ECN-2 a ECP-2
#1
Publikováno 7 April 2010 - 12:38:41
Prikladam .PDF na ECN-2 a ECP-2 PROCESS
http://red-photo.xf....ECN_PROCESS.pdf
Zdalo se mi po sraze, ze v tom kazdy ma trosku gulas...a par lidi urcite chce doplnit nejake zkusenosti a recepty mit pohromade....
Neberte to jako navod, ale jakysi odrazovy mustek ve vasi tvorbe (:
jakekoliv dotazy a doplneni zde do fora...
RED
#2
Publikováno 7 April 2010 - 13:20:31
#3
Publikováno 7 April 2010 - 15:11:07
#4
Publikováno 7 April 2010 - 15:41:33
taky jednoho známího otec pracoval v filmovejch laboratořích akorát ho nedávno propustily tak zkusim zjistit co pude
když mě někdo budeš kopat doprdele pude to rychlejš
#5
Publikováno 7 April 2010 - 16:08:26
#6
Publikováno 7 April 2010 - 21:51:34
#7
Publikováno 8 April 2010 - 10:56:19
Tak, dalsi vec co jsem zjistil ze CD2 a CD4 by mely byt hodne podobne a nemelo by dochazet k barevnemu posunu....
A ta CD-4 se používá na jakej proces prosím tě?
#8
Publikováno 8 April 2010 - 11:07:35
#9
Publikováno 8 April 2010 - 11:52:30
C-41, recept je v sekci "barevna fotografie"
já to tušil a nic jinýho? myslel sem že to bude na nějakej podobnej proces jako ECN , ECP nebo podobný ...
díky!
#10
Publikováno 8 April 2010 - 12:21:40
C-41, recept je v sekci "barevna fotografie"
já to tušil a nic jinýho? myslel sem že to bude na nějakej podobnej proces jako ECN , ECP nebo podobný ...
díky!
Jeste mozna do neceho, ale fakt netusim (-: jen vim ze je v C-41
#11
Publikováno 8 April 2010 - 12:34:18
Jeste mozna do neceho, ale fakt netusim (-: ...
Chci zjistit víc podivnejch receptů co jsou už zapomenutý, to posunutí barev mě strašně zajímá a když je tu ta CD-2 k mání tak bych rád namíchal co nejvíc pokusnejch lázní
Počkám na odezvu pana chemika z FAMU a toho kamarádova otce a podle toho pudu hloubš
#12
Publikováno 14 April 2010 - 23:05:12
I. AGFA agfacolor proffesional 200 - expired 1997
I kdyz je ta AGFA uz poradne prosla, vylezly z ni celkem pekne a dokonce barevne obrazky, coz me mile prekvapilo a pro zacatek to vubec neni spatne, ale radsi zkusim neco cerstveho.
II. CROSS - DM Paradies DIA E6 ( Kodak Elitechrome 100 ) - new
Tady se nekde stala chyba, zatim patram v pricine, podlozka se zabarvila do cervena, mozna to bude filmem, zitra zkusim koupit jiny a udelat nejaky dalsi test. Popripade jeste trochu zmenim recept.
#13
Publikováno 15 April 2010 - 10:42:54
Tak sem dneska odzkousel ECN-2 s CD2
I. AGFA agfacolor proffesional 200 - expired 1997
Nádhera ! Už abych měl tu zbylou chemii a vrrr! do toho
#14
Publikováno 15 April 2010 - 10:57:57
#15
Publikováno 15 April 2010 - 19:49:17
Pro orientaci o barvě podložky :
#16
Publikováno 26 April 2010 - 12:03:01
první pokus který sem si špatně domyslel ale realizoval dopadl takto:
- halucinogenost výsledků mě nadchla a budu se dál ubírat touto cestou a dál experimentovat
druhý pokus již proběhl po tom co mi RED popsal "jak na to" ale výsledek je horší než moje halucinace ze třetího patra :
atd..prostě hovnová vládne, smrt skeneru !!
#17 Anonymous
Publikováno 26 April 2010 - 12:15:17
Mnjn, jiné tagy. Na obrázky z URL je tam i tlačítko (IMG).ou...takže bez obrázků...
Doporučuju taky používat tlačítko "Náhled".
#18
Publikováno 26 April 2010 - 12:22:54
Mnjn, jiné tagy. Na obrázky z URL je tam i tlačítko (IMG).
Doporučuju taky používat tlačítko "Náhled".
Náhled sem použil ale myslel sem že se obrázky neukazujou, tlačítka sem si nevšiml, díky za upozornění !
#19
Publikováno 26 April 2010 - 12:23:09
Hej tyjo to je nejake silene ne ? ale vytvarne se to vyuzit da
Jsou to normalni nove filmy do C-41 ? Jakoze ze mi i konymu to bezi ?!
