Zpracování - Kodak Double-X - Eastman Kodak 5222
#1 Jirinol
Publikováno 20 říjen 2010 - 15:24:03
Kinematografický Plus-x v 35mm = Eastman 5231,
Double-X = Eastman 5222
5231 v D-96 na D 0,65 je ISO 80 při denním světle, 64 při umělém.
5222 v D-96 na D 0,65 je ISO 250 při denním světle, 200 při umělém.
D-96 je měkká vývojka pro cine filmy, nevyužívá plně citlivosti emulze.
Podobný výsledek dává D-76, ovšem využije citlivost filmu o dost lépe, proto:
v D-76 na D 0,65: 5231 cca ISO 125-250, Double-X cca 320-400
v Diafine 3+3 min. Plus-X cca 250-400, Double-x 640-800,
a vyber si, digipravdě najdeš hodně možností, jak to máchat, na všech významných fotoserverech spoustu fotek z obou filmů a dost informací k nim.
datasheet datasheet 5231 Plus-X
datasheet 5222
***Vytvořil jsem toto vlákno odtržením příspěvků ze sekce hromadných nákupů. ToFF***
#2
Publikováno 25 říjen 2010 - 10:15:53
Jirinol paradaPáni kolegové Lama a Krilo, na technické podrobnosti přepravy dojde, až ptáček bude v hnízdě, a jde to i v SZ, určitě se na vás takto potom i obrátím mimo veřejné sklo, jako na kohokoli jiného.
inak tu je DoubleX v Prescysole EF, nadherna dlha skala sedej. Svetlo bolo mizerne, ale ta skala to je bombicka a na kontrastne slnecne dni je tento film ako stvoreny
#3
Publikováno 25 listopad 2010 - 08:14:59
Jirinol - ja som pripravený kedykoľvek zaplatiť, ako vždy (akurát tento víkend som mimo net, prosím o prípadné strpenie). Akurát som pozeral, či Plus-X viem natiahnuť na 400 ISO v Ilfotec DD-X (nemáte niekto skúsenosť?), no a našiel som toto:
anglická stránka o Double X
Je tam kopec zaujímavých údajov, hlavne teda rôzne volacie časy, tak prihadzujem.
Ešte raz dík za filmy!
Ď.
#4 Snek
Publikováno 12 prosinec 2010 - 17:45:12
Před chvílí jsem vytáhl plnej, tonálně krásně od kraje ke kraji škály dlouhej negativ, kterej bude radost zvětšovat.
#7 Snek
Publikováno 15 prosinec 2010 - 15:30:57
http://motion.kodak...._Films/5222.htm
#8 Snek
Publikováno 4 leden 2011 - 23:34:00
XX jako ISO 250, rozsah mezi světly a stíny max. 6 clon (hnusný zimní pološero) volaný v Rodinalu 1+50 při 18 stupních 14 minut, rotačně. Akorát a podle oka výborné! Na papír gradace 3 to půjde samo, v horších světelných scénách si vypomoci dvojosvitem na multigradační papír filtry gradace 0 + 5.
#9
Publikováno 9 leden 2011 - 00:02:20
EI400, fotene vnutri pri umelom osvetleni, D76 stock, 10 minut 20 stupnov ... no vyslo to krasne, uz to mam aj na papieri, proste krasa
#10
Publikováno 10 leden 2011 - 15:18:07
negativního filmu Kodak, pocházející z /CH /. Na zkušebním vzorku, který
byl vyvolán nebylo na okraji perforace žádné označení. Údajně se jedná o
film vyšší citlivosti. Co a kde (v případě Double-X - Eastman 5222) hledat?
Nálepka na víku krabice není žádná, možná odpadla během stěhování....
Film jsem po neúspěšné snaze o jeho identifikaci řádně uzavřel, zalepil a
stále čeká na svoji slávu Erik
#11
Publikováno 10 leden 2011 - 15:31:41
Vážení kolegové, dostal jsem darem plechovou krabici kinematografického
negativního filmu Kodak, pocházející z /CH /. Na zkušebním vzorku, který
byl vyvolán nebylo na okraji perforace žádné označení. Údajně se jedná o
film vyšší citlivosti. Co a kde (v případě Double-X - Eastman 5222) hledat?
Nálepka na víku krabice není žádná, možná odpadla během stěhování....
Film jsem po neúspěšné snaze o jeho identifikaci řádně uzavřel, zalepil a
stále čeká na svoji slávu Erik
double-x oznacenie na perforacii ma (aspon ten z poslednej varky od jirinola), len si uz nepamatam presne, ked budem doma mrknem na to
#12
Publikováno 10 leden 2011 - 15:43:01
od Kodaku prakticky cokoli, ale asi jsem náhodně oddělil příliš malý kus a
trefil se mezi identifikační údaje. S poděkováním "Starý jezevec" Erik
#13
Publikováno 10 leden 2011 - 16:41:29
#14 Jirinol
Publikováno 10 leden 2011 - 16:44:22
#15 Jirinol
Publikováno 10 leden 2011 - 16:45:04
#16 Jirinol
Publikováno 10 leden 2011 - 16:51:10
#17
Publikováno 10 leden 2011 - 18:52:53
No ale vyguglil som link, podla ktoreho KE znamena 5222 a su tam aj dalsie kody, tak by to mozno slo identifikovat.
link
#18
Publikováno 12 leden 2011 - 09:56:35
archeologický průzkum. Je toho celá velká plechová krabice a uvnitř nic
neposkakuje. Možná, dle výzkumu před lety rovných 1000m. Erik
#19 Jirinol
Publikováno 12 leden 2011 - 10:54:20
#20 Jirinol
Publikováno 12 leden 2011 - 10:55:17
#21
Publikováno 12 leden 2011 - 12:55:31
#22 Jirinol
Publikováno 12 leden 2011 - 13:36:14
#23
Publikováno 14 leden 2011 - 10:28:15
#24
Publikováno 14 leden 2011 - 10:36:04
Pratele, opet davam zapravdu evangeliu podle Jiriho (Eastmanského pochopitelne): Nafotil jsem double-x na 400 asa a vyvolal ve stocku D-76 uplne stejne jako Tri-x, tedy 7,5minuty a co byste rekli? Dokonala nadhera - vymyslel nekdo neco lepsiho? Prekrasne tony, zrno, jemnost a sirka podani, nadhera. Zaroven jeste dekuju Jirinolovi za splneni meho davneho snu (on vi).
mozem sa spytat pri akych svetelnych podmienkach?
#25
Publikováno 14 leden 2011 - 12:04:46
#26 Jirinol
Publikováno 14 leden 2011 - 12:25:59
třeba páni filmoví producenti, kameramani a režiséři věděli, proč na Plus-x, Double-x a 4X točí už od 30tých let minulého století (resp. od poloviny 50tých let, kdy ty materiály prošly inovacíUniversalni film na cokoli.
#27 Snek
Publikováno 14 únor 2011 - 00:33:08
Zpracování (od pořízení po zvětšeninu):
Minolta XG-M + Rokkor objektivy (příslušný kus zmíněn v popisu pod ukázkou)
Kodak DoubleX @ ISO 250
Rodinal 1+50 10.30 minut rotačně
Zvětšováno skrzevá APO Rodagon 50mm/F2.8, povětšinou na clonu 11
Na papír Ilford Galerie gradace 3, vyvolaný v GD-Lce 1+5 při pokojové teplotě v komoře (21.5 stupně) vše kolem 4 - 5 minut.
http://www.flickr.co...lik/5436677006/
Časem ještě pár obrázků přidám.
#28
Publikováno 1 březen 2011 - 11:57:58
Podle charakteru obrazku bych asi mel velikou potiz odlisit to od tri-x, spis bych to od sebe nedokazal rozeznat. Ovsem DX mam poprve a TX v kinu jsem nemel uz dlouho.
#29 Jirinol
Publikováno 1 březen 2011 - 18:14:13
a moc povedenej ráček, jestli se nemýlím
#30
Publikováno 1 březen 2011 - 18:21:47
Ten film je uzasnej, moc se mi libi.
#31 Snek
Publikováno 13 březen 2011 - 16:57:44
Podle prvního omrknutí za mokra jsou stíny asi o 1/3 clony jinde, než je mívám na negativech standardně, ale na Ilford Galerie pevné gradace 3 to i mojí difusní hlavou v pohodě půjde. Ukázky budou časem na mém Flickru.
#32 Jirinol
Publikováno 13 březen 2011 - 18:37:15
Šneku, a nevyleze tato kombinace v rotačním vyvolání příliš kontrastně? toto může být fajn pro měkký Ilford (zejména HP5+, SP3+SP4)?Kodak DoubleX @ ISO 250 v Atomalu (stock) @ 20C rotačně po dobu 6 minut a 15 sec. Podle prvního omrknutí za mokra jsou stíny asi o 1/3 clony jinde, než je mívám na negativech standardně, ale na Ilford Galerie pevné gradace 3 to i mojí difusní hlavou v pohodě půjde. Ukázky budou časem na mém Flickru.
#33 Snek
Publikováno 13 březen 2011 - 19:28:00
Šneku, a nevyleze tato kombinace v rotačním vyvolání příliš kontrastně? toto může být fajn pro měkký Ilford (zejména HP5+, SP3+SP4)?Kodak DoubleX @ ISO 250 v Atomalu (stock) @ 20C rotačně po dobu 6 minut a 15 sec. Podle prvního omrknutí za mokra jsou stíny asi o 1/3 clony jinde, než je mívám na negativech standardně, ale na Ilford Galerie pevné gradace 3 to i mojí difusní hlavou v pohodě půjde. Ukázky budou časem na mém Flickru.
ha, zase píšu rychleji než myslím. V původním příspěvku samozřejmě jsem chtěl napsat to, že světla jsou o cca 1/3 jinde, a to tak, že je výsledek měkkčí než jsem zvyklej... pro ostatní ... je ale zas na druhou stranu u mě je potřeba brát v potaz to, že jedu "na tvrdší než normální negativ" kvůlivá své difusní hlavě.
Když na výsledek teď tak koukám na lightboxu, tak se mi to zdá akorát.
Takže prohlašuju, že DoubleX @ ISO250 v Atomalu (stock) 6 minut a 15sec @ 20C je dobrej průměrnej odrazovej můstek. A pro kondenzor zkrátit volání o 30 sec.
#34 Jirinol
Publikováno 13 březen 2011 - 19:46:49
#35
Publikováno 14 březen 2011 - 06:26:38
Poku je to zatím jen myšlenka tak je to ještě dobrý.Časem ta difůze sleze níže.taky si myslím občas, že mám nějakou difůzní hlavu... myšlenku občas neudržím
#36 Jirinol
Publikováno 14 březen 2011 - 07:28:41
normální je směr opačný. jenže myšlenku do plínek nechytíšPoku je to zatím jen myšlenka tak je to ještě dobrý.Časem ta difůze sleze níže.taky si myslím občas, že mám nějakou difůzní hlavu... myšlenku občas neudržím
#37
Publikováno 31 leden 2013 - 12:43:23
Zatím jenom okometricky podle mokrýho filmu, jako inspirace kdo by potřeboval méně citlivý film...
#38
Publikováno 31 leden 2013 - 12:55:23
fakt je, že tyhle dva kokodáky jsou gumové jak česká justice.
#39
Publikováno 31 leden 2013 - 16:59:16
#40
Publikováno 31 leden 2013 - 22:14:06
mě to zatim vychází jako velmi univerzální, dá se dát do plného sluníčka i do temna na 800 i nouzně na 1600
pracoval jsem zatím s a49 a d76 tedy nejběžnější vývojky většinou 1+1 až 2+1
jsem rád, že ho mám sto metrů+ v různých škatulkách
tady mám třeba ředěnou d76 někde na 250-400, když jsem dělal v komoře dotáčky na hradeckej čtverec
pozor sken negatívu z rollei 35 - papírovou verzi mám taky a ta je z gdl 1+4 akorát, taková tvrdší
no tím, že je negativ měkčí a "všecko bohatě zachytí" mám dobré možnosti pro zvětšování kondenzorem, aspoň mě se to tak zdá
ap_ctverec.jpg 219,41K 88 Počet stažení
#41
Publikováno 31 leden 2013 - 22:36:43
Z toho, jak jsem zatim kodak Double x volal a jake byly vysledky, tak ho narozdil treba od Plus X povazuji za docela mekky film. Vyhnat ho nejak do kontrastu je docela "problem". Plus X mi prijde stavnatejsi. ale tim samozrejme nechci rict, ze je Double X spatny film, to vubec ne
Vladiku, je to možná dáno tím, na co je člověk zvyklý, já po těch dvou letech, kdy film No.1 pro zápisníkové použití je mi P3 nebo P4 (méně často), a tyto vyžadují velmi nešetrné zacházení, aby dávaly fotky na Gr.2-3 trochu šťavnaté, tak při volání +x či xx se musím krotit a zacházet s nimi jako s pavučinkou, hlídat si časy a kinetiku sakra pečlivě, jinak mi vystřelej do kontrastu až nechtěného - a to používám difůzní hlavu zvětšováku, která je dost milosrdná.... ty to máš možná naopak, apriori jsi zvyklý vyvolávat méně citlivé a kontrastnější filmy pro fajnovou škálu, takže se možná trochu ošíváš, když ten xx máš trochu ohulit
#42
Publikováno 26 březen 2013 - 09:53:27
bracketing Ei 100-800 po 1/3EV, ke zvětšení na 13x18 (Ilford MG RC Express) vybrány snímky pořízené na Ei 100, 320 a 800, bez filtrace, pozitivní expozice dle stejného místa na podlaze garáže. Fotka první (EI100) bohužel přetažena v pozitivní vývojce - zapomněl jsem hlídat čas, takže místo 2 minut dvojnásobek a fotka zatažena.
sken bez jakékoli úpravy, jen zmenšeno a oříznuty bílé okraje.
#43
Publikováno 13 červenec 2013 - 11:49:07
#44
Publikováno 13 červenec 2013 - 17:14:52
co ja vim, sesit daleko
9'
pohyb dle svetla
#45
Publikováno 14 červenec 2013 - 09:07:38
Jo a nebylo to 1:1, ale 200:250 stock:voda (chyba při míchání :-/).
Pokud to nezvládnu nějak uřídit, tak asi ATM49 nechám pro ISO400, to by mohlo být OK, ještě tu mám Excelku tak zkusím i tu a nebo rozdělám druhý balíček té mojí agfa 17. Ta si rozumí i s +X.
#46
Publikováno 9 září 2013 - 09:49:32
mate nejaku skusenost ze by mal double-x v tomto smere nejaky problem?
#47
Publikováno 9 září 2013 - 09:55:09
- zatím, po celou dobu cca 2,5 let, co jsem fotil a zpracovával zbytky z rozmotávek (shortendy po namotávání do kazet, tj. jak z kraje, tak z různých míst bulků 122m), co mi prošly rukama, jsem problém nezaznamenal. vyvolával jsem ve všech mnou zkoušených vývojkách, tzn. všehochuť, ustalování kyselé, jen po pyrocatu různých modifikací ustalování zásadité.
#48
Publikováno 9 září 2013 - 09:56:28
#49
Publikováno 9 září 2013 - 10:01:23
#50
Publikováno 9 září 2013 - 10:21:55
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních