Klub pneumatiků
#51
Publikováno 29 červen 2010 - 13:20:23
Na hydrauliku by šel použít systém z cyklistickejch brzd, cena ale asi bude šílená.
#52
Publikováno 29 červen 2010 - 13:46:07
Jo, bývají vcelku kvalitní, léta jsem se tím živil (teda sevisoval....), nutno ventilek překontrolovat. Bývá to jedna z častých závad, nicméně opravitelná.
Hele neblbněte s tlakovýma bombama, to opravdu není sranda. Kdo někdy viděl uraženej kohout na flašce, určitě mi dá za pravdu.......
#53
Publikováno 29 červen 2010 - 13:52:46
Škoda, že jste tohle neřešili, když jsem byl zaměstnán v tomhle oboru.
#54
Publikováno 29 červen 2010 - 13:59:46
Pro jistotu:
S tlakováním spouště z potápěčský flašky to byl FÓR. NEZKOUŠEJTE TO !
#55
Publikováno 29 červen 2010 - 14:01:21
jinak humánní tlakoměr jsem již jeden zakoupil a uvidím, co se z něj dá pro nás pneumatiky použít, podám zprávu až dorazí
potápěcí flašky? to necháme potapěčům a jiným záchranářům
#56
Publikováno 29 červen 2010 - 14:07:03
#57
Publikováno 29 červen 2010 - 14:23:27
#58
Publikováno 29 červen 2010 - 14:23:43
A vida, Potápka, ahoj Uraženej ventil jsem viděl dvakrát, jednou flaška ujela po vodě asi 20 metrů, než se zanořila, podruhý flaška proběhla šatnama, naštěstí nikoho netrefila, ale byl to fakt brajgl. A viděls prasklej středotlak?
Pro jistotu:
S tlakováním spouště z potápěčský flašky to byl FÓR. NEZKOUŠEJTE TO !
No viděl jsem, co provedla kyslíková bomba 50kg, na 200Bar. Několika zdma prošla. Kyslík je svinstvo, vzduch je větší svinstvo. Můžu ujistit, 10kg kyslíková flaška za předníma sedačkama naučí jezdit bezpečně a velmi velmi opatrně.
#59
Publikováno 29 červen 2010 - 14:26:47
No vono to moc nevyznělo jako for, já měl jen strach, že by to někdo vyzkoušel.
#60
Publikováno 29 červen 2010 - 14:38:16
#61
Publikováno 29 červen 2010 - 15:25:03
mám zde ukázku té pomůcky zahýbací
jinak humánní tlakoměr jsem již jeden zakoupil a uvidím, co se z něj dá pro nás pneumatiky použít, podám zprávu až dorazí
potápěcí flašky? to necháme potapěčům a jiným záchranářům
Jo jo to je přesně ono aspoň vím co teď novýho nutně potřebuju ;o)
Zkusím cíleně hledat na tom ebayovi možná, že se po čase něco objeví.
#62
Publikováno 29 červen 2010 - 16:18:49
#63
Publikováno 29 červen 2010 - 16:45:31
#64 Jirinol
Publikováno 29 červen 2010 - 17:52:31
Já jsem vám to říkal,drátěnka se zaaretuje a ručka nebolí.Navíc je ručka volná,dá se s ní odhánět případný dotěrný hmyz nebo strčit do nosu nebo do ...
Když totéž uděláš s balonkem a sevřeš, jde to taky i bez aretace a s volnýma rukama. Kolikrát můžeš využít i samovolný pevný stisk, při tak silném zaujetí tvorbou, že nemáš čas myslet na sebe... ovšem při nezbytném uvolnění sevření pro ukončení expozice to může být v takovém případě zajímavé
#65
Publikováno 30 červen 2010 - 09:57:22
před projíždějící skupinu kolegů-cyklistů, zejména v tomto dusném počasí
a relativnímu bezvětří. Zmíněná taktika se uplatňuje i v pelotonu TDF, jak
od 3.7.2010 můžete sledovat v přímém přenosu jednotlivých etap závodu.
Ne EPO, ale kyslíkový deficit v prudkém stoupání od pneumoniků v úniku.
To je ta ekologicky netolerovaná taktika z pastvin "Zatuchlé Kotliny". Erik
#66
Publikováno 30 červen 2010 - 23:37:31
ivane přece nemůžeš svrhnout vedení klubu už druhou větou!
vypadá to, že tvoje zásluhy o vzduch a jeho správné používání jsou nezměrné a nikdo se s tebou nemůže měřit co do tlaku ani délky potrubí, ale stejně
přijal bys nějakou čestnou funkci
neumím si dost dobře představit, jakou byste mi nabídli funkci, kdybych zde prozradil, že vlastním taky jeden relativně veliký balonek = klystýr
NO TAK TO POZOR
klystýrovací balonky se používají na uzávěrku Grundner. takže VOPATRNĚ, JO?!?
Čestnou funkciji přijmu, záleží vo čem to bude..
#67
Publikováno 21 červenec 2010 - 13:07:23
podle prvotního ozkoušení jsem systém natlakoval asi na 165 těch šušňů na budiku a nechal hodinu
úbytek tlaku v řádu jednotek procent = tedy skoro žádný
zbývá tedy k původnímu ovládacímu balonku udělat odbočku a připojit ještě balonek tento, včetně budíku, ideálně nějakou tou rychlospojkou
dále samozdřejmě zjistit jak je na tom s těsností ovládací pístek u fotoaparátu, jestli neuniká
dobré je, že případný únik - tedy ponížení ovládacího tlaku v systému můžete sledovat na přiloženém budíku a trošku přifouknout když hodnota klesne ke kritické hranici (došlo by k odskočení a předčasnému uzavření závěrky) tuto zjistíte pro každou závěrku pokusně
pro fotografy co cestují s modelkami je možno využít přiložený stetoskop na kontrolu jejich zdravotního stavu, zejména tepové frekvence a jiných nepravidelností, které by mohli rozhýbat některé snímky
také můžete poslouchat nějakou centrální závěrku opravdu zblízka, nebo jestli nejede vlak atakpodobně, vy už na něco přijdete
#68
Publikováno 21 červenec 2010 - 13:26:55
#69
Publikováno 21 červenec 2010 - 13:44:29
všichni jistě chápou, že bez tlakového vzduchu se tvořit nedá
#70
Publikováno 26 červenec 2010 - 14:05:42
Hlásím, že pneuspoušť je v mece temnokomornictva (to je tam kde je Foma doma) stále využívána v hojném počtu. Na snímku (s rukou opřenou o zeď) sám nejvyšší představený "klubu pneumatiků" RHx.
#71
Publikováno 26 červenec 2010 - 14:18:05
úplně z vobrázku cítím vůni kvasnicovýho
#72 Jirinol
Publikováno 26 červenec 2010 - 15:28:33
uděluji pneumatickou pochvali prvního stupně!
úplně z vobrázku cítím vůni kvasnicovýho
zajímavé. Kvasnicové pivečko a romadůrová pizza, náramná kombinace. To nevyžene ani měch pro kovářskou výheň, natož klystýrový balonek. To by vám modelka utekla před hrami na dochtora, pokud tedy se sama napřed nebude podílet na konzumaci těchto vybraných lahůdek.
#73
Publikováno 9 září 2010 - 09:45:37
#74
Publikováno 9 září 2010 - 09:54:04
není problém původní délku - nedostatečnou - prodloužit na několik metrů a použít na fotografování s fotografem v záběru
stačí jen sehnat vhodné potrubí a nějaké ty spojovací prvky
#75
Publikováno 9 září 2010 - 10:03:17
super, tak doufám, že se v horizontu týdnů budu moci hlásit za člena. hadičku, balonek a ruční 2/2 ventil na B čas už mám.ovšem že se počítá! délka potrubí přece není omezena vzduch se šíří a prodleva k expozici o několik setin prodloužená nevadí
není problém původní délku - nedostatečnou - prodloužit na několik metrů a použít na fotografování s fotografem v záběru
stačí jen sehnat vhodné potrubí a nějaké ty spojovací prvky
#76
Publikováno 9 září 2010 - 10:04:40
#77
Publikováno 9 září 2010 - 12:49:13
#78
Publikováno 9 září 2010 - 21:05:06
na výjev komorní jsem si pak vždycky vzpoměl, když jsem viděl Andy Dufresna, coby právě uteklého vězně ze Shawshanku
#79
Publikováno 9 září 2010 - 21:10:47
#80
Publikováno 9 září 2010 - 21:14:20
Naprostý souhlas. S každou zveřejněnou pneufotkou hraji hru najdi Wallyho. A tady se mi líbí, jak je ten balonek ostrej, ale hadička se postupně ztrácí, jak se při expozici asi chvěla.Tak ta je úžasná! Mnoho vykřičníků!!!
Moc pěkné. Jen pro srovnání, chtělo by to pár blesků, déšť a být trošku od hoven.
#81
Publikováno 10 září 2010 - 06:12:38
#82
Publikováno 20 září 2010 - 12:34:26
některý závěrky zvládá bez problémů, ale u druhých zdá se mi, že na velikosti záleží
#83
Publikováno 20 září 2010 - 12:48:20
chlapi, neřešili jste tu délku trnu tý pneuspouště? třeba nějakou redukci, a pokud ano, s jakým úspěchem?
některý závěrky zvládá bez problémů, ale u druhých zdá se mi, že na velikosti záleží
Nevím přesně zda je velikost tak různorodá. Viděl jsem více pneuspouští a u všech vyjížděl trn celkem hodně. U mojí Broniky kde jde spošť drátěnkou velmi ztuha to zvládám pneuspouští i přes rohovou redukci celkem bez nějakého zaváhání.
#84
Publikováno 20 září 2010 - 13:09:50
taky jsem nenašel doma nic, co by se tím nedalo odpálit
z mojí spouště, kterou mám neustále při sobě v kabele trn leze 13 mm a ze zahnuté (tam našroubované) hokejkové pomůcky 12 mm
#85
Publikováno 20 září 2010 - 14:38:19
#86
Publikováno 20 září 2010 - 15:07:44
Radime a poradíš mi, na koho se mohu s výrobou obrátit?určitě by to šlo udělat - vnější závit, vnitřní závit rovné jednoduše, zahnuté složitější - nástrojař
určitě by to šlo udělat - vnější závit, vnitřní závit rovné jednoduše, zahnuté složitější - nástrojař
#87
Publikováno 20 září 2010 - 16:40:56
ale když oslovíš soustružníka v místě bydliště a ukážeš mu problém, tak v případě tý rovný verze (vnitřní jezdec v nástavci je tyčka a ne pružnej prvek) tak by to jistě zvládl
takhle bych to udělal jako amatér - akorát není dořešeno, aby ta tyčka nevypadla při odmontování z objektivu to mě nenapadá, ale profíci jistě něco vymyslí
#88
Publikováno 20 září 2010 - 16:49:32
tam by bylo potřeba posílit tlak vzduchu = sílu, jakou tyčka tlačí do objektivu a to by šlo udělat jedině výměnou za jiný asi na zakázku vyrobený pneuodpalovač
#89
Publikováno 20 září 2010 - 17:33:00
no těžko říct, čím to je...nepoužíváte někdo hama pneuspušť na ty ektary, co já?
Jinak, na závěrky k etarům nejraději používám drátěnku s trnem 2,3cm, což je o centimetr víc, jak má pneuspoušť.
Je pravda, že pneuspoušť má pomalejší nástup, ale drží celkem dost. Když jsem se pokoušela trn zatlačit dovnitř, tak mi to moc nešlo, tudíž předpokládám, že to bude spíše v délce trnu. Ale jistotu samo nemám.
#90
Publikováno 20 září 2010 - 18:10:14
#91
Publikováno 20 září 2010 - 19:03:09
jj vydíš, supr rada!...vychází mi potřebná délka trnu 17mm - pneu tedy chybí nejmíň 5 mmvyzkoušel bych ruční drátěnku, pomalu mačkal a ve chvíli expozice si poznačil "kolik bylo potřeba zmačknout" pak to vyšrouboval z objektivu, zmačkl stejně a změřil kolik trn vylezl a uvidíš, kolik chybí na pneu
#92
Publikováno 20 září 2010 - 19:43:35
to ti jistě ten nástavec vyrobí kdokoliv
já ovšem ne
nemaje soustruh bych to dělal z nýtu a to by byla jzd práce
#93
Publikováno 20 září 2010 - 20:12:30
stačilo by navlíct tam delší trn a bylo by po problému (takové elegantní řešení)...ale si říkám, že ne pro nic za nic, je den plastovej bazmek na konci pneu tak tlustej...asi se tam nějak ten fučák vzduchu opírá o čudlík
#94
Publikováno 20 září 2010 - 20:20:43
ale když se na ten plastovej pístek koukám, tak vidím zacvaknutej nerozebiratelnej spoj, kde jedna demontáž může znamenat konec života pístku
nebo taky ne
ale kdo to ví předem
jo kdyby tam byly šroubky, to by byla jiná
taky trvalé prodloužení trnu - stále by čouhal ven- by mohlo dělat rotiku zase na jiných závěrkách (?) třeba nečekané expozice bez zvýšení tlaku v potrubí
#95
Publikováno 21 září 2010 - 09:45:46
#96
Publikováno 21 září 2010 - 09:52:22
tak to ti můžu oměřit večer, ale třeba Radim má pneu určitě u sebe i teďMohl by mi nějaký hodný pneumatik s hamáckou pneuspouští oměřit průměr toho tlustého plastového zakončení? Bojím se aby šla pneuspoušť zašroubovat do velkoformátového objektivu, závit je vcelku blízko upevňovací destičky. (a zalomení se mi moc nechce používat, neb bych ho okamžitě ztratil...)
Jinak ta hamácká pneu, na to že má dýlku skorem 10m, je velice rozměrově úsporná
#97
Publikováno 21 září 2010 - 10:13:32
snad je to k poznání z toho pixbrázku
#98
Publikováno 21 září 2010 - 10:44:08
#99
Publikováno 21 září 2010 - 10:49:01
#100
Publikováno 21 září 2010 - 10:58:03
omlouvám se, že vstupuji do debaty, ale asi by to nefungovalo, pokud bude na každé spoušti jiný odpor, tak se asi bude každá spouštět s různým časovým posunemPak jestli se nezlobíte ještě jeden teoretickej dotaz Je něco co by bránilo tomu udělat si dvouspoušť? Tedy jeden balónek, dva trny?
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních