Kde jsou géniové modní fotografie dnes?
#1
Publikováno 6 říjen 2010 - 19:46:45
Dřív byly renomované světové módní časopisy ringem pro esa jako Newton, Avedon, Seiff, Steichen... a další a další. A dnes? Mám doma kupu starých Haarper's Bazaar a Vobue a Vanity Fair, chce to někdo? Najdete tam fotografie, které překonaly dobu, které ohromují svou elegancí, nevšedním světlem, estetickou pronikavostí, aniž by upadly do kýče? Možná ještě Leibovitz, ale obávám se, že ji nutí fotit komerčně nebo tak prostě fotit chce, ale její poslední práce z Vanity Fair nebo Vogue mi přijdou jen nabubřelé kýče oslavující boháče. To Ti pánové které jsem uvedl sice taky většinou fotili bohaté a slavné osobnosti, ale dali tomu něco hlubokého.
#2
Publikováno 6 říjen 2010 - 20:17:46
Tu kupu oldschool HB, VF a Vogue bych docela chtěl
#3
Publikováno 6 říjen 2010 - 20:30:22
Neviděl bych to tak černě. Pořád existují (žijí) kvalitní módní fotografové. Je třeba se probrat tím (jedno)účelovým komerčním balastem a občas se objeví něco vyššího. Fakt je, že netuším, co od kvalitní současné módní fotky čekáš.
Tu kupu oldschool HB, VF a Vogue bych docela chtěl
No ale to nevím, jestli to je oldschool. Tam jsou prostě jenom komerční fotky. Co od kvalitní současné módní fotky čekám, no přece to co nám dali ti pánové jako Avedon. Vyfotili krásnou ženu v krásných šatech a současně vytvořili výtvarně výrazniou fotografii bez klišé. Dnes máme krásné ženy v krásných šatech na fotografiích, které vypadají všechny stejně kýčovitě.
Já řeknu něco pesimistickýho ale jestli to náhodou není tím, že už prostě dnes není místo na umění v módní fotografii. Doba je čím dál povrchnější, zdá se. No jestli někdo dá odkaz na fotky módy glamour a podobně, který jsou uměleckým dílem a ne pouhou přehlídkou posledních funkcí fotošopu, tak sem s nimi. Těším se.
#4
Publikováno 6 říjen 2010 - 20:32:46
A víš že ja taky... Bavilo by mne hledat fotky modelek ve věcech, které třeba Newton použil pro své fotky... a udělat si srovnáníTu kupu oldschool HB, VF a Vogue bych docela chtěl
#5
Publikováno 6 říjen 2010 - 20:49:52
A víš že ja taky... Bavilo by mne hledat fotky modelek ve věcech, které třeba Newton použil pro své fotky... a udělat si srovnáníTu kupu oldschool HB, VF a Vogue bych docela chtěl
OK tak já shromáždím ty časopisy a přinesu je někdy na sraz nebo do LGP a nechám je rozebrat, podle mě tam je dobrá škola kvalitní technicky odvedenýá práce, ale nevím jestli tam je něco víc.
#6
Publikováno 6 říjen 2010 - 20:53:04
. Sú tam jeho práce do roku 2008. Dnes sa fotí v móde digitálom a agentúry diktujú podmienky. Žial treba sa prispôsobiť, ináč s kola von. Keď už aj A.Kratochvíl fotí na digitál, čo k tomu povedať. Oni sa tým živia, voľba je u nich ťahšia ako u hobistu.
#7
Publikováno 6 říjen 2010 - 21:07:47
#8
Publikováno 6 říjen 2010 - 21:17:35
Sorry chlapče, ale fakt máš dlouhý vedení. Byť jsem zastáncem černobílé fotografie, tak si myslím, že v takovýhle výrocích bys měl být opatrnější....Já mám dlouhý vedení. Jak může bejt současná módní fotografie fakt vynikající, když nesmí bejt černobílá? Problém je, že barevná fotka, která vstoupí do historie fogografie existuje, ale taková barevná fotka vznikne tak jendou za deset let.
#9
Publikováno 6 říjen 2010 - 21:17:35
Tim Walker, Ellen von Unwerth, Peter Lindbergh, Alexi Lubomirski, Jenni Tapanila a mnozí další?
Holt dnes se s rozmachem moderních technologií fotografové vyrojili a musí se víc hledat...
#10
Publikováno 6 říjen 2010 - 21:56:41
Jinak ti teda přeju, ať najdeš nějakou tu (sobě libou) kvalitu... Podle mě se dnes stále v rámci fashion najít dá.
#11
Publikováno 6 říjen 2010 - 22:26:25
Osobně si nemyslím, že by situace byla nějak tragická v tom smyslu, že by neexistovali dobří fotografové (viz Ypresův příspěvek), problém vidím v obrovském nadmnožství fotografů a fotografií, přičemž většina z nich je sotva průměrná. Nelze se pak divit, že opravdu kvalitní autoři v tom balastu snáze zapadnou.
Uvědomte si, že za časů Steichena bylo fotografů řádově méně než dnes a tuplem těch dobrých, v tom to tehdy měli jednodušší.
#12
Publikováno 6 říjen 2010 - 22:29:12
Sorry chlapče, ale fakt máš dlouhý vedení. Byť jsem zastáncem černobílé fotografie, tak si myslím, že v takovýhle výrocích bys měl být opatrnější....Já mám dlouhý vedení. Jak může bejt současná módní fotografie fakt vynikající, když nesmí bejt černobílá? Problém je, že barevná fotka, která vstoupí do historie fogografie existuje, ale taková barevná fotka vznikne tak jendou za deset let.
jakejch výrocích?
jinak jsem už starší, prošedivělý kmet, s tím chlapcem bych byl opatrnější
#13
Publikováno 6 říjen 2010 - 22:34:08
#14
Publikováno 6 říjen 2010 - 22:45:25
Sorry chlapče, ale fakt máš dlouhý vedení. Byť jsem zastáncem černobílé fotografie, tak si myslím, že v takovýhle výrocích bys měl být opatrnější....Já mám dlouhý vedení. Jak může bejt současná módní fotografie fakt vynikající, když nesmí bejt černobílá? Problém je, že barevná fotka, která vstoupí do historie fogografie existuje, ale taková barevná fotka vznikne tak jendou za deset let.
jakejch výrocích?
jinak jsem už starší, prošedivělý kmet, s tím chlapcem bych byl opatrnější
Faktem je, že barevná fotografie ovládá historii fotografie minimálně jedno desetiletí, ať se nám to líbí nebo nelíbí. U módní fotografie je to to složitější v to, že jde o materiál, jeho barvu, strukturu, o životní styl a hlavně o emoce .... a bohužel dnešní a ani budoucí generace se už nikdy nespokojí s dvěma póly.... černou a bílou
#15
Publikováno 6 říjen 2010 - 22:51:50
#16
Publikováno 6 říjen 2010 - 23:18:31
Kupříkladu taková A. Leibovitz udělala spoustu nádherných barevných fotografií, přičemž barva jako taková hrála významnou, v některých případech až zásadní roli...
#17
Publikováno 7 říjen 2010 - 06:09:08
brak, gyc, komercia bez duse?? kukaj pirelli calendar ;)
zatim...
#18
Publikováno 7 říjen 2010 - 08:56:40
nic proti, ale aktuální P.C. není dle mého zrovna něco co bych bral za nějakou kvalitu...ranko,
brak, gyc, komercia bez duse?? kukaj pirelli calendar
zatim...
#19
Publikováno 7 říjen 2010 - 09:14:47
nic proti, ale aktuální P.C. není dle mého zrovna něco co bych bral za nějakou kvalitu...ranko,
brak, gyc, komercia bez duse?? kukaj pirelli calendar ;)
zatim...
njn, ale to je na siahodlhe diskusie o nesmrtelnosti chrusta
#20
Publikováno 7 říjen 2010 - 09:41:27
Faktem je, že barevná fotografie ovládá historii fotografie minimálně jedno desetiletí, ať se nám to líbí nebo nelíbí.
v rámci fashion spíš tak tři desetiletí (můj názor)
Není to o tom, že dnešní módní fotografie nesmí být černobílá..... ona může, nicméně ti ji nikdo pravděpodobně nezaplatí.
http://www.slideshar...aly-august-2008
tušíš, kolik je Meiselův honorář ze jeden editorial?
#21
Publikováno 7 říjen 2010 - 10:41:54
#22
Publikováno 7 říjen 2010 - 11:27:56
Jak může bejt současná módní fotografie fakt vynikající, když nesmí bejt černobílá? ... Barva to zbytečně komplikuje.
...i horeuvedeny Demarchelier ma mnozstvo ciernobielych fashion... a netreba ist ani tak daleko, tot hen za humny napr. oblubeny i komercne uspesny Jakub Klimo produkuje ciernobiele fashion fotografie...
...nevravim, ze by som bol extra mega nadseny sucasnou modnou fotografiou, ale urcite si nemyslim, ze by to bola otazka formy...
...a mozno trepnem blbost... ale nie je fashion v prvom rade o tych handrach? a teda nie silny obsah a popri tom sa vezuce handry... lez v provom rade handry vyobrazene tak aby ich panicky co na to maju kupili... a sem sa na ten vozik podari zavesit pridana hodnota, vdaka ktorej sa na to aj my, amateri fotografi radi pozrieme?
Tak preco byt rozcarovany z toho, ze fashion fotky "nemaju dusu", ked ich samotny ucel je niekde uplne inde? Mozme byt len radi, ak sa obcas niekomu podari kusok, ktory prekroci svoj "tien".
#23
Publikováno 7 říjen 2010 - 11:56:15
A to je důvod, proč tady používám slovíčka "minimálně" a "pravděpodobně" ...... aby mě nikdo nechytal
ale já tě přece nechci chytat jen doplňuju své názory (a těch se zas může chytit třeba někdo další) ;]
#24
Publikováno 7 říjen 2010 - 12:07:43
#25
Publikováno 7 říjen 2010 - 12:12:37
Taky se to nemůže hodnotit jenom z časopisů u nás, jsme malá země a titulů je neporovnatelně málo, běžte do nějaké větší prodejny s tiskem v Itálii nebo ve Francii, a uvidíte ten rozdíl v nabídce. PL
#26
Publikováno 7 říjen 2010 - 12:27:53
Pochopitelně existují autoři, kteří svojí tvorbou zapadají do obou kategorií, ale je to spíš výjimka spojená s konkrétní zakázkou.
Myslím, že komerční fotografie - např. zmíněná fashion - je řízena především marketingem zadavatele, proto takového fotografa chápu spíše jako řemeslníka, než umělce.
#27
Publikováno 8 říjen 2010 - 18:31:28
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních