Autorská fotografie, fotografování, vážněji braná témata
#1
Publikováno 30 June 2010 - 14:39:25
#2
Publikováno 30 June 2010 - 21:16:06
(Konstruktivní připomínky jsou vítané.)
#3
Publikováno 1 July 2010 - 08:25:34
#4
Publikováno 1 July 2010 - 10:50:51
Je to jedno z témat, která mají smysl. Fotit kvalitně rodinu, přátele.
Zůstane pěkná vzpomínka, kvalitní záznam.
#5
Publikováno 1 July 2010 - 10:54:06
#6
Publikováno 1 July 2010 - 11:00:56
Na kompozici nic co by mi tahalo oči nevidím. Ale nejsem teoreti fotografie, že
#7
Publikováno 1 July 2010 - 11:16:50
ke kompozici: škoda, že scéna není "jednodušší", tím chci říci, že tam jsou šmouha vlevo a okraje té desky (stolu?) trochu zbytečně. Kdyby to byly jen dvě plochy a uprostřed jen plastika se svym zrcadlovym obrazem, snímek by mnohem jasněji "mluvil"
#8
Publikováno 1 July 2010 - 11:43:01
#9
Publikováno 1 July 2010 - 11:52:49
(Shanghai GP3 @100 , D76 stock , sken negativu , na papíře barvivem tonovaná podložka)
#10
Publikováno 1 July 2010 - 12:31:14
mám z té fotky pocit, že by to mohla být i série, bylo by zajímavé mít tu lidskou hlavu blíž té ciferníkové.
Zkoušel jsem kdysi "obarvovat" podložku u barytů, ale nikdy mi žádné barvivo nezůstalo v té podložce (praním se zpátky vypíralo). Mohu se zeptat, jak/čím to barvíš ty?
#11
Publikováno 1 July 2010 - 12:39:02
#12
Publikováno 1 July 2010 - 12:54:50
jsem všemi konci těla pro rodinné snímky, nic důležitějšího na světě neníRodinné portréty... udělat je slušně tak, aby to i za pár let živě promlouvaly, je teď moje velké téma.
pokud se tedy má kritizovat - tady se mi nelíbí vystižení okamžiku, výraz spíše odpovídá nějaké "atelierové podobence", v tomhle prostředí bych si přál něco jiného, staří lidé při vyprávění například pohledí mírně směrem dolů, nebo aspoň vybrat chvíli, kdy nehledí ven z obrazu tak moc
vyznění skenu nemá smysl řešit, podle obrazovky je to takové až moc dokonalé, skoro jako neopan 400 v nějaký echt dobrý vývojce (a já si s ním nepadl do oka ) ale nevím pochopitelně co je to za film
#13
Publikováno 1 July 2010 - 15:37:22
#14
Publikováno 1 July 2010 - 17:23:22
#15
Publikováno 1 July 2010 - 19:20:44
#16
Publikováno 2 July 2010 - 10:59:01
#17
Publikováno 2 July 2010 - 11:11:35
Kurňa kam chodíš na ty artefakty, které fotíš?
#18
Publikováno 2 July 2010 - 11:21:52
Sokolíku, tož totok lahodí mému oku, fajné!
Kurňa kam chodíš na ty artefakty, které fotíš?
Asi tě vyděsím,ale skládky - to je můj ráj !
#19
Publikováno 2 July 2010 - 11:40:55
Ta chvilka nez si oko zvyklo ze ta nadherna "rastlinka" polozena na sklenenom uchu tiez nieje zo skla, bola kuzelna!
S.
#20
Publikováno 2 July 2010 - 23:46:44
A co by to bylo za hudbu bez zvukaře - taky si zaslouží jeden cvak:
#21
Publikováno 4 July 2010 - 14:03:08
#22
Publikováno 4 July 2010 - 14:30:59
#23
Publikováno 4 July 2010 - 20:08:51
#24
Publikováno 4 July 2010 - 20:12:38
#25
Publikováno 4 July 2010 - 22:41:32
Sokolíku, nahoře mě ty světlé rohy tak oči netahají, ale dole bych je nenechal, nebo to byl záměr?
No,co si tak vzpomínám,tak to byl záměr,skoušel jsem několik variant,ale vždy mne to vrátilo k těm divnejm rohům (vůbec obecně rád přidávám ke svejm jakoby-zátiším asi tak 10% kompoziční nečistoty,zdá se mi to pak uvolněnější,civilnější,to může být z mé strany sice omyl,ale já to tak cítím a proto to tak i nechávám).
Celkově se musím přiznat,že vůbec nedovedu vysvětlit,a to ani sám sobě,proč některý věci kombinuju a jakým způsobem,jen vím,že kdybych o tom moc mudroval,tak by mne to asi přestalo bavit,dám radějc přednost nějakému duševnímu zkratu,než studené matematice...
#26
Publikováno 6 July 2010 - 14:09:36
jsem zvědav. Ještě pošlu pár hádanek
#27
Publikováno 6 July 2010 - 14:23:00
#28
Publikováno 6 July 2010 - 14:38:26
Jo a jsou to scany negativu, trošku nepřirozeně z toho leze zrno. Stejně tak kontrastně to není úplně OK.
#29
Publikováno 6 July 2010 - 14:39:29
#30
Publikováno 6 July 2010 - 19:09:11
#31
Publikováno 6 July 2010 - 20:46:07
#32
Publikováno 7 July 2010 - 05:17:00
Není ve vodě? Na první pohled mi přišlo, že drží křídlo od mouchy.to druhý je krokodýlek na záclonu, ale co drží není poznat
#33
Publikováno 7 July 2010 - 16:06:39
Ten první : žeby šmirglpapír , tak padesátka ?
Zásah, 600stovka, hodně makro.
#34
Publikováno 7 July 2010 - 16:09:25
to druhý je krokodýlek na záclonu, ale co drží není poznat
Zásah, je na produkťáku, drží kousíček listu.
#35
Publikováno 7 July 2010 - 16:54:12
#36 Anonymous
Publikováno 7 July 2010 - 16:54:22
#37
Publikováno 7 July 2010 - 16:55:55
To třetí je tužka.
Uznávám, trošku jsem Vás podcenil. Ale že by někdo nepoznal tužku. To jen studenti VŠ stím mají problém
#38 Anonymous
Publikováno 7 July 2010 - 17:04:24
#39
Publikováno 7 July 2010 - 17:19:56
#40
Publikováno 7 July 2010 - 17:20:50
K portrétu: ten pravý roh bych nadržel. Jinak pěkný bokeh(aby taky ne:-)). Výraz modelky mi nic moc neříká.. nevím, no.
Naprostej souhlas. Taky jsem nadržoval během zvětšování. Tady jsem to nechtěl "domatlat" ve fotokrámu. Je to jen scan negativu, no. Ale taky mě ty světlý místa drážděj, škoda, že jsem to neviděl při stisku spouště. Výraz modelky, to snad ani nebudu komentovat, prostě je vždycky taková "toporná". Přirozený výraz jsem ještě neviděl.
#41
Publikováno 7 July 2010 - 17:43:44
Mne proste a jednoduse portrety dlouhym sklem nesedi...pro me je to o nicem, neosobni (az snad takova ta snaha u osob co nejsou moc zvykli se nechat fotografovat je zastihnout z vetsi dalky tak aby si fotografa ani nevsimli...), pro me musi byt portret vic zblizka a musi byt zrejmy kontakt mezi fotografem a modelem...asi tak
Hmm, na portrét, tedy pojatý takto, mě nepřijde 85mm dlouhý. Já osobně nemám rád portréty (opět tohoto stylu, celá postava jo) focený 35mm ohniskem. A bytostně mě dráždí na tomhle ohnisky pod 35mm. Jako portrétní používám 50 až 135, dlouhý skla nerad, kratší taky nerad. O té 50tce bychom mohli dlouho diskutovat. Ale někdy prostě jo.
#42
Publikováno 7 July 2010 - 17:47:59
#43
Publikováno 7 July 2010 - 18:07:12
Bessa + 35/1.4 + Fuji PRO 160S
#44
Publikováno 7 July 2010 - 18:15:13
Nekde na pomezi "momentky" (nic proti ni, naopak) a aranzovaneho snimku. Ani ryba ani rak... A hlavne z modelu mam pocit ve stylu: "Tak uz to cvakni..."
Ja osobne mam rad environmentalni portrety. Tam uz treba ani tak nemusi vadit, ze objekt cuci do blba. Tady aspon si myslim, ze to az tak u nasledujicich snimku nevadi (?) Pozn. Cekam kritiku a nastavuji hrud.
Zde svarec - udernik
a zde chvilka odpocinku.
#45
Publikováno 7 July 2010 - 18:16:49
Prosím jen do mě, vím, že nejsem žádný super fotograf, tak snad mi poradíte co pro příště zlepšit .
[/img]
#46
Publikováno 7 July 2010 - 18:20:36
Vladik - ta na těch gůmách je supr, jenom možná výraz je takovej zvláštní ... to na tý první fotkce se mi ten výraz zase líbí, skoro jako kdyby viděl někoho něco fušit a řikal si: "Šmankote, co to tam zase kutí??? To bude zase ráno, až mu to bouchne"
#47
Publikováno 7 July 2010 - 18:28:43
Girmy: dik, vlastne je to produktovka, jde o tu tasku a bude to mit pro svou prezentaci.
#48
Publikováno 7 July 2010 - 18:30:21
Foceno Prakticou s pentaconem 29/2,8, clonu tušim 2,8 nebo 4, čas někde kolem 1/15s. Voláno v LQN 1+10, 9,5 minuty. Teď přefoceno tikitálem na stole. Budu msuet vymyslet nějaký lepší způsob, případně koupit skener .
Prosím jen do mě, vím, že nejsem žádný super fotograf, tak snad mi poradíte co pro příště zlepšit .
[/img]
Mno, jo, ale...... První fotografii IMHO degraduje bordel na negativu, druhou chybějící ostrost. Na první mě vadí kompozice, respektive hlava vs utěrky.
#49
Publikováno 7 July 2010 - 18:35:50
Jinak s tou ostrostí je trochu problém, ale na papíru (teda jenom 13x18) to neni tak hrozný, spíš zase blbě přefocený
#50
Publikováno 7 July 2010 - 18:36:40
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návětěvníků, 0 anonymních