"Co mne zlobí..."
#751
Publikováno 5 leden 2011 - 17:52:23
Toto mé hlásání má však dvě úskalí:
- kde sehnat osvíceného monarchy?
- co kdyby se osvícený monarcha zbláznil a v tyrana se obrátil. Oni se pak, myslím, blbě odstraňovali.
#752
Publikováno 5 leden 2011 - 19:34:59
Pak by nezbyvalo nic jineho, nez atentat. S tim Ferdinandem se to napriklad docela povedlo, i kdyz se nepodarilo zjistit co vlastne tak hrozneho provadel.
Ale zase se nemusi resit kdo bude dalsi monarcha, staci jen aby ten stavajici mel potomky. To jestli maji po krizeni mezi sebou (bratr se sestrou, otec s dcerou, babicka s vnukem...) nejakou vadu se lehko zakamufluje - maliri portretu a fotografovi se vysvetli jak ma vysledek vypadat a i ten tisk urcite bude psat pouze pozitivne - ve vlastnim zajmu
#753
Publikováno 5 leden 2011 - 22:48:27
pitomí germáni z Berlína.. nedali mi do balíku papíry.. vybombardovat, znovu..
vohnouti v ČSOB.. poplatek za platbu do zahraničí v takové výši, to už nemám slušných slov..
dám si startku, sou moc dobrý
zkuste někdy poslat peníze službou EUROGIRO - na přepážce libovolné pošty. poplatek je menší a kurs snad dokonce stejný. jenom je potřeba vyplenit nějaký papíry...
#754
Publikováno 5 leden 2011 - 23:17:26
Jako ze by se monarcha zblaznil a dovolil fotit pouze digitalne ?
Pak by nezbyvalo nic jineho, nez atentat. S tim Ferdinandem se to napriklad docela povedlo, i kdyz se nepodarilo zjistit co vlastne tak hrozneho provadel.
Ale zase se nemusi resit kdo bude dalsi monarcha, staci jen aby ten stavajici mel potomky. To jestli maji po krizeni mezi sebou (bratr se sestrou, otec s dcerou, babicka s vnukem...) nejakou vadu se lehko zakamufluje - maliri portretu a fotografovi se vysvetli jak ma vysledek vypadat a i ten tisk urcite bude psat pouze pozitivne - ve vlastnim zajmu
No jo, jen ti anarchisti uz nejsou, co byvali. Vetsina z nich uz u sebe ani nenosi pilnik.
Oficialni fotograficky portret pri vhodne mire degenerace neni praci pro fotografa, ale fotosopistu.
#755
Publikováno 5 leden 2011 - 23:18:23
A to já hlásám návrat k osvícené monarchii.
Toto mé hlásání má však dvě úskalí:
- kde sehnat osvíceného monarchy?
- co kdyby se osvícený monarcha zbláznil a v tyrana se obrátil. Oni se pak, myslím, blbě odstraňovali.
V takovem pripade je lepsi pouzivat ozarene monarchy, ti v pripade zmeny na tyrana netyranuji tak dlouho
#756
Publikováno 6 leden 2011 - 01:26:39
#757
Publikováno 6 leden 2011 - 02:15:52
důležitý dotaz: k čemu anarchista potřebuje pilník?
#758
Publikováno 6 leden 2011 - 06:42:22
#759
Publikováno 6 leden 2011 - 06:43:21
důležitý dotaz: k čemu anarchista potřebuje pilník?
To fakt nevíš anebo se jen snažíš rozjet diskusi?
Pokud nevíš, tak napovím - anarchista Lucheni a císařovna Alžběta... A pilník nejen piluje, ale také bodá
#760
Publikováno 6 leden 2011 - 07:47:06
Jako by se dnešní "demokratičtí" vládcové odstraňovali nějak snadněji- co kdyby se osvícený monarcha zbláznil a v tyrana se obrátil. Oni se pak, myslím, blbě odstraňovali.
#761
Publikováno 6 leden 2011 - 11:06:42
#762
Publikováno 6 leden 2011 - 19:37:52
#763
Publikováno 6 leden 2011 - 19:41:27
#764
Publikováno 6 leden 2011 - 19:50:21
#765
Publikováno 6 leden 2011 - 19:58:43
Kdyz uz se bude fotit krabickou velikosti telefonu, ktera vyfoti vse okolo sebe v nekonecnem rozliseni a zbytek se dodela v pocitaci, ktery si sam z mozku autora precte jak to chce udelat
Co se tyce te monarchie - takovy dvorni alchymista se muze cele dny patlat v chemii aniz by se ho kdo odvazil zeptat co to vlastne dela. Akorat ze po nejake dobe musi predvest elixir mladi nebo kamen mudrcu
#766
Publikováno 6 leden 2011 - 20:06:38
#767
Publikováno 6 leden 2011 - 20:08:40
Za prvé se kolega Achernar ve svém prvním příspěvku trefil do černého,proč to prostě v klidu nepřiznat a zavírat nad tím oči a říkat si,že ono to nějak dopadne se mnohým a v mnohých oblastech,už z historie kterou známe,VELMI nevyplatilo - ono to totiž může dopadnout nikoliv "nějak",ale prostě - "nijak" a tudíž jednou a provždy šmitec. Jestli tomu nechcete věřit,zavzpomínejme na množství technologií a různých fortelů,které byly zapomenuty a dnes je neumíme obnovit,neboť nám chybí nějaký grif,který naši předkové ovládali.
A ještě něco : kdyby kolega Jirinol za nás "nemyslel" a nestaral se a všechno házel za hlavu s tím,že ono to "nějak" dopadne,měli bychom místo znamenitých filmů prd s přehazovačkou,i když podle Vás kolego Ploci,je tak díky tomu starání se o budoucnost tak jasným aspirantem pro péči dr. Chocholouška...
#768
Publikováno 6 leden 2011 - 20:14:20
#769
Publikováno 6 leden 2011 - 20:20:45
#770
Publikováno 6 leden 2011 - 20:23:57
Papirovy porcelan (autor tajemstvi vyroby neprozradil, zbylo po nem jen nekolik sad porcelanu v muzeicih a hradech)
Tvarovani slonoviny (ve staroveku bylo mozne nejaky zpusobem zmekcit slonovinu, libovolne vytvarovat treba do ctvercovych desek a zase nechat ztvrdnout)
#771
Publikováno 6 leden 2011 - 20:28:27
#772 Jirinol
Publikováno 6 leden 2011 - 20:29:10
OK OK, budu na tebe pamatovat ve své závěti.Ted ale tu uzkost citim a nejradsi bych se zasobil na sto let, kdybych nemusel zivit rodinu a platit i jiny veci nez sklad materialu.
#773
Publikováno 6 leden 2011 - 20:43:51
#774
Publikováno 6 leden 2011 - 20:51:46
Na tech dvou technologiich co jsem psal urcite nebude nic sloziteho, ovsem doted na to nikdo neprisel.
Papirovy porcelan ukazuji ve Skotsku, drzel jsem ho v ruce - vypada to jako porcelan, ale je to lehke jako papir. Se slonovinou se pracovalo zcela bezne - tvarovanymi deskami byla pokryta treba socha Dia v Olympii a dokonce i eskymaci maji vyrezavane rohy mrozu a mamutu, ktere jsou ale rovne, takze je museli nejak jednoduse vytvarovat.
#775
Publikováno 6 leden 2011 - 21:46:58
- Kosti lze údajně tvářet po namočení do octa (asi na dlouho)
- Židovské šofary se vyrábí z beraních rohů. Roh se několik hodin vaří v oleji a pak několik dnů "tuhne" v dřevěné formě.
Jedno z toho, možná i obojí, by mohlo fungovat i na slonovinu. Ale může to být i něco jiného.
#776
Publikováno 6 leden 2011 - 21:54:20
O porcelánu nevím nic, ale u té slonoviny tuším, kterým směrem se vydat při výzkumu:
- Kosti lze údajně tvářet po namočení do octa (asi na dlouho)
- Židovské šofary se vyrábí z beraních rohů. Roh se několik hodin vaří v oleji a pak několik dnů "tuhne" v dřevěné formě.
Jedno z toho, možná i obojí, by mohlo fungovat i na slonovinu. Ale může to být i něco jiného.
No... kost je kost, roh je rohovina, slonovina je zubovina... a mimochodem - zub namoceny do octa se plus minus rozpusti.
#777
Publikováno 7 leden 2011 - 07:33:35
#778
Publikováno 7 leden 2011 - 09:35:12
#779
Publikováno 7 leden 2011 - 09:52:10
#780 Anonymous
Publikováno 7 leden 2011 - 09:58:27
Kelfiku, to s tou nízkou hladinou osvětlení je pravda. Proto přes zimu chodím tak jednou měsíčně do solária. Ne kvůli nějakému opalování, ale proto, že mě to vždy znovu nabije baterky. Efekt je až neuvěřitelný, většinou si cestou domů zpívám Doporučuju.
Nechodím teda do solária, ale do jiných zařízení. A to častěji než jednou měsíčně. Cestou zpět si taky zpívám, baterky mám druhý den vybité.
#781
Publikováno 7 leden 2011 - 10:19:15
#782
Publikováno 7 leden 2011 - 10:21:55
#783
Publikováno 7 leden 2011 - 10:42:28
#784 Anonymous
Publikováno 7 leden 2011 - 10:43:05
Nomen omen.Tak alespoň takhle...
#785
Publikováno 7 leden 2011 - 12:36:49
#786
Publikováno 7 leden 2011 - 12:50:44
No dnes mě toto zařízení čeká taky,ale nesmím se moc vybít neb chci zítra od rána relaxovat v temné komoře.Jo azačalo u nás svítit SLUNKONechodím teda do solária, ale do jiných zařízení. A to častěji než jednou měsíčně. Cestou zpět si taky zpívám, baterky mám druhý den vybité.
#787 Jirinol
Publikováno 7 leden 2011 - 20:31:20
nechybí ti v tom posledním slově jedno písmenko?Nechodím teda do solária, ale do jiných zařízení. A to častěji než jednou měsíčně. Cestou zpět si taky zpívám, baterky mám druhý den vybité.
#788 Anonymous
Publikováno 8 leden 2011 - 10:30:08
Kdepak. To je pro děcka, Notorius už dávno ví, jak na to.nechybí ti v tom posledním slově jedno písmenko?Nechodím teda do solária, ale do jiných zařízení. A to častěji než jednou měsíčně. Cestou zpět si taky zpívám, baterky mám druhý den vybité.
#789
Publikováno 8 leden 2011 - 11:51:55
"Starý jezevec" Erik
#790 Jirinol
Publikováno 9 leden 2011 - 11:09:20
Dubraro napsal:
"Kdo to tady onehdy mluvil o slabé poptávce po materiálu pro klasickou fotografii??
Tady jeden člověk prodal za měsíc 1000 filmů.
Za jak dlouho prodá 1000 filmů třeba firma Foto Škoda o 20 zaměstnancích a s obchodem (bezmála) na Václaváku?
Jestli on ten problém nebude jinde..."
Porovnávat zrovna s obchodem, který drží dlouhodobě nejširší nabídku klasických fotomateriálů, bazar analogové techniky, nelze. I když určitě gró přidané hodnoty a tvorby zisku majitele tohoto podniku leží v jiné technologii zboží a služeb, jež jsou v tomto salónu prodávány, je nutno přiznat i určitý entuziasmus, neb kdo trochu rozumí ekonomice, snadno si představí, že s takovýmto obratem, množstvím peněz vázaných v pomaluobrátkových zásobách, personálních nákladech atd.atd. by toto a v takovém rozsahu bylo neudržitelné.
Na tomto serveru je registrováno něco přes 1600 účastníků zájezdu.
Kolik z toho je aktivních zde a kolik vlastně je skutečně aktivních fotoamatérů, kteří nějakou vlastní spotřebou pomáhají tuto branži a výrobu udržet při životě?
Všiml jsem si že hromadné nákupy kinofilmů a't čb (surveillance filmy před rokem, kterých celkem ve třech várkách také nebylo málo), pár výprodejů barvy, (kde jsem zafungoval společně s Jakubem Jírou, který to ke zdroji má blízko a má čerstvější informace, takže pomohl s nákupem, já se postaral o distribuci vezdejší), směřují stále do stejných rukou , jejichž počet lze zjistit na prstech okončetin jednoho člověka. Buď těch několik jedinců má skutečně slušnou spotřebu ( i když 20-40 filmů na kvartál či půlrok není nic moc spotřeba, ve věku 17-30 let, ve kterém je asi většina aktivních temnokomornických nadšenců s kinofilmem si hrajících, jsem prohnal svou prakticou v průměru 15-20 filmů týdně).
Takže sám za sebe: dokud tyto materiály lze koupit za cenu pro mě přijatelnou, abych měl s čím si hrát v příštích několika letech, tak se snažím pojistit dnes, kdy se dá ještě něco slušného sehnat za pro mne přijatelné částky, a nakupuji v takovém objemu, aby mě prodejce mohl považovat za partnera, se kterým licitace o ceně možná jest. A jestli se se mnou někdo sveze, tak naprosto svobodně, jen na základě svého rozumu a ekonomické situace. Kdyby se nesvezl, objem bych nenaplnil, cenu neuhádal a ani bych asi nenakoupil.
Totéž platí naprosto stejně u všech ostatních hromadných nákupů, které zde organizují jiní kolegové, v jiném sortimentu - svitky, chemie, doplňkový materiál. U všech hromadných nákupů se vyskytují vesměs stejní účastníci, jejichž počet lze zjistit na prstech jednoho člověka.
Otázka se nabízí: je skutečně aktivní činnost a spotřeba fotomateriálů nějak vysoká? A jsem u toho, na co jsem chtěl vlastně reagovat: Zveřejněné vyjádření k objemu prodaných filmů u škody: Otázkou je, proč prodá relativně tak málo? Když jsem tam nakupoval při svém znovuoživení analogu, hodně mě překvapilo, že z regálu za pultem jsem dostal do ruky filmy, které měly dva měsíce před expirací a sám prodavač mi na dotaz sdělil, že to tam mají už dlouho, že se to moc neprodává, a že si nikdo na kvalitu ještě nestěžoval, takže pohoda.
Takže z tohoto důvodu tam podruhé filmy již nenakoupím, i když by to bylo určitě hospodárnější, průběžně si koupit jen co spotřebuji a nevázat si v zásobě filmů v lednici finance, které bych dokázal užít jinak a lépe.
Vím, že jiný pražský obchod, než tebou jmenovaný prodá docela dost čb filmů, jak kina, tak svitku, sám jsem tam mnohokrát nakupoval. Jednak kvůli rozumné ceně (srovnatelná s cenami, za které se vyplácí nakupovat přes internet v rajchu), ale hlavně proto, že tam průběžná zásoba filmů je uložena v prosklené lednici, takže nemám obavy.
Asi nejsem sám, byl jsem několikrát svědkem, že přišel zákazník s batohem, do něhož naložil filmy (i svitky) po desítkách, dostal množstevní slevu (což je též motivací pro přespolní), doložil batoh chemií, a loučil se slovy "tak za měsíc či dva nashle"
Jestli obchod jde nebo nejde, určuje jednak poptávka, ale také snaha prodejce ke vstřícnosti.
Toť jen můj názor, ovšem.
Na závěr:
na Tvou otázku: "Tady jeden člověk prodal za měsíc 1000 filmů. Za jak dlouho prodá 1000 filmů třeba firma...." si dovolím odpovědět otázkou:
Jak dlouho nenakoupí žádný další film ten, kdož na těch 1000 filmech zde svůj podíl má?
jsou to spojité nádoby. Spotřeba trvale ovlivňuje poptávku, nikoli tvorba zásob.
#791
Publikováno 9 leden 2011 - 12:06:44
Ale třeba u diáků či profesionálních barevných filmů je to mnohem horší, tam opravdu převládá digitál a nadšenců, kteří dělají v komoře barevné fotky s vysokou kvalitou je extra málo. Mimochodem stojí za pozornost, že se do aspoň se skřípáním zubů přijatelné relace začínají dostávat i "středoformátové digitály" - tak před rokem to bylo něco finančně absolutně nepředstavitelného, dneska už je to "jen drahé", nicméně už to není tak úplně nedosažitelné - další hřebík do rakve analogu...
U BW je to pak asi někde mezi - lomografie pomáhá méně než u barvy, ale na druhé straně je více "temnokomorníků" ať už z přesvědčení anebo prostě se zájmem o retro techniky. Celkově to ale žádné "zástupy" nebudou ani tady.
#792
Publikováno 9 leden 2011 - 14:34:37
Jak dlouho nenakoupí žádný další film ten, kdož na těch 1000 filmech zde svůj podíl má?
jsou to spojité nádoby. Spotřeba trvale ovlivňuje poptávku, nikoli tvorba zásob.
Tohle má i jiný rozměr. Skladové zásoby filmů v obchodech (a asi i u některých fotografů) byly ještě nedávno nastaveny na původní objem spotřeby, takže byly často likvidovány za velmi nízké ceny (často 10 - 20 procent za neprošlý film). To v důsledku vedlo ke krátkodobému propadu poptávky u těch, kteří toho využili. Je ovšem otázkou, jaký bude postup těchto fotografů poté, kdy se ceny vrátí na původní úrovně - tyhle zásoby se postupně vyčerpají/projdou a nikdo si je nebude dělat znovu.
Btw. ta nejmenovaná prodejna - nešlo by alespoň naznačit?
#793
Publikováno 9 leden 2011 - 15:27:18
Vím, že jiný pražský obchod, než tebou jmenovaný prodá docela dost čb filmů, jak kina, tak svitku, sám jsem tam mnohokrát nakupoval. Jednak kvůli rozumné ceně (srovnatelná s cenami, za které se vyplácí nakupovat přes internet v rajchu), ale hlavně proto, že tam průběžná zásoba filmů je uložena v prosklené lednici, takže nemám obavy.
Asi nejsem sám, byl jsem několikrát svědkem, že přišel zákazník s batohem, do něhož naložil filmy (i svitky) po desítkách, dostal množstevní slevu (což je též motivací pro přespolní), doložil batoh chemií, a loučil se slovy "tak za měsíc či dva nashle"
skoro bych si tipnul že tuším
#794 Jirinol
Publikováno 9 leden 2011 - 15:40:39
ad 1) nevím, jak u koho, u mě ty nákupy výprodejových filmů za zlomkovou cenu vytáhla stavidla opatrnosti, prostě fotím, aniž bych nad každým snímkem uvažoval, co mě ty sračky, co nacvakám, budou zase stát takže ve výsledku to u mě znamená podstatně vyšší aktivitu, spotřebu, velmi rychlé vyčerpání těchto zásob a hlad po filmech dalších. A tak i díky tomu můžete i vy vesele a za lidové ceny nakupovat v hromadných nákupech, které vyčmuchám a vyhandluju a tady vylepím na sklo.Tohle má i jiný rozměr. Skladové zásoby filmů v obchodech (a asi i u některých fotografů) byly ještě nedávno nastaveny na původní objem spotřeby, takže byly často likvidovány za velmi nízké ceny (často 10 - 20 procent za neprošlý film). To v důsledku vedlo ke krátkodobému propadu poptávky u těch, kteří toho využili. Je ovšem otázkou, jaký bude postup těchto fotografů poté, kdy se ceny vrátí na původní úrovně - tyhle zásoby se postupně vyčerpají/projdou a nikdo si je nebude dělat znovu.
Btw. ta nejmenovaná prodejna - nešlo by alespoň naznačit?
mimo téma, jen k nedávnému flame o dostupnosti, nedostupnosti materiálů atd: slyším občas nářky na rostoucí ceny, k tomu si dovolím poznamenat, že v r. 1972, kdy jsem začínal s kinofilmem, na jeden fomapan musel absolvent VŠ, třeba MUDr, makat asi hodinu a čtvrt, na ORWO dvě hodiny, na Kodak Tri-x z Tuzexu půl dne... Ceny rostou, to je pravda, tomu se říká inflace. A souběžně s tím rostou platy a honoráře studovaných, žádaných a schopných odborníků, troufnu si odhadnout, že dokonce rychleji. Takže pokud dnes slyším třeba právníka naříkat nad drahotou, tak se pouze tiše usměju, zvláště když mi rukama procházejí jeho faktury. Třeba i uvědomění těchto skutečností povzbudí motivaci kolegů ještě studujících, aby na školu nekáleli a snažili se, aby si mohli ten luxus drahých koníčků, mezi něž i klasická fotografie patří, i v budoucnu dopřávat.
ad 2) stačí si do vyhledavače na seznamu dát třeba "Ilford Pan 400", vyplkne ti to na osmé pozici obchod, který mám na mysli.
#795
Publikováno 9 leden 2011 - 17:07:11
#796
Publikováno 9 leden 2011 - 17:59:21
ad 1) nevím, jak u koho, u mě ty nákupy výprodejových filmů za zlomkovou cenu vytáhla stavidla opatrnosti, prostě fotím, aniž bych nad každým snímkem uvažoval, co mě ty sračky, co nacvakám, budou zase stát takže ve výsledku to u mě znamená podstatně vyšší aktivitu, spotřebu, velmi rychlé vyčerpání těchto zásob a hlad po filmech dalších.
Ano, mam to podobně, ovšem z pohledu výrobce znamená to, že jsem si pořídil za pár korun větší krabici filmů v tuhle chvíli jen to, že od něj cca 2 roky nic nekoupím. To znamená, že výrobci teď mají nějakou dobu odbyt mnohem menší, než by odpovídalo tomu, kolik je toho reálně nacvakáno. Na druhou stranu to zase trochu vyrovnávají ti, kteří se předzásobují pro případ ukončení výroby. Za pár let se situace nejspíš trochu stabilizuje.
Ostatně obdobná situace je u (klasických) fotoaparátů, jen tam je výše "zásob" ku průběhu "spotřeby" taková, že produkce skoro zanikla i přes určitou pokračující úroveň spotřeby aparátů.
Ad 2. Děkuju, zabookmarkováno
#797
Publikováno 10 leden 2011 - 08:11:18
1/ Omlouvám se za zasírání tvého vlákna offtopicem.Tady jeden člověk prodal za měsíc 1000 filmů.
Za jak dlouho prodá 1000 filmů třeba firma Foto Škoda o 20 zaměstnancích a s obchodem (bezmála) na Václaváku?
Jestli on ten problém nebude jinde..."
Porovnávat zrovna s obchodem, který drží dlouhodobě nejširší nabídku klasických fotomateriálů, bazar analogové techniky, nelze. etc.
2/ Původně jsem chtěl spíše poukázat na to, jestli oni vážení výrobci a (velko)obchodníci svým chováním nízkou poptávku sami nezpůsobují. Vždyť s čím se v takových obchodech často setkáváme - arogance, neplnění slibů, nedodání objednaného zboží, předražování...
Osobně si myslím, že "odepsáním" analogu a masivní podporou digitální fotografie si výrobci podřízli větev sami pod sebou. A není se čemu divit, u firem, řízených jak je dnes zvykem, najatým manažerem, hodnoceným podle kvartálních výsledků. Na to, co bude za 10 let, nemá níkdo důvod myslet. A tak se s jásotem začaly prodávat digitály a pár let to vydrželo. Jenže dnes se ukazuje, že se zapomělo na jedno kouzlo. To se jmenuje spotřební materiál. Když jednou někomu prodáte digitál, tak už od něj žádné další peníze nedostanete. Když ten digitál vyrobíte úmyslně jako šmejd, který se rychle pokazí, tak si zákazník sice bude muset koupit nový, ale už to bude od někoho jiného. Kdežto když jste někomu prodali klasický aparát, měli jste víceméně jistotu, že bude kupovat filmy a nechá si je vyvolávat a nechá si dělat fotky.
Totéž i v jiných oborech. Analogová gramodeska se okopírovat nedala. Leda přehrát na pásek, se ztrátou kvality, a ten se taky musel koupit a ne úplně levně. CD a DVD za přemrštěnou cenu prodáte jenom jednou - dá ve stejné kvalitě kopírovat donekonečna.
Chamtivost, bezkoncepčnost ... rychlý prachy a po mně potopa.
#798
Publikováno 10 leden 2011 - 08:51:51
Jenže dnes se ukazuje, že se zapomělo na jedno kouzlo. To se jmenuje spotřební materiál. Když jednou někomu prodáte digitál, tak už od něj žádné další peníze nedostanete. Když ten digitál vyrobíte úmyslně jako šmejd, který se rychle pokazí, tak si zákazník sice bude muset koupit nový, ale už to bude od někoho jiného. Kdežto když jste někomu prodali klasický aparát, měli jste víceméně jistotu, že bude kupovat filmy a nechá si je vyvolávat a nechá si dělat fotky.
Ne že by to co píšeš byla úplná blbost, ale myslíš si, že to sedí i na fotografii? Lídři trhu byli v analogové době Canon, Nikon, Minolta, s odstupem Pentax - ani jedna z těchto firem fotomateriály nedělala... Paradoxně třeba pro Canon se nástupem dgitálu stal spotřebák významnější, neboť má velmi slušnou pozici v tiskárnách... Určitá "synergie" výroby fototechniky a materiálu byla u Fuji, ale tam naopak jasně převažovaly ty materiály, u Kodaku to platilo dvojnásobně.
Já se vrátím k svému oblíbenému tématu - podle mě tady na TK spousta lidí ve "svaté nenávisti k digi" zapomíná (či přímo záměrně přehlíží), kolik nešvarů zmiňovaných dnes se dělo již v "dávné minulosti".... Ono to v tehdejší ČSSR přirozeně nebylo tak patrné, ale třeba faktické nasycení trhu a snaha o tlačení něčeho nového tu už byla v 80tých letech. Ke konci 80tých let výrobce zachránil přechod na SLR s autofocusem, což vyvolalo velkou obměnu výbavy, v "masové" třídě to pak byl ještě o něco dříve nástup kompaktů. Ale stejně již v druhé polovině 90tých let začalo být opět patrné jisté "zoufalství", kdy se na trh valil jeden šílenější superzoom kompakt než druhý - podobnost s některými dnešními "inovacemi" u digi vůbec není náhodná!
Je to prostě všechno pořád dokola
#799 Jirinol
Publikováno 10 leden 2011 - 08:56:12
němci říkají Fachhandel oder Fuschgeschäft, u nás obdoba "prodavač nebo podavač". tohle přispívá k úrovni obchodu také (všeobecně). Co se má spotřebitel v obchodě dozvědět, co je pro něj to pravé, když s ním obchodník o jeho přáních a potřebách nekomunikuje a vstříc mu nejde? když mu neřekne, proč to a proč něco jiného a nedá mu vlastně na výběr ? a tak se dá pokračovat.....
#800
Publikováno 10 leden 2011 - 09:30:54
Vysledek je jednoduchy v podstate jsou ted vsechny produkty dost stejny...
ale hlavu bych si tim nelamal...film bude dokud ho nekdo koupi. A vyrobce neni prodejce. Vyrobci je celkem fuk jestli to prodal prez internetovy obchod nebo u Franty v kramku. Kdyz jeden zanikne tak ty zakazniky prevezme nekdo jiny. A vyvoj se nezastavill, cozpak neni treba takovy Across dostatecne moderni material?
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních