
Proč fotit s VF kamerou
#101
Publikováno 22 březen 2010 - 08:42:16
#102
Publikováno 22 březen 2010 - 09:15:54
"intenzifikaci" negativu selenem? Mírné zvýšení kontrastu a výrazně vyšší
zobrazení polotónů negativu, zejména ve světlech může při optimálním a
na nízký gradient / 0,52 / vyvolaném materiálu přinést výše zmiňovanou
plasticitu obrazu. Podobným principem byl tzv. modro-žlutý postup, dříve
využívaný pro fotogrammetrii pro získání maxima rozlišitelnosti detailů a
též postup vyvolání exponovaného negativu, nasáklého vývojkou, který
byl položen na hladkou fólii a následně přitisknut válečkem. Vyvolání tak
probíhalo s minimem vyvolávací látky, nasáklé do emulze. Existuje tudíž
několik postupů, pro které je individuální zpracování VF negativu ideální.
Rovněž používání starých, ale stále zajímavých objetivů, Vám umožňuje
experimentovat s obrazovým podáním snímků a najít vlastní cestu. Erik
#103
Publikováno 23 březen 2010 - 11:38:44
na zhotovení jediného snímku v porovnání formátů: 135/36, 120 a 4x5in,
splňujícího Váš požadavek výstavní zvětšeniny z hlediska celkového počtu exponovaných snímků na daném formátu filmu a celkového počtu snímků
prakticky použitých, včetně částky vynaložené na Vámi používaný proces
vyvolání tzv."výstavního negativu". Formát 135/36 je jaksi "předurčen" k
výběru z většího počtu uskutečněných záběrů, ale i tak je cena, kterou za
úspěšný a použitelný snímek velmi vysoká. U VF je situace již horší. Erik
#104
Publikováno 23 březen 2010 - 11:49:05
Ta ztracená tonalita je jako šťastné období. Když jej máme, tak si jej neuvědomujenme. Víme o něm až když máme to špatné.
Takový mám pocit o jejich vnímání podání, když se někdy zahloubám do staré literatury.
Oni nepoužívali velký formát, kvůli tonalitě, ale kvůli kvalitě detailů, které menší formát neuměl.
To si uvědomil až Sudek...Ale v té době už byl zpátečník

#105
Publikováno 23 březen 2010 - 12:45:17
#106
Publikováno 23 březen 2010 - 13:00:02
ve vlastní tvorbě, aby nadšenec nezůstal s VF přístrojem pod hlavou na
blízké autobusové zastávce, jako "BOMŽ" a měl pocit splněného snu. Erik
#107
Publikováno 23 březen 2010 - 13:10:42
#108
Publikováno 23 březen 2010 - 13:57:04
a vším možným kolem.
Přišel jsem do nové školky. Chlapci na pískovišti stavěli rampu pro plastovou hračku rakety. Čekal jsem do konce hraní až ji dostaví a raketa vyletí. Protože mi bylo sděleno, že pak vyletí. Nikdy nevyletěla. Zůstalo u stavění rampy. Takhle to bylo stále.
Místo stavění rampy si dosaďme shánění lepší techniky a vybavení.
Pokud nemáme funkční raketu ... t.j. pohon proč něco tvořit. Tvorba je nějaký přetlak, který musí ven. Nedá se naplánovat. Tak nikdy nevylítneme.
Ale není to tak zlé, protože i cesta je cíl. A tou je zábava fotografování a všeho kolem.Nemůžeme být všichni umělci. Ale asi by se každý měl snažit se umět zaškatulkovat, aby nestavěl stále rampu a raketa by nikdy navystartovala.
A jemu by na konci zbyla je zatrpklost.
Přiznáme-li si, že to vše je cesta, která je i cíl. Nebudeme zklamáni.
#109
Publikováno 23 březen 2010 - 13:57:04
praktické poznání základních podmínek pro zhotovení dokonale přesné
kopie předlohy, kterou tvoří šedá tabulka od Kodaku a kalibrace vlastní
použité sestavy z hlediska optimalizace přenosu kontrastu, kompenzace
expozice materiálu s přihlédnutím ke ztrátám, způsobených jak vnitřním
rozptylem světla v objektivu, vlastní komoře, korekcím dle délky výtahu
měchu v závislosti na použitém VF objektivu, celkové porovnání údajů o
expozici získané u předlohy a těch, odečtených přímo pod jeptuchou na
matnici VF přístroje a následné přizpůsobení výběru vhodného materiálu
a jeho následné optimální zpracování není jednoduchou záležitostí. Vše
je navíc umocněno určitým pocitem stále přítomné nejistoty, zda se mi
opravdu vlastní záměr podaří uskutečnit v té míře, abych byl spokojen.
Stále přistupuji k VF formátu s přehnaným respektem a zkušenosti pak
draze platím. Jinudy, než praktickou cestou však není možné jít. A to se
stále motám pouze kolem techniky. Přesto, jak jsem zmínil v příspěvku
předcházejícím, považuji VF pro nadšence, který se chce bavit fotografií a nalézt v ní realizaci vlastních tvůrčích představ za cestu ne zrovna tak
jednoduchou, ale vedoucí bez kompromisů stále výš, k mistrovství. Erik
#110
Publikováno 23 březen 2010 - 14:03:17
S JEDNOU SE TO DĚLAT NEDÁ a to ještě jen levou....a nebo ano?

#111
Publikováno 23 březen 2010 - 14:13:21
#112
Publikováno 23 březen 2010 - 14:35:53
nepotřebuje Stradivariho nástroj k tomu, aby se naučil správnému držení
houslí. Pokud je opravdovým, perspektivně se rozvíjejícím talentem, jež
má velmi omezené finanční prostředky a zajímá jej především dosažení
cíle za snesitelných podmínek, je "kvalitní žebřík" dobrým startem, který
v praxi ušetří především mnoho peněz, vynaložené energie a času. Toto
poznání přichází mnohdy pozdě, kdy se opájíme představou, že nás náš
"zlatý" záchranný kruh spasí před potopením. Pokud nás to neživí, přesto
jde stále o hodně. Přinejmenším o zbytečně vyhozené peníze, což není v
dnešní době a nebylo ani v minulosti málo. Jsem dinosaurus z minulého
století a na věci se dívám skrze stokrát zašívané díry na teplácích, které
stále držely pohromadě a neměl jsem jiné... Vím, je to pohled z hlediska
dnešní doby nepřijatelný a zpátečnický. Z toho vyplývá i přetrvávající a
neodbytný pocit "chrastícího čuníka" na stativu. Snad se to s asistentem
p.Alzheimerem časem zlepší. Neplatí však rčení, že nejlépe hrají hladoví
muzikanti. V případě fotografů se jim silně třesou ruce a nekoordinovaně
se klátivými pohyby pod váhou VF fotovybavení sunou krajinou. Erik
#113
Publikováno 23 březen 2010 - 14:54:29
Quote
Jsa víc muzikant než fotograf musím říci, že platí....Neplatí však rčení, že nejlépe hrají hladoví
muzikanti....
#114
Publikováno 23 březen 2010 - 15:04:08
#115
Publikováno 23 březen 2010 - 15:10:56
#116
Publikováno 23 březen 2010 - 15:18:29
Jdu stavět rampu

#117
Publikováno 23 březen 2010 - 15:20:22
Quote
Ony i ty děti, co nikdy s raketou létat nebudou (a občas to ke štěstí ani nepotřebujou) dokážou vymyslet nejedno vylepšení odpalovacího zařízení - viz takový Dubraro a jeho věčné pokusy s voláním čehokoliv v čemkoliv (já vím, žádný VF). Takže proč si nehrát.
Ono právě je tady několik cest po nichž vědomky či nevědomky jdeme.
Žádná není špatná, ale každá je jiná
#118
Publikováno 23 březen 2010 - 15:54:21
abychom nijak neohrožovali zdárný a plynulý postup "čipování", to bude v
depozitu opravdu kvalitní sbírka. Abychom pomalu hledali vhodný prostor,
kam tu hromadu haraburdí z našich temných jeskyní vyvezou....

#119
Jirinol
Publikováno 23 březen 2010 - 16:18:01

#120
Publikováno 23 březen 2010 - 16:24:21
aby jste neskončili jako tento temnokomorník s rodinou, který po mnoha letech konečně vydražil na eBay vytoužený objektiv. S pozdravem: Erik

#121
Publikováno 23 březen 2010 - 16:57:53
Čekal na ten jediný střípek (objektiv) do mozaiky, aby mohl jedině správně technicky dokonale tvořit. Nebo zatím tvořil s tím co měl?
Zajímavý příběh....dokonce zdokumentovaný

Sudek si později sypal popel na hlavu, cože to udělal za blbost, když dělal Sv.Víta zrcadlovkou 9x9. Kdyby však čekal až našetří na lepší, tak by mu to tam dostavěli a měl by po inspiraci. Měl by technicky správný aparát na fotografování, ale neměl by tam co fotografovat. A ten cyklus by nevznikl.
#122
Publikováno 23 březen 2010 - 17:16:55

#123
Publikováno 23 březen 2010 - 17:28:12
pravidelných intervalech dobrovolným hladovkám, některé své nevyužité
části části trávícího ústrojí prodali dokonce úspěšně i v internetové aukci,
aby se v cíli otcovy cesty k fotografickému mistrovství mohli též ohřát po
jeho boku v opulentním luxusu a bohatství, kterým bude zahrnut. Erik
#124
Publikováno 23 březen 2010 - 17:28:34
Ti druzí (třeba jim říkejme Fotografové): Přesně ví, že je většina technických detailů nezajímá. Netuší, kolik snímků za vteřinu jejich tělo umí, ale přesně ví, že to nikdy potřebovat nebudou. Netuší, že ten Xenar je v rohu měkej, nikdy je to v tvorbě nikterak neomezuje. Naprosto je nezajímá, kolik čar na mm má ten kterej objektiv. Fotí, někdy sice vyfotí fotku, která by byla mohla být lepší, no a co. Je dobrá? Je. Vyznačují se spoustou nafocených filmů, spoustou fotek. Ano, třeba jich není moc Fotek, ale proti předchozí skupině ty Fotky prostě maj.
Ano taky mě dokáže naštvat, když vyfotím Fotku, jen bohužel jsem fotil na kino, třeba ještě s nějakým zůmem. Ale znova tu fotku prostě nemůžu udělat znova. Tak jsem rád, že jí mám. Ano vybavuje se mi přesně jedna fotka, každý večer jí vidím v ložnici. Už jsem jí i zkoušel přefotit, není to ono. Ale tahle tam prostě viset bude, náboj i atmosféra je prostě super.
Tak jestli mě trošku rozumíte......
#125
Publikováno 23 březen 2010 - 17:53:05

Mělo by se myslet tady všeobecně na příchozí nováčky, snažit se jim neplést hlavu. Nezahlcovat je. Znám to sám. Ač mi temná hodně dala. Tak taky mou nesoudností jsem se dostal do situace, kdy jsem na základě vyčtených rad hledal tu nej. techniku....vývojku atd. Pak mi došlo, že to v tom není.
Zvláště když jsem poznal některé lidi.... Třebas p. Reich, Dr. Helbich, p. Thiel, p. Bartoš z Hejnic
Pak už si to stačí vše pospojovat...
#126
Publikováno 23 březen 2010 - 17:55:06
Quote
Tak jestli mě trošku rozumíte......
jo a celkem víc než trošku

#127
Publikováno 23 březen 2010 - 18:44:29
Byly tu tak nejak vytvořené dvě skupiny lidí, jedna hající a obdivují techniku a technickjou stránku fotografie, druhá se zaměřující se spěšej na fotografii jako finální produkt snažení, s malým ohledem na to čím je to dělané.
Všeci máte pravdu, nebo je spěšej nekde v prostředku.
Moja fotografická cesta jakoby věrně kopírovala vaše příspěvky a to od samého začátku až dotěď.
Nevím kam se bude dále vyvíjet (pokud se bude vyvýjet), ale když sa tak dívám na svět po nějakej tej době s pohledu fotografického, vidím, že sem nyní dospěl do jakéjho stabilního stava věcí.
Podlevá men je důležité také to, aby fotograf svým srdíčkem přilnul ke svému aparátu, aby věděl, co od něho može čekat, aby mu málo bránil temu, čeho chce dosáhnút. Není universální stroj je enem stroj, který vyhovuje nebo nevyhovuje. Kopromisy jsou toliko na kočku, i když malé ústupky musí snad být vždy.
Já su včilkaj v takové fázi, že sa bojím použít cokoliv nového co by sa mi do procesa mohlo zaplantat a tento nejak zvrátit tak, abych to zasejc celé mosel dávat dohromady.
Mysím si, že je důležité, aby fotograf nebyl omezován při dané tvorně ničím podstatným, aby byl srostlý s celým procesem a jeho myšlenky nebyly rozptylovány technikou a mysím to aji v takovém smyslovi, aby měl aparát v ruce a dlúho nepřemýšlal nad tým jak sa vlastně hýbe s tyma standartama, jak zaostřit tento objektiv, jakú tam dat clonu, jak zašiftovat atd. atd.
To mosí jít tak nejak samo a lásku k aparátu by měl spěšej vnímat jako naprostý soulad techniky a jeho jako člověka - fotografa.
Pokud svůj aparát ček nemá rád, nikdy s ním podlevá mne nic pořádného nevyfotí. Je to dané ale hlavně tým, aby se ček zastavil a zamyslil, co vlastně potřebuje, co može postrádat, co vůbec nepotřebuje atd.
Pak už zbýva enem se soustředit na své motivy, na svých místech hledat tu krásu tohoto světa, ale i jeho hrůzy, hledat své pocity, své problémy, svoji duši a srdce v tématech, a ty pak přenášet na krásné papíry, které budou poté vyprávět příběhy. Z fotografie by mělo jít cítit, v jaké byl pan fotograf náladě, jakého je smýšlení, protože to co na něm jako na člověku ide vidět je pouze slupkou jeho vlastního, jinak skrytého, nitra.
#128
Publikováno 23 březen 2010 - 19:14:23

#129
Snek
Publikováno 23 březen 2010 - 19:20:36
Quote
Ano vybavuje se mi přesně jedna fotka, každý večer jí vidím v ložnici. Už jsem jí i zkoušel přefotit, není to ono. Ale tahle tam prostě viset bude, náboj i atmosféra je prostě super.
Tak jestli mě trošku rozumíte......
Tvůj příspěvek mne tak nějak zahřál, Honzo. Rozumím ... a v těch řádkách výše se poznávám.
#130
Jirinol
Publikováno 23 březen 2010 - 19:26:07
můj nebožtík dědeček mi říkával: "z hovna uplíst bič umí každej blbec, ale zkus jím zapráskat a nezasrat se..."

#131
Publikováno 23 březen 2010 - 19:27:47

#132
Jirinol
Publikováno 23 březen 2010 - 19:32:43
Quote
Mělo by se myslet tady všeobecně na příchozí nováčky, snažit se jim neplést hlavu. Nezahlcovat je....
Děkuji ti, že na mě myslíš...