#20
Publikováno 26 April 2010 - 12:28:35
Uz je to opraveno (-:
Hej tyjo to je nejake silene ne ? ale vytvarne se to vyuzit da
Díky za opravu!
No, já k tomu nemám už co říct fotky patří mojí nejmilejší tudíž nevím s jakým to bylo foceno záměrem.... myslím že je zbytečný cokoliv k tomu psát, prostě ECN-2 v rukou primitiva.
Já sem spokojenej a líbí se mi to
#21
Publikováno 26 April 2010 - 12:34:22
Abych se přiznal, recept co mi dal RED sem někde potratil ale namíchal sem něco o čem se psalo že je už vyzkoušeno no...nevim kde může bejt chyba ale myslím že klasicky ve mě.
#22
Publikováno 27 April 2010 - 20:09:05
Konecne jsem vyzkousel film presne pro ECN-2
Fujicolor ETERNA 500T ( Tungsten 3200K ) - fotil jsem venku takze jsem musel pouzit 85A filtr ( nebo taky TC6 oznaceni )
Je to krasne zrnita petistovecka (-:
Ale barvicky vzkutku krasne....
Mno pak jsem zkusil jenom taky experiment, esli by bylo mozne ten filtr necim nahradit, nejblize se mu podobna oranzovy, ale jak vidite hodne to zatahlo do tepla a neni to ono...tak jenom pro predstavu...
A posledni takova ochutnavka.....i kdyz byla vyvojka paradne hotova z remjetu ( vypadala asi jako asfalt ) tak jsem v ni vykoupal jeste jeden Diak, takze takovy cross process v ECN-2
Fujichrome VELVIA 100F
Toz tak
RED
#23
Publikováno 28 April 2010 - 08:10:54
ten cross ti vychází taky pěkně kontrastně, více než z C-41?
prostě paráda, jen tak dál, svět je přece (alespoň pro někoho) barevný
#24
Publikováno 28 April 2010 - 08:15:08
Vse (.
RED
Parádička, příští tejden to zkusím
#25
Publikováno 28 April 2010 - 08:20:06
Jo cross vysel nadherne...
Jeste pres tyden chci nabit AGFU z nineteen ninety two doufam ze to bude vetsi pecka (.
still_primitive - drzim palce
#26 Snek
Publikováno 28 April 2010 - 12:28:33
jinak pekny ToMas
#27
Publikováno 6 May 2010 - 07:07:13
#28
Publikováno 29 July 2010 - 12:45:27
Chci se po dovolené (odjíždíme za týden k moři) na ECN-2 vrhnout. Beru s sebou nějaké Velvie a Provie s tím, že se pak u několika svitků pokusím o cross v ECN-2. Vím, že jsou tyhle materiály dost citlivý na přesnou expozici, proto se zeptám dopředu -
Mám nějak upravovat expozici pro zpracování v ECN-2? Nebo fotit Velvia 100 na ISO 100? Předpokládám, že u moře bude "ostřejší" světlo. Mám pro ECN-2 používat nějaké filtry?
#29
Publikováno 29 July 2010 - 13:36:09
Ad expozice : Nároky na přesnost exponování zůstávají , nebo jsou mírně menší , citlivost zůstává nominální .
Jen upozorňuju , že s takhle crossnutým diákem může mít problém digitální minilab ! Klasické ruční zvětšování a analogové minilaby - tam je to bez problémů.
Pro ECNko žádné korekční filtry nepoužívej , vše se dá dorovnat při zvětšování . (Barvy jdou možná lehce do tepla .)
#30
Publikováno 29 July 2010 - 14:02:01
Na papíru to jen tak neuvidím. Zatím mám vybavení pouze pro čb, takže první pokusy určitě zkončí jen ve skeneru. Nevím, jestli bych nějakému labu svěřil svoje negativy (tohle není pár megabajtů na paměťové kartě, tohle je poctivá ruční práce)
#31 Jirinol
Publikováno 29 July 2010 - 15:25:03
kony: Děkuju, začínám s tím fakt počítat Už se na to těším jak malej kluk. roll:
Tomáši, tak já ti přibalím nějaký vzorek v kinu - negativ pro ECN-2 proces, na denní světlo, Kodak Vision3 250D, ať máš v těch máčkách od konyho co volat
já na ty sajrajty čekám taky
#32
Publikováno 29 July 2010 - 15:35:52
Jinak tvoje roztoky jsou již namíchané .
#33 Jirinol
Publikováno 29 July 2010 - 15:52:39
Jirinole , jak to vypadá s odesláním toho Vision 3 a svitků ? Kdy dodáš číslo účtu ? Mám tam i kousíček toho 250D filmu ? .
