerušovací lázeň stačí voda, mezi vývojkou a ustalovačem..ano
podložky RC stačí pořádně opláchnou pod tekoucí vodou
baryt-papírové podložky se perou hodinu za občasné výměny lázně
toto platí pro jakýkoliv formát
Ahojky, prosímtě s tím Fomafixem se chová stejně v pozitivu i v negativu, se neředí odlišně?
Jsme zvyklá na kys. ustal. FOMA, kde jsem míchala na 1 litr pro papíry a na film 0,75 pro filmy, dle návodu. Papíry i filmy jsem ustalovala 15 min. Dodnes žádný problém.
Jinak jaké máte zkušenosti se starší chemií, mám tu jeden balíček kys. ustalovače z roku 97, bude to nějaký velký problém?
Publikováno 9 březen 2010 - 13:53:00
Publikováno 9 březen 2010 - 14:14:31