Co mne těší...
#1301
Publikováno 29 May 2012 - 17:47:31
#1302
Publikováno 29 May 2012 - 21:11:50
#1303
Publikováno 31 May 2012 - 08:55:52
#1305
Publikováno 31 May 2012 - 14:23:04
#1306
Publikováno 31 May 2012 - 16:07:10
#1307
Publikováno 31 May 2012 - 17:28:40
"Starého Jezevce" a skvělý Carl Zeiss T* Tessar 2,8/35 bude připraven v záloze pro
případ nenadálého zhoršení jako nový náhradní díl. Vše od prvního majitele, včetně
originální krabice, manuálů a daktyloskopické stopy na vstupní čočce hledáčku. Již
fotografuji rodinu ( je vidět dokonale prokreslený každý chlup ... ) i vzdálené to
nory skupin spřátelených kolegů na okolních vulkánech, či v jejich dopadové zóně všutrech hnízdících. Až se mi z toho lehce pod mýma zadníma nohama pohupovala zem
a lehce rosil vlastní čumák vychlazenou Antošovou 11° z místní "Pivarny", v rámci
svrchovaně soukromé oslavy. Zkrátka se občas něco povede a mám z toho i hřejivý
pocit pod chlupem. S pozdravem Vám všem ze Slanýho Vrchu "Starý Jezevec" Erik
#1308
Publikováno 1 June 2012 - 16:07:59
#1309
Publikováno 1 June 2012 - 16:40:32
(Tamias striatus) na TK.CZ !!! zcela nová obrazová perspektiva. S pozdravem ze Slanýho Vrchu od
notně olezlého a pelichajího "Starého Jezevce".
#1310
Publikováno 11 June 2012 - 14:56:05
Přiložený soubor (y)
#1311
Publikováno 11 June 2012 - 16:06:11
#1312
Publikováno 12 June 2012 - 06:43:51
Mohu potvrdit, dostal jsem ji od otce novou, když vyšla v roce 1989 a mám ji stále. Těm fotografiím čas nic neubral. Spíš naopak, pokud to porovnám s dnešními taky "akty".Těší ně nález časopisu Sto let aktu v Buchlovicích na náměstí u pouličního prodejce knih. Opravdu parádní fotografie.
#1313
Publikováno 12 June 2012 - 10:52:25
... pokud to porovnám s dnešními taky "akty".
On totiž dnes začíná býti problém sehnat pořádnou babu...
Potom se nedivme fotografům, že nemají co fotit a fotí, jak fotí...
#1314
Publikováno 12 June 2012 - 12:08:11
On totiž dnes začíná býti problém sehnat pořádnou babu...
Potom se nedivme fotografům, že nemají co fotit a fotí, jak fotí...
To je právě naopak,v té knize je dost modelů, které bychom dneska nenazvali hezkými Spíš bych řekl, že dneska chybí taková ta poctivá práce, řemeslo. Anebo jsem spíš už starej. Pro mě, až na vyjímky, poslední hezké akty fotil Taras Kuščynskyj.
#1315
Publikováno 12 June 2012 - 12:56:57
a co Milan Borovička?Pro mě, až na vyjímky, poslední hezké akty fotil Taras Kuščynskyj.
#1316
Publikováno 12 June 2012 - 13:31:11
Nechci říkat, že ten nebo ten fotí špatné fotky nebo akty. Na to jsem toho nafotil ještě dost málo. Spíš z těch pár fotek, co jsem dosud viděl, mě akty od Tarase sedí prostě nejvíc.a co Milan Borovička?Pro mě, až na vyjímky, poslední hezké akty fotil Taras Kuščynskyj.
Akt je podle mě ta nejtěžší možná fotka. Vyfotit rozcapenou ženskou dokáže IMHO každej, ale zachytit takové snové éterično, které se v některých ženách skrývá dokáže jen opravdu málokdo. A je docela jedno, jestli ta žena je nahá nebo oblečená. Akt není o erotice a erotika není o aktu.
#1317
Publikováno 12 June 2012 - 15:31:27
Nechci říkat, že ten nebo ten fotí špatné fotky nebo akty. Na to jsem toho nafotil ještě dost málo. Spíš z těch pár fotek, co jsem dosud viděl, mě akty od Tarase sedí prostě nejvíc.
a co Milan Borovička?Pro mě, až na vyjímky, poslední hezké akty fotil Taras Kuščynskyj.
Akt je podle mě ta nejtěžší možná fotka. Vyfotit rozcapenou ženskou dokáže IMHO každej, ale zachytit takové snové éterično, které se v některých ženách skrývá dokáže jen opravdu málokdo. A je docela jedno, jestli ta žena je nahá nebo oblečená. Akt není o erotice a erotika není o aktu.
Tak pod to bych se podepsal. Krásně napsané.
#1318
Publikováno 12 June 2012 - 17:46:35
#1319
Publikováno 14 June 2012 - 07:43:46
cenný foto-medailon se slavným logem ICA Stern. Vynikající stav a pověstná kvalita vypalovaného laku
expozimetru Zeiss Ikon Diaphot o průměru 58mm upoutá pozornost nejedné kolegyně z pozorovatelny
na Slaným Vrchu. Modrý přechodový filtr vykazuje v densitometru neporušený stav. Pro provoz nejsou
třeba žádné baterie, stačí jen posoudit rozlišitelnost struktury v nejhlubších stínech otáčením prestence
a po jeho otočení odečíst příslušné hodnoty pro kombinaci clonového čísla a expozičního času závěrky.
Navíc je to stylový přívěšek na opelichající hruď majitele. V případě identické dvojice lze použít pro klid
a pohodu v domácí jeskyni i jako stylový dar pro strážkyně krbu. S pozdravem z nitra temných nor: Erik
#1320
Publikováno 19 June 2012 - 20:07:25
#1321
Publikováno 19 June 2012 - 22:23:07
#1322
Publikováno 21 June 2012 - 14:05:38
#1323
Publikováno 21 June 2012 - 14:10:36
to jsi neměl, za rok dva ji budeš kupovat zase, za o hodně více penězVstoupil jsem do další etapy focení. Dnes jsem prodal svoji digi zrcadlovku 5D Už žádné kompromisy
#1324
Publikováno 21 June 2012 - 16:00:58
to jsi neměl, za rok dva ji budeš kupovat zase, za o hodně více peněz
Vstoupil jsem do další etapy focení. Dnes jsem prodal svoji digi zrcadlovku 5D Už žádné kompromisy
To bych se nebál, že digitál získá na ceně ... ale přiznávám, na něco mi bude určitě chybět - jak je tma a nejde použít stativ, film mě moc neposlouchá
#1325
Publikováno 21 June 2012 - 16:16:10
#1326
Publikováno 21 June 2012 - 16:27:28
Škoda...koupil bych ji!Vstoupil jsem do další etapy focení. Dnes jsem prodal svoji digi zrcadlovku 5D Už žádné kompromisy
#1327
Publikováno 21 June 2012 - 17:14:15
#1328
Publikováno 21 June 2012 - 17:31:36
dokonce je to tak strašně špatný, že ta cívka, ne kterou se film navíjí nemá žádnou škvíru a na dovolenou si budu muset vzít izolepu.
všechno je to tak strašně zoufale špatný, až je to krásný, už se těšim, jak při prvním namočení vnikne dovnitř záplava slaný vody a já zničim film
Přiložený soubor (y)
#1329
Publikováno 21 June 2012 - 18:24:34
#1330
Publikováno 21 June 2012 - 19:01:26
#1331
Publikováno 22 June 2012 - 10:42:11
důsledně a promyšleně provedeného praktického ověření, že se jedná o chybný předpoklad, nepatří
do slušné společnosti aktivně fotografujících nadšenců, kteří spatřují ve fotografii prostředek ke své
individuální tvůrčí činnosti. Už jste někdy viděli houslistu, neustále prodávajícího a nakupujícího, aniž
by se snažil se svým nástrojem alespoň trochu vnitřně sžít a poznal jeho převyšující klady a rovněž si
uvědomoval jistá omezení? Nevyplatí se zahájit "cílenou hladovku" a soustředěně šetřit na zařízení,
které dokonale naplní naše vlastní ambice, jen s minimem kompromisů. Odlišujme velice důsledně ty,
jejichž osobní zisk pramení z profesionální ekonomické prostituce na fotografickém vybavení. Mnoho
z nich, pravidelně se zjevujících v obvyklých časech jako přízraky za pulty fotobazarů, s nimiž velice
zručně a dlouhodobě spolupracují ve skutečnosti nějaké fotografování absolutně nezajímá. Jejich v
praxi jediným cílem je vydělat na jakékoli maličkosti, mnohdy zcela bezcenné. Absence vzdělání pak
způsobuje občasnou radost těm z nás, kteří hledají dlouhodobě nějaké speciální maličkosti, jimiž se
místní odborný trh zrovna nevyznačoval. Zde alespoň pro mne ona pomyslná hranice končí. Během
úvah o nějakém smyslu fotografování, nezmiňujíc vyjímečnou hrstku opravdových nadšenců, kteří
v ní spatřují prostředek ryze osobního sebevyjádření, neexistuje promyšlenější tržní systém oboru,
jehož finální produkt je pouhý bezcenný a nekonečně rozmnožitelný kus papíru, jehož hodnota je
přísně vázána na tzv. autora a nemá ve většině případů širší ambice k oslovení většinového, dnes
již z přemíry vizuálních dojmů silně otupělého publika, vyznačujícího se absolutní ignorací a rovněž
neschopností samostatného estetického myšlení a názoru, podloženého solidním vzděláním. Proto
je neustále šířen dojem, že fotografie je uměním a každý, kdo si za těžký peníz ve své pošetilosti že
se zrodí nový, dosud nevídaný umělec a fotografický trh se se značným skřípěním valí nesmírně
zpomalen kamsi do dáli. Z před lety nevídaných technologií se stává bezcenný tříděný odpad, jež
se hromadí jako neprodatelný šrot a promarněná investice. Snad jen zbývá pak věšet inteligentní
digitální kompakty na obojky domácích miláčků. Fotografujete? Tedy opravdu fotografujte něčím,
co splní Vaši nutkavou představu o dokonalosti, nebo napřed vezměte kus papíru, sepište si vše
potřebné v tržních cenách a vedle soupisu položte libovolnou fotografii, třeba nepovedený vzorek
z inkoustové tiskárny, ležící týden na přímém slunečním záření. Opravdu chcete investovat a mít
pocit naplnění z vlastních fotografií, které nebudete se ziskem prodávat pro vlastní sebeobživu??
Přeji Vám šťasné dny a zůstávám se srdečným pozdravem. "Starý Jezevec" Erik
p.s. Není zajímavější a levnější začít třeba malovat vlastní obrazy?
#1332
Publikováno 22 June 2012 - 10:52:49
...p.s. Není zajímavější a levnější začít třeba malovat vlastní obrazy?
Občas se taky takhle rozepíšu, pak si to přečtu a smažu. Doporučuju. Čímž teda nechci nijak urazit.
#1333
Publikováno 22 June 2012 - 11:52:42
... pak si to přečtu a smažu. Doporučuju. Čímž teda nechci nijak urazit.
Ona ta úvaha však něco v sobě má. Obzvláště druhá věta!
#1334
Publikováno 22 June 2012 - 18:09:47
Vážený pane kolego,Vážení kolegové, nekončící proces nakupování, investice do "oprav" a následný prodej vybavení bez
důsledně a promyšleně provedeného praktického ověření, že se jedná o chybný předpoklad, nepatří
do slušné společnosti aktivně fotografujících nadšenců, kteří spatřují ve fotografii prostředek ke své
individuální tvůrčí činnosti....
p.s. Není zajímavější a levnější začít třeba malovat vlastní obrazy?
máte pravdu, ale bez čudlíkaření ,GASu a stavění fotoaparátů by mi mně osobně něco chybělo. Pro svoji představu fotografie mám vybavení, které splňuje mé nároky a zároveň neruinuje rodinný rozpočet, ale ten pocit, pokud Vám pošta doručí funkční SLR z druhého konce světa v ceně rodinné večeře je velmi příjemný. Co na tom, že těla z této rodiny zrcadlovek mám již 2, ten přístroj je o rok mladší než já a jeho nákupní cena v našich penězích je cca 20 000 ,-
Hezký den.
#1335
Publikováno 2 July 2012 - 11:36:32
Samotné courání v rozpáleném městě mezi jednotlivými výstavami nic moc… spousta fotek, s částí se – nepřekvapivě a předpokládaně - míjím. Rovněž přednášku Roberta Vana jsem nevyhledal (dle sdělení některých velká chyba, dle jiných jsem o nic nepřišel… - evidentně závisí na úhlu pohledu a vzájemné vnitřní rezonanci). Vrcholem byla pro mne nepředpokládaně úžasná hodina povídání paní Markéty Luskačové( http://www.marketaluskacova.com/) silně nabíjející a osvěžující. A to jsem si tam šel sednout jen kvůli klimatizaci… neboť reportáže nefotím, sociální projekty neumím,...
Nadhled, zkušenost (50 let praxe), nekonfliktnost, zápal,… i její krásné fotografie. Jednak na výstavě (barevné, z masopustních akcí v Roztokách), ale i promítané. Zejména cyklus Poutníci (z 60. let – o náboženských poutích na východním Slovensku, pochopitelně černobílý) – zjevení fotografické i obsahové (nevěděl jsem, že v té době, něco takového bylo – ani z hodin občanské výchovy ne).
Téma si ji, tehdy teprve devatenáctiletou a nefotografující, našlo, a stvořilo fotografku – při cestě autostopem do Prešova v roce 1964 zahlédla náhodně pouť a hned z Prešova stopovala zpět. Následovaly, noční dvanáctihodinové brigády na poště, při studiu sociologie, „aby bylo na foťáky“. A koupě Zenita a jakési předválečné Leicy „s tak slepým objektivem, že ho bylo nutno vyměnit“. Úvaha ukončit studia „aby byl čas na focení“, konfrontovaná se socialistickou realitou (bez studií šup do práce, jinak jsi příživník), dovedl její vyučující k logickému závěru, že čas na focení bude právě při studiu. V době poutí v pátek stopem do Popradu, noc ve spacáku v noclehárně, ráno stopem dál – za poutníky. A stopem zpět do Prahy. Každý víkend, nejvýš obvíkend. Nedůvěra k cizí dívce, české a s fotoaparátem (STB?), eliminovaná vírou poutníků („to je zkouška boží a my ji musíme vydržet“) a vírou faráře (a pozdějšího celoživotního přítele), že „Markéta je čistá“. Výsledkem byla mj. diplomová práce, o pár let dříve i později nemožná.
K tomu další zajímavé fotocykly (dlouhodobé – „já se se vším hrozně párám“ – např. londýnští pouliční hudebníci, focení při denních procházkách s kočárkem, 6 fotografií koupil ředitel Royal Albert Hall a pověsil do šaten dirigentů, aby viděli „jak žijí jejich chudí bratři“. Mají je tam dodnes), příběhy, fotografické i životní.
Neznal jsem ji… a stydím se. Kolik dalších mi uniká?
#1336
Publikováno 2 July 2012 - 17:11:47
#1337
Publikováno 3 July 2012 - 08:07:10
… sobotní návštěva Fotovestivalu v Moravské Třebové http://www.fotofestivalmt.cz/
Samotné courání v rozpáleném městě mezi jednotlivými výstavami nic moc… spousta fotek, s částí se – nepřekvapivě a předpokládaně - míjím. Rovněž přednášku Roberta Vana jsem nevyhledal (dle sdělení některých velká chyba, dle jiných jsem o nic nepřišel… - evidentně závisí na úhlu pohledu a vzájemné vnitřní rezonanci). Vrcholem byla pro mne nepředpokládaně úžasná hodina povídání paní Markéty Luskačové( http://www.marketaluskacova.com/) silně nabíjející a osvěžující. A to jsem si tam šel sednout jen kvůli klimatizaci… neboť reportáže nefotím, sociální projekty neumím,...
Nadhled, zkušenost (50 let praxe), nekonfliktnost, zápal,… i její krásné fotografie. Jednak na výstavě (barevné, z masopustních akcí v Roztokách), ale i promítané. Zejména cyklus Poutníci (z 60. let – o náboženských poutích na východním Slovensku, pochopitelně černobílý) – zjevení fotografické i obsahové (nevěděl jsem, že v té době, něco takového bylo – ani z hodin občanské výchovy ne).
Téma si ji, tehdy teprve devatenáctiletou a nefotografující, našlo, a stvořilo fotografku – při cestě autostopem do Prešova v roce 1964 zahlédla náhodně pouť a hned z Prešova stopovala zpět. Následovaly, noční dvanáctihodinové brigády na poště, při studiu sociologie, „aby bylo na foťáky“. A koupě Zenita a jakési předválečné Leicy „s tak slepým objektivem, že ho bylo nutno vyměnit“. Úvaha ukončit studia „aby byl čas na focení“, konfrontovaná se socialistickou realitou (bez studií šup do práce, jinak jsi příživník), dovedl její vyučující k logickému závěru, že čas na focení bude právě při studiu. V době poutí v pátek stopem do Popradu, noc ve spacáku v noclehárně, ráno stopem dál – za poutníky. A stopem zpět do Prahy. Každý víkend, nejvýš obvíkend. Nedůvěra k cizí dívce, české a s fotoaparátem (STB?), eliminovaná vírou poutníků („to je zkouška boží a my ji musíme vydržet“) a vírou faráře (a pozdějšího celoživotního přítele), že „Markéta je čistá“. Výsledkem byla mj. diplomová práce, o pár let dříve i později nemožná.
K tomu další zajímavé fotocykly (dlouhodobé – „já se se vším hrozně párám“ – např. londýnští pouliční hudebníci, focení při denních procházkách s kočárkem, 6 fotografií koupil ředitel Royal Albert Hall a pověsil do šaten dirigentů, aby viděli „jak žijí jejich chudí bratři“. Mají je tam dodnes), příběhy, fotografické i životní.
Neznal jsem ji… a stydím se. Kolik dalších mi uniká?
Díky! Moc rád jsem se podíval, krásné fotografie.
#1338
Publikováno 6 July 2012 - 14:43:06
#1339
Publikováno 8 July 2012 - 20:25:49
#1340
Publikováno 10 July 2012 - 15:20:06
prozradíš, jaks vyvolával?těší mě delta 400 vyvolaná v 510-pyro.
#1341
Publikováno 11 July 2012 - 20:24:58
děsí mě přístup "dokumentačního střediska" jinak tu početnou tlupu fotografů nazvat nelze
běhali kolem hádám blesky nastavené na max doslova každému divákovi pálili do obličeje, každou řadu třikrát
hlava
nehlava
prostě stylem - "všichni se musí najít na těch nabídkových souborech"
akademický děs, velebnosti
přitom úroveň osvětlení v místě nějaká byla, zvláště v druhé polovině, šlo to jistě udělat citlivěji - hlavně že ty jejich digitály se dají používat při nižší hladině osvětlení ha ha ha, nechápu proč nenastaví vyšší citlivost a nesníží výkon blesku
odcházel jsem z budovy skoro už do mého dálkoměřného hledáčku neviděje
přitom video dělali jednou kamerou, možná bych škrtl tři fotografy a sto záběrů do hlediště a přidal jednoho kameramana "když už tam musíte mít všecko"
ani nezmiňuju, že během té hodiny rušili úplně všechny, rodiče i absolventy – tito jistě mnoho let nedřeli medicínu proto, aby jejich slavnostní vyřazení vypadalo jako ohňostroj
jediným pozitivem byla snad ta tmavovlasá dívčina na nádvoří s mechanickou praktikou
no aspoň že na tom sušícím se filmu mám co jsem potřeboval mít
#1342
Publikováno 12 July 2012 - 19:01:34
#1343
Publikováno 14 July 2012 - 13:29:43
prozradíš, jaks vyvolával?
těší mě delta 400 vyvolaná v 510-pyro.
1+100, 7 min / 20 °C, klopím 4x po 60 s. EI tipuju kolem 200-250.
#1344
Publikováno 14 July 2012 - 15:55:48
#1345
Publikováno 17 July 2012 - 14:05:47
#1346
Publikováno 21 July 2012 - 17:19:56
V podstatě jsem musel Flexaretu rozebrat dopodrobna, vyčistit, zlikvidovat staré mazivo, to nahradit novém, seřídit mechanizmus, poštelovat vytuhlou záverku a voala ... žije
#1347
Publikováno 21 July 2012 - 17:29:06
Konečně jsem po dvou dnech udělal ze šrotu funkční kousek a vdechnul jsem tak mrtvolce život se těším na první snímky ... polep nejní kdovíjaký, už jsem při stříhání byl unavený a ruce se dost klepali, za to s celkovým výsledkem jsem nadmíru spokojený ...
V podstatě jsem musel Flexaretu rozebrat dopodrobna, vyčistit, zlikvidovat staré mazivo, to nahradit novém, seřídit mechanizmus, poštelovat vytuhlou záverku a voala ... žije
Moc pěkné to máš. Obdivuju každého, kdo dokáže z nefunkčního kousku udělat funkční, já to umím jen obráceně.
PS: Já chci taky dřevěnou flexu!
#1348
Publikováno 21 July 2012 - 17:35:04
Jinak ten polep není jen plochý lesk, má takové to rýhování jako to dřevo, ale opravdová dýha by teda byla lepší, jenomže na to mé síly už nestačí
#1349
Publikováno 21 July 2012 - 17:39:41
sjirka -> díky, možná se s ní brzo rozloučím, pořídil jsem VII hlavně kvůli self-timeru a při té příležitosti abych ji zachránil, jinak je ve všech směrech pro mne lepší standard, hlavně tedy protože má 10-ti lamelovou clonu a je lehčí o mechaniku, no než jsem rozhejbal ten mechanizmus, to bylo nervů ... tedy až nafotím ty autoportréty, tak pak bude šance ji získat
Jinak ten polep není jen plochý lesk, má takové to rýhování jako to dřevo, ale opravdová dýha by teda byla lepší, jenomže na to mé síly už nestačí
No já mám krásně fungující VI a brášku neplánuju, ale to dřevo mi přišlo hodně stylové : )
#1350
Publikováno 21 July 2012 - 17:51:25
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návětěvníků, 0 anonymních