Jinak tvoje roztoky jsou již namíchané .
kony, soukromé kšefty řešíme v soukromé korespondenci
#34
Publikováno 29 July 2010 - 17:35:23
1) Vždy dbejte na čerstvost rozoků ! Pokud je Váš roztok běliče či vývojky starý , nebo více než 4x použitý (čerstvý roztok rozdělíme do lahví po 500ml), připravte si nový roztok - jinak dojde k fatálnímu zabarvení podložky !
2) Při práci s běličem dbejte na dostatečné větrání , v malé míře - ale přeci , se uvolňuje kyanovodík , kterýž je vysoce toxický (závan po hořkých mandlích) .
3) Vývojka , která byla jednou použita na cross diáku se již nesmí použít na vyvolání negativu ! Došlo by k obarvení podložky filmu do purpurova !
4) Je vhodné provést tříminutové přednamočení filmu spojené se energičtěší kinetikou -> temperování vývojnice , šetření vývojky díky vyprání části barviva z podložky (Teplota vody : 43°C +- 2°C ).
5) Roztok vývojky připravujte rozpouštěním látek v přesně uvedeném pořadí při dodržení teploty !
6) Rychlost nalévání vývojky je kritická - přestávka v nalévání roztoku do výojnice znamená pruh přes celý negativ !
7) Neopomíjejte důkladné praní před a po bělení !
8) Je velmi vhodné mít v průběhu práce všechny roztoky i vývojnici v temperační nádobě s vodou , ideálně s mírným přísunem teplejší vody (1-4l/min , 42°C) .
9) U ustalovače je vhodné používat samostatného roztoku pro práci s barevnými filmy .
10) Tip pro míchače : dle rady REDa používám do vývojky přídavek hydroxylaminsulfátu 1g/1000ml pro stabilizaci barev - doporučuji .
Roztoky se připravují zásadně v destilované nebo demi vodě !
Jedna bonus rada pro filmy určené pro ECN-2 proces :
Tyto filmy jak známo mají na své zadní straně vrstvu grafitu , tzv. remjet , kterou je nutno v průběhu zpracování odstranit . Existují sice roztoky na odstranění této vrstvy před vyvoláváním , nicméně stejně dobře tato vrstva sleze ve vývojce , pak stačí po přerušení pečlivěji vyprat a vývojku pro další použití přefiltrovat (filtrace taky není nutná , mi se většinou nechce ) .
List otestovaných filmů v lázních s vyvíječem CD-2 :
Cross:
__________
Sensia 200 - podložka kaštanová
Velvia 100 - podložka šedá /při selhání procesu temně fialová/
T64 - podložka čistě zelená
Provia 100F - ?rudá? /podezření na sehlání procesu , v nejbližší době zkusím znovu s čerstvou vývojkou a běličem/
Negativní filmy pro C-41 kompatibilní všechny .
Tomasi_tnt - takže svoje svitky si vem na dovolenku , jen když máš rád adrenalin při vyvolávání filmů , nikdy nevíš , co (se) po.... . S čerstvými roztoky a dodržením postupů to je na 99% , když máš měsíc starou vývojku nezastříknutou plynem , bělič ve kterým bylo už 13 filmů , tak se pak občas hold stane , že vytáhneš film a ten má komplentě neprůsvitnou podložku .
No a za odměnu že ste dočetli až sem - v příloze je dnešní výcvak na Provii 100F , na výcvaku novy Ostravsky člen temne . (Ehm , nějak mi chybělo pár mililitrů vývojky - to je to o čem jsem se zmiňoval - pauza při nalévání způsobí pruh , tady naštěstí jen v okraji .)
#35
Publikováno 29 July 2010 - 17:37:34
#36
Publikováno 29 July 2010 - 17:49:07
Centos - my o vlkovi ... Barvičky bohužel nic moc - buďto sem přehnal expozici a/nebo za to zase může můj skener .
#37
Publikováno 30 July 2010 - 00:14:29
3) Vývojka , která byla jednou použita na cross diáku se již nesmí použít na vyvolání negativu ! Došlo by k obarvení podložky filmu do purpurova !
Toto se mi nestalo... Crossoval jsem Velvii 100 a po ni vyvolaval Eternu 500T a vysla krasne (vyjimaje toho, ze jsem ten film zmrsil pri foceni)
#39
Publikováno 30 July 2010 - 08:24:25
rád bych věděl, jestli ten výše uvedený "alternativní" proces s barevnou ECN-2 vývojkou je jakási obdoba té "maximalizace", kdy podexponovaný diák vymácháš v ČB vývojce jako první a pak přes další lázně šup do ECNky.
pokud ano, přišlo ti, že by došlo ke zvýšení kontrastu oproti normálnímu cross(u) stejného materiálu v ECNce?
nezkoušel jsi náhodou vícero ČB vývojek (krom Rodinalu(:-))...mám dojem, že by to mohlo mít zásadní dopad na výsledný negativ...
mám v plánu se podívat do OV, možná bychom mohli někam sednou a probrat to u piv.
Radza
#40 Snek
Publikováno 30 July 2010 - 10:36:38
k výdrži roztoků - doporučuju pořádně propírat (řádově 4-5 minut) mezi každým krokem, možná by ty roztoky mohly vydržet o něco déle.
Jak dostat snadno remjet z filmu. Když už to opravdu, ale opravdu a vážně dolu nejde odličovacím tamponkem ani na "druhý průjezd", tak přidám půl lžičky boraxu do cca litru vody a do této lázně film na dvě minuty ponořím. Opláchnu, pomocí odličovacích tamponků setřu zbytky remjetu a pořádně vyperu.
#41
Publikováno 30 July 2010 - 10:56:53
Já netvrdím , že se to stává vždy , ale pokaždé když se to stane , je to nepříjemné . Tedy né vždy , ale u C-41 negativů téměř vždy .
Radza :
Diáčky teprve příjdou na řadu , tohle je ohledně crossu a volání negativů (a k tomu pivu - leda kofolu , bo sem nezletilec , ale spíš to vidím že se za tebou někdy stavím já - kupil sem si zvětšovák na barvu a jdu do toho ! Potřebuju ukázat základy a taky bych rád odkoupil trochu papírů ).
Šnek :
Eterna a Vision 3 zatím vždy slezly kompletně ve vývojce . Lázeň s boraxem zní zajímavě , nevíš co se používá při standartním profesionálním zpracování ? Důkladné praní jsou samozřejmostí , například zasvinění běliče přerušovačem by si mohl odskákat laborant , aneb co dělá ferrikyanid draselný v kyselém prostředí ? .
#42
Publikováno 30 July 2010 - 11:17:42
na sundávání remjetu jsem se kdysi kdesi dočetl ECN-2 pre-bath:
borax 20g
siřičitan sodný, anh. 100g
hydroxid sodný 1g
voda do 1000ml
jiný zdroj uváděl metaboritan sodný 10g místo hydroxidu, kdy se však tento roztok používal ale až po bělení
#43
Publikováno 30 July 2010 - 11:44:27
Ono totiž sehnat CD-3 je nemalý problém a cenově je taky poněkud jinde ...
Ale pokud by sme tu v tom měli dělat bordel , můžeme tuto část celou separovat a považovat za "cosi jiného" - avšak jediná odlišnost , která vyvstává , je v tabulce ověřených materiálů , tak nechť každý za svou verifiaci dopíše i použitou vyvolávací látku . Máchání něčeho v něčem možná , ale zadím, zdá se, funkční .
#44
Publikováno 30 July 2010 - 11:46:20
v klidu, kofola neuškodí, přijeď, koukneš, jak to dělám já, možná ti to i k něčemu bude, papíru je dosti a rád si pokecám s dalším ostravským "magorem"...
dej mi vědět na radza_hero@yahoo.com a domluvíme se víc
#45 Snek
Publikováno 30 July 2010 - 11:53:53
Ono totiž sehnat CD-3 je nemalý problém a cenově je taky poněkud jinde ...
Cenově nevím, jak to vychází oproti CD-2, ale CD-3 i CD-4 lze běžně sehnat třeba zde
#46 Snek
#47
Publikováno 30 July 2010 - 12:08:47
Pokud si udělám hrubý přepočet ceny CD-3 a CD-4 ze silverprintu , dostávám se na sumy 4400kč/kg u CD-3 a 6850kč u CD-4 , samozřejmě bez dopravy . Je pravdou že se používá cca 4g do litru vývojky s kapacitou asi 8-10 filmů , ale i tak , rozdíl tam je , nehledě na to , jak to sem rozumně dostat .
#48
Publikováno 30 July 2010 - 12:11:06
ehm ... myslel jsem zde:
http://www.silverpri...=7-8-0&Start=25
ta CD-4, to je skoro za hubičku
netvrdím že sehnat CD-4 nejde ale cena je pro mě rozhoduijící i za předpokladu že nedodržím 100% předepsaný postup.
#49 Snek
Publikováno 30 July 2010 - 12:33:50
#50
Publikováno 30 July 2010 - 12:42:23
asi bych tomu akorát neříkal ECN2, poněvadž pak naopak filmy opravdu určené pro ECN2 budou mít kvůli náhradě CD3 za CD2 barevný posun.
jaký používáš hmotnostní přepočet CD2:CD3?
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních