Vážený kolego, Otče. Role učitele spočívá v tom, že své žáky neomezuje s pocitem, že jej svým umem nesmějí převyšovat. Je tomu právě naopak a každý, kdo dobrovolně přijme tuto roli, musí být připraven na to, že bude následně ke svým dobrým žákům vzhlížet směrem vzhůru. Fotografie je zcela individuální způsob sdělení a s výukou, spočívající v řemeslném zvládnutí určité technologie zpracovatelského postupu nemá ve své konečné fázi, která je u poctivě zvládnutého řemesla samozřejmostí, mnoho společného. Většina studentů nejrůznějších fotografických škol různého stupně fotografuje tak, aby splnili estetickou představu těch, kteří je vyučují. Individuální přístupy jsou ve školství tohoto typu, což jsou "Umělecké továrny", plnící zadání učebních osnov, spíše pro masové začlenění do systému společenské propagandy, zcela nežádoucí. "Individuálové" si kráčí vždy vlastními cestami a s nějakými masově vzdělávacími institucemi nechtějí mít bytostně cokoli společného. Zejména v oboru tak zprofanovaném a esteticky již totálně vyčpělém, jakým v současné době chcípající fotografie je. Považuji za mnohem prozřetelnější se v dnešní době věnovat aktivně hudbě, jež v sobě nese mnohem více, než fotografie a čas, věnovaný individuální hře na hudební nástroje je pro vlastní duchovní rozvoj mnohem přínosnější.Začněte malovat vlastní krajinné obrazy, je to činnost nesmírně uklidňující. S přáním slunného jara, překypujícího ptačími zpěvy a trylky: "Starý Jezevec" Erik