Těší mě: že přišly Fomatony aj Fomabromy, oboje balení po 50ks tak se snad na chvilku zabavím. K tomu mě moje nejvíc nejlepší manželka vydrhla celou komoru...namíchám ustalovač a jdu jí udělat obrázek. Venku je stejně hnusně (slunko a lufťáci) tož v čisťoučké komoře bude fajn. Dneska má tuším narozeniny Karel Kryl tak třeba na Vltavě aj něco pěkného zahrajů.
Co mne těší...
#2151
Publikováno 12 duben 2014 - 11:57:47
#2152
Publikováno 12 duben 2014 - 12:25:53
jen jestli ti nepřepočítala i ty nový papíry jestli jich je opravdu padesát .
#2153
Publikováno 12 duben 2014 - 12:40:29
Neboj sa nic....sama je temnokomornice, ale hlavně skvělá fotografka.
#2154
Publikováno 12 duben 2014 - 18:27:42
tesi ma ze som zobral karbobrusku, pasovy smirgel a este jednu masinku a stary bielo nalakovany stol som osmirgloval, vyhladil a nalakoval. Je ako novy a caka ho dalsich 10 rokov sluzby.
#2155
Publikováno 12 duben 2014 - 19:18:21
Těší mne má práce. Kde jinde bych mohla jet v rámci práce na kurz "emoce ve fotografii" s Jindřichem Štreitem. Sice to bylo s tikitálem, ale to byla malinkatá vada na kráse toho dne.
#2156
Publikováno 13 duben 2014 - 00:09:03
Těší mne to, že jsem se při svém druhém zvětšování odvážil vyzkoušet baryt... a oproti očekávání se docela poved!
#2157
Publikováno 13 duben 2014 - 06:25:46
Těší mne to, že jsem se při svém druhém zvětšování odvážil vyzkoušet baryt... a oproti očekávání se docela poved!
Baryt je fajn, je to jine kafe, nez rccko, gratuluju a jen tak dal!
#2158
Publikováno 13 duben 2014 - 21:17:23
„Odvrátil jsem se od fotografie, protože je jí strašně moc. Jsme zahlcení fotografickým smogem. Všude je plno mizerných fotek a my se na to musíme koukat. Než se prokoukáme k dobré fotce, musíme zhlédnout spoustu hnoje,...“
Táborem se mihla výstava Czech Press Photo. V té souvislosti jsem zachytil rozhovor s fotografem Herbertem Slavíkem. Běžný rozhovor, jedna část se ale týkala také tak trochu toho výše uvedeného. Zaujal mne nový název pro fotoreportéry a výstižná je také poslední věta. Řeč je o reportážní fotografii, ale myslím že to lze vztáhnout nejen na ní. V podstatě není řečeno nic nového, ale mě to při čtení nějak připomnělo Leošovu poznámku.
Takže dovolím si tuto část citovat, je to krátké :
Otázka : Co si myslíte o současném stavu fotografie ve světě, kdy technika vítězí nad uměním a prakticky téměř každý kdo má ruce a nohy fotografuje ?
Odpověď : Myslím, že obecně je vidět úpadek kvality reportážní fotografie daný jakousi "inflací" fotografií, právě z uvedeného důvodu. Fotoreportérem je dnes každý, tedy spíše abych to upřesnil, fotoaportérem. Díky technice dnes může každý prostřednictvím snímku aportovat události, kterým je přítomen. Dobrý fotoreportér však musí umět tu událost najít, vidět, popsat, vytvořit příběh, vyjádřit názor.
Myslím, že větší problém, než zpřístupnění fotografie masám je to, že ubývá lidí, kteří v té záplavě fotografií dokážou rozpoznat kvalitu.
#2159
Publikováno 13 duben 2014 - 21:36:28
Mě tedy osobně těší, když víc lidí má šanci dělat kolik fotek jen zvládne. Je to přesně to samé, jako v padesátých a šedesátých letech, taky přišla spousta lidí k fotoaparátu jak slepý k houslím a z té doby máme taky skvělé fotografy. Právě díky tomu.
#2160
Publikováno 14 duben 2014 - 07:06:14
#2161
Publikováno 14 duben 2014 - 07:12:49
Ve chvíli kdy začneš dělat z události příběh, už mu vtiskáváš svůj pohled a svůj názor.
#2162
Publikováno 14 duben 2014 - 07:28:26
K tomu mě moje nejvíc nejlepší manželka vydrhla celou komoru.
To máš dobrý. Mně jenom peněženku a účet...
#2163
Publikováno 14 duben 2014 - 10:32:44
Mě tedy osobně těší, když víc lidí má šanci dělat kolik fotek jen zvládne. Je to přesně to samé, jako v padesátých a šedesátých letech, taky přišla spousta lidí k fotoaparátu jak slepý k houslím a z té doby máme taky skvělé fotografy. Právě díky tomu.
Nic proti těm masám, jen to třídění na dobré a méně dobré je holt v této době obtížnější než před půl stoletím Ale to je pokrok, pokrok, pokrok, už jsme zase o krok .... Jen abychom do něčeho nešlápli.
(Foto)Reportér by neměl vyjadřovat názor, měl by co nejvěrněji zobrazit skutečnost. Ale dnešní lid už možná ani nechce vlastní názory, takže "upravené" zpravodajství masám nevadí.
On ale i fotoreportér je jen člověk, který může mít názor. A neřekl bych, že třeba tahle soutěž Czech Press Photo má ve svých podmínkách absenci názoru tvůrce.
Fotografie v denním zpravodajství mají pochopitelně hlavní úkol zobrazit nějakou událost. Proč by ale fotoreportér vedle toho nemohl vytvářet snímky trochu jinak, podle svého, které potom prezentuje také jinak, už ne v denním tisku. Mnozí to tak dělají, někteří i dobře.
Ve chvíli kdy začneš dělat z události příběh, už mu vtiskáváš svůj pohled a svůj názor.
A je to špatně nebo dobře ? Opět záleží na úhlu pohledu, účelu použití atd.
Když se např. ve světě děje něco zlého, co by mělo lidi vyburcovat k nějaké aktivitě proti tomu zlu, myslím že by mohlo být přípustné aby fotograf použil i své umění a dal svým záběrům něco, co tuto aktivitu povzbudí. Myslím tím ale způsob záběru, ne úpravu v photošopu. Na druhou stranu - je to vždy i zneužitelné. Ale tomu se jen těžko dá bránit.
Omlouvám se tomuto vláknu za mé plky.
Proto přidám svou radost - dnes jsem dostal fungl novou VF kameru i se stativem
Přiložený soubor (y)
#2164
Publikováno 14 duben 2014 - 10:53:04
Vážený kolego, blahopřeji k miniaturní VF kameře se stativem. Miniaturizovat VF je technicky nesmírně obtížné. Jedná se o 5x7", či dokonce o 8x10" ? Jára Cimrman by se opravdu divil! S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
#2165
Publikováno 14 duben 2014 - 19:14:15
je pravda ze fotoreportem by mel mit svuj nazor a fotit opravdu skutecnou udalost,coz uz dnes neni pravda,za tim si stojim,,videl jsem fotografie z Libie,Egypta a Syrie na kazdem snimku je jeden a ten samej rebel,povstalec,clen muslimskeho bratrstva akorat obcas z jineho uhlu,prebrala Reuters,NY times a jine i ceske objektivni platky.Jeden snimek za vsechny jak se dela zpravodajstvi,mnozi jej tez videli-asi 8 fotografu cvaka lezici-udajne mrtvou-divku u znicene nemocnice-rebelove-v Syrii,pak se vsichni sebrali i s mrtvou a sli do kavarny. Jsme bridilove kdyz se snazime zachytit zivot na ulici a delat autenticke street photo.Ono je to otom,ze dnes staci si koupit digose a nejakej objektiv vhodnej,koupit si licenci (indenpendence photo licence-140$ na tri roky) a muzete fotit a prodavat radoby reportazni fotografie do platku co vam je otisknou-mit dobrej kompars udelate majdan i v kazdy vesnici za par piv.Je mi z toho obcas na .....zaplat Buh uz me to tak nebere jako pred lety.To je pouze muj nazor,nemusite souhlasit,i kdyz je to tak i z mych zivotnich postrehu a zkusenosti
#2166
Publikováno 14 duben 2014 - 19:18:38
to moje psani se uz nehodi do sekce co me tesi,ale je to tak nejak odpoved na predchozi
je to spis co me stve....
jinak me tesi ze je jeste na svete hezky i kdyz se musime snazit, ale je to fajn,kdyz je hezke svetlo i tma,a dobra pohoda
mejte se hezky
#2167
Publikováno 14 duben 2014 - 19:21:03
otazka je skor ci fotografia v tom "platku" je nositel informacie alebo len sprevadza text. Skor mi nahana hrozu to, ze uz aj BBC ma dole na stranke kontaktny formular kam mozes poslat informacie fotografie z miesta diana.....
ale tesi ma ze si to ludia zacinaju uvedomovat a ziadaju pravdive informacie
#2168
Publikováno 14 duben 2014 - 19:31:45
Dotaz, je tu nekdo kdo by snad chtel fotky s popisem ala "Divka, Vietnam, brezen 1971, napalm" (bez nejakyho i klidne vasnivyho povidani)" Vzdyt by to bylo pod uroven cloveka... Pokud ne, tak oba stojite na stejny strane barikady a cela debata je o nicem ...
#2169
Publikováno 14 duben 2014 - 19:49:20
Před dvěma lety byly noviny plné zpráv o zpackaném přechodu na nový registr vozidel. Doprovodné fotografie k článkům byly většinou výcvaky na fronty lidí. Jako milé osvěžení mě tehdy upoutaly fotografie k článku na webu, už si bohužel nevzpomínám na titul, kde byly detailní záběry na odevzdaně sedící unavené lidi a rozhněvané tváře těch co ještě unavení nebyli. Myslím, že fotoreportér by měl zachytit a zprostředkovat atmosféru a emoce - pokud možno bez nahraných scén. Problém je v tom, že dobrého fotoreportéra dnes už asi nikdo nezaplatí - není poptávka.
#2170
Publikováno 14 duben 2014 - 20:45:25
Očekávat nezávislé a pravdivé zpávy by byla kardinální chyba!! Novináři, reportéři a redakce jsou pouze a jenom lidé, navíc jak rozhodnout co je ryzí pravda a co je správné? Novinář by měl podat co nejucelenější přehled o stavu věcí, ale nemůže zaručit, že je na 100% objektivní. A kdo o sobě prohlašuje, že nabízí vyvážené zpravodajství, tak žije buď v bludu, nebo čtenářům vědomně lže.
Je na nás, na čtenářích, rozšifrovat co je pro nás realita a co manipulace. Není to snadné, ale jinak to nejde. Nebo snad je lepší baštit všechny informace a brát je za bernou minci a ignorovat riziko zneužití? Dobrej novinář dá informace a otevře na téma diskuzi. Špatnej novinář podsouvá svůj názor, diskuzi netoleruje a tečka.
#2171
Publikováno 14 duben 2014 - 22:30:14
Teší ma, že sa mi podarilo za symbolickú cenu zohnať drevený statív z NDR a najviac mi robí radosť, že ho treba tak trochu zreštaurovať - začalo ma baviť opravovať veci Mimochodom nejaké tipy ako upraviť drevo, aby bolo čo najodolnejšie voči vlhkosti?
#2172
Publikováno 15 duben 2014 - 00:02:51
on by uz mel byt -kdysi asi-necim napustenej,tak jestli jej nebudes moc cistit smirkem tak kouknout na nejakej hodne kvalitni vosk na drevo,podivej se aby obsahoval vceli vosk.Jinak moje rada pres nazev nby ti asi nepomohla,mi pouzivame muzealni vosky,mam tam asi 4 druhy.
Hodne stesti a at se dari
#2173
Publikováno 15 duben 2014 - 08:07:53
Vážený kolego, blahopřeji k miniaturní VF kameře se stativem. Miniaturizovat VF je technicky nesmírně obtížné. Jedná se o 5x7", či dokonce o 8x10" ? Jára Cimrman by se opravdu divil! S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
To je 5/7 x 8/10 palce
#2174
Publikováno 15 duben 2014 - 11:05:46
Mě těší, že mám glycin - ale budu velmi potěšen Bimbaku, když mi ještě odpovíš na mnou zaslanou SZ
#2175
Publikováno 15 duben 2014 - 11:13:22
Těší mě, že hodně pushnutá Delta 3200 z Flexarety, nafocená tenhle víkend, dopadla v Excelce po 16 minutách volání nadmíru dobře.
#2176
Publikováno 15 duben 2014 - 11:51:18
on by uz mel byt -kdysi asi-necim napustenej,tak jestli jej nebudes moc cistit smirkem tak kouknout na nejakej hodne kvalitni vosk na drevo,podivej se aby obsahoval vceli vosk.Jinak moje rada pres nazev nby ti asi nepomohla,mi pouzivame muzealni vosky,mam tam asi 4 druhy.
Hodne stesti a at se dari
No práveže to budem musieť asi poriadne obrúsiť - pôvodný lak je na veľa miestach poodlupovaný a jedna noha je poškodená od vody - v dreve je vidno aj malé čierne machule, predpokladám, že je to pleseň :/. Ale je to iba na malom kúsku cca 3x3 cm takže dúfam, že to pôjde nejak obrúsiť dočista...
Pre mňa je drevo veľká neznáma - ochráni ten vosk lepšie ako laková lazúra?
#2177
Publikováno 15 duben 2014 - 12:16:25
nejde jen o vzhled, hlavně jde o funkci (nikoli zootechnika). Nohy jsou výsuvné, dřevo voleno a ošetřeno tak, aby posuv a upínání fungovalo dlouhodobě hladce, lehce, přitom těsně a bez vůlí. Jak zabráníš odírání lazůry v místech posuvu (tření) s minimálními vůlemi?
#2178
Publikováno 15 duben 2014 - 13:38:52
Něco jako stativ bych nevoskoval, vzhledem k podmínkám, jakým je vystaven by to znamenalo častou a obtíženější údržbu. Obrousit (funkční plochy jen tak, aby se příliš nezměnil tvar) a nalakovat. Při nartírání si dát záležet na pořádném rozetření vhodného laku do slabých vrstev a výsledkem bude snadno udržovatelný odolný povrch a minimální změna tvaru vlivem nátěru. Nevýhoda je, že než lak zcela vyzraje, budou mít díly tendenci se k sobě při dlouhém nepoužívání "přilepit".
#2179
Publikováno 15 duben 2014 - 14:04:03
Jsou extrémisté, co používají dvousložkový lak, například, to je asi jako nechat dřevo zatavit do skla. Sice bych šel cestou mořidla, ale pokud se má jednat o maximální ochranu, pak asi ten dvousložkový lak, mohli by poradit v modelářských potřebách.
#2180
Publikováno 15 duben 2014 - 14:10:03
Riziko silný lazur (uvedený lak v to počítám) spočívá ve vzniku prasklin, odřenin a otlučených rohů a zatékání do nich, což špatně vysychá. A pak rychlý problém s loupáním, extrémně i s hnilobou. Tady bych upřednostnil taky ten vysychavý olej - lépe se udržuje a obnovuje. Důkladné obroušení při obnově není nutné (narozdíl od silnovrstvých poškozených lazur). Moření je jen estetično, ochrannou funkci to nepřidává...
#2181
Publikováno 15 duben 2014 - 14:15:25
Já měl na mysli některé z mořidel, kterými se ošetřují venkovní dřevěné plochy.
#2182
Publikováno 15 duben 2014 - 14:25:53
Ona ani stará dobrá fermež není úplně od věci. Jen pozor na samovznítivost použitých hadrů a štětců.
#2183
Publikováno 15 duben 2014 - 14:28:59
pokud mořidlem myslíme to stejný, tak sice chrání dřevo před degradací vlivem vnějších vlivů (voda), ale jinou metodou než lak. Lak materiál "zakonzervuje", vedu nepustí dovnitř. Mořidlo zabrání rozkladným procesům ve dřevě pokud zvlhne. Výsledek je u obojího víceméně stejný, jenomže pouze namořené dřevo bude ve vlhkém prostředí bobtnat narozdíl od nalakovaného.
Třeba Tachihara je lakovaná silným lakem, včetně třecích částí a nezdá se že by to dělalo neplechu. K určitému obručování dochází, ale je to zanedbatelné. Spíš na hranách foťáku mám asi dva ťukance a jednu prasklinu ve dřevě (manicový rám mi spadnul před asi 2 lety na zem), jednou bych o něčím měl zapatlat. Asi tím dvousložkovým lakem?
#2184
Publikováno 15 duben 2014 - 14:45:49
Jen trochu zmatení pojmů - mořidlo opravdu jen barví a pak se musí chránit:
viz např..http://www.lihova-mo...a.cz/jak-na-to/
Nicméně např. tónované lazury již opravdu barví a navíc chrání.
A aby to nebylo tak jednoduché, tak existují i fungicidy a insekticidy, které dřevo chrání před houbami či hmyzem, ale neochraňují povrch před vodou... . A mohou být také tónované a barvit (to je ale spíš z provozních než estetických důvodů - abys věděl, kde jsi už dostatečně našmudlal).
#2185
Publikováno 15 duben 2014 - 14:57:20
Olej Osmo, dával to kamarád na dubové zábradlí a vypadá to(!), a asi i funguje..
#2186
Publikováno 15 duben 2014 - 14:58:47
Pokud tedy mořidlo nedokáže ochránit a dřevo bobtná, pak se omlouvám. Viděl jsem ale venkovní povrchy mořené něčím, co je dobře chránilo. Co ale vím určitě je fakt, že vlysky natřené dvousložkovým lakem roku 1978 přežily bez dalšího ošetření všechno od neustálého šlapání, přes přelévání květináčů po štěněcí moč a přes lak to neproniklo.
#2187
Publikováno 15 duben 2014 - 15:06:49
Ad epoxid - věřím, plochy jsou velmi odolné, riziko je zejména na hranách. Měly by mít kulatinku, ne ostrý roh.
#2188
Publikováno 15 duben 2014 - 17:35:56
Jojo olejový nátěr od Osma vypadá hodně dobře. Jsem zvědavý, jak bude držet na pergole. Pak jsou speciální lazury, které se téměř úplně vsáknou do dřeva, tím spíš do starého, zcela vyschlého a přebroušeného dřeva při opravě nátěru. Dělá je třeba Remmers a asi to bude to, co myslel Motorbiker. Konrétně ten Remmers ale dost smrdí a povrch dlouhou dobu působí jakoby mastný a i prach se na něj lepí. Očekávám ale extrémní odolnost proti povětrnostním vlivům a absolutně žádné nebezpečí olupování. Dvousložkové epoxidové laky jsou jedny z mechanicky nejodolnějších ale slabá vrstva se dělá hodně blbě, možná tak stříkáním. Navíc ho neseženete v malých baleních, je tam ta věc s jejich mícháním a pružné taky asi moc nebudou.
Na stativ bych viděl jako ideální vodouředitelný polyuretanový polomat. Ve třech tenkých vrstvách působí dřevo hodně přirozeně a na dotek příjemně (zvlášť v kombinaci s nějakým (ne)nápadným, mořidlem, které by i zamaskovalo případná poškození dřeva). Navíc je to lak hodně pružný a zaroveň dostatečně odolný. Jediná nevýhoda je, že povrch nevypadá nijak exkluzivně, nemá to moc šmrnc...
#2189
Publikováno 15 duben 2014 - 17:50:16
Asi to spravím tak, že drevo najskôr namorím a potom natriem lakom (asi tým epoxidovým) v tenkej vrstve. Ak lak sa lak oderie alebo popraská, drevo by malo byť stále chránené proti vlhkosti. Konštrukcia statívu je taká, že by nemalo dochádzať k nejakému výraznému odieraniu laku na trecích plochách.
Ďakujem za rady, keď to bude hotové, tak sa pochválim
#2190
Publikováno 16 duben 2014 - 08:53:40
Mě těší, že mám glycin - ale budu velmi potěšen Bimbaku, když mi ještě odpovíš na mnou zaslanou SZ
na co sem zase zapomel? ...
#2191
Publikováno 16 duben 2014 - 17:33:03
Těší mě, že jsem dnes dokompletoval Velké dějiny zemí Koruny České posledním chybějícím svazkem...
#2192
Publikováno 16 duben 2014 - 21:07:54
To je věru pěkné potěšení ... mně se ještě "nepodařilo" dokompletovat ani Toulky českou minulostí. Hanba mi, máš informační náskok, a nejen ty - viděl jsi někdy Fabiovu historickou kniihovnu?
#2193
Publikováno 16 duben 2014 - 22:03:36
Ked som dnes v robote hladal zapadnuty Nikon D80, objavil som skvost, co som si kedysi kupil od okoloiduceho za 8€. Ten bol nasledne strateny, oplakany a dnes znova najdeny. Fotoaparat CMEHA 8.
Doma som vytiahol etse jednu Smenu, novsi model a oba som porovnal.
Nemusim nikomu vysvetlovat, ze modernizacia Smeny 8 nepriniesla ziaden progres, okrem katastrofalneho slapnutia do dizajnerskeho h.vna. Ta gulata zostala skratka nadherna.
Vsetky casy (podla ucha) funguju naprosto precizne a zajtra preverim MTF vstavaneho objektivu 4/40. Aby som bol uplne objektivny, chystam sa na to pouzit onen famozny film CBEMA z oranzovej krabicky so 130-timi GOSTami.
Přiložený soubor (y)
#2194
Publikováno 17 duben 2014 - 08:26:02
Těch skvostů jménem Smena existují desítky modelů, viz http://www.sovietcam....php?-924730521
Smena-8M je ještě designově vydařená, třeba proti obludnosti Smena-35.
#2195
Publikováno 17 duben 2014 - 12:46:30
A foti
Přiložený soubor (y)
#2196
Publikováno 17 duben 2014 - 13:13:53
Zo Smenou 8M ako na obrázku som začínal. Bol to môj prvý fotoaparát. Na také blbnutie v izbe a tak je OK, ale na veľké celky - krajinky už ta jeho optika nestačí. Dokonca som s ňou ako mladý fanatik nafotil niekoľko svadieb. Bolo to zaujímavé a neopakovateľné. Blesk na 220V, nejaký ruský, už nepamätám typ, po každom zábere odbehnúť k zásuvke a nabiť ho. Zaujímavé, dnes už vlastne aj úsmevné a asi neopakovateľné, ale fungovalo to. Film Foma F21(N21), Keď som prišiel do predajne Foto-Kino a pýtal si 5 kusov Fomy 21 tak na mňa vedúci predajne vybehol, že kedy sa naučím fotiť na 15 resp 17 DIN, až keď som mu vysvetlil, že idem fotiť svadbu tak stíchol a filmy mi dal.
Spomínam na to s nostalgiou. Keď sa potom roznieslo v mojom okolí, že fotím, chodili za mnou ľudia, aby som im nafotil svadbu a tak som bol nútený kúpiť niečo "lepšie", následovala Praktica MTL5, ktorá bola asi najdostupnešia v tej dobe, neskôr blesk Metz a potom to už išlo. Len tak si spomínam, že ta Praktica stála 3650 Kčs, a pri mojom vtedajšom plate 1900Kčs brutto som si na to musel zobrať pôžičku.
Možno som trochu odbočil, teda sorry.
#2197
Publikováno 17 duben 2014 - 13:47:49
heh Já sem začínal se Smenou-2 - to je teprve peklostroj(vizuálně)!!! Ale ohledně užitnej hodnoty mi připadá jako lepší, než ta Smena 8.
Klasickej vývoj za komunismu - čím novější model, tím horší... Horší spoušť, debilní ovládání clony, nemá počítadlo snímků. Ten pitomej šedivej bakelit nahoře při mačkání spouště pruží. Objektiv oproti dvojce plastovej, fakt nevim, jak ty inovace tehdy fungovaly.
#2198
Publikováno 17 duben 2014 - 15:55:00
Těch skvostů jménem Smena existují desítky modelů, viz http://www.sovietcam....php?-924730521
Smena-8M je ještě designově vydařená, třeba proti obludnosti Smena-35.
Já nepřestávám zírat, co všechno je v sovětským svazu možný...
#2199
Publikováno 28 duben 2014 - 16:59:50
Teší ma nákup skiel na zväčšovák, Rodagon 80/4 a EL NIKKOR 50/2,8 dohromady za cca 70€ (necelé 2K CZK). U kamoša ma čaká 70-ka papierov 30x40 kartón, MG v lesku, až prídem domov a pustím sa do toho...
#2200
Publikováno 29 duben 2014 - 09:46:09
Teší ma, že som dokončil opravu statívu.
Presprejoval som ho načierno, drevo som napustil fermežou a natrel alkyduretánovým lakom. Myslím, že za také peniaze sa lepší stavív zohnať nedá...
4 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 4 návštěvníků, 0 anonymních