#133
Publikováno 23 březen 2010 - 19:34:54
Quote
No oni se fotografové obecně dělí na techniky a ty druhý. Technik: Studuje parametry těla, přesně ví, kolik snímků za vteřinu která mašinka umí, jaký má neduhy daná kamera, co je slabinou toho kterýho objektivu, přesně ví, co potřebuje ke své tvorbě. Samozřejmě to nejlepší. Nikdy nic nevyfotí, to co má není dokonalé, tak proč se snažit, že?
Ti druzí (třeba jim říkejme Fotografové): Přesně ví, že je většina technických detailů nezajímá. Netuší, kolik snímků za vteřinu jejich tělo umí, ale přesně ví, že to nikdy potřebovat nebudou. Netuší, že ten Xenar je v rohu měkej, nikdy je to v tvorbě nikterak neomezuje. Naprosto je nezajímá, kolik čar na mm má ten kterej objektiv. Fotí, někdy sice vyfotí fotku, která by byla mohla být lepší, no a co. Je dobrá? Je. Vyznačují se spoustou nafocených filmů, spoustou fotek. Ano, třeba jich není moc Fotek, ale proti předchozí skupině ty Fotky prostě maj.
Pěkně napsáno, já bych k tomu, co píšeš jen dodal, že něco podobného je paradoxně patrné i u poměrně technicky založených fotografů fotících na digi. Prostě jedna skupina řeší všechno do detailu, hrabe se v detailech rozlišení (čipu i optiky), ale s focením je to často sporné.
Druhá skupina (postupně sílící) to ale až tak moc neřeší a zajímá je hlavně to, jestli se jim líbí reálný výsledek při focení - prostě chtějí mít požadovaný výsledek, tak si koupí něco, co jim to plní a už se tolik netrápí tím, jestli by jiný objektiv měl o dvě čáry na mm větší rozlišení - to je začne trápit teprve, když je stávající výbava něčím omezuje.
Teď nechme stranou, jde-li u druhé skupiny o "fotky" nebo "Fotky", každopádně ale i ty s malým f jsou podle mě lepší než o tom jen žvanit.
#134
Snek
Publikováno 23 březen 2010 - 20:00:14
V mém mírném a ojedinělém záchvatu rozumové jasnosti jsem říkal něco ve smyslu, že je přece jasný, že když půjdu do přírody nebo do města si dělat krajinky, zákoutí, uličky, tak si na to přece nevezmu kinofilm, ale naložím si na záda svůj malej velkej formát.
Stejně tak kdy půjdu městem a budu "lovit" lidi, tak si spíš vezmu to kino, no pravda, spíš asi střední formát, v mém případě reprezentovanej dvouočkou.
Co čert nechtěl, když jsem si tak před Vánoci chodil melancholickým Havl. Brodem, tak pocitově pro mne pěkná serie vznikla zcela náhodou a neočekávaně... z technického hlediska nemožným kinofilmovým kompaktem. A jistě, že si rvu vlasy, že já vůl jsem tehdy v batohu na zádech neměl zabalenej graflex + stativ.
http://picasaweb.goo...CPTmmeabvISdJw#
P.S. Když jsem pak na ta samá místa šel druhej den s Graflexem, už tam ten náboj a inspirace nebyly. Pokorně jsem zkusil exponovat čtyři plany (dva snímky) a šel domů.
P.P.S. ten skener kecá. Na negativu (i zvětšeninách) detaily v kresbě ve stínech (kmeny stromů) jsou...
#135
Publikováno 23 březen 2010 - 20:06:31
Quote
Quote
No oni se fotografové obecně dělí na techniky a ty druhý. Technik: Studuje parametry těla, přesně ví, kolik snímků za vteřinu která mašinka umí, jaký má neduhy daná kamera, co je slabinou toho kterýho objektivu, přesně ví, co potřebuje ke své tvorbě. Samozřejmě to nejlepší. Nikdy nic nevyfotí, to co má není dokonalé, tak proč se snažit, že?
Ti druzí (třeba jim říkejme Fotografové): Přesně ví, že je většina technických detailů nezajímá. Netuší, kolik snímků za vteřinu jejich tělo umí, ale přesně ví, že to nikdy potřebovat nebudou. Netuší, že ten Xenar je v rohu měkej, nikdy je to v tvorbě nikterak neomezuje. Naprosto je nezajímá, kolik čar na mm má ten kterej objektiv. Fotí, někdy sice vyfotí fotku, která by byla mohla být lepší, no a co. Je dobrá? Je. Vyznačují se spoustou nafocených filmů, spoustou fotek. Ano, třeba jich není moc Fotek, ale proti předchozí skupině ty Fotky prostě maj.
Pěkně napsáno, já bych k tomu, co píšeš jen dodal, že něco podobného je paradoxně patrné i u poměrně technicky založených fotografů fotících na digi. Prostě jedna skupina řeší všechno do detailu, hrabe se v detailech rozlišení (čipu i optiky), ale s focením je to často sporné.
Druhá skupina (postupně sílící) to ale až tak moc neřeší a zajímá je hlavně to, jestli se jim líbí reálný výsledek při focení - prostě chtějí mít požadovaný výsledek, tak si koupí něco, co jim to plní a už se tolik netrápí tím, jestli by jiný objektiv měl o dvě čáry na mm větší rozlišení - to je začne trápit teprve, když je stávající výbava něčím omezuje.
Teď nechme stranou, jde-li u druhé skupiny o "fotky" nebo "Fotky", každopádně ale i ty s malým f jsou podle mě lepší než o tom jen žvanit.
No soudruzi (to tedy je fakt původní význam tohoto označení), najdeme se tam asi všichni. Já tedy nikdy moc neřešil, tedy řešil, ale jen když mě daná optika brzdila či omezovala. Ale zrovna dneska mě v práci nas..li kolegové digi. Řeší, jestl je lepší to či ono, jestli ten nebo onen objektiv. I se zeptaj na názor, když já tu věc na foťák nenasadím. Názor nemám. Pak jim půjčíš super MF sklo, sou pérplex, že to neumí ostřit. Vono to sice pípá (jo půjčená redukce, já na tohle nefunguju), ale stejně to nejde. Kdo měl v ruce Zeiss 200@2.8, ví jaká to má chod ostření. Kurňa, ty jejich s..čky zůmový jsou o třidu jinde, tedy horší...... Jediný co si chtěl půjčit, je EF 70-200@2.8 II L, to jo. Je to hyper drahý, je to hyper moderní. A hyperrychle to letí z domu. Ono je jim fakt jedno, co a jak fotí, hlavně když to fotili tím nejlepším vybavením.
Jo pláču sice nad kinem, sem to nepatří, já jen chtěl vědět, že nejsem sám, kdo to tak vidí.
Navíc, kolega měl výstavu, Ti co byli pozváni na vernisáž si tak nějak měli koupit fotky. Já jsem pozván nebyl, kolega co focení vidí podobně taky ne. Cena za výcvak z dovolený? 700Kč.... Co dodat.
No berte to tak, jako by to tu nebylo. Já jen pláču, když vidím, že technika je povyšována nad obsah.
Tak se omlouvám, pokud stím tady překážím. Když nějaký lidi na VF to vidí jako ti DiGi lidi. Stává se z toho moda, jak s Lomo.
Jo su v deprézi.
#136
Publikováno 23 březen 2010 - 20:12:37
Quote
trochu k tématu, ale možná i mírně mimo něj - onehdá jsem se bavil s REDem na téma fotografování a technika.
V mém mírném a ojedinělém záchvatu rozumové jasnosti jsem říkal něco ve smyslu, že je přece jasný, že když půjdu do přírody nebo do města si dělat krajinky, zákoutí, uličky, tak si na to přece nevezmu kinofilm, ale naložím si na záda svůj malej velkej formát.
Stejně tak kdy půjdu městem a budu "lovit" lidi, tak si spíš vezmu to kino, no pravda, spíš asi střední formát, v mém případě reprezentovanej dvouočkou.
Co čert nechtěl, když jsem si tak před Vánoci chodil melancholickým Havl. Brodem, tak pocitově pro mne pěkná serie vznikla zcela náhodou a neočekávaně... z technického hlediska nemožným kinofilmovým kompaktem. A jistě, že si rvu vlasy, že já vůl jsem tehdy v batohu na zádech neměl zabalenej graflex + stativ.
http://picasaweb.goo...CPTmmeabvISdJw#
P.S. Když jsem pak na ta samá místa šel druhej den s Graflexem, už tam ten náboj a inspirace nebyly. Pokorně jsem zkusil exponovat čtyři plany (dva snímky) a šel domů.
P.P.S. ten skener kecá. Na negativu (i zvětšeninách) detaily v kresbě ve stínech (kmeny stromů) jsou...
No jo , to je přesně to o čem jsem psal. Klidně se můžeš vrátit 100x na jedno místo, nikdy už to nemusí být Ono. Děkuji za každou fotku, vždycky mohla být o formát "výš". Ale patříš do druhé skupiny, což je jasný. Je lepší mít fotku z kina než žádnou, že?
#137
Publikováno 23 březen 2010 - 20:55:12
Zadělal sis na super soubor. To je požehnání! Máš kinem najité štandy plné štávy a ty hekáš? Skákat radosťů možeš! Máš na celý život krásnou práci. Než to dostaneš na VF i s těma náladama a tím pravým světlem tak budeš mít fúsyska po kotníky.
Ty to balíš po prvním pokusu? Staď sa, takovej vzdělanej člověk a tolik nepokory...
#138
Snek
Publikováno 23 březen 2010 - 21:45:28
Quote
Toš Sneku nepruď!
Zadělal sis na super soubor. To je požehnání! Máš kinem najité štandy plné štávy a ty hekáš? Skákat radosťů možeš! Máš na celý život krásnou práci. Než to dostaneš na VF i s těma náladama a tím pravým světlem tak budeš mít fúsyska po kotníky.
Ty to balíš po prvním pokusu? Staď sa, takovej vzdělanej člověk a tolik nepokory...
Tak ten můj příspěvek ale vůbec neměl vyznít

Možná bych zjistil, že by z toho taky nic nebylo, ale žere mne ten pocit, že jsem to neudělal ...
A to jsem si myslel, že už jsem dost starý na to, abych byl vůči těmto svým stavům imunní

jinak jo. stydím se

#139
Jirinol
Publikováno 23 březen 2010 - 22:23:39

#140
Publikováno 24 březen 2010 - 07:21:39
Quote
Quote
Toš Sneku nepruď!
Zadělal sis na super soubor. To je požehnání! Máš kinem najité štandy plné štávy a ty hekáš? Skákat radosťů možeš! Máš na celý život krásnou práci. Než to dostaneš na VF i s těma náladama a tím pravým světlem tak budeš mít fúsyska po kotníky.
Ty to balíš po prvním pokusu? Staď sa, takovej vzdělanej člověk a tolik nepokory...
Tak ten můj příspěvek ale vůbec neměl vyznítTo víš, že se tam budu znovu a znovu vracet, ... vlastně i toto byl návrat ... a zrálo to ve mne dlouho, předlouho ... jenom prostě, mám tam jedno místečko, jeden obrázek, který jsem měl udělat ten den, v tom světle a v té své náladě.
Možná bych zjistil, že by z toho taky nic nebylo, ale žere mne ten pocit, že jsem to neudělal ...
A to jsem si myslel, že už jsem dost starý na to, abych byl vůči těmto svým stavům imunní
jinak jo. stydím se
Velmi často mám pocit, že to v tu chvíli bylo jediněčný podobná situace se pravděpodobně nebude opakovat a vždy si říkám, velká škoda. Nadruhou stranu se mi už párkrát potvrdilo, že něco čemu jsem přikládal velkou váhu nakonec nemělo zdaleka tíženej výsledek a mnohdy i naopak. Ale to se člověk nikdy nedoví, když naprosto stejný moment už se opakovat nebude...
#141
Publikováno 24 březen 2010 - 08:42:08
já zcela otevřeně říkám, že mi MOC MOC MOC záleží na tom, čím fotografuji. a to VŮBEC neznamená, že tím nejlepším (šak vyznávám ljubitela

tím chci předestřít to co přece stejně všichni víme a píšeme, každý má svůj přístup, svůj způsob. i vývoj (ne nutně progresivní). nesnažme si je navzájem vymlouvat! dejme je k dispozici, ať mezi imi ti další mohou svojí vlastní cestu hledat.
#142
Publikováno 24 březen 2010 - 09:06:55
Ale ja proste na VF fotim, protoze me to bavi a dela me to radost. Nejenom vysledek, ale i cely proces, v mem pripade vcetne vyroby fotoaparatu.
"I cesta muze byt cil..."
Ale vcera, kdyz jsem jeden plan 8x10" vytahnul z vyvojnice, tak jsem si tak v duchu pomyslel, ze az jednou potkam p. Adamse a ukazu mu ho, tak zrovna tenhle me snad pochvali.
Ono me prijde, ze se tu trosku michaji dve veci. Kdyz se me nekdo zepta, 'Proc NEfotit s VF krajinu??', tak jediny vysvetleni, ktere akceptuju je, ze je clovek proste linej a 'jeste nepochopil'...
Ale kdyz jdu do mesta, vezmu si Rolleiflexe, kdyz cvakat synka, obvykle mydlovou krabicku...
Holt kazdemu co jeho jest...
Ale vite, co jsem si vcera uvedomil, kdyz jsem tak motal tankem v te komore?
Casto se me stalo, ze jsem si pod zvetsovakem nadaval, ze jsem mel maly format negativu, nevhodnej film, nevyfotil to jeste odtud a jina clona a mozna trosku jina expozice a trosku jinak priclonit, vzdyt ten film tolik nestoji a ze ja blbec neobjetoval jeste vic zaberu...
No ale na VF tak nejak nemam pocit, ze jsem o nejaky zaber prisel, na tech max. 6 planu denne se me tak nejak vejde vsechno...

Bohousek
#143
Publikováno 24 březen 2010 - 23:03:13
Quote
OK, to zní rozumně
Zkus si zaexperimentovat s dof kalkulátorem na www.dofmaster.com ať máš nějakou lepší představu...
Tak jsem asi úplný howado, ale nainstaloval jsem si ten DOFmaster a hraju si:
Zaostřil jsem na nekonečno, vybral 35mm film, 50mm ohnisko a zaclonil na 11. Přední hranice hloubky ostrosti vyšla na 25 stop (kroužek 0,030mm).
Překlikl jsem na formát 4x5 palců, rozptylovej kroužek se úměrně zvětšil na 0,1mm), a přední hranice hloubky ostrosti se ukazuje na nějakých 7,5ft.
Jsem si doteď myslel, a to i po přečtení rad tady v tomhle fóru, že větší formát má menší hloubku ostrosti?
Stejně jsem se to dočetl i v E. Hruška - Fotografie na malý formát.
#144
Publikováno 24 březen 2010 - 23:08:11
#145
Publikováno 25 březen 2010 - 16:20:02
Quote
Ono me prijde, ze se tu trosku michaji dve veci. Kdyz se me nekdo zepta, 'Proc NEfotit s VF krajinu??', tak jediny vysvetleni, ktere akceptuju je, ze je clovek proste linej a 'jeste nepochopil'...
Tohle je hodně zavádějící. Tobě může vyhovovat, ale zkus jet do Tater, líst po sklalách a fotografovat s VF? Mimochodem, viděl jsem i fantastické krajiny z nížin fotografované s Mamyia Press. Fotografie není o tom, že jediný dokonalý snímek je z VF a pak dlouho nic neexistuje. Je to fajn, má to své výhody, ale má to i své nevýhody jako vše. Platí samozřejmě i pro krajinu.
Rozhodně VF není modla, kterou každý fotograf uctívá a pokud tak něčiní, alespoň třikrát denně není pravověrný a čeká ho věčné zatracení. Srozumitelně přeloženo, jsou i jiné cesty než je VF kamera, které dokáží udělat stejně hodnotný výsledek. Fotoaparát je půl, ale fotografovo vidění a um při ovládání, zpracování teprve dělá celek. I foto na VF může stát za ... a to i po technické stránce (špatně vyvolám, exponuji, zaostřím poškřábu film, osvítím při vkládání do kazet..atd. Další chyby můžu nadělat v pozitivním procesu. Ještě jednou není to o tom, že když si koupím VF, automaticky budu dělat fantastické fotografie. (Platí obecně pro všechny fotoaparáty)
#146
Publikováno 25 březen 2010 - 16:23:34

#147
Publikováno 25 březen 2010 - 16:31:45
Quote
je to modla!
jasně! proč ustupovat pořád někam?

#148
Publikováno 25 březen 2010 - 17:32:55
Quote
je to modla!
jistě že je to modla!!
já osobně si čas od času vyndám všechny aparáty z trezoru, pěkně si je prohlídnu, počudlikařim a zas je pěkně uložim. S některými jsem neudělal jedinou fotku... a proč taky, žejo.
ty nojgiho teoretický moudra mě posl. dobou nějak s..ou...
#149
Publikováno 25 březen 2010 - 18:41:05
Quote
Quote
je to modla!
jistě že je to modla!!
já osobně si čas od času vyndám všechny aparáty z trezoru, pěkně si je prohlídnu, počudlikařim a zas je pěkně uložim. S některými jsem neudělal jedinou fotku... a proč taky, žejo.
ty nojgiho teoretický moudra mě posl. dobou nějak s..ou...
Pámbíčkáři !!!



#150
Publikováno 25 březen 2010 - 18:42:52
když tak už modloslužebníci - vyjadřujme se pregnantně, kolego!
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních