velmi pěkné, jen tak dál
Dobrý den, jmenuji se...
#351
Publikováno 25 říjen 2017 - 14:33:37
#352
Publikováno 19 prosinec 2017 - 18:57:59
Jmenuji se Míra Kratochvíl.
Začal jsem fotit na digi, shodou okolností se dostal k Praktice BC1 s padesátkou, stále na digi.
Okolo roku 2015 mě digi začlo unavovat, potřeboval jsem zpomalit a úplně jsem roztál nad dřeváčkama měcháčkama. Na Vánoce mi přistála pod stromečkem Nagaoka Seisakusho 4x5" s 3 kazetami a 150/f9. Nááádhera!
A začlo to. Od sestry jsem podědil Magnifax4, bohužel znalosti už mi předat nestačila. Postupně jsem zakoupil vybavení pro komoru, sehnal asi 3 exposimetry, nakonec koupil sekonic.
Největší nedostatek byl ve znalostech, v tom mi velmi hodně pomohl Nimrod (díky moc!), ve svém okolí mám i jednoho bývalého spolupracovníka, který též pomohl se znalostmi.
Vybaven už vším jsem týden nenacházel odvahu zkusit vyvolat pár planů. Na papíře jsem měl napsaný celý postup, časy, pohyby, ředění, teplota, ale odvaha chyběla. Nakonec jsem to celý napjatý dal, vypral a chvějící se rukou otevřel tank. Bylo tam něco! Připadal jsem si jako študent na prvním randeti, celý týden jsem měl nádhernou náladu.
Teď mám i Magnitarus 13x18 pro zvětšování, Magnifax si nechávám na kino a kontaktění. Magnifax je v koupelně, Magnitarus v bývalé ložnici. Mám skvělou ženu.
Dřeváček je srdeční záležitost, odpustí hrubé zacházení a krásně se zvětšuje. Používám Fomu, filmy i papíry, teď jsem od kamaráda dostal tak 10 kilo prošlého orwa (papíry) a cca 15 kilo technických filmů, taky orwo, tak zkouším blbosti.
Díky TK jsem si začal vývojky míchat, papíry používám MG, vyvolávám je v tvrdé i měkké vývojce. Pořád jsem na začátku, výsledky asi průměrné, ale stále mě to hodně baví.
Míra
P.S.: Asi jsem vám všem zde dostatečně nepoděkoval - tak tedy Díky.
#353
Publikováno 19 prosinec 2017 - 21:58:58
Gratulujem, držím palce, ticho závidím...
#354
Publikováno 7 březen 2019 - 15:44:41
Zdravím všechny na temné komoře!
TK bylo pro mne zdrojem informací a hodně vám všem dlužím. Po mnoha letech se mi dostalo příležitost postavit sobě a synovi opravdickou komoru a tady na TK jsem našel hodně námětů a rad. Dík moc! Fotografie je pro mne celoživotní koníček, poslední dva nebo tři roky ale je to i docela zábavné téma pro mne a syna Kryštofa, který se ke mně ve svých deseti letech přidal a nadšeně pálí film za filmem. Profesí jsem konzultant, práci mám celou na notebooku a děsím se toho, až lidstvo bude mít na notebooku úplně všechno. Tak mně dělá radost, že můžeme aspoň jako koníček dělat ty naše nedokonalé zvětšeniny a žít aspoň kousek našeho života ve světě chemie, optiky, mechaniky a že když někdy něco ze zvědavosti rozšroubujeme, tak poznáme co je vevnitř, protože to ještě poznat jde. Máme asi dvacet foťáků, ještě víc objektivů, čtyři zvětšováky, asi třetina z toho je na experimenty, ostatní nám docela funguje.
Budu moc rád, když budu moci přispět, když ne znalou odpovědí, tak aspoň třeba dobrou otázkou .
Váš Petr
#355
Publikováno 7 březen 2019 - 15:52:08
Zdravím tě. Mám to velmi podobně (s prací - taky IT konzultant) a naprosto tě s tím naším společným koníčkem chápu. Těším se, až budu moct syna taky zapojit do temnokomornické činnosti. Je sice o něco mladší než tvůj, ale už by to mohl začít do sebe nasávat
#356
Publikováno 17 září 2020 - 19:49:39
Ahoj,
na TK jsem novy, nicmene pred psanim tohoto (2.) prispevku jsem stravil velke mnozstvi casu ctenim, co tady bylo napsano ... A musim rict (i jako clovek pracujici v IT) ze malokdy jsem v zivote natrefil na taovou studnici informaci a praktickych postrehu, jako tady .... Tak dik!
Jinak, fotim poslednich 10 let, prosel jsem si ruznymi fazemi foceni na DSLR =, v posledni dobe jsem ale mel pocit, ze uz se moc neposouvam co se tyce technickeho zvladnuti kompozice a ze se z toho, co fotim tak nejak "vytraci duse" ... Tak jsem zacal experimentovat s analogem (zatim jen kinofilm). Musim rict, ze ten pocit, kdy jsem ve vyvojce uvidel jak se z ni "vylupuje" prvni fotka je neco, na co bych opravdu nerad zapomenul ...
Foceni je pro me konicek a zpusob sebevyjadreni, rad bych pokracoval jak s analogem, tak DSLR -- hm, minimalne do doby, nez prijdu na to, jak na analogu delat kouzla typu skladani nocnich zaberu s mnoha fotografii (za ucelem hlavne redukce sumu) ...
#357
Publikováno 17 září 2020 - 20:01:04
.... nez prijdu na to, jak na analogu delat kouzla typu skladani nocnich zaberu s mnoha fotografii (za ucelem hlavne redukce sumu) ...
No ty krávo To je něco takhle při čtvrtku pro Čtvrtka
#358
Publikováno 17 září 2020 - 20:03:24
No ty krávo To je něco takhle při čtvrtku pro Čtvrtka
Znamena to, ze mas reseni? To me zajima. Jo a pokud je to mysleno ironicky, tak jsem zapomenl dodat, ze ji obcas nechapu (to jen kdyby nahodou)
#359
Publikováno 17 září 2020 - 20:08:43
Prosím ukázku kde a jak to šumí
#360
Publikováno 17 září 2020 - 20:09:35
Musíš přestat myslet digitálně. To je asi první věc...zrno není šum.
To co chceš se řeší vícenásobnými expozicemi jednoho políčka filmu.
#361
Publikováno 17 září 2020 - 20:21:08
Prosím ukázku kde a jak to šumí
"Sumi" myslim samozrejme pro digital, zrno je pochopitelne esteticka zalezitost.
Ukazky napr. tady:
#362
Publikováno 17 září 2020 - 20:51:22
Nóóóo, na skladanie mnohých záberov nočnej oblohy (alebo rovno spraviť jednu dlhočiznú expozíciu, nemáš tu senzor ktorý by sa mohol zahrievať) tak echtovne analógovo, si asi budeš musieť pořídit rovníkovú montáž ("equatorial mount"). Ten by mal kompenzovať rotáciu Zeme, a teda nočnej oblohy. Alebo teda skladať skeny vo fotošope, no.
#363
Publikováno 18 září 2020 - 07:54:06
Nóóóo, na skladanie mnohých záberov nočnej oblohy (alebo rovno spraviť jednu dlhočiznú expozíciu, nemáš tu senzor ktorý by sa mohol zahrievať) tak echtovne analógovo, si asi budeš musieť pořídit rovníkovú montáž ("equatorial mount"). Ten by mal kompenzovať rotáciu Zeme, a teda nočnej oblohy. Alebo teda skladať skeny vo fotošope, no.
Pokud nejde o "seriózní" astrofotografii přes dalekohled, ale spíš o použití foťáku s normálním nebo širším objektivem, je dobré řešení tzv. "barn door mount", v podstatě jednoduchá paralaktická montáž s omezeným pohybem. Viz https://www.google.c...chrome&ie=UTF-8
#364
Publikováno 18 září 2020 - 11:28:18
mars, diky EQ montaz obcas pouzivam, spis nemam zkusenosti s tim jak se analog chova u delsich casovych expozici. Duvodem tech multiexpozic u digitalu neni eliminace rotace, spis predchazeni zahrivani snimace ... Ale to je spis na jinou diskusi na jinem foru ... .
Vyzkousim par dlouhych expozic na film a uvidim, jake budu mit vysledky ...
#365
Publikováno 18 září 2020 - 11:39:36
Pokud jde o astrofotografii tohoto typu, nemyslim si, ze by s prodluzovanim expozice na film mohla nejak degradovat kvalita snimku. Jedine, co mne napada, je mozna ztrata barevnosti u jasnejsich objektu (preexponovanych) v pripade pouziti barevne inverze. At se dari! (A tak jsem si vzpomnel, ze mam v jenom pristroji jeste film z lonskych Perseid...)
#366
Publikováno 18 září 2020 - 12:18:33
mars, diky EQ montaz obcas pouzivam, spis nemam zkusenosti s tim jak se analog chova u delsich casovych expozici. Duvodem tech multiexpozic u digitalu neni eliminace rotace, spis predchazeni zahrivani snimace ... Ale to je spis na jinou diskusi na jinem foru ... .
Vyzkousim par dlouhych expozic na film a uvidim, jake budu mit vysledky ...
Existovali dva Němci, na jejichž odkazy je třeba si v životě dát pozor: Alzheimer a Schwarzschild.
Při focení noční oblohy v plenéru je třeba dát na toho prvého pozor, abychom nezapomněli, kudy se dostaneme zpět domů, na toho druhého, abychom nezapomněli patřičně prodlužovat expoziční časy, neboť film je v tomhle ohledu při slabém osvitu prostě sviňa a focení hvězdiček na film nemusí být tak jednoduché, jak se může zdát (obzvláště tomu, kdo to měl dosud díky velmi výkonným číslicovým snímačům a procesorům velice snadné).
#367
Publikováno 21 září 2020 - 14:34:11
Vážený kolego, suky57, dle dobových praktických zkušeností z Obecní hvězdárny (*10.5.1953 za mé osobní přítomnosti), patrně pod vlivem Barona Artura Krause *2.8. 1854 Pardubice, +21.3.1930 dtto, vystavěná díky čirému nadšenectví obecního spolku "Hvězdomilů" bylo s adaptérem na skleněné desky formátu 9x12cm dosahováno limitních výsledků díky minimálnímu parazitnímu osvětlení v poněkud odlehlé části obecní vilové čtvrti Háje, nyní promořené V.I.P. selským barokem, značně nesourodé architektury, pod pionýrským vedením obecního zelináře, jež popadnuv bagr, vystavěl zde celý hrubý dům bez jakéhokoli stavebního povolení, následně kamarády V.I.P. bandy dodatečně legalizovaném. Fotografický materiál byl tehdy výhradně z dílny ORWO, speciální desky s jemnozrnnou emulzí byly tehdy vyvažovány dovedností při jejich tzv. "přerozdělení" v rámci RVHP. Bylo experimentováno i s chlazením emulse, za využití montáže s hodinovým strojem, vše Zeiss, za použití oranžového filtru, v kombinaci s UV filtrem. Získané negativy se skládaly dle metodiky Miethe a Seegert. Mnohé látky snímané v UV světle, včetně minerálů, vykazují specifické zobrazení, zejména v bílé barvě. Následní "Uchovávači fotografických ostatků" tyto cenné výsledky pozorování rozkradli. Nyní jsme svědky totálního úpadku, kdysi prosperujících aktivit skupiny nadšenců z širokého okolí. Privátní hnízdečko lásky, v něž se kdysi významná budova od počátku září 2020 proměnila, svědčí o pozorování zcela jiných objektů, jen ty hvězdičky na flašce koňaku zůstaly. Inu, nic netrvá věčně a při troše arogance lze úspěšně v Covid-19 odehnat veškerý vědychtivý hmyz do dostatečné manipulativní vzdálenosti, aby neotravoval. I tak končí kdysi významné obecní centrum vědeckého poznání na Slaným vrchu. S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
#368
Publikováno 21 září 2020 - 17:16:54
@Jirinol, ten druhy Nemec mi nic nerika (mam podezreni, ze prvni z nich mi jej vyfouk), budu se muset dovzdelat.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních