Děkuji za popis, jen mi pořád chybí několik rukou. Jednou držím pauzák, druhou film, třetí krabičku od CD, čtvrtou foťák, pátou mačkám spoušť...
Do RAWu to určitě zkoušet nebudu, protože můj Olympus mjů digital 600 nic takového neumí. Je to již také skoro starožitnost, ale umí makro.
Těším se na fotky, třeba to konečně pochopím.
Ber venek/nebe jako zdroj světla. To musíme nějak změkčit, ne vždy je venku vše jednobarevné či nebe azurově modré. Na to se dá použít třeba pauzák či výše uvedený matovaný obal na CD. Pak následuje film/svitek. Doporučuji si ho dát do něčeho, co film povede, aby se nekroutil, kór u svitku je to snad nutné, třeba držák ze zvětšováku. No a pak foťák s objektivem, který umí aspoň trochu makro. U kompaktů je to v pohodě, ty většinou makro funkci mají, u DSLR to bez makro objektivu, předsádek či mezikroužků nejde. Expozici nastavit automatickou s měřením matrix a ideálně fotit do RAWu.
No a pak je to již jednoduché, na okno dáš pauzák, na to film a druhou rukou fotíš. Je potřeba dodržet kolmost.
Na nějakou aspoň trochu solidní práci to není, tak na kusové náhledy, ale použít to jde. Když je čistá obloha, natočím to na ni, ani pauzák nepoužívám a je to OK.
Z RAWu pak vyvážím bílou, upravím expozici, ořežu a šup do čb a je hotovo (prohlídnu a většinou smažu .
Závěr je tedy, že na větší množství a konstantní výsledky to chce určitě filmový scanner!