Přejít na obsah


Zpracování - Kodak Double-X - Eastman Kodak 5222


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
72 odpovědí na toto téma

#1 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 20 říjen 2010 - 15:24:03

Ploci, upřesním to.
Kinematografický Plus-x v 35mm = Eastman 5231,
Double-X = Eastman 5222

5231 v D-96 na D 0,65 je ISO 80 při denním světle, 64 při umělém.
5222 v D-96 na D 0,65 je ISO 250 při denním světle, 200 při umělém.
D-96 je měkká vývojka pro cine filmy, nevyužívá plně citlivosti emulze.

Podobný výsledek dává D-76, ovšem využije citlivost filmu o dost lépe, proto:

v D-76 na D 0,65: 5231 cca ISO 125-250, Double-X cca 320-400

v Diafine 3+3 min. Plus-X cca 250-400, Double-x 640-800,

a vyber si, digipravdě najdeš hodně možností, jak to máchat, na všech významných fotoserverech spoustu fotek z obou filmů a dost informací k nim.

datasheet datasheet 5231 Plus-X
datasheet 5222

***Vytvořil jsem toto vlákno odtržením příspěvků ze sekce hromadných nákupů. ToFF***
  • 0

#2 Lama

Lama

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 113 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 25 říjen 2010 - 10:15:53

Páni kolegové Lama a Krilo, na technické podrobnosti přepravy dojde, až ptáček bude v hnízdě, a jde to i v SZ, určitě se na vás takto potom i obrátím mimo veřejné sklo, jako na kohokoli jiného. :lol:

Jirinol parada :D
inak tu je DoubleX v Prescysole EF, nadherna dlha skala sedej. Svetlo bolo mizerne, ale ta skala to je bombicka a na kontrastne slnecne dni je tento film ako stvoreny Vložený obrázek
  • 0

#3 ďuroT

ďuroT

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 814 příspěvků(y)
  • LocationMarianka
Reputace: 385

Publikováno 25 listopad 2010 - 08:14:59

Zdravím,
Jirinol - ja som pripravený kedykoľvek zaplatiť, ako vždy (akurát tento víkend som mimo net, prosím o prípadné strpenie). Akurát som pozeral, či Plus-X viem natiahnuť na 400 ISO v Ilfotec DD-X (nemáte niekto skúsenosť?), no a našiel som toto:

anglická stránka o Double X

Je tam kopec zaujímavých údajov, hlavne teda rôzne volacie časy, tak prihadzujem.

Ešte raz dík za filmy!
Ď.
  • 0

#4 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 12 prosinec 2010 - 17:45:12

Takže. Dnes jsem zkusil prvních pár metrů DouleXu exponovaného včera v kolem kostelíka v Shorehamu vykoupat. Napřed jsem si říkal, vezmu ho v D-76, ale ... protože nevedu konfekci, a protože mi doma v pixle došel siřičitan sodný, a do garáže se mi brodit sněhem nechtělo... vykoupal jsem film v Rodinalu, 1+50, 20.5C, 10 a půl minuty. ručně v paterson tanku, neklopit, ale agitační tyčkou občas co půl minuty o otáčku, dvě zarotovat.

Před chvílí jsem vytáhl plnej, tonálně krásně od kraje ke kraji škály dlouhej negativ, kterej bude radost zvětšovat.
  • 0

#5 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 468 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 13 prosinec 2010 - 08:56:53

S dovolením budu soustřeďovat ověřené vyvolávací postupy v již zavedené tabulce i pro Eastman 5231 (Plus-X) a Eastman 5222 (Double-X).

Sneku prosím na jakou citlivost jsi exponoval?
  • 0

#6 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 13 prosinec 2010 - 11:20:21

S dovolením budu soustřeďovat ověřené vyvolávací postupy v již zavedené tabulce i pro Eastman 5231 (Plus-X) a Eastman 5222 (Double-X).

Sneku prosím na jakou citlivost jsi exponoval?


na nominálních 250 ASA
  • 0

#7 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 15 prosinec 2010 - 15:30:57

jinak kdyby někdo zatoužil po technických údajích od výrobce...

http://motion.kodak...._Films/5222.htm
  • 0

#8 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 4 leden 2011 - 23:34:00

právě jsem pověsil na sušení 5x DoubleX a zapsal si do zápisníčku toto:

XX jako ISO 250, rozsah mezi světly a stíny max. 6 clon (hnusný zimní pološero) volaný v Rodinalu 1+50 při 18 stupních 14 minut, rotačně. Akorát a podle oka výborné! Na papír gradace 3 to půjde samo, v horších světelných scénách si vypomoci dvojosvitem na multigradační papír filtry gradace 0 + 5.
  • 0

#9 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 9 leden 2011 - 00:02:20

tak ten double-x je veru paradny material, mnam :-P
EI400, fotene vnutri pri umelom osvetleni, D76 stock, 10 minut 20 stupnov ... no vyslo to krasne, uz to mam aj na papieri, proste krasa
  • 0

#10 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 251 příspěvků(y)
Reputace: 435

Publikováno 10 leden 2011 - 15:18:07

Vážení kolegové, dostal jsem darem plechovou krabici kinematografického
negativního filmu Kodak, pocházející z /CH /. Na zkušebním vzorku, který
byl vyvolán nebylo na okraji perforace žádné označení. Údajně se jedná o
film vyšší citlivosti. Co a kde (v případě Double-X - Eastman 5222) hledat?
Nálepka na víku krabice není žádná, možná odpadla během stěhování....
Film jsem po neúspěšné snaze o jeho identifikaci řádně uzavřel, zalepil a
stále čeká na svoji slávu :-) Erik
  • 0

#11 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 10 leden 2011 - 15:31:41

Vážení kolegové, dostal jsem darem plechovou krabici kinematografického
negativního filmu Kodak, pocházející z /CH /. Na zkušebním vzorku, který
byl vyvolán nebylo na okraji perforace žádné označení. Údajně se jedná o
film vyšší citlivosti. Co a kde (v případě Double-X - Eastman 5222) hledat?
Nálepka na víku krabice není žádná, možná odpadla během stěhování....
Film jsem po neúspěšné snaze o jeho identifikaci řádně uzavřel, zalepil a
stále čeká na svoji slávu :-) Erik


double-x oznacenie na perforacii ma (aspon ten z poslednej varky od jirinola), len si uz nepamatam presne, ked budem doma mrknem na to
  • 0

#12 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 251 příspěvků(y)
Reputace: 435

Publikováno 10 leden 2011 - 15:43:01

Vážený kolego, Krilo, budu Vám velmi zavázán. Ve starých manuálech lze
od Kodaku prakticky cokoli, ale asi jsem náhodně oddělil příliš malý kus a
trefil se mezi identifikační údaje. S poděkováním "Starý jezevec" Erik :-)
  • 0

#13 dubraro

dubraro

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 2 468 příspěvků(y)
  • LocationHavířov
Reputace: 303

Publikováno 10 leden 2011 - 16:41:29

Značení na kinematografickém materiálu bývá typicky s rozestupy jedné stopy.
  • 0

#14 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 10 leden 2011 - 16:44:22

Zdravím, pane kolego Eriku, ta trefa mezi možná jest, značení vně perforace je 5222 u Double-x (resp. 5231 u Plusu-x) a stopáž... takže je značení je pěkně nařídko, asi jako кукуруза на Украинe или телеграфныe колонны.
  • 0

#15 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 10 leden 2011 - 16:45:04

pan kolega Dubraro byl jako vždy rychlejší (a bystřejší :-) )
  • 0

#16 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 10 leden 2011 - 16:51:10

ještě maličkost, jestli to značení je 5233, tak je to docela vzácný neg. Tri-x, a pokud 5224, tak je to ještě vzácnější, nejméně 20 let starý Four-X
  • 0

#17 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 10 leden 2011 - 18:52:53

tak ako tu uz spominali, oznacenie eastman 5222 je tam celkom riedko, je na 2 zo 6 ustrizkov negativu, na kazdom ustrizku je vsak ciarovy kod s popisom typu KE 39 2949 5082 (posledne 4 cislie sa inkrementuje o 1).
No ale vyguglil som link, podla ktoreho KE znamena 5222 a su tam aj dalsie kody, tak by to mozno slo identifikovat.
link
  • 0

#18 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 251 příspěvků(y)
Reputace: 435

Publikováno 12 leden 2011 - 09:56:35

Vážení kolegové, díky Vám za cennou informaci. O víkendu provedu další
archeologický průzkum. Je toho celá velká plechová krabice a uvnitř nic
neposkakuje. Možná, dle výzkumu před lety rovných 1000m. :cry: Erik
  • 0

#19 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 12 leden 2011 - 10:54:20

do krabice o průměru cca 32cm se motalo a motá 1000ft, tj. 305m, na 1000m by to bylo jako kolo od auta.... :cry:
  • 0

#20 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 12 leden 2011 - 10:55:17

ovšem ať tak či tak, pane Eriku, je to skvělý dar. :cry:
  • 0

#21 ToFF

ToFF

    Tlampač (grafoman)

  • Moderátoři
  • 1 377 příspěvků(y)
  • LocationTak někde mezi Plzní a Ostravou
Reputace: 90

Publikováno 12 leden 2011 - 12:55:31

Eriku, závidím to množství :cry:
  • 0

#22 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 12 leden 2011 - 13:36:14

Toffe, nemusíš závidět, ještě 17 takových roliček je k dispozici, můžeš mít dokonce i víc, než Erik ;)
  • 0

#23 achernar

achernar

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 137 příspěvků(y)
Reputace: 468

Publikováno 14 leden 2011 - 10:28:15

Pratele, opet davam zapravdu evangeliu podle Jiriho (Eastmanského pochopitelne): Nafotil jsem double-x na 400 asa a vyvolal ve stocku D-76 uplne stejne jako Tri-x, tedy 7,5minuty a co byste rekli? Dokonala nadhera - vymyslel nekdo neco lepsiho? Prekrasne tony, zrno, jemnost a sirka podani, nadhera. Zaroven jeste dekuju Jirinolovi za splneni meho davneho snu (on vi).
  • 0

#24 krilo

krilo

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 536 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 14 leden 2011 - 10:36:04

Pratele, opet davam zapravdu evangeliu podle Jiriho (Eastmanského pochopitelne): Nafotil jsem double-x na 400 asa a vyvolal ve stocku D-76 uplne stejne jako Tri-x, tedy 7,5minuty a co byste rekli? Dokonala nadhera - vymyslel nekdo neco lepsiho? Prekrasne tony, zrno, jemnost a sirka podani, nadhera. Zaroven jeste dekuju Jirinolovi za splneni meho davneho snu (on vi).


mozem sa spytat pri akych svetelnych podmienkach?
  • 0

#25 achernar

achernar

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 137 příspěvků(y)
Reputace: 468

Publikováno 14 leden 2011 - 12:04:46

Pri vsech moznejch. Mam tam snimky z interieru, kde bych cekal, ze ve stinech bude tma, ale kdepak.Mam tam ale i snimky z jasnym sluncem osvicene zasnezene krajiny. Vsechny jsou krasny, sire toho filmu je velika a podani krasne. Universalni film na cokoli.
  • 0

#26 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 14 leden 2011 - 12:25:59

Universalni film na cokoli.

třeba páni filmoví producenti, kameramani a režiséři věděli, proč na Plus-x, Double-x a 4X točí už od 30tých let minulého století (resp. od poloviny 50tých let, kdy ty materiály prošly inovací
  • 0

#27 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 14 únor 2011 - 00:33:08

Pokud by někdo chtěl vidět ukázky DoubleX, přidal jsem pár na flickr a svůj web.

Zpracování (od pořízení po zvětšeninu):
Minolta XG-M + Rokkor objektivy (příslušný kus zmíněn v popisu pod ukázkou)
Kodak DoubleX @ ISO 250
Rodinal 1+50 10.30 minut rotačně
Zvětšováno skrzevá APO Rodagon 50mm/F2.8, povětšinou na clonu 11
Na papír Ilford Galerie gradace 3, vyvolaný v GD-Lce 1+5 při pokojové teplotě v komoře (21.5 stupně) vše kolem 4 - 5 minut.

http://www.flickr.co...lik/5436677006/

Časem ještě pár obrázků přidám.
  • 0

#28 achernar

achernar

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 137 příspěvků(y)
Reputace: 468

Publikováno 1 březen 2011 - 11:57:58

Kodak Double-X, 400asa,D76-stock, 7,5min. Canon 50mm 1:3,5 makro.
Podle charakteru obrazku bych asi mel velikou potiz odlisit to od tri-x, spis bych to od sebe nedokazal rozeznat. Ovsem DX mam poprve a TX v kinu jsem nemel uz dlouho.
Vložený obrázek
  • 0

#29 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 1 březen 2011 - 18:14:13

teď nemyslím na materiál, ale jen výsledek ... je to krásná fotka.
a moc povedenej ráček, jestli se nemýlím :oops:
  • 0

#30 achernar

achernar

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 137 příspěvků(y)
Reputace: 468

Publikováno 1 březen 2011 - 18:21:47

Dekuju, ze je synacek povedenej, vidim kazdy den, za pochvalu fotky ovsem obzvlast dekuju:-)
Ten film je uzasnej, moc se mi libi.
  • 0

#31 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 13 březen 2011 - 16:57:44

Kodak DoubleX @ ISO 250 v Atomalu (stock) @ 20C rotačně po dobu 6 minut a 15 sec.
Podle prvního omrknutí za mokra jsou stíny asi o 1/3 clony jinde, než je mívám na negativech standardně, ale na Ilford Galerie pevné gradace 3 to i mojí difusní hlavou v pohodě půjde. Ukázky budou časem na mém Flickru.
  • 0

#32 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 13 březen 2011 - 18:37:15

Kodak DoubleX @ ISO 250 v Atomalu (stock) @ 20C rotačně po dobu 6 minut a 15 sec. Podle prvního omrknutí za mokra jsou stíny asi o 1/3 clony jinde, než je mívám na negativech standardně, ale na Ilford Galerie pevné gradace 3 to i mojí difusní hlavou v pohodě půjde. Ukázky budou časem na mém Flickru.

Šneku, a nevyleze tato kombinace v rotačním vyvolání příliš kontrastně? toto může být fajn pro měkký Ilford (zejména HP5+, SP3+SP4)?
  • 0

#33 Snek

Snek
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 13 březen 2011 - 19:28:00

Kodak DoubleX @ ISO 250 v Atomalu (stock) @ 20C rotačně po dobu 6 minut a 15 sec. Podle prvního omrknutí za mokra jsou stíny asi o 1/3 clony jinde, než je mívám na negativech standardně, ale na Ilford Galerie pevné gradace 3 to i mojí difusní hlavou v pohodě půjde. Ukázky budou časem na mém Flickru.

Šneku, a nevyleze tato kombinace v rotačním vyvolání příliš kontrastně? toto může být fajn pro měkký Ilford (zejména HP5+, SP3+SP4)?


ha, zase píšu rychleji než myslím. V původním příspěvku samozřejmě jsem chtěl napsat to, že světla jsou o cca 1/3 jinde, a to tak, že je výsledek měkkčí než jsem zvyklej... pro ostatní ... je ale zas na druhou stranu u mě je potřeba brát v potaz to, že jedu "na tvrdší než normální negativ" kvůlivá své difusní hlavě.

Když na výsledek teď tak koukám na lightboxu, tak se mi to zdá akorát.

Takže prohlašuju, že DoubleX @ ISO250 v Atomalu (stock) 6 minut a 15sec @ 20C je dobrej průměrnej odrazovej můstek. A pro kondenzor zkrátit volání o 30 sec.
  • 0

#34 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 13 březen 2011 - 19:46:49

taky si myslím občas, že mám nějakou difůzní hlavu... myšlenku občas neudržím 8-O
  • 0

#35 kelfik

kelfik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 073 příspěvků(y)
  • LocationOstrov u Macochy
Reputace: 86

Publikováno 14 březen 2011 - 06:26:38

taky si myslím občas, že mám nějakou difůzní hlavu... myšlenku občas neudržím :D

Poku je to zatím jen myšlenka tak je to ještě dobrý.Časem ta difůze sleze níže. 8-)
  • 0

#36 Jirinol

Jirinol
  • Guests
Reputace: 0

Publikováno 14 březen 2011 - 07:28:41

taky si myslím občas, že mám nějakou difůzní hlavu... myšlenku občas neudržím :D

Poku je to zatím jen myšlenka tak je to ještě dobrý.Časem ta difůze sleze níže. 8-)

normální je směr opačný. jenže myšlenku do plínek nechytíš :lol:
  • 0

#37 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 397

Publikováno 31 leden 2013 - 12:43:23

zkusil jsem 2X exponovat na ISO 100~125, vyvoláno v DK-20, 20°C, klopení prvních 30s a pak 2x/30s, čas celkem 7minut. Nevypadá to špatně, bál jsem se, že bude černej jak uhel, krytí je ale normální, kontrast by mohl být i větší, příště bych zkusil víc klopit...
Zatím jenom okometricky podle mokrýho filmu, jako inspirace kdo by potřeboval méně citlivý film...
  • 0

#38 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 787 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 285

Publikováno 31 leden 2013 - 12:55:23

no vidíš, mně zase v kombinaci +x a XR-1 (a taky M-22 s CD-4 i náhražkou atomalu s CD-4) vylezla bezchybná, bezzrnná dvoustovka :-)
fakt je, že tyhle dva kokodáky jsou gumové jak česká justice.
  • 0

#39 Vladik

Vladik

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 221 příspěvků(y)
Reputace: 29

Publikováno 31 leden 2013 - 16:59:16

Z toho, jak jsem zatim kodak Double x volal a jake byly vysledky, tak ho narozdil treba od Plus X povazuji za docela mekky film. Vyhnat ho nejak do kontrastu je docela "problem". Plus X mi prijde stavnatejsi. ale tim samozrejme nechci rict, ze je Double X spatny film, to vubec ne :rolleyes:
  • 0

#40 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 744 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 406

Publikováno 31 leden 2013 - 22:14:06

Double X
mě to zatim vychází jako velmi univerzální, dá se dát do plného sluníčka i do temna na 800 i nouzně na 1600
pracoval jsem zatím s a49 a d76 tedy nejběžnější vývojky většinou 1+1 až 2+1
jsem rád, že ho mám sto metrů+ v různých škatulkách

tady mám třeba ředěnou d76 někde na 250-400, když jsem dělal v komoře dotáčky na hradeckej čtverec
pozor sken negatívu z rollei 35 - papírovou verzi mám taky a ta je z gdl 1+4 akorát, taková tvrdší
no tím, že je negativ měkčí a "všecko bohatě zachytí" mám dobré možnosti pro zvětšování kondenzorem, aspoň mě se to tak zdá

Přiložený soubor  ap_ctverec.jpg   219,41K   88 Počet stažení
  • 0

#41 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 787 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 285

Publikováno 31 leden 2013 - 22:36:43

Z toho, jak jsem zatim kodak Double x volal a jake byly vysledky, tak ho narozdil treba od Plus X povazuji za docela mekky film. Vyhnat ho nejak do kontrastu je docela "problem". Plus X mi prijde stavnatejsi. ale tim samozrejme nechci rict, ze je Double X spatny film, to vubec ne :rolleyes:


Vladiku, je to možná dáno tím, na co je člověk zvyklý, já po těch dvou letech, kdy film No.1 pro zápisníkové použití je mi P3 nebo P4 (méně často), a tyto vyžadují velmi nešetrné zacházení, aby dávaly fotky na Gr.2-3 trochu šťavnaté, tak při volání +x či xx se musím krotit a zacházet s nimi jako s pavučinkou, hlídat si časy a kinetiku sakra pečlivě, jinak mi vystřelej do kontrastu až nechtěného - a to používám difůzní hlavu zvětšováku, která je dost milosrdná.... ty to máš možná naopak, apriori jsi zvyklý vyvolávat méně citlivé a kontrastnější filmy pro fajnovou škálu, takže se možná trochu ošíváš, když ten xx máš trochu ohulit :-D
  • 0

#42 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 787 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 285

Publikováno 26 březen 2013 - 09:53:27

Test 4.verze vývojky Phenidone-CD4 na Eastman 5222
bracketing Ei 100-800 po 1/3EV, ke zvětšení na 13x18 (Ilford MG RC Express) vybrány snímky pořízené na Ei 100, 320 a 800, bez filtrace, pozitivní expozice dle stejného místa na podlaze garáže. Fotka první (EI100) bohužel přetažena v pozitivní vývojce - zapomněl jsem hlídat čas, takže místo 2 minut dvojnásobek a fotka zatažena.
sken bez jakékoli úpravy, jen zmenšeno a oříznuty bílé okraje.

  • 0

#43 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 397

Publikováno 13 červenec 2013 - 11:49:07

zkoušel někdo kombinaci iso250 v ATM49 třeba 1:1? Koukal jsem do tabulky a je tam jenom jeden řádek pro stock a rotaci 6m15s. Na odraz dobrý, ale proč prokopávat už jednou objevený cesty...
  • 0

#44 RHx

RHx

    Hrabě kydoň

  • Předplatitel
  • 5 744 příspěvků(y)
  • LocationHK
Reputace: 406

Publikováno 13 červenec 2013 - 17:14:52

jako trix na 400
co ja vim, sesit daleko
9'
pohyb dle svetla
  • 0

#45 jenda1250

jenda1250

    Hrabě kydoň

  • Moderátoři
  • 3 570 příspěvků(y)
Reputace: 397

Publikováno 14 červenec 2013 - 09:07:38

mno, nechal jsem to tam 11 resp 10:30 minut (ještě před tvojí odpovědí, nějak se mi včera večer nedařilo se připojit), v prvním případě 3x/min, ve druhém 2x/30s, věřím, že jsem obojí exponoval jako ISO200, a obojí je nepříjmeně měkký a zbytečně moc krytý, když to položím vedle XX volanýho v Agfa 17 tak je to šedivák jak blázen, a to jsem to v agfě volal jako ISO100!! Zvětšovat z toho půjde, ale příště budu asi zběsile kvedlat a skrátím výrazně čas. Jsem dost zvědavej co to udělalo s tonalitou. Agfa (stock) mi dává sice poměrně viditělný zrno (18x24cm), ale krásnou ostrost a příjemnou tonalitu s velmi živým kontrastem ale není to tvrdý (nebrat univerzálně, mám tu poměrně dost světla ale měkkýho a to i když svítí slunce).
Jo a nebylo to 1:1, ale 200:250 stock:voda (chyba při míchání :-/).

Pokud to nezvládnu nějak uřídit, tak asi ATM49 nechám pro ISO400, to by mohlo být OK, ještě tu mám Excelku tak zkusím i tu a nebo rozdělám druhý balíček té mojí agfa 17. Ta si rozumí i s +X.
  • 0

#46 Corvus

Corvus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 438 příspěvků(y)
Reputace: 8

Publikováno 9 září 2013 - 09:49:32

vyvolaval som teraz double-x a plus-x. susil som ich spolu v kupelni. Plus-x je bez problemov, oba double-x komplet pobodkovane od prachu. emulzia je uplne hrbolata :(

mate nejaku skusenost ze by mal double-x v tomto smere nejaky problem?
  • 0

#47 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 787 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 285

Publikováno 9 září 2013 - 09:55:09

ze které je to várky? známe původ toho xx ?

- zatím, po celou dobu cca 2,5 let, co jsem fotil a zpracovával zbytky z rozmotávek (shortendy po namotávání do kazet, tj. jak z kraje, tak z různých míst bulků 122m), co mi prošly rukama, jsem problém nezaznamenal. vyvolával jsem ve všech mnou zkoušených vývojkách, tzn. všehochuť, ustalování kyselé, jen po pyrocatu různých modifikací ustalování zásadité.
  • 0

#48 Corvus

Corvus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 438 příspěvků(y)
Reputace: 8

Publikováno 9 září 2013 - 09:56:28

je to od Dura, cize od teba :) .. ktora varka konkretne to neviem...
  • 0

#49 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 787 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 285

Publikováno 9 září 2013 - 10:01:23

a jen na jednom filmu z té várky se to projevilo? (ze které doby to je?)
  • 0

#50 Corvus

Corvus

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 438 příspěvků(y)
Reputace: 8

Publikováno 9 září 2013 - 10:21:55

vyvolal som len prve dva filmy, oba su na tom rovnako. kedy boli kupovane netusim, myslim ze expiraciu mali tie filmy 2011.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních