Jeden dobrý človíček mě půjčil hezkou starou věc s jednočočkovým meniskem mé oblíbené značky.
...jen tak II...
#1851
Publikováno 18 July 2015 - 06:22:40
#1852
Publikováno 18 July 2015 - 06:44:10
paráda. pak se pochlub, cos s ní pořídil
#1853
Publikováno 18 July 2015 - 07:00:03
Tož estli sa něco podaří... Hlavně musím nakoupit svitky a namíchat vývojku pro Fomapan 100@800 a naučit se s tím. Protože pro to co já fotím tak s touto kamerkou bude možná i 800 málo.
Natrénované mám na Horizontu, kde ovšem až na pár snímku všechno zůstalo jen na negativech (moje přirozená nechuť zvětšovat) tak fčíl snad konečně budou aj nějaké ty kontakty.......už to vidím........fomatone, temná houština, tonování do zelena.....
....třeba mě to konečně dokope k tomu 10x30cm.
Nic jdu vyvolat první svitek s Panoramu a navíc tady mám ještě asi půl krabice nevyvolaných 8x10. Nojo.....léto není pro mou podkrovní komoru ideální......volat plany při 40°! ....no fuj. Fčíl je venku 18°tak jsem brzo ráno všechno pootevíral a je tam asi 25° tož to nějak pude.
#1854
Publikováno 18 July 2015 - 10:03:10
naše studniční má 17°c, tak tehdá, když jsem měl teplo v koupelně, volal jsem v lavoru s vodou a tím temperoval
#1855
Publikováno 18 July 2015 - 10:42:01
já mám temnou ve sklepě, kde se pohybuje teplota od 5° do 20° v průběhu roku. tak v zimě volám filmy nahoře v bytě, v létě dole v temný, akorát prát chodím nahoru... do temný o velikosti 1,3x1,33 metru jsem už fakt vodu oželel
#1856
Publikováno 18 July 2015 - 10:53:54
Taky jsem měl TK ve sklepě. Bylo tam celý rok 14°-20°C takže naprostá pohoda. Fčíl jsem ale musel do podkroví ...v létě vedro v zimě zima. Ta zima se dá, ale v létě při 40°C volat plany v miskách fakt nemožu. Svitek nacpu to tanku a volám už dole v kůpelce.
Jo a jinak tak průhledný film jak dneska jsem už roky nevyvolal. Ten Panoram má rychlejší časy než jsem čekal.
#1857
Publikováno 18 July 2015 - 13:24:04
tak to ti nezávidím. sklep sice není ideální, ale furt se s tím dá žít
#1858
Publikováno 18 July 2015 - 15:29:02
dnešní deštík 29°c
příjemné pršení!
#1859
Publikováno 19 July 2015 - 13:33:52
Uf....dneska mám v komoře 38°C.....je to trochu očistec, ale makám. Už mám dva obrázky a jdu na další.
#1860
Publikováno 19 July 2015 - 13:39:26
Ideální teplota na volání barvy.
#1865
Publikováno 4 August 2015 - 19:37:33
Přemýšlím nad tím, proč když nabiji svojí Prakticu barevným filmem (zatím vždy Fujufilm), tak se chová způsobně, krásně převíjí a dělá mi celkově radost. Když do ní ale dám Fomapan, tak převíjí neochotně, dělá nestejné mezery mezi políčky, občas film přetrhne a dělá různé jiné nepřístojnosti. Že by se ji Fomapan nelíbil?
Kdyby to bylo opačně, tak si budu myslet, že to je tím, že barevný film je o něco málo silnější a tužší a proto to dělá neplechu, ale takto?
Záhada hlavolamu hadr
#1866
Publikováno 5 August 2015 - 06:08:10
Prosté, milý Watsone, z tuzemských kazet jde film vytahovat o poznání tížeji, což je bohužel dlouhodobý standard
#1867
Publikováno 5 August 2015 - 06:13:32
Je proto dobré průběžně si kličkou zpětného převíjení film v kazetě uvolňovat, aby měl co nejmenší odpor při převinutí snímku
#1868
Publikováno 6 August 2015 - 15:36:43
HA! Tedy dělat přesný opak toho co já, protože já jsem jej zase mírně utáhla, abych viděla, že se otáčí klička zpětného posunu a měla tak jistotu, že se film skutečně posouvá. Zkušenost z loňského tábora, kdy jsem svědomitě nafotila všech 38 obrázků na jedno políčko...
Je proto dobré průběžně si kličkou zpětného převíjení film v kazetě uvolňovat, aby měl co nejmenší odpor při převinutí snímku
#1869
Publikováno 6 August 2015 - 23:54:32
Jo hold, občas se to stáva aj profíkom.
#1873
Publikováno 15 August 2015 - 13:39:34
#1875
Publikováno 20 August 2015 - 18:56:47
Dneska jsem byla v Praze u Škodů vyzvednout diafilmy z tábora. Vyšly moc hezky a já za ně musím ještě jednou poděkovat Luigimu
Nicméně mne velmi překvapilo, že si u Škodů pod pojmem "nastříhat film" představují jeho rozstříhání na pásky po šesti obrázcích, jako u negativu. Já jsem si představovala to, že mi je nastříhají po obrázcích, abych je mohla rovnou nastrkat do rámečků. Hmmm.
Takže dneska večer se promítat nebude, páč strkat ty pásky do filmového podavače je, vzhledem k jejich rozměrům, dosti nepraktické a koukat normálně také nejde. Ach jo. Ono se říká, že myslet znamená .... vědět
#1876
Publikováno 20 August 2015 - 19:09:46
Luigi
#1877
Publikováno 20 August 2015 - 19:49:30
Žirafka, nikdy nepremietaj diáky v páse, len v diarámikoch. Ušetriš ich tým neodstaniteľnému poškrabaniu.
#1878
Publikováno 20 August 2015 - 20:02:57
Ale kdyby měla na tom pásku nějekej postupně snímanej děj, mohla by (kdyby dostatečně rychle) to protáhnout před objektivem a třeba by se ten promítanej obrázek hejbal
#1879
Publikováno 20 August 2015 - 20:31:47
Dneska jsem byla v Praze u Škodů vyzvednout diafilmy z tábora. Vyšly moc hezky a já za ně musím ještě jednou poděkovat Luigimu
Nicméně mne velmi překvapilo, že si u Škodů pod pojmem "nastříhat film" představují jeho rozstříhání na pásky po šesti obrázcích, jako u negativu. Já jsem si představovala to, že mi je nastříhají po obrázcích, abych je mohla rovnou nastrkat do rámečků. Hmmm.
Takže dneska večer se promítat nebude, páč strkat ty pásky do filmového podavače je, vzhledem k jejich rozměrům, dosti nepraktické a koukat normálně také nejde. Ach jo. Ono se říká, že myslet znamená .... vědět
prepac, trochu nerozumiem... dostala si pas po 6 obrazkoch... co ti brani ho nastrihat a dat do ramcekov ? to je robota na 10 minut.
Ti to nastihali do pasov po 6 preto, aby si to mohla skenovat. resp dalej s tym manipulovat.
#1880
Publikováno 21 August 2015 - 04:46:19
Ani když je na to projektor navržený a má docela hezkou filmovou dráhu a motorový podavač?
Žirafka, nikdy nepremietaj diáky v páse, len v diarámikoch. Ušetriš ich tým neodstaniteľnému poškrabaniu.
Takové tam nejsou, jsou to fotky dětí, a vedoucích, z tábora a protože jsem sebou měla jen tři filmy, tak jsem musela přemýšlet, co fotit a co ne. Tedy ono to nebylo tak těžké a ukázalo se, že ty tři filmy stačili a člověka to alespoň nutí se zamyslet a nenafotit tuny balastu
Ale kdyby měla na tom pásku nějekej postupně snímanej děj, mohla by (kdyby dostatečně rychle) to protáhnout před objektivem a třeba by se ten promítanej obrázek hejbal
To je únavou, mou, a pozdní hodinou. Váhala jsem, jestli je nechat i naskenovat, pak jsem si řekla, že to vlastně není třeba. Ale když to dopadlo takto, tak se skenovat budou. Takže všechno zlé je pro něco dobré Jinak stříhat pochopitelně umím, nicméně, kdyby to nastříhala mašina, bylo by to asi lepší.
prepac, trochu nerozumiem... dostala si pas po 6 obrazkoch... co ti brani ho nastrihat a dat do ramcekov ? to je robota na 10 minut.
Ti to nastihali do pasov po 6 preto, aby si to mohla skenovat. resp dalej s tym manipulovat.
#1881
Publikováno 21 August 2015 - 16:00:42
http://kenshukan.net...014/02/19/8800/
Japonský fotograf znovu prohlédne přes 2000 filmů, které nafotil v minulých letech. Nechá si něco přes 600 snímků a zbytek prostě vyhodí do smetí.
Jen tak...
#1882
Publikováno 21 August 2015 - 18:11:08
Prohlížet 2000 filmů? To je masochismus. Udělat 2000 filmů a pak si nechat 600 snímků...sice nerozumím, čím to anglicky zdůvodňuje, ale připadá mi, že by měl více vybírat před zmáčknutím spouště, ušetřil by si spoustu práce. Od dob Nikonu F4 (usneš na spoušti na 4 vteřiny a máš po filmu) by si to měli fotografové zvláště uvědomovat. Nicméně výrobcům filmů takovíto fotografové pochopitelně imponují ... a chybí.
#1883
Publikováno 21 August 2015 - 18:46:28
Prohlížet 2000 filmů? To je masochismus. Udělat 2000 filmů a pak si nechat 600 snímků...sice nerozumím, čím to anglicky zdůvodňuje, ale připadá mi, že by měl více vybírat před zmáčknutím spouště, ušetřil by si spoustu práce. Od dob Nikonu F4 (usneš na spoušti na 4 vteřiny a máš po filmu) by si to měli fotografové zvláště uvědomovat. Nicméně výrobcům filmů takovíto fotografové pochopitelně imponují ... a chybí.
Ta reakce je doufám fór. Chtěl bych umět takhle vybrat to podstatné a zbytku se s klidným svědomím zbavit.
Jen tak o skóre záběrů Robert Frank, The Americans. Tomu se o nikonu F4 ani nesnilo
"in 1955 to travel across the United States and photograph its society at all strata. He took his family along with him for part of his series of road trips over the next two years, during which time he took 28,000 shots. Only 83 of those were finally selected by him for publication in The Americans."
Celé je sice na wiki https://en.wikipedia...ns_(photography), tedy nutno ověřovat, ale to skóre tak nějak bylo.
#1884
Publikováno 22 August 2015 - 08:10:18
Nemám spočítané své filmy, ale když se někdy zpetně probírám , nacházím tak také spoustu záběrů u nichž dnes nevím proč vlastně jsem to fotil. Abych je nevyhodil mě drží jen to, že s jednotlivými záběry se špatně manipuluje při vkládání do maskovacího rámečku zvětšováku
Můj táta to dělal alespoň tak, že záběry jež jednoznačně považoval za dobré, nebo to měl ověřeno publikačně tak je jednotlivě ukládal do samostatné archivační jednotky . Čímž, mě značně pomohl při rozhodování, co z jeho dědictví si mám ponechat.
#1885
Publikováno 22 August 2015 - 09:53:22
K té motivaci - z toho materiálu udělal několik výstav a chtěl se s tou kapitolou nějak definitivně vypořádat, "uvolnit si prostor" pro další tvorbu - fyzicky i mentálně.
Vracet se ke svým starším fotkám je po mnoha stránkách užitečné - člověk objeví perly, které při dřívějším prohlížení přehlédl nebo nedocenil, s odstupem času vidí chyby a co by mohl udělat znovu a lépe a kam se od té doby vyvinul atd.
Přistoupit k tomu ale takhle radikálně a 99 procent prostě hodit do stoupy považuju za poměrně odvážný krok, na který je potřeba mít koule - já jsem spíš typ, který úzkostlivě archivuje každé stisknutí spouště, takže to pro měl byl nový pohled na věc, který stojí za zamyšlení
#1886
Publikováno 22 August 2015 - 11:08:37
Prohlížet 2000 filmů? To je masochismus. Udělat 2000 filmů a pak si nechat 600 snímků...sice nerozumím, čím to anglicky zdůvodňuje, ale připadá mi, že by měl více vybírat před zmáčknutím spouště, ušetřil by si spoustu práce. Od dob Nikonu F4 (usneš na spoušti na 4 vteřiny a máš po filmu) by si to měli fotografové zvláště uvědomovat. Nicméně výrobcům filmů takovíto fotografové pochopitelně imponují ... a chybí.
Ta reakce je doufám fór. Chtěl bych umět takhle vybrat to podstatné a zbytku se s klidným svědomím zbavit.
Nebyl to fóŕ - a co je obdivuhodného na skóre 28000:83 ? Nechápal jsem to ani o fotografů National Geographic (to se to cvaká, když ti to někdo platí a navíc stovky filmů vykážeš jako výsledek činnosti - chudáci obrazoví redaktoři, kteří z toho kvanta pak musí prosít perly). To opravdu předem netuší, co, jak a proč fotí? (logické mi to připadá jen u reportáže - nevíš, kdy situace kulminuje, co budeš potřebovat pro stavbu příběhu ... a pochopitelné u sportu a zvířat).
Nad tímhle se dnes shovívavě usmívám i u digitálistů.... Po půl roce prodá tělo, s 50 tisíci expozicemi ...potřebuje novější model.
Netvrdím, že neudělám snímek, který se dodatečně ukáže být zbytečným , neboť nevyšel podle představ (a není jich úplně zanedbatelné minimum)..A tak mám v archivu ve fólii celý film, a na něm proškrtaná políčka...
#1887
Publikováno 22 August 2015 - 11:42:05
Nebyl to fóŕ - a co je obdivuhodného na skóre 28000:83 ? Nechápal jsem to ani o fotografů National Geographic (to se to cvaká, když ti to někdo platí a navíc stovky filmů vykážeš jako výsledek činnosti - chudáci obrazoví redaktoři, kteří z toho kvanta pak musí prosít perly). To opravdu předem netuší, co, jak a proč fotí? (logické mi to připadá jen u reportáže - nevíš, kdy situace kulminuje, co budeš potřebovat pro stavbu příběhu ... a pochopitelné u sportu a zvířat).Prohlížet 2000 filmů? To je masochismus. Udělat 2000 filmů a pak si nechat 600 snímků...sice nerozumím, čím to anglicky zdůvodňuje, ale připadá mi, že by měl více vybírat před zmáčknutím spouště, ušetřil by si spoustu práce. Od dob Nikonu F4 (usneš na spoušti na 4 vteřiny a máš po filmu) by si to měli fotografové zvláště uvědomovat. Nicméně výrobcům filmů takovíto fotografové pochopitelně imponují ... a chybí.
Ta reakce je doufám fór. Chtěl bych umět takhle vybrat to podstatné a zbytku se s klidným svědomím zbavit.
Nad tímhle se dnes shovívavě usmívám i u digitálistů.... Po půl roce prodá tělo, s 50 tisíci expozicemi ...potřebuje novější model.
Netvrdím, že neudělám snímek, který se dodatečně ukáže být zbytečným , neboť nevyšel podle představ (a není jich úplně zanedbatelné minimum)..A tak mám v archivu ve fólii celý film, a na něm proškrtaná políčka...
To, že někdo vybere 83 snímků z 28000 které nakonec ukáže ještě nutně neznamená, že těch zbylých 27917 je všechno odpad a není mezi nima dobrá fotka
#1888
Publikováno 22 August 2015 - 11:49:54
To je možné - ale v tom případě to chápu ještě méně.Neví, co fotínebo neví, co vyhazuje? Nebo je na sebe přísný při vyhazování a málo přísný při focení? Nebo zbytečně (?), ale vědomě, vyhazuje dobré fotky....?
Nebo je to jen marketingový tah, jak přitáhnout pozornost ke zbytku a zdražit ho?
#1889
Publikováno 24 August 2015 - 07:32:07
Určitě vědí moc dobře co fotografují a jak to chtějí vyfotografovat. Jen pro finální výsledek je potřeba vybrat a uspořádat snímky tak, aby odpovídali tomu co jimi chtěli říci.
Z marketingu bych nikoho neobviňoval. Určitě bych se jako divák nechtěl dívat na 28 000 záběrů. Po chvilce by mě to prohlížení nudilo, byť by ty snímky byly sebelepší.
Ještě malá odbočka k číslům. I u Josefa Sudka najdeme s těžkopádnou technikou (žádný kinofilm) a handikepem obrovský kus práce a kolik si těch záběrů skutečně pamatujeme? Kolik sme jich viděli na výstavách nebo v knihách či časopisech? Opět citace z wiki, i když se nemohu dopočítat https://cs.wikipedia...iki/Josef_Sudek Na wiki sk je už o nulu více, aby to sčítání tak nebylo do očí
"Sudkova pozůstalost, o kterou se starala Anna Fárová, čítá 7000 položek, z toho je 21660 pozitivů, 54 519 negativů a 618 výtvarných děl (obrazy, kresby, sochy, grafiky)."
Ještě stejná čísla v časopisu host, tentokráte bez součtu - autor Josef Moucha http://casopis.hostb...ty-josefa-sudka a jiná čísla z ústavu dějin http://www.udu.cas.cz/cs/sudek/. Ještě stejná čísla jako z wiki a opět se špatným součtem http://www.databazeknih.cz/knihy/josef-sudek-36668
#1890
Publikováno 24 August 2015 - 07:55:57
Mimochodem, k tem poctum vyhozenych snimku: http://erickimphotog...et-photography/, cast druha - Shoot a lot of shit. Na tenhle jeden snimek podle vlastnich slov spotreboval 100 filmu (zrejme kino)!
#1891
Publikováno 24 August 2015 - 08:43:37
To asi je tematicky mimo toto vlákno - klidně ho někdo založte a přesuňte tam.
Já nezpochybňuji pracovitost.... asi značně vyšší, než si umím představit (Sitenský zmiňoval cca 500 000 snímků v době, kdy ještě stále dál fotil, Štochl za víkend projel 50 svitků při pokusu zachytit skok ryby za návnadou - a jen dva záběry mu prý naznačily, že jde správnou cestou...). Máš asi pravdu i v tom, že co já považuji za plýtvání, profík vnímá jako nutný náklad s velkým odpadem - samozřejmě, vrátit se mu to musí...nicméně 100 kinofilmů na jeden povedený snímek.... stejně nechápu (předpokládám, že je to projev zarputilosti,...).
#1892
Publikováno 24 August 2015 - 13:27:01
...nicméně 100 kinofilmů na jeden povedený snímek.... stejně nechápu (předpokládám, že jeto projev zarputilosti,...).
Já to taky nechápu
Ale evidentně mu to stálo za to, jelikož výsledný snímek je opravdu povedený, řekl bych unikátní.
#1893
Publikováno 24 August 2015 - 20:30:45
Obal navrhl Storm Thorgerson ze skupiny Hipgnosis. Zobrazuje londýnskou elektrárnu Battersea se vznášejícím se prasetem.
Obrovské nafukovací prase naplněné heliem bylo skutečně vypuštěno a třikrát vyfoceno nad elektrárnou. První den měli pro případ, kdyby prase uletělo, k dispozici odstřelovače. Thorgenson jej považoval jen za pojistku a na druhý den fotografování (3. prosince 1976) ho už nepřizval. V tento den ale nevydržela kotvící lana a prase uletělo, kvůli čemuž musel být pozastaven provoz na letišti Heathrow. Prase nakonec bez většího poškození přistálo asi 50 km od Londýna. Po opravě bylo nad elektrárnu vypuštěno i třetí den.
S výslednými fotografiemi ale autoři nebyli spokojení. Modrá obloha z třetího dne nebyla vhodná a tak se nakonec rozhodli pro koláž fotografií elektrárny se zamračenou oblohou z prvního dne a prasete z dne třetího.
#1894
Publikováno 24 August 2015 - 21:12:58
No, hezky jsi to popsal, i s odkazama ... i se dozvím co je to odstřelovač, proč plnit prase héliem .... fajn.
Jen to je jen tak ukázka toho, jak lze ztratit třeba i několik hodin času nad tak zajímavou věcí.
Místo toho bych ale mohl mít přebraných několik desítek snímků z těch stovek negativů
Ale v lepším případě vyvolané nějaké ty svitky, co čekají v řadě až na ně dojde. Nemám naštěstí čas na to první, ani na to druhé a naneštěstí ani na to třetí
tak tady alespoň ztrácím čas těmahle svejma blábolama ...
#1895
Publikováno 25 August 2015 - 15:31:56
salo díky za odkaz, zajímavý článek...
#1896
Publikováno 25 August 2015 - 18:28:10
Myslíte si, že je-li někdo v opravdu hluboké depresi je schopen sám sebe takto fotit?
http://www.lidovky.c...101519_lide_ape
#1897
Publikováno 25 August 2015 - 19:08:16
ano
.
v depresi a stavech uzkosti
Myslíte si, že je-li někdo v opravdu hluboké depresi je schopen sám sebe takto fotit?
#1898
Publikováno 25 August 2015 - 19:16:13
Myslíte si, že je-li někdo v opravdu hluboké depresi je schopen sám sebe takto fotit?
určitě ne v v hluboké depresi, už musela být na tom psychicky lépe, jinak by neměla sílu k ničemu, ani vstát z postele.
#1899
Publikováno 25 August 2015 - 19:56:49
Myslíte si, že je-li někdo v opravdu hluboké depresi je schopen sám sebe takto fotit?
Pokud i z takhle těžké situace dokáže člověk něco vytěžit, může to být cesta k uzdravení. Kdo zažil .....
#1900
Publikováno 25 August 2015 - 21:14:32
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návětěvníků, 0 anonymních