Mi to právě nepřipadá jako ten klasickej zubatej "rám" vzniklej vypilovanou maskou.nene, kdepak nejdřív rám, je to prosté: vypilovat si masku pilníkem sám. trochu ji nechat větší a je to. takhle vypadaly moje fotky léta, když jsem zvětšoval na magnifaxu, jehož masky nedovolovaly zvětšit plný formát.
druhá možnost je k negativu mezi skla přidat papírovou masku-
Zvětšenina s černým okrajem
#51 Anonymous
Publikováno 22 říjen 2010 - 18:56:33
#52
Publikováno 22 říjen 2010 - 22:44:59
_________________
mho: Fotka s osobitým a vkusným rámečkem už pak nepotřebuje (pevný) rám. (tím nechci říct, že pak patří do kliprámu)
#53
Publikováno 22 říjen 2010 - 23:24:36
#54
Publikováno 23 říjen 2010 - 00:06:32
#55
Publikováno 23 říjen 2010 - 00:10:29
...ale skor by ma zaujimalo ako tam dostal napr. tu perforaciu v takej podobe v akej tam je...
#56
Publikováno 23 říjen 2010 - 00:47:38
toz kluci kto na to prv pride, ma u mna piiiivo
Na co? A Corgoňa si nech
#57
Publikováno 23 říjen 2010 - 09:38:55
toz kluci kto na to prv pride, ma u mna piiiivo
Na co? A Corgoňa si nech
#58
Publikováno 24 říjen 2010 - 07:55:22
"As far as the border goes, that's done in the darkroom. If you're familiar with darkroom printing, I use an oversized negative carrier and then mask off and burn the borders with a #00 and #5 filter. The 5 gives the hard black lines and the 00 fills in the rest. Hope this helps! Jason"
#59
Publikováno 24 říjen 2010 - 18:58:06
časový úsek nalití a následné konzumace kalíšku asi tak odpovídá,- jak jinak, že?
#60
Publikováno 25 říjen 2010 - 08:04:21
Díky s pozdravem Jan
#61
Publikováno 26 říjen 2010 - 14:49:19
přátelé mohli by jste mi to trochu vysvětlit já tomu nějak nerozumím v té angličtině jak se to dělá.
Díky s pozdravem Jan
Pisal som mu znova aby som si to ujasnil - takze chlapik naexponuje samotnu foto tak ako mu pasuje, potom ju vymaskuje (teda prakticky polozi nieco na papier aby zakryl oblast kde je nasvieteny obraz) a kratko exponuje ramik s pouzitim filtrov - rozne kombinuje #5 a #00 filtre aby tam dostal aj kontury aj vypln - podla toho ako mu prave ide na chut...
#62
Publikováno 26 říjen 2010 - 18:41:16
#63
Publikováno 26 říjen 2010 - 23:27:03
#64 Snek
Publikováno 27 říjen 2010 - 00:47:54
#65
Publikováno 27 říjen 2010 - 06:28:10
Pisal som mu znova aby som si to ujasnil - takze chlapik naexponuje samotnu foto tak ako mu pasuje ...
Díky za odpověď, to jsem tak nějak předpokládal, ale stále mi nedává smysl to co mě na rámečku zaujalo nejvíce a to právě ty nepravidelné "čáry".
Všechno by šlo, ale co vytváří ty nepravidelné pruhy
To je přesně to čemu také nerozumím, ale věřím, že to tu dáme dohromady . Těším se, zda na to přijdeme, až si udělám zvětšeninu s takovým okrajem .
#66 Anonymous
Publikováno 27 říjen 2010 - 07:29:34
Přesně to si myslím i já.Všechno by šlo, ale co vytváří ty nepravidelné pruhy ( přes perforaci i na kratších stranách) ? Musel by přece při vytváření rámečku krátkou expozicí svítit buď přes nějakou adekvátně proužkovanou masku ( např. vytištěnou na průhlednou fólii) položenou na papír, nebo by musel takovou masku vložit jako sendvič do zvětšováku k původnímu filmu po exponování základního obrázku , nemyslíte ?
#67
Publikováno 27 říjen 2010 - 08:50:43
Všechno by šlo, ale co vytváří ty nepravidelné pruhy ( přes perforaci i na kratších stranách) ? Musel by přece při vytváření rámečku krátkou expozicí svítit buď přes nějakou adekvátně proužkovanou masku ( např. vytištěnou na průhlednou fólii) položenou na papír, nebo by musel takovou masku vložit jako sendvič do zvětšováku k původnímu filmu po exponování základního obrázku , nemyslíte ? Jinak ve svém portfoliu má ten chlápek pár opravdu vydařených kousků, o tom žádná. Vážně by mne ale zajímalo , jaké to má ve fyzické podobě ( když si vezmu, jaké čáry máry a jak snadno se dají v elektronické podobě dělat, zvláště stran tonality a selektivní ostrosti, jsem strašně nedůvěřivý tvor ...).
Ja mu celkom verim, ze to nemydli 011100010 ...skor si myslim, ze na mna proste nevybalil uuplne cele knowhow, aby ma nepripravil o radost z objavovania a pokusov o vlastny origo ramik ...a tak to ma byt, postupy v temnici (nastastie) nie su ako presety v 110110101 editore
#68
Publikováno 27 říjen 2010 - 10:42:32
Já taky věřím tomu, že ty okraje jsou dělané " na mokro ", v tom problém nevidím . Ta nedůvěra OBECNĚ spočívá spíše v kvalitě, jakou některé elektronické prezentace působí ( prvotřídní tonalita, špičková lokální ostrost - např. oči, řasy atp. při nejnižších clonách ... ). Moc dobře vím, jak snadné je takového dojmu, navíc pro pidiobrázek na web, dosáhnout např. zmíněnými lokálními úpravami i s obrázkem, který v reálu zdaleka takto skvělý není. ZVláštní je také to, že na fotografii jsou v perforaci světlejší díry než plný materiál a okraje děr jsou nejtmavší, to znamená, že je to inverzně. Nechci samozřejmě nikomu nic podsouvat, ale jako nejschůdnější cestu bych viděl vytvoření takovýchto rámečků ( různých variant ) v kompu, vytištění na fólii a následné kontaktní osvícení na papír ke stávající fotografii.
#69
Publikováno 27 říjen 2010 - 12:15:21
Já taky věřím tomu, že ty okraje jsou dělané " na mokro "....
Já Vám nevím, pánové, mě se to s těma fóliemi nějak moc nezdá. Nepřijde mi, že by ty rámečky byly "přes kopírák", naopak bych řekl že jsou dosti odlišné, nemyslíte ? Neobětuje se někdo, kdo by napsal autorovi a zeptal se konkretně ? ? Mé znalosti angličtiny jsou dosti malé
#70
Publikováno 27 říjen 2010 - 13:48:50
#71
Publikováno 27 říjen 2010 - 15:18:23
Já Vám nevím, pánové, mě se to s těma fóliemi nějak moc nezdá. Nepřijde mi, že by ty rámečky byly "přes kopírák", naopak bych řekl že jsou dosti odlišné, nemyslíte ? Neobětuje se někdo, kdo by napsal autorovi a zeptal se konkretně ? ? Mé znalosti angličtiny jsou dosti malé [/quote]
aaaa tak pisal som mu uz dvakrat, podla mna pustil dost info, dalsie postupy by som skor nechal na empiricku skusenost...
[/code][/quote]
#72
Publikováno 27 říjen 2010 - 15:24:56
ZVláštní je také to, že na fotografii jsou v perforaci světlejší díry než plný materiál a okraje děr jsou nejtmavší, to znamená, že je to inverzně.
hmm, verdammt, mas recht premo... inverzne to urcite je, ked zvacsujem normalne negativ s vacsim ramikom tak mam okraje perforacie svetle, nie tmave...
#73
Publikováno 30 říjen 2010 - 18:12:25
ploci to mě moc zajímá ... těsím se na ukázku, klidně i nedokonalou ze stádia systematického bádání ...
Od minulého týdne jsem neměl čas, takže vkládám svůj první použitelný, ale velmi, velmi nedokonalý výsledek:
Originál vypadá takto:
Budu muset pracovat na sladění grace papíru k diapositivu, je třeba dávat větší pozor na vypírání. Největší problém je ovšem s chybějící obranou proti halaci - zde se otevírá vděčné téma pro diskusi. Sám uvažuji zabarvení papíru odbarvitelným roztokem. Nejlépe by ovšem bylo polít si vlastní papír s antihalační vrstvou.
#74
Publikováno 30 říjen 2010 - 18:18:42
#75
Publikováno 30 říjen 2010 - 18:47:11
#76 Snek
Publikováno 30 říjen 2010 - 19:05:21
držím palce.
P.S. všem ostatním, abyste věděli, ploci kdysi před srazem v Banské Štiavnici projevil přání zkusit si osmičku, pak z toho nějak sešlo jak si matně pamatuji. Z pozice samozvaného předsedy osmičkářů mu však nyní uděluji čestný titul regulérního magora a to na dobu neurčitou, neb tato jeho aktivita splňuje všechna kritéria mnou stanovená pro užívání tohoto význačného titulu. Ploci, gratuluju!
#77
Publikováno 31 říjen 2010 - 09:49:08
pěkné ploci, upřímně, lepší než jsem čekal. myslíš, že halace je problém ? ta světla jsou sice mdlá, šedá, jakoby podexponovaná, trochu mi šlo při prohlížení ukázky hlavou napálit kontrast, prodloužit čas černění (druhá vývojka) a máš to tam. což takle papír pevné gradace, kontrastní negativ, a 2x prodloužit čas ve druhé vývojce (jede do dokončení reakce, stát se nemůže nic...)
On ten DIAPOSITIV je kontrastní dost, papír samozřejmě pevné gradace je(jak to u mně v devadesáti případech ze sta je). Zkoušet to tímto způsobem samozřejmě budu, papíry ještě mám . Jen jsem si musel udělat diapositivy na 6X9, protože jinak mám hrozné osvity(mám kondensor pro 6X9), citlivost jde dolů a tak jsem na kopii 13x18 musel svítit minutu .
Že dělá problémy halace jsem si ovšem jist. Neměl bys nějaký návrh? Co ten hypermangán?
#78 Snek
Publikováno 31 říjen 2010 - 11:03:20
#79
Publikováno 17 listopad 2010 - 17:16:22
Ta jste mi to dali sežrat pánové,já maluju rámečky tuží!Je to znát,že je to rukama,ale ta vypilovaná kostrbatost mi nesedí.Každej jsme holt jinéj! NAŠTĚSTI'
A mohu se zeptat,jak se to provádí s tou tuží? To se používá klasická černá tuž nebo je to nějaká speciální? A jakým způsobem ji nanášíte?
#80
Publikováno 17 listopad 2010 - 20:45:46
#81
Publikováno 26 únor 2011 - 18:09:23
#82
Publikováno 26 únor 2011 - 18:14:17
#83
Publikováno 27 únor 2011 - 14:57:04
#84
Publikováno 27 únor 2011 - 14:58:55
spresnenioe - negatívny proces-čb negatív-dia
I když, z této poznámky bych byl na rozpacích, jak je to myšleno
#85
Publikováno 27 únor 2011 - 16:05:17
ešte ma napadlo skúsiť v miestach, kde bude čierny rámček urobiť niekoľko tenkých čiarok ustaľovačom, nechať to chvíľu pôsobiť a potom to inverzne vyvolať, neviem, to je len taký nápad, nikdy som to neskúšal, v miestach, kde bol nanesený ustaľovač by mali vzniknúť biele čiarky a ich hustota, hrúbka a sila by mala byť podľa množstva a dĺžky pôsobenia ustaľovača.
len pozor potom pri vyvolávaní, pretože ustaľovač, ktorý sa týmto dostane do vývojky ju môže zničiť
#86
Publikováno 27 únor 2011 - 17:05:59
#87
Publikováno 27 únor 2011 - 17:32:10
No jak dlúho, no já tak, že rozsvítím v komoře zářivku naleju si kalíška, prdnu to do sebe a zhasnu, čili cca 15 vt. bajvočko.
Kolik takových zvětšenin zvládneš za den?
#88
Publikováno 27 únor 2011 - 22:46:45
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních