PUSHOVÁNÍ
#101
Publikováno 6 January 2011 - 15:42:15
Jinak, chtělo by to zkusit ten urinol
#102 Snek
Publikováno 6 January 2011 - 15:44:59
Z toho odkazu je jasně vidět, že jít nad iso 100 byla autorova chyba
autor to koupal v Rodinalu ... a Rodinal jak známo clonu ubírá ... dvěstě to snese, a čtyřista jen tak tak... když fomu 200 nekoupeš v Rodinalu ale hádat se nebudu, stejně za sebe fomu 100 exponuju jako 80, fomu 200 jako cca 150 - 160...
furt lepší než ten čínskej pazmekht ... (o kterým jsem se mimochodem ze zasvěceného zdroje dozvěděl, že je to stařičká technologie filmu Ilford HP3, akorát že to soudruzi v číně jětě jakťi něďolaďili. ale nekup to když je to tak levný žejo )
#103 Jirinol
Publikováno 6 January 2011 - 15:49:02
#104
Publikováno 6 January 2011 - 15:52:43
#105
Publikováno 6 January 2011 - 15:55:04
Jinak to, že to bude mít cosi s ilfordem, jsem už diskutovali, ono to totiž jako ilford opravdu vypadá. A má lepší podložku
Myslím samozřejmě onen film z shanghaie, který nejen že dává slušné výsledky. Když vezmu poměr kvalita/cena, tak nic lepšího není. Ilford FP4 stojí víc než třikrát tolik, ale není třikrát lepší(například).
#106 Snek
Publikováno 6 January 2011 - 15:55:53
Já se hádat taky nechci, i když si myslím, že rodinal využívá citlivost velmi dobře, pouze některé vývojky ještě o malinko víc . Jinak to, že to bude mít cosi s ilfordem, jsem už diskutovali, ono to totiž jako ilford opravdu vypadá. A má lepší podložku
tady nejsme vepři. i já to vidím tak, že rodinal využívá citlivost vcelku dobře, jenom ne tak dobře, jako některé jiné vývojky
#107
Publikováno 6 January 2011 - 17:03:02
No to by mě zajímalo. Mě připadne, že pro nekontrastní scény je určen jako dvoustovka. Ted si ovšem uvedomuji jinou věc - foma přece uvádí, že f200 možno exponovat jako iso 100 - 800 beze změny volání
Všecko nejlepší v novém roku všem.
Tutaj toto mě rozchechtalo až k pláči .Taky sem to četl.Byl to můj první film vyvofený a vyvolaný a pán v prodejně(od té doby jsem tam nevkročil)mě ho doporučil jako výborný pružný film.
jestli je ta f200t focena jako 400 venku bude z něj při volání dle fomy moc pěkná pérovka
Já jako správný masochista mám teď založenou(na vyzkoušení) fomu 400@800 a těším se až to vymáchám v rodinalu...snad budou pěkná zrnka.
(Kde jsou doby,kdy se kupovali pořádné zrna v obchodě a u východu prodejny Pramen se jich mohl v mlýnku každý zbavit )
#108
Publikováno 6 January 2011 - 17:21:52
#109
Publikováno 6 January 2011 - 17:23:56
#110
Publikováno 6 January 2011 - 18:18:02
Nemáte někdo zkušenost?Mě by to zajímalo.Že se nesmí dát pod 5ml na volání už jsem zjistil...vytáhl jsem téměř čistou HP5+
Třeba by to pomohlo i v tomto případě.
#111
Publikováno 6 January 2011 - 18:28:58
#112
Publikováno 6 January 2011 - 18:32:39
#113
Publikováno 6 January 2011 - 19:24:41
Jinak pratele, zde jsou ma pravidla, k nimz jsem letitou praxi dospel. Upozornuju, ze ta pravidla plati pevne jen pro nektere lidske povahy(priblizne meho typu), povaham jinym vyhovovat nemusi:
1.neztracej cas zkousenim blbych filmu a blbych vyvojek, dobry film a dobra vyvojka budou vzdycky lepsi a lepsiho vysledku navic dosahnes s mensim usilim.
2. pani inzenyri ve vyvojovem oddeleni firem Kodak nebo Ilford veci pravdepodobne rozumeji lepe nez ty, zkus jim tedy (aspon nekdy)verit.
3.je zbytecne pushovat filmy o citlivosti 100 nebo 200 asa, kdyz jsou k dostani filmy mnohem vyssich citlivosti. Mej proto v brasne vzdy nejaky takovy film a v pripade nutnosti ten stavajici z fotaku vyndej, napis na nej pocet exponovanych snimku a vloz do kamery takovy film, ktery podminkam doopravdy vyhovuje. Opet dosahnes lepsiho vysledku s mensim usilim a rizikem.
4.nevymejslej kraviny, kdyz existuje Tri-X a D-76. Krom toho existuji jeste FP-4, Plus-x, HP-5 a HC-110.
5.obrazek,ktery na negativu vypada blbe nezvetsuj, usetris si praci, penize, cas a vztek.
#114
Publikováno 6 January 2011 - 19:29:44
#115 Jirinol
Publikováno 6 January 2011 - 19:31:37
#116
Publikováno 6 January 2011 - 19:45:10
Ono a tim mnozstvim rodinalu asi zalezi i na mnozstvi, tedy plose filmu
Já to zkoušel na svitku v překlápěcí plastimatce.Zřejmě se nějak rychle vyčerpala.
Ty poznámky beru,ale nemohl sem si pomoct f400 jsem nikdy neměl,tak jsem pokusně vzal dva svitky,předpokládám že další už nikdy nebudou,ale nebudu pitvat pitvat proč.(zarytí fandové fomy by mě rozsápali)
#117
Publikováno 6 January 2011 - 19:46:38
Co píšeš je pravda, jen tam chbí, že páni u agfy to věděli ještě lépe, než ti u kodaku, o ilfordu nemluvě
Jedine, ze by mi uslo, ze D-76 vymysleli inzenyri z Agfy:
#118
Publikováno 6 January 2011 - 19:47:33
#119
Publikováno 6 January 2011 - 20:13:57
Právě proto, že ji nevymysleli, je jasné, že věci rozumněli lépe
Retoricky K.O., to uznavam ovsem ve faktu samem davam zapravdu americanum, ostatne valku vyhrali.
#120
Publikováno 6 January 2011 - 20:16:51
#121
Publikováno 6 January 2011 - 20:21:41
#122
Publikováno 7 February 2011 - 22:24:13
zajímalo by mě, po tom co jsem slyšel jaky je Ilford HP5+ 400 skvělý reportážní film-což potřebuji, jestli by se nedal pushnout ve Foma R09 new na ISO 800. Na digitaltruth samozřejmě tento údaj existuje, ale jde mi o názor odborníků. Fotil bych večer/v noci na ulici- kontrastni scéna a nechtěl bych aby to dopadlo že se mi to slije do černo-bílých ploch bez kresby- jako ten Passat z flickru co byl focen na fomu...
Díky Štěpán
#123
Publikováno 7 February 2011 - 22:47:02
Pushuji HP5 na 1600 - R09 1:50 26 minut, překlápění první minutu a pak po minutě. Je to hezky kontrastní, ale vyleze zrno.Ahoj temnokomorníci,
zajímalo by mě, po tom co jsem slyšel jaky je Ilford HP5+ 400 skvělý reportážní film-což potřebuji, jestli by se nedal pushnout ve Foma R09 new na ISO 800. Na digitaltruth samozřejmě tento údaj existuje, ale jde mi o názor odborníků. Fotil bych večer/v noci na ulici- kontrastni scéna a nechtěl bych aby to dopadlo že se mi to slije do černo-bílých ploch bez kresby- jako ten Passat z flickru co byl focen na fomu...
Díky Štěpán
Neumím moc skenovat, ale docela to sedí.
Je to tak výřez 50 % plochy negativu
Tady je nezmenšenej kousek.
#124
Publikováno 7 February 2011 - 22:56:54
#125
Publikováno 8 February 2011 - 19:24:23
#126
Publikováno 8 February 2011 - 19:26:50
já se řídím touhle tabulkou - http://www.digitaltr...hp?doc=pushprocProsím, poraďte jak ředit, míchat atp. pro push na 800 ASA.. pak hodim sken jak to dopadlo aby to bylo k něčemu i pro ostatní...
třeba dneska jsem pushnul Fomu 100 v planu na 400 a podlé té tabulky to byl 2,25 násobek původního času, ředění i překlápění jsem nechal stejný a negativ vypadá dobře, večer udělám kontakt a hodím sken,
#127
Publikováno 8 February 2011 - 19:47:20
já se řídím touhle tabulkou - http://www.digitaltr...hp?doc=pushprocProsím, poraďte jak ředit, míchat atp. pro push na 800 ASA.. pak hodim sken jak to dopadlo aby to bylo k něčemu i pro ostatní...
třeba dneska jsem pushnul Fomu 100 v planu na 400 a podlé té tabulky to byl 2,25 násobek původního času, ředění i překlápění jsem nechal stejný a negativ vypadá dobře, večer udělám kontakt a hodím sken,
Tuhle tabulku právě znám, někde jsem tady na fóru, ale četl že pro začátek není nejlepší... proč nevím... Bál jsem se že časy v ní nebudou sedět
#128
Publikováno 8 February 2011 - 19:49:56
Prostě to zkus, podívej se na digitaltruth.com nebo na filmdev.org a jestli tam Tvůj film a vývojka nebude, tak to zkus. Jo, na monobath to fakt nefunguje.já se řídím touhle tabulkou - http://www.digitaltr...hp?doc=pushprocProsím, poraďte jak ředit, míchat atp. pro push na 800 ASA.. pak hodim sken jak to dopadlo aby to bylo k něčemu i pro ostatní...
třeba dneska jsem pushnul Fomu 100 v planu na 400 a podlé té tabulky to byl 2,25 násobek původního času, ředění i překlápění jsem nechal stejný a negativ vypadá dobře, večer udělám kontakt a hodím sken,
Tuhle tabulku právě znám, někde jsem tady na fóru, ale četl že pro začátek není nejlepší... proč nevím... Bál jsem se že časy v ní nebudou sedět
#129
Publikováno 8 February 2011 - 22:00:12
Prostě to zkus, podívej se na digitaltruth.com nebo na filmdev.org a jestli tam Tvůj film a vývojka nebude, tak to zkus. Jo, na monobath to fakt nefunguje.já se řídím touhle tabulkou - http://www.digitaltr...hp?doc=pushprocProsím, poraďte jak ředit, míchat atp. pro push na 800 ASA.. pak hodim sken jak to dopadlo aby to bylo k něčemu i pro ostatní...
třeba dneska jsem pushnul Fomu 100 v planu na 400 a podlé té tabulky to byl 2,25 násobek původního času, ředění i překlápění jsem nechal stejný a negativ vypadá dobře, večer udělám kontakt a hodím sken,
Tuhle tabulku právě znám, někde jsem tady na fóru, ale četl že pro začátek není nejlepší... proč nevím... Bál jsem se že časy v ní nebudou sedět
Díky, ten Filmdev je super, že tam jsou k tomu i skeny. Teď můžu vesele fotit i večer...
#130
Publikováno 8 February 2011 - 22:07:15
Prostě to zkus, podívej se na digitaltruth.com nebo na filmdev.org a jestli tam Tvůj film a vývojka nebude, tak to zkus. Jo, na monobath to fakt nefunguje.já se řídím touhle tabulkou - http://www.digitaltr...hp?doc=pushprocProsím, poraďte jak ředit, míchat atp. pro push na 800 ASA.. pak hodim sken jak to dopadlo aby to bylo k něčemu i pro ostatní...
třeba dneska jsem pushnul Fomu 100 v planu na 400 a podlé té tabulky to byl 2,25 násobek původního času, ředění i překlápění jsem nechal stejný a negativ vypadá dobře, večer udělám kontakt a hodím sken,
Tuhle tabulku právě znám, někde jsem tady na fóru, ale četl že pro začátek není nejlepší... proč nevím... Bál jsem se že časy v ní nebudou sedět
Díky, ten Filmdev je super, že tam jsou k tomu i skeny. Teď můžu vesele fotit i večer...
Ja svuj prvni push delal z nouze protoze jsem v Norsku vytriskal vsechny ISO400 na ostrovech a v tundre a kdyz jsem pak stal pred drakkarem v muzeu v oslu a v batohu jen fomapan 100, tak sem si rekl, ze to musi vyjit. Vyslo, sice jsem mel pushnout na 800 misto 400, ale ten dulezitej zaber vysel i tak jak mel. Mimojine nejaky cizi pan mi tam rozhanel lidi, kdyz videl jak tam tu flexu steluju a japonci na chvili prestali fotit drakkar a zacali si fotit me s flexaretou.
#131
Publikováno 8 February 2011 - 22:42:46
To je dobrý, mám podobné zažitky s Flexou. Nejvic rozruchu nadělá ve městě kde je člověk jako klaun a lidi nechápu jestli to je kamera, foťak nebo recese
#132
Publikováno 13 February 2011 - 13:07:30
nevíte někdo, jak dlouho bych měl asi volat pan 100 exponovanej na 400 v D-76 litrovej stock, vyvolal jsem v něm už dva filmy..?
Díky
#133
Publikováno 13 February 2011 - 14:20:59
Ahoj,
nevíte někdo, jak dlouho bych měl asi volat pan 100 exponovanej na 400 v D-76 litrovej stock, vyvolal jsem v něm už dva filmy..?
Díky
Tady je krásně popsané vše co je třeba do začátku vědět: klik
Souhrn je tady: klik
Asi není dobrý zpočátku pushovat....budeš bojovat s kontrastem.
Odpověď je: po každém filmu se prodlužuje volání o 10%.
Tady najdeš volací časy k filmům.
Ale na krabičce by jsi měl mít volací čas.
Hodně úspěchů.
Doporučuju ti projet všechny možná fora zde. Najdeš mnoho moudra.
Ale bohužel se to dost tříští, protože lidé, než by hledali a většinou najdou, tak se hned ptají.
Zkus si najít temnokomorníka v okolí a uč se od něj. Dostaneš se k jednomu názoru a ne jako zde, že každý v dobré přidá své a ty z toho budeš jelen
#134
Publikováno 1 March 2011 - 13:18:47
Díky
#135
Publikováno 1 March 2011 - 13:49:12
Dobrý den pánové, potřeboval bych velkou radu od temnokomornického mistra (mistrů). Včera jsem fotil na maturiťáku a byl tam šílený problém se světlem. Nezbylo mi nic jiného než exponovat ILFORD HP5+ 400@3200. Mám vývojku Foma R09. Dá se dosáhnout něčeho slušného tímto extrémním pushem? Také by mne zajímalo jaký bude rozdíl podání mezi klasickým voláním nebo standem.
Díky
osobně bych radši použil něco jako D-76...
#136
Publikováno 1 March 2011 - 14:11:16
#137
Publikováno 1 March 2011 - 14:16:42
#138
Publikováno 1 March 2011 - 14:32:58
#139
Publikováno 1 March 2011 - 14:37:40
#140
Publikováno 1 March 2011 - 15:02:50
Clovece, jestli s tim nemas zkusenosti, nepatlej se s chemii. Jestli mas na filmu dulezity fotky, kup si microphen, tolik penez to neni, popr D-76, kterou muzes potom vyvolavat cokoli.
Takze Microphen je primo urceny k pushovani Ilfordich filmu? Co je to za vývojku prášková nebo tekuta? Mate nejake doporuceni jak s ni pracovat v teto kombinaci? Dekuji
#141
Publikováno 1 March 2011 - 15:13:24
HP5 na 3200asa,microphen stock, 16minut.
#142
Publikováno 1 March 2011 - 15:21:57
#143
Publikováno 1 March 2011 - 16:05:17
#144
Publikováno 1 March 2011 - 16:16:21
Ano, stock je vyvojka naredena dle navodu, dale uz neredena. Fotky budou myslim slusne, jen se priprav na vetsi zrno, nez pri 400asa, ale zadna hruza to nebude.
Jo tak zrno je jasne. Jeste bych potreboval vedet jak preklapet tank a jestli neni lepsi prodlouzit cas kvuli plne cerne a bile- jak volate vy?
#145
Publikováno 1 March 2011 - 16:56:13
#146
Publikováno 1 March 2011 - 17:11:27
#147
Publikováno 2 March 2011 - 13:39:43
#148 Jirinol
Publikováno 2 March 2011 - 14:32:42
anebo si kousek HP5+ nafoť v podobných podmínkách a na stejnou citlivost a vyvolej jako zkušební cancourek, to je nejjednodušší a nebudeš na nikoho nadávat, když se zrovna nezadaří podle tvých představ. bez problémů HP5+ na 3200 jde ve spoustě vývojek, půjde i v rodinalu dost ředěném i v polostandu či standu, ale počítej se zrnem jak brambory (netříděné).
#149
Publikováno 2 March 2011 - 15:04:12
takhle lapat zbytky světla a snažit se zachytit akci jako je temnej vesnickej, či světlejší městskej ples - to je samostatná disciplínaDekuji Vám za informace, neba nikdo jeste jinou radu pro porovnani? Jak by dopadl vysledek v Rodinale pri Standu- delal to nekdo.
nebuď na proces hubatej, když ti to nevyleze napoprvně
-
jistě simulovat světlo a nafotit zkušební kousek a vyvolat na zkoužku - jestli ti jde o ty záběry je to jediná cesta k jistotě a občas to dělám i nyní po pár letech takovýhohle světlochytu
#150
Publikováno 2 March 2011 - 18:32:23
R09 http://filmdev.org/recipe/show/6162
DD-x http://filmdev.org/recipe/show/5004
Jsem z toho jelen zrno mi tak nevadi, ale mam rad poradny kontrast. Co je lepsi?
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návětěvníků, 0 anonymních