pane Vlcaku, na to clovek tazko hlada slova... jednoducho nadhera.
.
Publikováno 2 březen 2021 - 22:12:09
pane Vlcaku, na to clovek tazko hlada slova... jednoducho nadhera.
.
Publikováno 2 březen 2021 - 22:14:17
Publikováno 2 březen 2021 - 22:17:26
Vlčáku, tak to tedy gratulace veliká... čím to budeš krmit?
Publikováno 2 březen 2021 - 23:09:51
Publikováno 3 březen 2021 - 05:19:00
překrásná kamerka
Publikováno 3 březen 2021 - 10:49:41
po roce koukání na ebay jsem pořídil jednadvacítce ( http://www.temnakomo...-těší/?p=535360 ) trošku širší a novější kolegyni. překvapilo mi, že to není zcela symetrický objektiv (stejný průměr vstupní a výstupní pupily), jak se mnohde uvádí, ale asi je to kvuli kompatibilitě voigtlandera s leicovým bajonetem s měřícími těly. jsem zvědav, co z toho poleze
Publikováno 3 březen 2021 - 10:52:01
Vlčáku, tak to tedy gratulace veliká... čím to budeš krmit?
Publikováno 3 březen 2021 - 10:56:26
Vlčák + Nimrod:
Kruciš chlapi, vy mi tedy zvedáte tlak!!
To budou zas divoké sny...
Publikováno 3 březen 2021 - 17:59:16
děkuji. maj to v cosině hezky vymyšlený, že sic je hledáček na standardní sáňky, do zadní krytky se dá zasunout i originál adaptér na blesk nikon as-1. stejně tak stojí za povšimnutí shodně zbarvená clonová čísla s jednadvacítkou. a poslední, co bych vypíchl, je "kliknutí" ostřícího "kroužku" na hyperfokální vzdálenosti při f/8 a 16. co mi trošku chybí jsou značky hloubky ostrosti pro f/22, holt si musím pamatovat 35cm (které ale nejsou cejchované, jen 0,3 a 0,4m. škoda). další věc, která mi chybí, je nějaké tuhé pouzdro na něj. tak kdyby někdo měl navíc takový ten klasický tubus, který má místo pro průměr 72mm a výšku 110mm, tak dejte prosím vědět
Publikováno 3 březen 2021 - 18:25:34
Publikováno 3 březen 2021 - 18:32:18
u f/22 jde prakticky jen o focení třeba kytičky v popředí s horama v pozadí... sic by zrovna na tohle bylo vhodnější koukat na matnici, ale i s hledáčkem by to nějak šlo
Publikováno 3 březen 2021 - 22:54:32
Vážený kolego Nimrode. Na obrubě ostření objektivu velký výběr zaostřovacích vzdáleností není. Od 0,3 - 0,5 - 1 - 1,5 - 3 a nekonečno. Diagonála je 180°. Pracovat za těchto podmínek s komposicí vyžaduje velmi poučený přístup. Mám ve výbavě objektiv 17mm a stále bezradně hledám, jak se s extrémně krátkým ohniskem námětově vyrovnat. Je to velmi obtížné. Jak se s tím naučit dívat na svět okolo? S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
Publikováno 4 březen 2021 - 05:24:18
vážený kolego Eriku, vzhledem ke skutečnosti, že mi je vnímání světa nejblíže ohnisko dlouhé zhruba 21mm promítnuté na políčko velikosti kinofilmu, dostávám se poměrně často do situace, kdy bych ocenil zobrazovací úhel i o něco širší. nejčastěji se s tímto střetnu na skalách kolem řeky či nádrže orlík, ale nezřídka kdy i v lese uprostřed mlhy. ale uznávám, že to již není ohnisko kdovíjak univerzální a sám jsem si to mnohorát vyzkoušel u apo-grandagona f/4,5 35mm na svitku, který jsem používal o moc častěji na formát 6x7 a již jen svátečně na 6x9. pro názornou ukázku grandagona přikládám níže dva obrázky z prostředí skal prostého. za nevalnou kvalitu se omlouvám, holt někdo ten dar má a někdo ne
Publikováno 4 březen 2021 - 12:49:30
Taky tohle ohnisko moc nepoužívám na určitý věci se požít dá.Flektogon 20 mm/2.8.
Publikováno 4 březen 2021 - 15:37:45
Vážený kolego Nimrode. Na obrubě ostření objektivu velký výběr zaostřovacích vzdáleností není. Od 0,3 - 0,5 - 1 - 1,5 - 3 a nekonečno. Diagonála je 180°. Pracovat za těchto podmínek s komposicí vyžaduje velmi poučený přístup. Mám ve výbavě objektiv 17mm a stále bezradně hledám, jak se s extrémně krátkým ohniskem námětově vyrovnat. Je to velmi obtížné. Jak se s tím naučit dívat na svět okolo? S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
nějak se mi to příčí, nedodržet uctivost v odpovědi Erikovi, ale přeci jen si dovolím zdvořile a jemně namítnout a poupravit. Úhel záběru v diagonále na plném formátu kinofilmu u tohoto sklíčka není 180°, nýbrž 110° (a pro doplnění 100° v horizontální a 77° ve vertikální rovině). Ovšem tohle miniskléčko je téměř dokonalé, vykazuje minimální, téměř neznatelné zkreslení. Mám ho včetně malého lehkého držáku na film Bessa L a hledáčku, je to moc šikovná miniaturní hračička a fotí se s ním náramně dobře.
Vrátím se k Erikem zmíněnému úhlu 180°: buď cirkulární rybí očko, které vyžaduje opravdu velmi nevšední přístup k focení a volbě scény (zápasím s tím už mnoho let, víceméně neúspěšně), nebo tzv. diagonální rybí oko (což je IMHO nepřesný termit), když v úhlopříčce sic 180° vidět i promítnout lze, ovšem v rozích je již tak značné zkreslení, že se najde jen velmi málo scén, u kterých to neskřípe. Např. Minolta Rokkor 16mm/2,8, rovněž s vestavěnými bar. filtry.
Pozn. trochu vedle, spíše paralelně:
Na SLR raději používám Tamron SP 17mm/3,5, který má sice o něco málo menší úhel záběru (diagonálně 103,7°), ale má rovněž minimální zkreslení, dále moc šikovnou fičurku - díky Ad či AD2 adaptérům lze použít téměř s jakýmkoli systémem bajonetu, ale což je pro mě nejdůležitější výhoda - má vestavěné barevné filtry, sice jen omezeně (žlutozelený, resp Y2, červený R60 a nažloutlý 81B ), ale to mi pro čb bohatě stačí.
Nimrode, gratuluji!
Publikováno 4 březen 2021 - 18:10:30
děkuji, jiří
u těch 17 a 18mm je poměrně dobrý výběr, ale ty čtrnáctky či patnáctky, tam je to takový mizerný. nikon tedy také měl nějaké kousky, ale abych se přiznal, nikterak mi dle testů a snímků dostupných na internetu nenadchly. ani distagon (a milvus) mi nijak neokouzlil a to je ještě k tomu drahý, velký a těžký. prostě voigtlander na mě vypadl jako jediná rozumná volba a jediné, čeho se obávám, je jeho chování se sluncem v záběru, jinak mi přijde zatím dokonalý
Publikováno 5 březen 2021 - 07:00:40
děkuji, jiří
u těch 17 a 18mm je poměrně dobrý výběr, ale ty čtrnáctky či patnáctky, tam je to takový mizerný. nikon tedy také měl nějaké kousky, ale abych se přiznal, nikterak mi dle testů a snímků dostupných na internetu nenadchly. ani distagon (a milvus) mi nijak neokouzlil a to je ještě k tomu drahý, velký a těžký. prostě voigtlander na mě vypadl jako jediná rozumná volba a jediné, čeho se obávám, je jeho chování se sluncem v záběru, jinak mi přijde zatím dokonalý
Já ti rozumím. Heliar 15mm 2.verze (tu máš nebo máš 3.verzi?) má mít dle reklam, co jsem kdysi zahlédl, lepší odolnost proti prasátkům i lepší kontrast v protisvětle než 1. verze, kterou mám já, ale i tuto považuji za skvělý objektiv (ale kdybych byl tikitálista, chtěl bych asi tu druhou verzi).
Nejsem nikonista, takže k názorům na ty ultraširokoúhlé (a zejména novější) objektivy pro Nikon nemohu nic říct, neznám je.
Publikováno 5 březen 2021 - 10:03:19
první verze a druhá by měla mít shodnou optiku. vlastně přibyl v druhé verzi filtrový závit a už byl pouze pro m-bajonet. až třetí verze prošla úpravou optického designu, hlavně aby se digitálistům nebarvily kraje snímku díky mikročočkám (colour shift tomu asi říkají). já mám tedy první verzi, pro nikon se dělala jen mezi lety 2003 - 2007 a další generace už pro nikon nebyly
starý patnáctky od nikona byly naprosto hrozné, když byl v záběru silný zdroj světla a ani nemusel být v záběru. jinak se zdají být hezké. dostatečně ostré a s minimálním zkreslením
nová 14 trpí neskutečným zkreslením. kdyby alespoň bylo nějaké plynulé, ale ono má střed jakž tak v normě soudkové, ale ke krajům obrovské poduškové. vypadá to při nejlepším hrozně
distagon 15mm f/3,5 má dle datasheetu zkreslení -4%, což je na můj vkus opravdu nechutně moc
milvus by u mě neprošel cenou, ale už má alespoň lépe korigované zkreslení (-2%)
ještě je tu samyang a podobně, ale ty jsou na tom ještě mnohdy hůř, co jsem koukal
klasická retrofocus skla jsou navíc obrovská a těžká, hlavně ty zeissy
Publikováno 5 březen 2021 - 10:20:01
Ahoj vespolek, dovolím si přispět do klubu širokáčů (a to nejen postavou). Předloni jsem pořídil Irix 15/2.4 pro Nikon - nemá tedy clonový kroužek, což mě přinutilo koupit k němu ještě F100 no ale co jsem měl dělat...
Tento objektiv mne opravdu těší. Je tedy trochu mohutnější, to ano, vzal jsem tu robustnější celokovovou verzi. Mechanický chod - pohádka..
Zkreslení nepozorovatelné (nebo jsem se špatně koukal), hledal jsem i recenze a vychází mnohem lépe než Distagon 15 co se zkreslení a ostrosti týče. Kdybych tak ještě měl v záložkách tu stránku, ale vypadalo to dost sofistikovaně, hodně objektivů a krásný srovnání s příklady... Proto jsem se pro něj rozhodl, přestože obecně mám hodně rád zeisse (21, 35, 50 makro, 85, 135) - a zeiss 15 tedy do stádečka nepřibyl.
Pohledám ještě nějaké skeny...
Publikováno 5 březen 2021 - 10:24:11
aha, tak tu verzi pro Nikon, co máš ty, vůbec neznám.
já mám ten prťavej kousek pro Bessu L s Leica závitem (bez závitu pro filtry), a viděl jsem jen toho jeho nástupce s Leica bajonetem (a širším čelem se závitem), viz https://www.kenrockw...der/15mm.htm.
Publikováno 5 březen 2021 - 10:32:34
hajkys: souhlasím, také se mi jinak moc líbil, ale absence clonového kroužku je pro mě nepřekonatelná (právě kvuli tý jednadvacítce. mám s ní nafoceno zhruba 80% záběrů a na nic jinýho než f a f2 ji nedám)
jiří: na nikon se dělala ještě dvanáctka, ale tu jsem nikdy ani neviděl na ebay https://cameraquest.com/VCSL1215.htm
Publikováno 5 březen 2021 - 12:00:49
kdybyste chtěli něco širšího...
vypadá to, že clonový kroužek má
(pro mne také kritérium)
Jen dotaz k té patnactce... to, co z toho leze do foťáku je pro zrcadlovku?
(Zobrazený Nikon neznám - je to zrcadlovka?
Publikováno 5 březen 2021 - 12:47:31
Áno, ale len do zrkadloviek s predsklopením zrkadla (je tam napísané, že Cosina garantuje len kompatibilitu s F a F2). Na S-bajonet diaľkomeroch sa dajú tie isté objektívy použiť s Nikon F -> Nikon S adaptérom.
Publikováno 5 březen 2021 - 12:48:19
Hrozná kráva, ale i novější verze Nikkoru 8mm/8, které můžeš do Nikonu nasadit, aniž bys to musel rvát pod zvednuté zrcátko až těsně k závěrce, jsou velké a těžké.
Zlatej maličkej relativně lehkej http://www.mir.com.m...mls/fish8mm.htm
Publikováno 5 březen 2021 - 13:44:08
Hrozná kráva, ale i novější verze Nikkoru 8mm/8, které můžeš do Nikonu nasadit, aniž bys to musel rvát pod zvednuté zrcátko až těsně k závěrce, jsou velké a těžké.
Zlatej maličkej relativně lehkej http://www.mir.com.m...mls/fish8mm.htm
Ak je sirokouly objektiv konstruovany tak, aby bol bez obmedzeni pouzitelny na zrkadlovke, musi mat tzv retrofokalny clen. Ten byva ako prva sosovka. Zverstvo vo velkosti, hmotnosti i moznosti poskodenia objektivu puhou zmenou teploty vidno na onej osmicke od nikonu. Pritom - naco. Fajn, ze take nieco existuje, ale praca s kinofilmovou zrkadlovkou z ruky je ta-tam.
Voigtlander 15 mm mam a je to krasny objektiv o hmotnosti, ktoru si objednavate pri pulte s vlasskym salatom ... Mam aj ten slavny a svetelny externy hladcik, ale ani do neho nepozeravam.
Takze Voigtlander na Voiglandera (raz mozno aj na Lecu )
Publikováno 5 březen 2021 - 15:00:12
Leicu - samozrejme. Musim sa to napred naucit pisat.
Snad este jedna myslienka.
Davnejsie, este ked sa mic chcelo, kibicoval som do jedneho nie uplne analogoveho portalu. A tam som sa pochytil s jednym obcanom, ktoreho meno dokaze Pytagora obracat v hrobe dodnes. Islo o to, ze si nedokazal dat vysvetlit, ze pomer velkosti zobrazeni nejakych vseobecne umiestnenych objektov sa nemeni zmenou ohniskovej vzdialenosti, pokial sa nezmeni stanovisko.
Inak povedane, ak fotim sirokacom (ktory zas as tak velmi nezkresluje), potom existuje taky vyrez snimku, ktory bude uplne zhodny so snimkom zhotovenym lubovolnym objektivom s dlhym ohniskom.
Alebo, ak postavim zapalkovu skatulku k hore Kilimnajaro, potom z toho isteho miesta nafotim akymkolvek ohniskom snimky a vsetky budu zobrazovat rovnaky pomer Kilimanjaro a zapalkovej skatulky.
Teda ide aj povedzme objektivom 50-kou nafotit snimok s celkovym uhlom 180°? Ide. V dnesnej dobe digitalnej sa da pospajat viacero snimkov nasnimanych zo specialnej stativovej hlavy. Mnozstvo snimkov potom da vyslednu velkost obrazku (povedzme 3x3 krat viac, ako je policko 24x36mm) a k jeho uhlopriecke uz moze byt 50mmobjektiv pomerne slusny sirokac.
Kto sa v tom zamotal, tak nevadi, ja nie som moc dobry pedagog.
Publikováno 5 březen 2021 - 15:28:05
JirkaM: jde vlastně o to, že se použije objektiv z dálkoměru, který má hromadu výhod o proti retrofokus konstrukci. když jsem vybíral kino, dlouze jsem hledal objektiv a vypadl mi z toho právě ten nikkor-o f/4 2.1cm. nejdřív jsem si myslel, že ho dám přes redukci na nějaký dálkoměr, ale nakonec jsem dal přednost f2. domnívám se, že pro mé potřeby to tak splňuje výhody obou. tedy jak použití symetrických objektivů (pravda, moc jich není, celkem 3, a to ty voigtlandery nejsou úplně symetrické), tak klasických třeba na portréty, kde mi přijde koukání na matnici výhodnější jak do hledáčku
keko: ještě bych doplnil, že mi přijdou zvětšeniny pořízené symetrickým objektivem takové jiné. těžko se to popisuje, ale maj tak nějak něco jinak a líbí se mi to tak víc nevím, možná je to mikrokontrast nebo tak něco, ale je to mnohdy znát
Publikováno 5 březen 2021 - 15:57:40
Leicu - samozrejme. Musim sa to napred naucit pisat.
Snad este jedna myslienka.
Davnejsie, este ked sa mic chcelo, kibicoval som do jedneho nie uplne analogoveho portalu. A tam som sa pochytil s jednym obcanom, ktoreho meno dokaze Pytagora obracat v hrobe dodnes. Islo o to, ze si nedokazal dat vysvetlit, ze pomer velkosti zobrazeni nejakych vseobecne umiestnenych objektov sa nemeni zmenou ohniskovej vzdialenosti, pokial sa nezmeni stanovisko.
Inak povedane, ak fotim sirokacom (ktory zas as tak velmi nezkresluje), potom existuje taky vyrez snimku, ktory bude uplne zhodny so snimkom zhotovenym lubovolnym objektivom s dlhym ohniskom.
Alebo, ak postavim zapalkovu skatulku k hore Kilimnajaro, potom z toho isteho miesta nafotim akymkolvek ohniskom snimky a vsetky budu zobrazovat rovnaky pomer Kilimanjaro a zapalkovej skatulky.
Teda ide aj povedzme objektivom 50-kou nafotit snimok s celkovym uhlom 180°? Ide. V dnesnej dobe digitalnej sa da pospajat viacero snimkov nasnimanych zo specialnej stativovej hlavy. Mnozstvo snimkov potom da vyslednu velkost obrazku (povedzme 3x3 krat viac, ako je policko 24x36mm) a k jeho uhlopriecke uz moze byt 50mmobjektiv pomerne slusny sirokac.
Kto sa v tom zamotal, tak nevadi, ja nie som moc dobry pedagog.
Přesně tak. To je popis toho obecně oblíbeného omylu, že širokoúhlý objektiv mění perspektivu. Mění ho změna vzdálenosti, např. proto aby bylo dosaženo stejné velikosti fotografovaného objektu na snímku. Proto je je na snímku patrný rozdíl mezi použitím zoom-objektivu a tzv. zoomováním nohama = změnou vzdálenosti.
K ultraširokáčům: ono obecně zrcadlovky budou vždy(asi)méně vhodné pro dosažení více požadovaných parametrů = obraz bez zkreslení/velikost/(ne)složitost optické stavby. Tam je bližši vzdálenost ke snímací ploše ve výhodě. Např. Venus Optic vyrábí objektiv 15mm F2 s minimálním zkreslením, žel bohu to není dostupné pro filmová těla, pokud vím. :-/
Publikováno 5 březen 2021 - 16:39:24
JirkaM: jde vlastně o to, že se použije objektiv z dálkoměru, který má hromadu výhod o proti retrofokus konstrukci. když jsem vybíral kino, dlouze jsem hledal objektiv a vypadl mi z toho právě ten nikkor-o f/4 2.1cm. nejdřív jsem si myslel, že ho dám přes redukci na nějaký dálkoměr, ale nakonec jsem dal přednost f2. domnívám se, že pro mé potřeby to tak splňuje výhody obou. tedy jak použití symetrických objektivů (pravda, moc jich není, celkem 3, a to ty voigtlandery nejsou úplně symetrické), tak klasických třeba na portréty, kde mi přijde koukání na matnici výhodnější jak do hledáčku
keko: ještě bych doplnil, že mi přijdou zvětšeniny pořízené symetrickým objektivem takové jiné. těžko se to popisuje, ale maj tak nějak něco jinak a líbí se mi to tak víc nevím, možná je to mikrokontrast nebo tak něco, ale je to mnohdy znát
Takové vědomosti nemám - čili tato kriteria jsem při výběru objektivů a těla neměl. O té patnáctce jsem doteď neměl ani tušení Vyvolala by potřebu dalšího těla... to už asi ne.
Nejširší mám Nikkor 20/3,5 AiS. A v poslední době zjišťuji, že něco širšího, nerybího, by se občas hodilo. .. tak se rozhlížím, a zatím nevím.
Publikováno 5 březen 2021 - 17:00:28
Takové vědomosti nemám - čili tato kriteria jsem při výběru objektivů a těla neměl. O té patnáctce jsem doteď neměl ani tušení Vyvolala by potřebu dalšího těla... to už asi ne.
Nejširší mám Nikkor 20/3,5 AiS. A v poslední době zjišťuji, že něco širšího, nerybího, by se občas hodilo. .. tak se rozhlížím, a zatím nevím.
Nikkor 3,5/20 krasny objektiv. Ked ho otocis a pouzijes reverzny kruzok - krasne makro. A ked sa pouzije este mech - potom je zvacsenie az 15:1. Nie 1:15, ale 15:1. Oko vcely na plny format.
Ten mech, ovsem, este okolo mna nesiel.
Tak snad ukazka:
http://www.mir.com.m...awides/20mm.htm
Zato 20-ka sama o sebe velmi presvedcivo hlce akykolvek priestor.
Publikováno 5 březen 2021 - 17:17:13
JirkaM: já se do symetrických objektivů zamiloval díky dřevákovi a single coated super angulonů. prostě to, co přes ně vyleze na zvětšenině, má obrovské kouzlo. předtím jsem měl třeba padesátku na mamče rb67 a ta to kouzlo postrádá
objektivy na kinu vypadají opticky jinak. hlavní nevýhoda symetrických širokoúhlých objektivů je předně značná vinětace dle "cos4 law" (má tam být na čtvrtou), která je daná tím kraťoučkým back focusem. jde vlastně o to, že světlo musí urazit do krajů políčka delší vzdálenost než paprsky jdoucí do středu (světla ubývá se čtvercem vzdálenosti). za další je to, že když koukáš na pupilu ze strany, tak se jeví jako čočka, kdežto při pohledu z osy je to pochopitelně kruh. a čočka má menší plochu jak kruh (takže reálně menší světelnost). proto se na velkém formátu používají center filtry. jako první prolomil tento neduh rusinov a nedlouho po té se toho ujal bertele a přišel s biogonem f/4,5 (a aviogonama pro letecké snímkování). jde o to, když pozoruješ pupilu nejdřív zpříma a následně si začneš otáčet objektivem, tak pupila sice dostává tvar čočky, ale jakoby se prodlužuje, zvětšuje. tento zásah do stavby optiky si ale vyžádá vždy nějakou daň, například horší odolností v protisvětle a podobně. další negativní vlastnost symetrických objektivů je omezená světelnost, prostě z retrofokus objektivů se obecně dá vytáhnout větší. chci tím říct, že symetrické objektivy nemají jen výhody, ale i nevýhody, a je na každém, aby si ujasnil, čemu dá přednost
dej vědět, co koupíš, jsem opravdu zvědavý, jak se s tímto problém popasuješ
Publikováno 5 březen 2021 - 17:56:22
S objektivy je to jako s ženami. Někdo má rád ostrou, tvrdou samici, někdo měkkou, jemnou baculku, někdo...
Já kupříkladu, jak stářím slepnu, dávám čím dál víc přednost těm světelným bytostem s velkýma hlubokýma očima.
Tak a teď mě vystopuje CIA a nasadí na mě bezpohlavní bytosti bez penisů a ty mě stáhnou z kůže za šíření sexismu!
Publikováno 5 březen 2021 - 18:40:01
Takové vědomosti nemám - čili tato kriteria jsem při výběru objektivů a těla neměl. O té patnáctce jsem doteď neměl ani tušení Vyvolala by potřebu dalšího těla... to už asi ne.
Nejširší mám Nikkor 20/3,5 AiS. A v poslední době zjišťuji, že něco širšího, nerybího, by se občas hodilo. .. tak se rozhlížím, a zatím nevím.
Nikkor 3,5/20 krasny objektiv. Ked ho otocis a pouzijes reverzny kruzok - krasne makro. A ked sa pouzije este mech - potom je zvacsenie az 15:1. Nie 1:15, ale 15:1. Oko vcely na plny format.
Ten mech, ovsem, este okolo mna nesiel.
Tak snad ukazka:
http://www.mir.com.m...awides/20mm.htm
Zato 20-ka sama o sebe velmi presvedcivo hlce akykolvek priestor.
Ad makro - o té možnosti reverzního kroužku a měchu vím... ale takováto zvětšení bych neukočíroval... to už je i na makrosáňky.
Vystačím si s makromikro Nikkory 55/2,8 Ais, a 105/2,8 Af-D.... případně mezikroužky. Ostatně i ta neobrácená dvacítka s mezikroužky umožňuje zajímavé "kytičky v krajině".
Publikováno 5 březen 2021 - 21:49:14
Vážený kolego, KEKO, děkuji za inspirativní poznámku k objektivu Nippon Kogaku, Nikkor - UD 1:3,5/20mm pro NIKON F, bez úpravy AiS. Otočím jej a pohlédnu záhy stádu pádících bizonů v hebké srsti mladé Mis. Jezevcové odhodlaně takříkajíc zpříma do očí. Už je mi jasné, proč jsem po uvedeném objektivu pátral více než deset let a oba předchozí kusy, spočinuvší jen krátce v mých pazourech, byly omlácené, jak dřevěná kačena. Kdo jej záměrně, či náhodně otočil a spatřil skutečný obraz vlastní hospodyně, zděšeně uskočil a následný nekontrolovatelný pád optické soustavy dokonal dílo do stavu horkého kandidáta komisního prodeje. Zřejmě dojde i na chabá očka zděšeně poletujícího zbloudilého netopýrka se záhadným plíškem "P3D", upevněném na tarsus levé drápkaté nožky. To by značilo na hbitě migrující, lichý ročník, který zdrhnul větrací mřížkou na WC koncem roku 2019 ! Inu, to je opravdová výzva od fotografickými vichry ošlehaného barda! S poděkováním "Starý Jezevec" Erik
Publikováno 7 březen 2021 - 00:22:13
Už z dobového článku je možnost používat i na Leica.
Publikováno 7 březen 2021 - 10:35:49
ano, wide-heliaři přišly roku 1999 a jako první byly na ltm postupně se přidal m-bajonet (ale nevím, jestli to nebyl jen adaptér) a na několik let f-bajonet. a na začátku roku 2009 přišla druhá verze
Publikováno 7 březen 2021 - 11:29:37
Publikováno 7 březen 2021 - 11:41:11
ještě jsem na to koukal a dvanáctka přišla o dva roky později o proti 15mm, tedy na jaře 2001
Publikováno 7 březen 2021 - 21:49:37
Tohle je taky dobrej článek v Číně výroba kopie Leica.
Publikováno 8 březen 2021 - 15:58:57
Nový kamarád přibyl. Páčka spouště ohnutá, na lamele závěrky trochu koroze, skla špinavá - ale funguje a je skrz vidět:) Podle výrobního čísla 1920-30. Je krásnej.
Publikováno 12 březen 2021 - 20:31:24
V Praze jsem na oněch výstavách před třemi lety byl, tak snad ještě něco přibude - viz
Dar světového významu. Do Prahy dorazilo 30 beden od Josefa Koudelky, téměř už nefotí:
https://magazin.aktu...61ac1f6b220ee8/Publikováno 12 březen 2021 - 21:00:53
Vážený kolego OndrasLB, po těch nechutných tahanicích a osobní dehonestaci se divím, že se k takovému velkorysému gestu Mistr Josef Koudelka vůbec odhodlal. Dnešní stav propastně upadající obecné kultury národa podobné nadčasové činy zcela ignoruje. Jen účastný obdiv k osobnosti vzešlé z duševní bídy 50. let, která si šla neohroženě za svým cílem, který jej celoživotně naplňoval. Díky!! Za skromnou hrstku těch, kteří dosud v utajení hrdě dosud čelí internacionálnímu masovému mediálnímu oblbování hrstky přírodních národů. "Starý Jezevec" Erik
Publikováno 15 březen 2021 - 15:55:29
Já nevím, jest-li to všichni víte. Já to prásknu. Pan Krejčí z Fomy dostal cenu ministerstva kultury za přínos v oblasti fotografie. ( To je ten, co mu posíláte do Fomy dotazy a reklamace.) Jistě nikdo nepochybuje o tom, že si ji zaslouží.
Takže za nás za všechny veliká gratulace.
To je skvělý. On si to určitě zaslouží.
Publikováno 20 březen 2021 - 03:08:55
Nalahvováno
Publikováno 20 březen 2021 - 09:11:08
Publikováno 29 březen 2021 - 06:30:44
Těší mě, že se mi konečně podařilo překonat vrozenou lenost, vypucovat a rozchodit graflexe, zkontrolovat a vyčistit kazety a naučit se potmě zakládat do kazet plany, dokonce i do grafmatic holderu na 6 lístků, a učiniti první pokus o práci s ním s pomocí manuálu.
Tak, jaro se blíží, ještě budu muset trochu posilovat, než se s tím vypravím do luk a hájů.
Publikováno 30 březen 2021 - 23:03:14
Těší mě, že se mi konečně podařilo překonat vrozenou lenost, vypucovat a rozchodit graflexe, zkontrolovat a vyčistit kazety a naučit se potmě zakládat do kazet plany, dokonce i do grafmatic holderu na 6 lístků, a učiniti první pokus o práci s ním s pomocí manuálu.
Tak, jaro se blíží, ještě budu muset trochu posilovat, než se s tím vypravím do luk a hájů.
Graflex je fajn Grafmatic chce cvik, ale funguje krasne
Publikováno 31 březen 2021 - 18:33:05
V kabince vyřazených knížek jsem objevil Farebná tvorivá fotografia od Petr Tausk.
Publikováno 1 duben 2021 - 13:18:23
"Nová" Agfa Clack nakrmena
Publikováno 1 duben 2021 - 13:26:29
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních