
Já a můj G.A.S.
#851
Publikováno 13 březen 2025 - 18:55:54
Mně v poslední době pár zásilek Česká pošta doručila, nic jsem neplatil, i když se to jednou zaseklo u celníků a kontaktovali mě z České pošty, ne celníci (chemie z Ukrajiny:); ale bylo to pod 150 €..
#852
Publikováno 13 březen 2025 - 20:37:33
Přijde mi logické, že pokud se nechá člověk v celním řízení zastupovat Českou poštou, která pak celní správě uhradí vyměřené DPH a clo, že si pri následném vypořádání nechá za tuto službu zaplatit. Stejně jako každá jiná společnost, která to za tebe vyřídí.
#853
Publikováno 13 březen 2025 - 20:44:22
Když to jeďte pošta neuměla elektronicky jako nyní a řešilo se to plnou mocí a dopisama, jel jsem párkrát raději do Prahy a tam si celníky oběhal.
Když mi teď DHL doručovala balík z Japonska, mohl jsem také jejich službu odmitnout a řešit si to sám. Ale rovnou mě to upozornilo, že by mohl vzniknout poplatek za uskladnění balíku na jejich celním skladě. Tak jsem jim holt dal skoro 600. Zase alespoň fungují rychle, v pondělí v 5 odpoledne jsem objednával, ve čtvrtek po poledni balíček doručen.
#854
Publikováno 14 březen 2025 - 10:03:39
Pokud mohu doporučit, na eBay a podobných portálech se vážně orientujte na státy EU. A opravdu EU, nikoliv Evropy, neb takové Švýcarsko nebo 'nově' UK jsou v tomto pohledu už 'země třetího světa', Shengen neShengen ..
Velmi stručně:
- DPH se platí za všechny zásilky nad cca 22EUR. Do toho limitu se počítá i cena dopravy a žádnou objektivitu u celníků nehledejte, prostě jak se asi ten den vyspí
- Celní sazby jsou stanoveny na základě harmonizovaného systému a mohou být různé pro různé druhy zboží. Výše cla nás zase až tak moc netrápí, nebo je obvykle okolo 2-3 %
- Kromě DPH a cla mohou být účtovány i další poplatky za celní řízení.
Jak to celé probíhá:
- Zásilka je doručena do země a je předána celní správě
- Celní úřad vyhodnotí zásilku a vypočítá DPH a clo
- Odesílatel nebo příjemce musí zaplatit DPH a clo, pokud je vyžadováno
- Po zaplacení poplatků může být zásilka vyzvednuta
No a teď trochu prakticky. Takové ty finty umělého snižování ceny, po dohodě s prodejcem, už moc nefungují. Obzvlášte v dnešní době plné umělé inteligence (jakožto opaku přirozené blbosti, že ;]..). Je v zájmu státu znepříjemňovat život všem, kteří si dovolí nakoupit cokoliv mimo oblast státního vlivu. Což se často manifestuje formou poplatku za celního deklaranta, který samozřejmě není povinný, ale zajištění vlastního deklaranta stojí většinou více (u částek do jednotek tisíc je to nesmysl). Tedy, on si příjemce může zásilku proclít i sám, ale kdo se už někdy setkal se systémem eCeP, ví dobře, že to není zrovna skvělý nápad. Ve zjednodušené formě to nabízí občas i ČP, ale i tak je to často o nervy.
Takže proto si společnosti typu UPS nebo DHL účtují takové palmare, prostě je to pro ně ztrátové a tak odrazují, jak to jde. Kde jsou ty doby, kdy elektronika přes DHL znamenala vyhnutí se proclení a DPH, to už je dávno pryč.
Často je možné využít služeb tzv. hromadného proclení, mnoho velkých online platforem, včetně AliExpress, se zaregistrovalo do systému IOSS. Tento systém umožňuje sbírat a platit DPH přímo při nákupu, což zjednodušuje proces proclení a doručování zásilek. Takže prostě nakoupíte už s cenou zvýšenou o DPH, pošta doručí a o nic dalšího se nestaráte. Tedy teoreticky .. Když jsem například před cca rokem a půl nakoupil na Aliexpress kamerový systém pro dům, bylo samozřejmě DPH uhrazené už při nákupu. Ono to ani jinak už na AE skoro nejde. No a při doručení po mně UPS chtěli další cca dva tisíce za DPH. Nepomohlo nic, ani přímo faktura s vyčísleným DPH včetně přepravy, nepomohl screenshot s uvedením toho, že cena už zahrnuje DPH (VAT). Prostě pokud jsem tohle nezaplatil, balík nepředali. Stát vydělal 2x, i když s jakoukoliv přidanou hodnotou neměl nic společného.
U eBay, které nás často zajímá při nákupech nejvíce, to je ještě větší divočina. Nejenže se často cenu, kterou musíte zaplatit, dozvíte až po dokončení objednávky, což považuji za pěkný podraz (zrušení znamená často negativní hodnocení od prodejce a další problémy), navíc se pak často deklarant dohaduje, co bylo a nebylo už zaplacené. Osobní zkušenost z cca pěti posledních nákupů na eBay mimo EU, tři proběhly v pohodě (tedy až na ten podraz s cenou) a dva byly složitější.
Takže se vracím k úvodu, když eBay, vybírejte si evropské prodejce, ušetříte peníze a starosti. Občas se dá narazit i na takové, kteří cenu uvádějí bez DPH a je pouze pro mimoevropské kupující (obzvláště v tom vynikají Poláci), takže jim v případě nákupu musíte doplatit ještě DPH, ale je to spíše výjimka.
Happy bidding i víkend všem! :]
#855
Publikováno 14 březen 2025 - 12:25:03
Však to asi většina lidí dělá. Ale prostě někdy není zbytí a dostupnost/cena/výběr Tě donutí "sáhnout" mimo EU. Zvlášť u fototechniky (Japonsko).
#856
Publikováno 14 březen 2025 - 13:03:50
Moje aktuální zkušenost, cca měsíc stará. Několik let jsem z ebay od Japonce nenakupoval a tak jsme byl docela překvapen, neznalost samozřejmě neomlouvá a blbost je jednoznančně na mé straně ;o).
Nákup fotoaparátu (kinofilm + sklo) cca 32 tis v přepočtu na CZK včetně dopravy.
Po několika dnech jsem byl emailem kontaktován emailem od Fedexu na doplnění informací o zásilce (co to je, ceny přepravy atd.) a dotaz zda chci být pro proclení zastupován Fedexem ať vyplním plnou moc.
Vše jsem doplnil.
Následně za několik dní mi přišla informace od DPD (možná DHL už nevím), že mi budou doručovat balík s doplatkem 8.750,- Kč peníze ať mám v hotovosti při převzetí.
Takže je potřeba si uvědomit, že k ceně je nutné připočíst min 25%, což už výhodnost nákupu posouvá jinam.
Nicméně něco je ve větším výběru a kvalitě k sehnání fakt jen u těch Japonců.
Mně to nejprve trochu zkazilo chuť, ale nakonec fotoaparát starý přes třicet let ve stavu opravdu nového bych jinde fakticky nesehnal.
#857
Publikováno 14 březen 2025 - 13:20:32
majla, on 14 Mar 2025 - 12:03, said:
Takže je potřeba si uvědomit, že k ceně je nutné připočíst min 25%, což už výhodnost nákupu posouvá jinam.
Nicméně něco je ve větším výběru a kvalitě k sehnání fakt jen u těch Japonců.
Mně to nejprve trochu zkazilo chuť, ale nakonec fotoaparát starý přes třicet let ve stavu opravdu nového bych jinde fakticky nesehnal.
U nákupu z EU se mi už párkrát stalo, že ne všechno odpovídalo popisu nebo tam byl nějaký jiný zádrhel. "Závěrka plně funkční" znamenalo, že delší časy byly úplně mimo. Nebo zboží nafoceno tak, aby se schovaly škrábance atd. Mám pár ověřených prodejců z Německa a třeba Beneluxu, kde je to ale vždy bez problému.
Na druhou stranu z Japonska jsem neměl problém nikdy. Stav, popis, detailní fotky. Často i s poplatky levněji, někdy dráž, ale spokojený jsem byl vždy.
#858
Publikováno 14 březen 2025 - 19:40:27
#859
Publikováno Včera, 11:06:24
Na eBay nakupuji dost pravidelně.
S DPH, placením dopravcům apod. je to tak, že hlavní rozdíl je v použité dopravě. Pokud je u položky doručení typu ebay international shipping, pak ebay vybírá veškeré poplatky ihned při zaplacení položky (možná tam bych viděl problém jak popisují nahoře). Občas se pak celníci dožadují další platby a je jim nutno přitáhnout řetěz, protože úředník urvaný ze řetězu je neštěstí. Je potřeba jim zaslat informace, většinou screenshot ebay položky. Protože pokud zaplatíte úředníkovi DPH podruhé, tak jak se říká v pohádce "co peklo jednou schvátí, už nenavrátí" stejný je to se státem jeho mašinérií. Ikdyž se ex-post dožadujete vrácení špatně, či dvojmo vyměřené DPH, protože úředník zprasil svoji práci, jde to horko-těžko, protože uředníci navíc vládnou v přesvědčení, že mají vždy pravdu a vždy dělají vše správně.
Stejně tak je to i s vracením do JAP. Nikdo z japonských prodejců nechce brát zřetel (nebo to ví ale hřeší na to), že jste už zaplatili daně. Pak přichází boj, ale eBay je vážně férová. Měl jsem takto potyčku s jednou paní z UK co mi prodala plísní zamořenou optiku a v aukci uváděla perfektní stav. Ani fotky, ani vysvětlení nepomáhaly. Peníze jsem dostal zpět, ale vyhrožovala žalobou atd. docela hnusně a to i samotné eBayi. Je nutné si ale uvědomit, že mezistátní žaloby kvůli obchodu eBay.... to by paní těžce zplakala nad výdělkem.
S Japonci ale i všude jinde mám zkušenost takovou, že vych*ánci jsou všude. Jednou mě dost podvedl Němec (nafoceno tak, aby byl dojem skoro nového kusu a realita byla olezlý obouchaný foťák), eBay vyřešila hned. X-krát mě smotával Japonec, eBay mě podržela. Japonci jsou obchodníci a narazil jsem už snad na všechny podvůdky, kličky, vymlouvání atd. Pokud chcete kupovat věci z druhé ruky mimo ČR, pak si uvědomte možné problémy a pokud nevládnete jazykem aspoň angličtinou... je pak těžké se na něčem dohadovat, ikdyž překladače fungují dost dobře, ale ne vždy a ve všem. Ebay je super, ale obchodují tam lidé a ty jsou všude stejný. Teď mám problém s jednou Mamiyou C330S, od Japonce, řeším to už docela dlouho. Lže, vymlouvá se, vykecává se, protahuje a slibuje. Prodal mi totiž Mamiyu u položky uvedeno ve stavu nového kusu, ale přišla plná plísně, nefunkční navíjení, prolitá olejem, zasekávající se WLF, prostě radost, ale nemám pochyby že eBay v případě problému vyřeší.
Ještě k tomu placení. FedEx, UPS, DHL a další... jak někdo psal nahoře, v případě ebay international shipping, posílá fakturu s cca týdenním zpožděním, ale to samozřejmě musí, když jste zaplatili za jejich služby, tak to, prosím vás, neplaťte dvakrát. Dávejte si na to pozor. Ebay má obrovské možnosti, spoustu vychytávek, ale je nutné se k tomu zdlouhavě prokousávat. Nicméně nikdy jsem od Ebay nedostal ránu jako třeba na Aukru (tam jsem ji dostal tolikrát, že jsem tam přestal obchodovat).
PS: a hodnocení obchodníků na eBay je třeba brát trochu s rezervou, protože o hodnocení se vedou největší boje a každý obchodník si hledí na 100% a jsou kličky, které využívají často při problémech, kdy si negativní hodnocení nechají umazat a jde to. Je nutné si uvědomit, že hodnocení na eBay je dost hýčkaná komodita. Třeba ten německý podvodník měl hodnocení 100%...
PPS: hlavně nedělat impulzivní nákupy!
PPPS: taky si uvědomit, že lidé prodávající na eBay, ač se tváří jako bazary, jsou často antikváři (nebo úplný mudlové) co tomu moc nerozumí, cenu si vyhledají, ale neví nic o dané technice či o focení, jak posoudit stav objektivu atd. Pak je nutné komunikovat. To je základ. mnohokrát se mi stalo, že jsem koupil zajímavou věc, třeba starý objektiv s Compur závěrkou. Ebay položka "jako nové", cena napálená jako u top stavu věci, ale když mi to přišlo, závěrka mrtvá. Stačilo to napsat prodejci a slevil i 50%, když jsem mu slušně vysvětlil, v čem je problém a kolik stojí oprava atd. Ale také to nejsou položky za desítky tisíc, spíše nižší jednotky tisíc. Vše je o lidech a komunikaci.
Kdybyste tápali na eBay, klidně mi dejte vědět, rád poradím s konkrétním problémem.
#860
Publikováno Včera, 15:43:11
JiriPlzen, on 15 Mar 2025 - 10:06, said:
Na eBay nakupuji dost pravidelně.
S DPH, placením dopravcům apod. je to tak, že hlavní rozdíl je v použité dopravě. Pokud je u položky doručení typu ebay international shipping, pak ebay vybírá veškeré poplatky ihned při zaplacení položky (možná tam bych viděl problém jak popisují nahoře). Občas se pak celníci dožadují další platby a je jim nutno přitáhnout řetěz, protože úředník urvaný ze řetězu je neštěstí. Je potřeba jim zaslat informace, většinou screenshot ebay položky. Protože pokud zaplatíte úředníkovi DPH podruhé, tak jak se říká v pohádce "co peklo jednou schvátí, už nenavrátí" stejný je to se státem jeho mašinérií. Ikdyž se ex-post dožadujete vrácení špatně, či dvojmo vyměřené DPH, protože úředník zprasil svoji práci, jde to horko-těžko, protože uředníci navíc vládnou v přesvědčení, že mají vždy pravdu a vždy dělají vše správně.
Stejně tak je to i s vracením do JAP. Nikdo z japonských prodejců nechce brát zřetel (nebo to ví ale hřeší na to), že jste už zaplatili daně. Pak přichází boj, ale eBay je vážně férová. Měl jsem takto potyčku s jednou paní z UK co mi prodala plísní zamořenou optiku a v aukci uváděla perfektní stav. Ani fotky, ani vysvětlení nepomáhaly. Peníze jsem dostal zpět, ale vyhrožovala žalobou atd. docela hnusně a to i samotné eBayi. Je nutné si ale uvědomit, že mezistátní žaloby kvůli obchodu eBay.... to by paní těžce zplakala nad výdělkem.
S Japonci ale i všude jinde mám zkušenost takovou, že vych*ánci jsou všude. Jednou mě dost podvedl Němec (nafoceno tak, aby byl dojem skoro nového kusu a realita byla olezlý obouchaný foťák), eBay vyřešila hned. X-krát mě smotával Japonec, eBay mě podržela. Japonci jsou obchodníci a narazil jsem už snad na všechny podvůdky, kličky, vymlouvání atd. Pokud chcete kupovat věci z druhé ruky mimo ČR, pak si uvědomte možné problémy a pokud nevládnete jazykem aspoň angličtinou... je pak těžké se na něčem dohadovat, ikdyž překladače fungují dost dobře, ale ne vždy a ve všem. Ebay je super, ale obchodují tam lidé a ty jsou všude stejný. Teď mám problém s jednou Mamiyou C330S, od Japonce, řeším to už docela dlouho. Lže, vymlouvá se, vykecává se, protahuje a slibuje. Prodal mi totiž Mamiyu u položky uvedeno ve stavu nového kusu, ale přišla plná plísně, nefunkční navíjení, prolitá olejem, zasekávající se WLF, prostě radost, ale nemám pochyby že eBay v případě problému vyřeší.
Ještě k tomu placení. FedEx, UPS, DHL a další... jak někdo psal nahoře, v případě ebay international shipping, posílá fakturu s cca týdenním zpožděním, ale to samozřejmě musí, když jste zaplatili za jejich služby, tak to, prosím vás, neplaťte dvakrát. Dávejte si na to pozor. Ebay má obrovské možnosti, spoustu vychytávek, ale je nutné se k tomu zdlouhavě prokousávat. Nicméně nikdy jsem od Ebay nedostal ránu jako třeba na Aukru (tam jsem ji dostal tolikrát, že jsem tam přestal obchodovat).
PS: a hodnocení obchodníků na eBay je třeba brát trochu s rezervou, protože o hodnocení se vedou největší boje a každý obchodník si hledí na 100% a jsou kličky, které využívají často při problémech, kdy si negativní hodnocení nechají umazat a jde to. Je nutné si uvědomit, že hodnocení na eBay je dost hýčkaná komodita. Třeba ten německý podvodník měl hodnocení 100%...
PPS: hlavně nedělat impulzivní nákupy!
PPPS: taky si uvědomit, že lidé prodávající na eBay, ač se tváří jako bazary, jsou často antikváři (nebo úplný mudlové) co tomu moc nerozumí, cenu si vyhledají, ale neví nic o dané technice či o focení, jak posoudit stav objektivu atd. Pak je nutné komunikovat. To je základ. mnohokrát se mi stalo, že jsem koupil zajímavou věc, třeba starý objektiv s Compur závěrkou. Ebay položka "jako nové", cena napálená jako u top stavu věci, ale když mi to přišlo, závěrka mrtvá. Stačilo to napsat prodejci a slevil i 50%, když jsem mu slušně vysvětlil, v čem je problém a kolik stojí oprava atd. Ale také to nejsou položky za desítky tisíc, spíše nižší jednotky tisíc. Vše je o lidech a komunikaci.
Kdybyste tápali na eBay, klidně mi dejte vědět, rád poradím s konkrétním problémem.
Super shnutí. To by chtělo někam připíchnout.
2 uživatel(ů) prochází toto téma
1 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních
-
pasiasty