No jo, když se daří, tak se daří. Poučení pro příště: podívat se na dobu expirace vývojky a teprve potom v ní vyvolávat. Ty filmy jsou podle všeho slabé ne proto, že bych špatně měřila, ale proto, že vývojka (FOMADON LQN) byla půl rok prošlá a navíc v kanystru byla maličká dírka, čeho jsem si ovšem všimla až když bylo pozdě. Zbytek jsem tedy ekologicky zlikvidovala, ale filmy jsou v háji. Snad z nich půjde něco zachránit pod zvětšovákem
jak jdou léta, tak na negativní vývojku jsem opatrnější a opatrnější (podotýkám, že nemíchám z vážené chemie)
je taková finta, postaví se aparát na stativ a nasnímá se jeden záběr normálního rozsahu, dvorek, stíny, obloha - 36x stejný záběr
film se navine zpátky, nechá se 1 cm koukat-vytáhne vytahovačem
-
čerstvá vývojka a první volání - k právě volanému filmu potmě do tanku přidám kousek z tohoto negativu 5-10 cm a vyvolám společně - ona délka zajistí, že aspoň jeden záběr tam bude celý
mám vyvolaný film a vyvolaný vzorek z toho filmu testovacího - vyperu a lípnu na prosvětlovací pult
-
jakmile mám sebemenší pochybnost o kvalitě vývojky, tak nejprve vyvolám další kousek z tohoto filmu ve vedlejším tanku, ustálím a krátce vyperu
prohlédnu proti prosvětlovacímu pultu a porovnám s tím prvním negativem, zaručeně volaným v čerstvé vývojce
když se podobají, vše v pořádku, případně usuším fénem
když se mi to nezdá, vývojku už na další negativ nepoužívám a likviduju
doby mezi expozicí a vyvoláním testovacího kousku bych se nebál jeden film na jeden rok jistě pro orientaci poslouží
vypadá to krkolomně, ale není horší situace, než přijít kvůli špatně pracující vývojce o důležitý negativ
-
já ten princip používám (sice trochu jinak) - třeba to někomu pomůže