Jaký barevný film??
#1
Publikováno 8 září 2010 - 19:52:36
#2
Publikováno 8 září 2010 - 21:52:50
#3
Publikováno 8 září 2010 - 21:59:19
#4
Publikováno 8 září 2010 - 22:51:07
Tak zkus podexponovanej diák, barvičky se nasytí. Jen si nejsem jistej, že by v 80-tých byla citlivost 400 standartní.Rád bych vyzkoušel nějakou barvu...jen si nejsem jist co koupit...citlivost 400 a požaduji hodně syté barvy...takové ty 80 léta
#5
Publikováno 9 září 2010 - 05:29:38
#6
Publikováno 9 září 2010 - 08:09:03
Jinak pokud by stačila citlivost 100, tak jednoznačně nový Kodak Ektar 100.
#7
Publikováno 9 září 2010 - 08:12:31
#8
Publikováno 9 září 2010 - 08:26:47
#9
Publikováno 9 září 2010 - 11:10:05
#10
Publikováno 9 září 2010 - 12:56:59
ten Extar určo zkusím akorát jindy...tu citlivost potřebuju na jednu akci do interiéru kde nechci používat blesk
#11
Publikováno 9 září 2010 - 13:04:38
Superii muzu taky doporucit, kdyby jsi netrval na te citlivosti 400 tak mas mnohem vetsi vyber. Prikladam ukazku Superie 400 exponovane jako 200.
Tohle je přesně ono....moc dobré vyzkouším
#12
Publikováno 9 září 2010 - 13:31:53
#13
Publikováno 9 září 2010 - 13:39:53
#14
Publikováno 11 září 2010 - 09:30:35
pocit retro barev mám z některých crossů (třeba astia, sensia (starý typ emulze) viz. např. http://www.mlcoch.net/ )
z negativních 400 mi fungovala v požadovaném podání Agfa Optima (dnes už asi pasé).
jinak pokud chceš kvalitní bar. negativ s živějšími (ale neujetými) barvami, tak rozhodně Kodak Portra 400VC
_________________
lepší foťák = lepší fotograf
#15
Publikováno 11 září 2010 - 11:06:34
Já chci právě ten Ektar 100 zkusit o víkendu.Má být pěkně hnusně.
ektar100 jsem fotil loni v lednu za hnusného počasí a vylezl moc hezky. akorát tedy doporučuji jako řada jiných zdrojů fotit na ISO80, jinak má trochu vylezlý zrno (ale možná to byla záležitost expozimetru v SRT-201, že nedával ty zpola zasněžený scény přesně).
Btw, pak je jeste moznost Superia 1600 a exponovat na neco mezi 400-800, ale s tim osobni zkusenost nemam...
na superii1600 mám v tuto chvíli 7 snímků focených 1600, až film dofotím, tak klidně poreferuju (ale bohužel to hned asi nebude, zatím nevím, jak se zbytkem filmu vůbec naložit ).
#16
Publikováno 11 září 2010 - 11:39:09
#17
Publikováno 11 září 2010 - 11:42:09
#18
Publikováno 6 prosinec 2015 - 09:56:34
Nevíte někdo, zda je možné vidět někde na internetu srovnání barevného podání různých barevných negativních filmů?
#19
Publikováno 6 prosinec 2015 - 14:59:50
Nevíte někdo, zda je možné vidět někde na internetu srovnání barevného podání různých barevných negativních filmů?
Asi by som si to pozrel na flickr.com. Zadaj do vyhladavaca Ektar a kazdy snimok s tymto tagom by sa mal objavit.
Ale tie lomo a perexpirovane, pripadne krosnute sa najdu na lomography.com
V zasade sa filmu delia na farebne negativne, farebne inverzne a cb filmy. A tie sa este delia na profi - Portra, pre "advanced" amaterov - Ektar a amaterske - Superia a Gold. Inverzne toho casu su dostupne najma o Fuji - Velvia, Provia a amaterske - Senzia.
CB - katagoria sama o sebe, pretoze kazdy film sa este musi svojpomcne vyvolat a charakter sa dosahuje rozne ...
A preco je tato informacia hodna za povsimnutie? Jedine, kde by som vsadil na (staly) charakter filmu su profi filmy a ten Ektar. Amaterske filmy mozu byt za kazdym mierne odlisne.
#20
Publikováno 6 prosinec 2015 - 16:15:50
Nevíte někdo, zda je možné vidět někde na internetu srovnání barevného podání různých barevných negativních filmů?
Asi by som si to pozrel na flickr.com. Zadaj do vyhladavaca Ektar a kazdy snimok s tymto tagom by sa mal objavit.
Ale tie lomo a perexpirovane, pripadne krosnute sa najdu na lomography.com
V zasade sa filmu delia na farebne negativne, farebne inverzne a cb filmy. A tie sa este delia na profi - Portra, pre "advanced" amaterov - Ektar a amaterske - Superia a Gold. Inverzne toho casu su dostupne najma o Fuji - Velvia, Provia a amaterske - Senzia.
CB - katagoria sama o sebe, pretoze kazdy film sa este musi svojpomcne vyvolat a charakter sa dosahuje rozne ...
A preco je tato informacia hodna za povsimnutie? Jedine, kde by som vsadil na (staly) charakter filmu su profi filmy a ten Ektar. Amaterske filmy mozu byt za kazdym mierne odlisne.
Pozdravujem Keko,
niekde som zahliadol info., že FUJI už nebude produkovať kinofilm, nepočul si o tom niečo?...Ďakujem.
#21
Publikováno 6 prosinec 2015 - 16:27:26
Pozdravujem Keko,
niekde som zahliadol info., že FUJI už nebude produkovať kinofilm, nepočul si o tom niečo?...Ďakujem.
Informacie su nejasne.
To, co Fujifilm oznamilo je, ze nebude dalej produkovat farebne negativy. Ze bude dalej vyrabat iba inverzne filmy. My vsak satele dostaveme filmy Superia, teda farebne negativy. Ale tieto sa uz nedaju zahnat vo svitku. Inverzne filmy sa delej produkuju v celej skale rozmerov, Nie je problem sa dosta k CB filmom, ktore sa pravdepodobne dalej produkuju.
Dalej vieme, ze Kodak Alaris nebude produkovat farebne inverzne filmy. Farebne nagtivne filmy produkuje dalej, potom, co zaviedli jednotnu Portru 160 a 400. CB skoro bezo zmien, vypadla 3200-ka. Fajn film, ale 400kami sa da plnohodnotne nahradit.
Kuse a nie uplne potvrdene informacie od dodavatelov.
#22
Publikováno 6 prosinec 2015 - 16:37:08
Pozdravujem Keko,
niekde som zahliadol info., že FUJI už nebude produkovať kinofilm, nepočul si o tom niečo?...Ďakujem.
Informacie su nejasne.
To, co Fujifilm oznamilo je, ze nebude dalej produkovat farebne negativy. Ze bude dalej vyrabat iba inverzne filmy. My vsak satele dostaveme filmy Superia, teda farebne negativy. Ale tieto sa uz nedaju zahnat vo svitku. Inverzne filmy sa delej produkuju v celej skale rozmerov, Nie je problem sa dosta k CB filmom, ktore sa pravdepodobne dalej produkuju.
Dalej vieme, ze Kodak Alaris nebude produkovat farebne inverzne filmy. Farebne nagtivne filmy produkuje dalej, potom, co zaviedli jednotnu Portru 160 a 400. CB skoro bezo zmien, vypadla 3200-ka. Fajn film, ale 400kami sa da plnohodnotne nahradit.
Kuse a nie uplne potvrdene informacie od dodavatelov.
Takže ešte sa nevie jednoznačne čo bude s color kinom od Fuji...
Informujem sa preto,lebo som si nakupil chemiu na C-41, aby som potom mal čo vyvolávať ...
Ja som odjakživa sympatizoval Fujine.
#23
Publikováno 6 prosinec 2015 - 17:20:18
Ja mam Fuji rad, ale fotim prevazne na Kodak. Myslim, ze farebne negativy su tie najlepsie. A ak ide o celkove zrovnaie, myslim, ze Kodak mal v kazdom segmente zastupnu rovnako dobru, ak nie najlepsiu alternativu. Napr Ektachrome 100+ je dodnes etalonom toho, ako diak podavat pletove tony. Alebo cela historia portretnych farebnych negativov od vericolor III az po sucasne Portra 160.
Bolo vsak vzdy na skodu, ked v Kodaku rozhodol ekonomicky management, ze tento a tento film sa uz robit nebude. Napr krajinkarsky Verichrome (CB film) uz nikdy ziadnym inym filmom plnohodnotne nenahradili. Plus-X uz taky dobry nebol, aj ked som ho mal rad.
C-41 este nejaky ten cas bude. Obavu mam z E-6. Pri cene 15€ za kinofilm si uz nik dicik nekupi. Snad este Agfachrome 100, v ktorom bude podla mojho podozrenia film Fuji Sensia. No a mnoho chemie z C-41 sa da pouzit na vyvolavanie CB fimov. Je tu jeden obrovsky nadsenec vlastnej verzie Atomalu
#24
Publikováno 6 prosinec 2015 - 17:42:25
Ja mam Fuji rad, ale fotim prevazne na Kodak. Myslim, ze farebne negativy su tie najlepsie. A ak ide o celkove zrovnaie, myslim, ze Kodak mal v kazdom segmente zastupnu rovnako dobru, ak nie najlepsiu alternativu. Napr Ektachrome 100+ je dodnes etalonom toho, ako diak podavat pletove tony. Alebo cela historia portretnych farebnych negativov od vericolor III az po sucasne Portra 160.
Bolo vsak vzdy na skodu, ked v Kodaku rozhodol ekonomicky management, ze tento a tento film sa uz robit nebude. Napr krajinkarsky Verichrome (CB film) uz nikdy ziadnym inym filmom plnohodnotne nenahradili. Plus-X uz taky dobry nebol, aj ked som ho mal rad.
C-41 este nejaky ten cas bude. Obavu mam z E-6. Pri cene 15€ za kinofilm si uz nik dicik nekupi. Snad este Agfachrome 100, v ktorom bude podla mojho podozrenia film Fuji Sensia. No a mnoho chemie z C-41 sa da pouzit na vyvolavanie CB fimov. Je tu jeden obrovsky nadsenec vlastnej verzie Atomalu
AGFA este vyraba materiál? ... lebo s Agfa sa veľmi na nete nestretávam, alebo zle hľadám... v 90tych rokoch som aj na ňu fotil.
Ako sledujem z dopytov na analog fotoaparaty, tak komunita sa vracia ku klasike, tak by bola škoda, aby sa produkcia veškerých color filmov ukončila, a nehovoriac o B & W, to by bol celosvetový kolabs fotografov fotiacich na chémiu :/
Čo sa týka toho C-41 vs ATOMAL, tak som si všimol, keď som spracoval film vo Fomal /FOMA/ (to je tuším skoro atomal,alebo je), tak citlivá vrstva filmu sa podobala, na citlivú vrstvu farebného negatívu z C-41. vrstva je taká hladká-lesklá,štruktúru zrna ani nebolo vidieť.
Čo pri spracovaní napr. v bežnej vývojke na ČB, bola štruktúra citl.vrstvy vždy znatelná, a vždy je vidieť siluetu obrazu na tej podložke.
Tak z toho posudzujem, že v tom atomale je niečo podobné z C-41.
No určite vyskúšam nejaké experimenty.
#25
Publikováno 6 prosinec 2015 - 19:04:33
Agfa stale existuje, je to chemicky koncern. Okolo roku 2000 sa odclenila skupina managerov a za podlznosti Agfy voci dodavatelom ziskala vyrobu farebnych filmov a hovorili si Agfa Photo. Management tuto spolocnost nasledne vytunelovala a vyroba filmov zanikla. Agfa ale stale svoje logo za uplatu poskytuje a tak sa mozno stretnut s viacerymi vyrobkami na trhu. Tie farebne vyuzivaju filmovu surovinu zijucich spolocnosti. Donedavna sme spominany diak Agfa este predavali. Ale nedostok moznosti vyvolat tieto filmy zaradil do pozornosti Lomografistov.
Mam doma nejeke CB Agfa 400s z Macodirect. Tam sa plnia filmy Aviphot (?). Celkom mile.
#26
Publikováno 7 prosinec 2015 - 15:04:30
Mam doma nejeke CB Agfa 400s z Macodirect. Tam sa plnia filmy Aviphot (?). Celkom mile.
Možná bych si to dovolil zpřesnit.
Agfa (Gevaert, Belgie) vyrábí Aviphot Pan 400S, film pro letecké snímkování, dodávaný v rolích o šířce 240mm. Ten se prodával nařezaný na kinofilm pod jménem Rollei Retro 400S. Obdobně Aviphot / Rollei Retro 80S a 200 Superpan.
Ještě o něco dříve se prodával Rollei Retro 400 (bez "S"), což byl ve skutečnosti Agfa (Photo, Německo) APX 400.
Často docházelo k záměně a zklamání, protože filmy jsou zcela jiného charakteru a vyžadují jiné volání.
#27
Publikováno 7 prosinec 2015 - 17:58:25
Ach ano, tie detaily si clovek nepamata a je dobre, aby to tu bolo co najpresnejsie.
Agfa APX 400 bol jeden z najlepsich filmov, aky kedy bol na Zemeguli vyrobeny.
Ale zapochyboval by som o citlivosti Aviphot/Agfa 400s, pretoze ten rozhodne 400-ka nie je. Da sa ale potiahnut na tuto citlivost a potom ma velmi pekne - take lowkey podanie. Opakujem, velmi mile.
#28
Publikováno 7 prosinec 2015 - 23:16:56
Na agfu občas fotím,dělají agfa vista 200 a 400iso,dia ct presica 100.Už nějakou dobu to má označení made in japan.Na filmu už taky nemá označení agfa ale RI100-63 a tak podobně,podobný označení používá fuji.
#29
Publikováno 8 prosinec 2015 - 10:15:32
Na agfu občas fotím,dělají agfa vista 200 a 400iso,dia ct presica 100.Už nějakou dobu to má označení made in japan.Na filmu už taky nemá označení agfa ale RI100-63 a tak podobně,podobný označení používá fuji.
Jj, ten diák je asi převlečená Velvia 100F - táhne tak nějak do fialova a nelíbí se mi...
#30
Publikováno 8 prosinec 2015 - 13:25:54
velvia 100F jako Fuj
#31
Publikováno 8 prosinec 2015 - 18:08:48
Mimochodem co se to děje s cenami diáků? Loni jsem kupoval paklík 5 filmů Provia 100 v adjustaci "220" za 1800 Kč a teď to na ebay vidím nejlevněji za 4100. To je nějaký nezvratný proces nebo výkyv? Díky
#32
Publikováno 8 prosinec 2015 - 18:11:37
No, to je trest za dlzku V snahe zuzit sortiment sa tento rozmer vseobecne diskriminuje cenami.
Diaky ale sli vseobecne cenami do nebies.
#33
Publikováno 8 prosinec 2015 - 18:35:38
Testoval jste případně někdo Provii 400? Tady se koupit nedají, ale z Japánie se stále nechají poslat. Je ta kvalita opravdu srovnatelná se 100 ASA? Aby se člověk za 300/špulka nespálil .
#34
Publikováno 8 prosinec 2015 - 20:18:15
Testoval jste případně někdo Provii 400? Tady se koupit nedají, ale z Japánie se stále nechají poslat. Je ta kvalita opravdu srovnatelná se 100 ASA? Aby se člověk za 300/špulka nespálil .
Má hodně modrej nádech,až z toho běhá mráz po zádech .Koukni na http://www.vasina.net
#35
Publikováno 8 prosinec 2015 - 23:12:25
Modry nadych je podregenrovana/studena 1. vyvojka (ale aj kratke prve pranie/studena voda prveho prania), alebo nizke pH 2. vyvojky ...
Oprava:
Uz si to nepamatam tak dobre, s tym podregenerovanim prvej vyvojky som sa sekol, ale dobre, som si to oprasil. Kto by mal zaujem si podla vizualneho hodnotenia odhadnut chybu, tu je nejaky pokec:
http://www.kodak.com...als/z119-12.pdf
Treba ale povedat, ze vyvolat diak do modra nie je ziaden problem, je to najcastejsia a tolerovatelna odchylka.
Dobre vyvolavat diaky chce male laboratorium a dennu kontrolu pomocou control stripov, kde sa da podla vyvyjajucej sa odchylky v case zistit chybu uplne presne. pH druhej vyvojky sa upravuje docela casto. Tak ako treba merat teplotu prveho prania. Regeneracne davky sa daju merat pomocou odmernych valcov a chyby z miesania, pripadne kontaminacia roztokov inymi roztokmi sa da tiez vydedukovat. Presny pH meter je samozrejme vyhodou.
#36
Publikováno 9 prosinec 2015 - 09:14:03
Testoval jste případně někdo Provii 400? Tady se koupit nedají, ale z Japánie se stále nechají poslat. Je ta kvalita opravdu srovnatelná se 100 ASA? Aby se člověk za 300/špulka nespálil .
U kina jsem se zrnitostí moc spokojenej nebyl, svitek je ok. Možná ti ale jiní napíší více a přesněji.
#37
Publikováno 9 prosinec 2015 - 09:23:00
este mam v chladnicke par Provii400X, a nikdy mi netahala do modra. Sem tam Velvia 50 do cervena... to mi vyvolavali na Nezabudkovej, kde to uz je zrusene. Ale mal som vraj tu cest ze moj zvitok bol posledny co im vyliezol z masiny.
#38
Publikováno 9 prosinec 2015 - 09:23:53
inak ten nabeh do modra... nemoze to byt skenovanim, farebnost diaku by sa asi mala hodnotit pri premietani.
#39
Publikováno 9 prosinec 2015 - 10:04:31
inak ten nabeh do modra... nemoze to byt skenovanim, farebnost diaku by sa asi mala hodnotit pri premietani.
Nádech do modra může způsobit slunce,který je postavený vysoko,bývá to v poledne,slunce nejde přes hory a nevytváří žluto hnědý nádech,jako je tomu ráno či na večer.
#40
Publikováno 9 prosinec 2015 - 12:00:39
este mam v chladnicke par Provii400X, a nikdy mi netahala do modra. Sem tam Velvia 50 do cervena... to mi vyvolavali na Nezabudkovej, kde to uz je zrusene. Ale mal som vraj tu cest ze moj zvitok bol posledny co im vyliezol z masiny.
Velvia 50 je najsytejsi inverzny film vsetkych cias. Nehodil sa nikdy na portrety a jeho citlivost bola skor ISO32. Cervena pre nu nikdy nebola dostatocne syta
#41
Publikováno 9 prosinec 2015 - 15:59:52
Ale zapochyboval by som o citlivosti Aviphot/Agfa 400s, pretoze ten rozhodne 400-ka nie je. Da sa ale potiahnut na tuto citlivost a potom ma velmi pekne - take lowkey podanie. Opakujem, velmi mile.
Já bych zapochyboval vůbec o vhodnosti tento film nabízet pro obecné focení. Má některé výborné vlastnosti - velmi stabilní a čirou podložku, jemné zrno, výborné rozlišení detailů a rozsah citlivosti protažený do infračervené oblasti. Ale při běžném použití je jeho podání "divné" kvůli zvláštní spektrální charakteristice a vyvolávání problematické.
... a admin mne nakope do zadku za offtopic ve vlákně o barevném filmu.
#42
Publikováno 9 prosinec 2015 - 16:10:07
Ale zapochyboval by som o citlivosti Aviphot/Agfa 400s, pretoze ten rozhodne 400-ka nie je. Da sa ale potiahnut na tuto citlivost a potom ma velmi pekne - take lowkey podanie. Opakujem, velmi mile.
Já bych zapochyboval vůbec o vhodnosti tento film nabízet pro obecné focení. Má některé výborné vlastnosti - velmi stabilní a čirou podložku, jemné zrno, výborné rozlišení detailů a rozsah citlivosti protažený do infračervené oblasti. Ale při běžném použití je jeho podání "divné" kvůli zvláštní spektrální charakteristice a vyvolávání problematické.
... a admin mne nakope do zadku za offtopic ve vlákně o barevném filmu.
Admin tady? Toho bych se nebál.
#43
Publikováno 9 prosinec 2015 - 18:48:00
Ale zapochyboval by som o citlivosti Aviphot/Agfa 400s, pretoze ten rozhodne 400-ka nie je. Da sa ale potiahnut na tuto citlivost a potom ma velmi pekne - take lowkey podanie. Opakujem, velmi mile.
Já bych zapochyboval vůbec o vhodnosti tento film nabízet pro obecné focení. Má některé výborné vlastnosti - velmi stabilní a čirou podložku, jemné zrno, výborné rozlišení detailů a rozsah citlivosti protažený do infračervené oblasti. Ale při běžném použití je jeho podání "divné" kvůli zvláštní spektrální charakteristice a vyvolávání problematické.
... a admin mne nakope do zadku za offtopic ve vlákně o barevném filmu.
To bolo na temu Agfa... Myslim, ze sa niet coho obavat, bezny smrtelnik Agfu 400s nezozenie.
A ked uz ide o to, aj CB film je vlastne farebny. Ma tie dve najuzsanejsie farby
#44
Publikováno 10 prosinec 2015 - 00:41:20
Keko nemáš pravdu, má ich 256
#45
Publikováno 10 prosinec 2015 - 09:04:34
Keko nemáš pravdu, má ich 256
Ou!
Pocuj, rodny tvoj jazyk je digitalstina. Vtak sa pozna po peri a digitalista po bitoch/kanal.
Ked sme pri tom, z pohaldu cloveka ma film nespocitatelne mnozstvo odtienov, z pohladu krystalu AgBr ide vsak iba o dva stavy 0 alebo 1. Teda iba dve farby Bielu a ciernu. Som to tentokrat ja, co docikal dalej.
#46
Publikováno 10 prosinec 2015 - 10:05:56
Myslím, že i běžnému smrtelníkovi by Agfu (Aviphot Pan) 400s prodali, kdyby si ji objednal. Jiná věc, k čemu by mu byly 24 cm široké pásy. Leda by si to nějaký velkoformátník stříhal.
http://www.agfa.com/...cts/aviphot.jsp
Pod jménem Rollei Retro se třeba v Polsku vesele prodává http://archiwum.alle...5671744460.html
OT: Před časem jsem dokonce našel v ČR leteckou společnost, která ten film používá a snažil jsem se z nich vymámit trochu originální vývojky. Ale neuspěl jsem, musel bych toho koupit barel. Má se to vyvolávat v nějaké G74 (složení jsem nenašel), za tepla a čas v desítkách sekund. Z normálních vývojek se mi osvědčil Tetenal Emofin 9+9 min (!). I v jiných vývojkách je třeba dvoj- až trojnásobný čas proti normálním filmům.
#47
Publikováno 10 prosinec 2015 - 10:19:01
Keko, digital nemám, ani som v živote nemal. A hovoríme o výsledku, nie o tom, čo je v emulzii, a čo človek bez mikroskopu asi ťažko uvidí.
Ináč to bolo len také malé podpichnutie.
Osobne mám rad Fuji filmy. Kodaky sú fajn, súhlasím, ale mne sa nepáčia z toho dôvodu, že farby na nich sú veľmi presaturované (neviem či som to napísal správne), až neskutočne sýte.
#48
Publikováno 23 září 2016 - 09:08:06
Zdravím, po dlouhé době bych chtěl něco nafotit na barevný film a řeším otázku, jaký film koupit. Vybírám nějakou dvoustovku a v nabídce obchodu mají Kodak Color Plus 200, Fujifilm FUJICOLOR 200, Kodak Gold 200, Fujifilm Superia 200 a zajímalo by mě, po kterém filmu sáhnout, když bych chtěl spíš sytější barvy než neutrální. Když jsem kupoval filmy před lety, tak jsem nic takového neřešil a vybíral jen podle ceny nebo to, co mi prodavač nabídl .
#49
Publikováno 23 září 2016 - 09:31:21
Zdravím, po dlouhé době bych chtěl něco nafotit na barevný film a řeším otázku, jaký film koupit. Vybírám nějakou dvoustovku a v nabídce obchodu mají Kodak Color Plus 200, Fujifilm FUJICOLOR 200, Kodak Gold 200, Fujifilm Superia 200 a zajímalo by mě, po kterém filmu sáhnout, když bych chtěl spíš sytější barvy než neutrální. Když jsem kupoval filmy před lety, tak jsem nic takového neřešil a vybíral jen podle ceny nebo to, co mi prodavač nabídl .
Ak chces sytejsi film, potom Kodak Ektar. Najsytejsi a najostrejsi farebny negativ.
#50
Publikováno 23 září 2016 - 10:35:02
Díky za tip, ale Kodak Ektar asi nikde v okolí neseženu. Navíc nepotřebuju nějaký barevný extrém, co současné kinofilmy nabízejí, ale spíš jen z výše uvedených možností chci vybrat to nejbarevnější . Předpokládám tedy, že z výše uvedených možností, budou mít asi sytější barvy Kodaky?
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních