Staré negativní ORWO
#1
Publikováno 4 září 2010 - 20:47:48
Nevím ani citlivost jakou to mělo.
#2
Publikováno 5 září 2010 - 09:17:25
vúni chemie a světlo aladinky se rozšiřují.
A teď k tomu filmu, já fotím na stará prošlá ORWA np22 z roku 90
(planfilm) a pro jejich vyvolání používám prošlé FOMADONY N z roku 86
a s výsledkem jsem spokojen. Měl jsem taky kinofilmy tuším NP27 ty ale měli už hodně silný závoj. Pokud ten film je naexponovaný
tolik let a nebyl v lednici bude to chtít vyzkoušet.
#3
Publikováno 5 září 2010 - 09:39:16
Zdenab2: Janek má pravdu, ustřihni kousek filmu, vyvolej to, zvětši to a uvidíš!!!
#4
Publikováno 5 září 2010 - 11:47:53
#5
Publikováno 5 září 2010 - 15:27:23
Zkoušeli jste to?Skladovaný v ledničce nebyl a kůsek toho plastového víčka ohryzali myši,ale světlo sa tam nedostalo.
#6
Publikováno 5 září 2010 - 15:31:27
#7
Publikováno 5 září 2010 - 15:36:41
#8
Publikováno 5 září 2010 - 15:39:47
http://forum.diginef....php?42,1265971
#9
Publikováno 5 září 2010 - 15:47:52
Mohl bych se pokusit o zpracování původním procesem , něco málo T32 tu mám . Kdyžtak mejl .
#10
Publikováno 5 září 2010 - 19:00:10
Proto to mám ve vlákně barevná fotografie .Zdeňo, ty si děláš čurinu, ne? O barvě si sa nejak nezmiňoval!!!
To Mickael to s tým rodinalem mě napadlo(1+100 a stand tak 90-120min.),ale nevím lesti bych s té barvy dostál tu antihalační vrstvu chemií co mám na čb.Na papír bych to nejak dostál aj přes oranžovou podložku,ale abych to vůbec prosvítíl a byl tam aspoň nějaký obraz.
Kony:Děkuju zvážím nabídku.Radši bych samodomo pokusnil.
#11
Publikováno 5 září 2010 - 19:13:31
Rodinal 1+100 je na barvu blbost , dávám příklad pro fomu eqicolor : R09 1+25 20min @ 20°C míchání 10s co 3 min, brutální podložka . Ale je to fakt nezvětšovatelné , na plnou ďouru svítíš pět minut , na multigradaci rovnou zapomeň .
#12
Publikováno 6 září 2010 - 10:35:49
Jedná se asi o negativ NC19 Mask - 19 DIN.Kluci při stěhování jsem objevil takovou hliníkovou krabičku s černým plastovým víčkem.Měl by v tom být negativní ORWO svitek nafocený v roku cca.1986 a nikdo ho nedal vyvolat.Myslíte,že by se dal nějak rozumě vyvolat,nebo že z něj nic nebude?Záběry budou docela cenné.
Nevím ani citlivost jakou to mělo.
Volání procesem NC-21 s firemni kompletem ORWO 5168.
Složení lázní se dá dohledat. Základem je T22.
Zvětšovalo se na Foma PM 20 (baryt) a PM 30 (RC). Volání v sadách SM20 respektive SM30.
Hodně zdaru.
#13
Publikováno 26 únor 2013 - 22:06:15
Keď mi dala pred Vianocami kamarátka jeden starý Orwocolor NC21 na vyvolanie, proces sa nevydaril. NC21 má iné zloženie roztokov, stačí jej podľa toho nižšia koncentrácia T22, avšak zhodou náhod napriek presnému dodržaniu zloženia a taktiež procesných časov a teplôt bol film podvolaný. Tentokrát som skúšal na ústrižku čb filmu aktivitu vývojky. Bola slabá, ponorený film ani po asi 6 minútach nezčernel. Preto som zobral doslovne odporúčanie o energickom pohybe, vyvolávaciu dobu som predĺžil na 10 minút a teplota roztokov bola asi 23°C. Počas takmer celej doby som vývojnicu preklápal bez prestávky. Po skončení vyvolávania som do vývojnice nalial dovyvolávací roztok, ktorý pozostáva z malého množstva vývojky, štipky bromidu draselného a hlavne síranu sodného, ktorý by mal zabezpečiť odbotnanie vrstvy (ten som nemal ).Film som v tomto roztoku preklápal ďalších 5 minút. Potom som ho pral v tečúcej vode, vybielil, vypral a ustálil. Po ukončení celého procesu som ostal celkom milo prekvapený. Film má síce silný závoj, ale len v oblasti okrajov a potom prvého a posledného políčka. Ostatné snímky sú celkom použiteľné a napriek celkovo vyššiemu závoju aj primerane kontrastné. Prirodzene, ešte nie je zaručené ani farebné ladenie ani kvalitný pozitív, ale napriek tomu je možné vyvolať aj tak starý farebný negatív farebne a to dokonca bez otiskov číslic z krycieho papiera.
#14
Publikováno 27 únor 2013 - 11:12:36
#15
Publikováno 27 únor 2013 - 17:42:44
#16
Publikováno 3 březen 2013 - 22:34:40
#17
Publikováno 2 červen 2013 - 23:05:08
Film po vyvolaní "od oka" vyzeral slušne. Stále ma prekvapuje veľmi malý závoj týchto filmov, tvoriaci sa viac/menej okolo perforácie. Je podstatne menší, než u 10 ročných filmov Fuji. Prirodzene, jednotlivé vrstvy sú rozladené, teda dokonalú farebnú zväčšeninu z toho nedostanete. Napriek tomu sa mi z tohto filmu podarilo zopár slušných záberov vytiahnuť. Až budem mať chvíľku času, tak ich začnem skenovať.
#18
Publikováno 11 září 2016 - 11:24:50
Aktualizácia. Na ebayi sa dajú kúpiť staré ORWOCOLOR NC 19 resp. NC21. Dlžné podotknúť, že ceny sú značne premrštené. Tak či tak, sem/tam sa nejaký starý Orwocolor môže do rúk niekomu dostať. Ja mám ešte v zásobe staré kúsky, niektoré expirovali v r. 1991, ale jeden balík má expiráciu 2/84. Zo zvedavosti som jeden starý orwocolor z tohto roku založil do Flexaretu a exponoval za krásneho slnenčného počasia na citlivosť ISO16. Tieto filmy som už chcel vyhodiť, pretože jeden test z pred troch rokov dopadol fiaskom. Teraz som ho viac prikŕmil (predtým len ako ISO32) a vyvolal podľa receptov z knihy Barevná fotografie pro každého - Ing. Tomášek.
Proces prebiehal v JOBO CPA-2 pri nasledujúcich podmienkach: Teplota procesu: 23,8°C - 24.0°C (je horúco, nešlo ochladiť na 20°C). Rotácia vývojky a dovyvolávacej lázne na stupni 6, ostatné roztoky+pranie na max. otáčkach.
Vývojka Orwocolor 15 - 6´
Dovyvolávací roztok Orwocolor 207 - 5´
Pranie - 15 výmen vody po 0,5l po 30"
Bielič Orwocolor 55 - 5´
Pranie - 8 výmen vody (objem a čas ako po vývojke)
Ustaľovač Orwocolor 71 - 5´
Záverečné pranie - 15 výmen vody ako pri vývojke.
Stabilizátor - Kodak C41 final rinse + formalín 40% 3 ml/l.
Film prekvapil - v dobrom. Je síce so silnejším závojom, hlavne pri okrajoch, na začiatku a na konci pásu, ale je tam všetko. Nie sú otlačené žiadne čísla z krycieho pásu, farby na negatíve vyzerali čisto, ale zatiaľ som nezväčšoval. Samozrejme, v emulzii sú nejaké drobné kazy, ale celkovo som zatiaľ spokojný. Ak by sa mi podarilo niečo naskénovať, hodím to do galérie. Samozrejme - nerátam so správnym farebným ladením, ale crossovanie týchto filmov v C-41 sa mi väčšinou hnusí. Flicker a podobné stránky sú plné takýchto fotiek.
Drobná príhoda na záver: fotil som v Tatrách, a keď som vytiahol foťák na stanici, za chrbtom som len počul niekoľkých ľudí, ako udivene hovorili: Aha, flexaret! Starší manželský pár, ktorý sa niečo snažil riešiť na dvoch digitáloch (nakoniec tam došlo k hádke, pretože jeden mal vybitú baterku, druhý plnú kartu), sa z rovnakého dôvodu nezmohol ani na slovíčko
#19
Publikováno 11 září 2016 - 21:24:40
Dnes som urobil papierové zväčšeniny z tohto filmu a musím povedať: som nadšený. Keď sa dostanem ku skéneru, naskenujem niekoľko pozitívov, aby ste sami posúdili. Trochu ľutujem, že som niekde nenafotil farebnú tabuľku. Samozrejme, posuny vo farbách tam sú, ale čakal som to vzhľadom na vek filmu oveľa horšie.
#20
Publikováno 16 září 2016 - 11:32:24
Prikladám dve linky na fotky v galérii, ktoré som vyhotovil na predmetný materiál. Sú to skeny pozitívov. Papier pozitívov už tiež je preexpírovaný, takže biela nie je celkom biela. V každom prípade sú výsledky aspoň trochu zaujímavé, už len na vek materiálu. Pokiaľ by sa mi podarilo naskenovať negatív, bola by to objektívnejšia výpoveď, ale momentálne nemám kde.
http://www.temnakomo...chvíľa-oddychu/
http://www.temnakomo...646-na-stanici/
#21
Publikováno 22 září 2016 - 22:52:19
Fascinujici jak ty materialy zvladly takovou dobu (:
Jak sem psal uz vedle, to si dneska clovek koupi cerstvou roli Kodak papiru (Endura) a za tri roky ji muze pouzivat tak na kontakty, protoze z bile barvy se stane pochcane zluta!
#22
Publikováno 23 září 2016 - 07:15:51
Fascinující je spíš to, že ty dnešní snímky vypadají na chlup stejně jako amatérské snímky 40 let staré, Jarná lůka dokonce 60 let. Takže Fero vlastně produkuje archiválie na počkání a nepotřebuje k tomu žádný digitální výmysl ani stroj času!
#23
Publikováno 23 září 2016 - 17:16:51
To uz by stalo za vydani nejake dobove publikace ktera by reflektovala deni na TK.
#24
Publikováno 21 říjen 2016 - 13:16:12
Možno dám ten film naskenovať a podelím sa o viac fotiek, áno, je to také "retro"
#25
Publikováno 25 srpen 2017 - 18:21:41
Milí temnokomorníci, před nějakou dobou ke mně doputoval svitek orwo nc19, i zaradovala jsem se, že by to třeba mohl být zajímavý experiment. Film jsem vyfotila, odnesla do fotolabu a tam mi řekli, že se nedá vyvolat. Tak jsem chtěla poprosit o radu, jestli ještě existuje nějaká možnost vyvolání tohoto filmu. Děkuji mnohokrát za pomoc.
#26
Publikováno 25 srpen 2017 - 18:33:44
Milí temnokomorníci, před nějakou dobou ke mně doputoval svitek orwo nc19, i zaradovala jsem se, že by to třeba mohl být zajímavý experiment. Film jsem vyfotila, odnesla do fotolabu a tam mi řekli, že se nedá vyvolat. Tak jsem chtěla poprosit o radu, jestli ještě existuje nějaká možnost vyvolání tohoto filmu. Děkuji mnohokrát za pomoc.
Mila Veverko,
Ono to naozaj uz nejde vyvolat. Orwo NC bolo stavane na tzv studeny proces, kym proces C-41 ma 37,8°C.
Nejaky cas dozadu sme hrdinsnky vyvolavali aj taketo filmy a vysledky neboli az take zle. Ale potom sa raz stalo, ze z jedneho filmu uplavala emulzia a cistenie stroja zabralo 2 dni.
Ak chces dostat aspon nejaky vysledok, vyvolaj si ho ako CB Foma 100.
Ak by ta to zaujimalo hlbsie, existuju sady C-41 pre amaterske pouzitie a mohla by si si filmy zacat vyvolavat sama. Ak by sa na nejakom filme emulzia poskodila, roztoky sa daju prefiltrovat a vec je vybavena.
Su vsak aj tu na temnej ludia, ktori stary proces Orwo NC maji zvladnuty a vedeli by mozno pomcot.
#27
Publikováno 27 srpen 2017 - 10:22:02
#28
Publikováno 27 srpen 2017 - 17:52:01
Feromarcine, děkuji za nabídku, to by bylo skvělé. Jaká je expirace filmu bohužel nevím, exponovala jsem jej na cca o 1 clonu nižší citlivost. Kdyby to nedopadlo, nedá se nic dělat, ale za pokus to stojí, výdaje, práci i materiál v každém případě zaplatím. Pokud budete souhlasit, poslala bych vám film poštou.
#29
Publikováno 28 srpen 2017 - 22:14:08
Squirrel, máte súkromnú správu
#30
Publikováno 11 duben 2019 - 21:05:08
Dobrý den,
mám stařičký nevyvolaný negativ ORWO NC 21 (nalezen ve foťáku při přebírání pozůstalosti).
Pokud by to bylo možné, chtěl bych poprosit o kontakt na někoho, kdo by to byl schopen vyvolat - našel jsem tuto diskusi jako téměř jediný odkaz, kde je o tomto filmu zmínka.
Jde mi alespoň o vyvolání - vlastní fotky (pokud vůbec nějaké budou), ty už mi udělají všude možně, ale vyvolat to nechtějí nikde.
Je mi jasné, že kvalita bude nízká. Záleží mi na tom, dostat z toho "cokoliv", klidně i černobíle, i kdyby jenom náznaky. je mi jasné, že hezké ostrá fotky z toho nebudou
Předem děkuji za pomoc či radu, kam se s tím obrátit.
#31
Publikováno 12 duben 2019 - 21:04:29
#32
Publikováno 12 duben 2020 - 20:28:35
Brývečer,
vyhrabal som plechovicu ORWO DK5, expirácia 1978 (september:)) 30 metrov, takže určite škoda vyhodiť.
Samozrejme, skúsim nafotiť.
Ale, citlivosť nikde nevidím - zrejme len večerná slepota... neviete poradiť?
Edit.....žeby tá "5"? To je citlivosť? Nechce sa mi veriť, ale zase je to reprodukčný, ak som správne pochopil...
(Volať to budem asi v HC 110, nejaké poriadne riedenie ako 1:50 a vyššie)
#33
Publikováno 12 duben 2020 - 21:09:23
Brývečer,
vyhrabal som plechovicu ORWO DK5, expirácia 1978 (september:)) 30 metrov, takže určite škoda vyhodiť.
Samozrejme, skúsim nafotiť.
Ale, citlivosť nikde nevidím - zrejme len večerná slepota... neviete poradiť?
Edit.....žeby tá "5"? To je citlivosť? Nechce sa mi veriť, ale zase je to reprodukčný, ak som správne pochopil...
(Volať to budem asi v HC 110, nejaké poriadne riedenie ako 1:50 a vyššie)
Citlivost bude niekde na spodnej stupnici toho, co sa da expozimetri nastavit. 3-10 DIN. Samotna citlivost zavisi skor od sposobu spracovania.
Ak chces takyto strmy film pouzit ako poltonovy snimaci film, vyvolavat ho je potrebne vo vyvojke ako Technidol, POTA ... Vraj XTOLv riedeni 1:5, ci Rodinal 1:100 hodinku bez preklapania. Pripadne D-23.
POTA
Siricitan sodny bezvody 30,0g/liter
Fenidon 1,5g/liter
POTA sa da modifikovat pridanim maleho mnozstva hydrochinonu, alebo glycinu, ci pyrohalolu.
POTA je volba kazdeho, co obcas volaco navazi. A je to kvalifikovana vyvojka.
#34
Publikováno 13 duben 2020 - 06:09:36
Vyzerá to, že len čo vyjde Centralchem z karantény, skočím tam
#35
Publikováno 13 duben 2020 - 07:05:34
Ďuro, ako píše Keko, je to veľmi kontrastný, nesenzibilizovaný dokumentárny film citlivosti 5DIN, ja som ho bežne používal na prefocovanie časopisov a kníh v dobe, keď u nás ešte skenery neboli alebo stáli mailand. Okrem vývojok spomínaných Kekom môžeš použiť aj ORWO50 a ORWO 80 či Kodak D8 alebo Agfu G- 203, tieto si ale musíš navážiť.
#36
Publikováno 13 duben 2020 - 08:10:53
Vďaka Keko,
Vyzerá to, že len čo vyjde Centralchem z karantény, skočím tam
TY-NEMAS-DOMA-SI-RI-CI-TAN ????
A co ranajkujes?
Centralchem je (myslim) otvoreny.
#37
Publikováno 13 duben 2020 - 08:21:12
Citlivost bude niekde na spodnej stupnici toho, co sa da expozimetri nastavit. 3-10 DIN. Samotna citlivost zavisi skor od sposobu spracovania.
Brývečer,
vyhrabal som plechovicu ORWO DK5, expirácia 1978 (september:)) 30 metrov, takže určite škoda vyhodiť.
Samozrejme, skúsim nafotiť.
Ale, citlivosť nikde nevidím - zrejme len večerná slepota... neviete poradiť?
Edit.....žeby tá "5"? To je citlivosť? Nechce sa mi veriť, ale zase je to reprodukčný, ak som správne pochopil...
(Volať to budem asi v HC 110, nejaké poriadne riedenie ako 1:50 a vyššie)
Ak chces takyto strmy film pouzit ako poltonovy snimaci film, vyvolavat ho je potrebne vo vyvojke ako Technidol, POTA ... Vraj XTOLv riedeni 1:5, ci Rodinal 1:100 hodinku bez preklapania. Pripadne D-23.
POTA
Siricitan sodny bezvody 30,0g/liter
Fenidon 1,5g/liter
POTA sa da modifikovat pridanim maleho mnozstva hydrochinonu, alebo glycinu, ci pyrohalolu.
POTA je volba kazdeho, co obcas volaco navazi. A je to kvalifikovana vyvojka.
Sokole vďaka za info.Keko: ja som svoju prvú vývojku namiešal pred pol rokom - DS-12 (kvôli acrosu). Dlho som sa bránil. Ale....nebolí to! A mám teda skladom len chémiu na ňu.Ja som ten typ, čo si pomýlil k. askorbovú a citrónovú.No ale dávam ti nápad - sprav online kurz ' základy miešania vývojok', kľudne platený. Prvý sa prihlásim, v tvoje didaktické schopnosti mám silnú dôveru.
Jedna vec je čítať, druhá vidieť.
#39
Publikováno 13 duben 2020 - 13:40:24
... ja som svoju prvú vývojku namiešal pred pol rokom - DS-12 (kvôli acrosu)...
Takze siricitan mas a staci zohnat fenidon. A vodu.
#40
Publikováno 17 červen 2020 - 08:30:39
Zdrazí kolegové, jak vyvolat ORWO NC 19 a ORWO NC17 mask v Rodinalu ?
Vím, je to barva, potřebuje to speciální proces, v ČB chemii tam stěží bude homeopatický obraz atd.
Nicméně mám od každého filmu jeden kus. Dávno nafocený (ze starého foťáku co jsem koupil).
Stand / semistand 1:100 1 hodinu?
1:xx, s nějakou agilní agitací?
Obracím se na Vás, s tím, co byste mohli doporučit na základě svých hlubokých chemických znalostí.
Jsem zvědavej co na těch filmech je. Pravděpodobně tam budou lidé co jsem nikdy neznal a ani nepoznám. Proto se mi do toho nechce investovat víc než Rodinal a trochu toho času.
Pokaždé u nalezeného filmu doufám, že z toho vyleze něco jako od Tichého . Zatím bohužel nic. Jen jednou se mi podařilo v hromadě zakoupených negativů (jinak zcela běžných) objevit zmuchlaný svitek s 3 obrázky na kterých byl nejspíše fotograf od pasu po kolena připraven zúčastnit se seance u Saudka.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních