...jen tak II...
#3601
Publikováno 14 červenec 2021 - 16:53:14
ale ted jsem poprve exponoval Fomu 400 (3 svitky) ve Flexaretu S s maskou na 6x4,5, takze clovek se v podstate musi drzet striktne cislovani policek na krycim pasu… no a vsechny 3 maji od prvniho okraje distanc nejakych 5 cm, ale
od posledniho je to jen slaby centimetr a voila! .. kolecko vzdy plne v obraze kazdeho posledniho policka. Tohle je kvalita adjustaze fakt na prd
to abych to centroval na nejaky ten 1. puntik odkazujici na blizici se cislo policka :/
#3602
Publikováno 14 červenec 2021 - 20:52:28
No já tohle řešil tím, že jsem si prostě spočítal/změřil na jednom testovacím ks Fomy 100/120, o kolik ° potřebuju otočit převíjení, aby to přesně sedlo. Ale i tak na 13 snímků prdím, nefotím tolik, aby to pro mě byl vůbec nějak finančně zaznamenatelný rozdíl.
#3603
Publikováno 14 červenec 2021 - 20:54:58
njn, sice dělá čb, ale Nikonem za 45 tisíc, do barevného RAWu a čb z toho dělá pomocí ne zrovna levného matematikou procpaného softwaru - navíc ne jednoho. A dává to na web a fb. Nějak mi v tom celém schází ta duše a fyzično, ale možná je to tím, že jsem toho před PC proseděl za posledních skoro 30 let už opravdu hodně, víc než většina lidí za celý život a už mě to spíš vadí.
#3604
Publikováno 14 červenec 2021 - 23:17:29
No já tohle řešil tím, že jsem si prostě spočítal/změřil na jednom testovacím ks Fomy 100/120, o kolik ° potřebuju otočit převíjení, aby to přesně sedlo. Ale i tak na 13 snímků prdím, nefotím tolik, aby to pro mě byl vůbec nějak finančně zaznamenatelný rozdíl.
Souhlas, já to přestal dělat i u kinofilmu když jsem na něj ještě fotil, to jedno extra políčko se pak blbě dává do zvětšováku, notabene když mám rámečky a u svitku ten jeden extra snímek bych musel dát do dalšího archivačního listu atd. Pro mně je 8/12/16 svatých.
#3605
Publikováno 15 červenec 2021 - 09:59:33
ok, ale jak píšu - 13. políčko neřeším (to považuju za nestandard). Na P6 mi ale obvykle vychází hezky a stříhám pak 3-3-3-2-2 (opravdu pokročilá matematika, že), aby se to dobře dávalo do skeneru/zvětšováku
ale aktuálně řeším STANDARDNÍCH 16 políček (tz. 16. políčko) na 6x4,5 (jestli někdo znáte tento formát).. a tam je to prostě kvalitativně špatná adjustáž
moc si nedokážu představit, že měřím s úhloměrem stupně otočení převíjecího kolečka a k tomu zohledňuju koeficient aktuálního obvodu již namotané cívky.. ne všichni jsou přece krajinkáři, kteří hledají způsoby, jak si ten proces focení ještě více zpomalit
#3606
Publikováno 15 červenec 2021 - 10:58:51
S tím jsem se nikdy nesetkal, aparáty, co mám, fotí na 6x9 a 6x4,5 a tam je to řešeno tak, že se odvíjení počítá jen podle značek pro 6x9, které jsou mimo tu díru v krycím pásu. Prostě jedničku nastavím do prvního okýnka a pak do druhýho. Mamiya 645 má zas nastaveno počítadlo na 15 resp. 30 políček (pro 220) a tam to řeším tak, že po patnácté expozici převinu kličku o trochu víc než 180° a přepnu na dvojitou expozici, dotočím kličku a ten 16 snímek se tam vejde. Foma podle všeho spíš nepočítala s tím, že by se 6x4,5 odvíjelo podle okýnka nebo co.
Koeficient naplnění cívky bys ale přece nemusel brát v úvahu, ne? Po patnácti snímcích to bude přece naplněný vždycky stejně. To bys na tom byl pak stejně jako s tou mamiyou. A ne teda, že by to nebyla nepořádnost, to zase souhlasím.
#3607
Publikováno 15 červenec 2021 - 11:25:33
jo takhle! že se na 15. políčku uzavře po naexponování okýnko (snad těsní) a pak natočí naslepo (dle úhlu) na 16. a uže neotevře. To by asi šlo. Teoreticky by stačilo to zavřít po naexponování 16. políčka a pak film dotočit s uzavřeným. Jen mi připadá, že to kouzelné kolečko začne cca 1cm od označení 16. políčka. Ale třeba to ta přítlačná destička dostatečně utěsní i když se najede na tu 16tku.
Je to divné - musí to být tedy natisnuté na krycím pásu fakt 1-1,5 cm od kolečka, takže s tím vlastně apriori počítají. Páč "kozuelné kolečko" je v podstatě "slepecké vodítko" pro dělníky ve Fomě, kteří od té značky film (zřejmě ručně) umísťují. No uvidím.
Počítat s 6x4,5 pro použití v průhledítkových zádech přece musí.. jinak by to tam snad ani netiskli.
#3608
Publikováno 15 červenec 2021 - 15:43:43
Já na kino nafotím tak těch 38-39 a stalo se i 43 snímků jenom na Foma.Když jsem měl jinou značku nebo barvu tak 36 s.Jo říkal mě jeden fotograf že mu jeden opravář sešteloval Pentacon six a dělal sním 13 snímků.
#3609
Publikováno 15 červenec 2021 - 16:26:00
nevím, jestli musí být P6 nějak speciálně seštelovaný, aby dělal 13.. podle mě to udělá vždy, když je OK a když se člověk trefí správně při zavádění filmu se START šipkou tak akorát těch pár cm za tečku a pak začne fotit od 0 místo od 1
#3610
Publikováno 15 červenec 2021 - 17:38:18
Ked ja fotim, tak to ma pre mna taku cenu, ze neexperimentujem s poctom snimkov.
Ked vyvolavame svitok, musime ho prilepit na leader card. To znamena, ze nacneme vacsinou prve policko filmu. Kolkokrat vysvetlujeme, ze treba film ztiahnut aspon o centimeter za "bodku". Sucasne filmy su dostatocne dlhe, pamata sa na to. Ale su taki nepoucitelny, ze prve polcko je do polovice osvetlne a na konci kopa volneho filmu. Alebo este lepsie, prve policko osvetlime do polovice a posledne je ufiknute, lebo koniec filmu.
Potom su taki, ved CB film vyvolaju doma, skusia 13 obrazko ... potom nemaju kam zakusnut klampy.
Fakt nechapem.
Ale akceptujem iny pohlad na vec.
#3611
Publikováno 15 červenec 2021 - 18:07:02
na nekterych svitcich (mozna i na vsech) byva takova lepici paska, ktera prekryva asi 1 cm filmu, ze.. tam nikdy nic naexponovaneho neni a to je presne misto, kde pravi harcovnici zachycuji klampu
ale 13 poli ma svoje rulez: 1- poznej svou kameru na 100% a 2 - vyvolavej sam
#3612
Publikováno 15 červenec 2021 - 18:12:05
na nekterych svitcich (mozna i na vsech) byva takova lepici paska, ktera prekryva asi 1 cm filmu, ze.. tam nikdy nic naexponovaneho neni a to je presne misto, kde pravi harcovnici zachycuji klampu
ale 13 poli ma svoje rulez: 1- poznej svou kameru na 100% a 2 - vyvolavej sam
Klampy musia byt dva ...
#3613
Publikováno 15 červenec 2021 - 19:04:30
#3614
Publikováno 15 červenec 2021 - 19:17:45
Já když fotil kino c41 tak, že jsem chytil první kus perforace a hned zavřel a fotil, tak mi pravidelně ve všech labech to políčko -4 šmikli vejpůl. Bezpečný je -2 oproti prvnímu, vše před tím je riziko .
celý kult #firstoftheroll je založen na tomto riziku
https://www.instagra...ftheroll/?hl=cs
#3615
Publikováno 15 červenec 2021 - 19:23:00
Klampy musia byt dva ...
kdyz fotis na Fomu (rovna i mokra) a jen na 12 policek (prostor pro zaschnuti kapek), tak ne
#3616
Publikováno 16 červenec 2021 - 17:34:16
njn, sice dělá čb, ale Nikonem za 45 tisíc, do barevného RAWu a čb z toho dělá pomocí ne zrovna levného matematikou procpaného softwaru - navíc ne jednoho. A dává to na web a fb. Nějak mi v tom celém schází ta duše a fyzično, ale možná je to tím, že jsem toho před PC proseděl za posledních skoro 30 let už opravdu hodně, víc než většina lidí za celý život a už mě to spíš vadí.
Já v tom článku vidím jen moc příjemné povídání s dobrým fotografem (mimochodem v temné začínal, zná ji) jehož fotografie mají duši a fyzična u street fotky je myslím taky hodně. Možná víc než u kteréhokoliv jiného žánru.
Ale každý vidí jen co chce a opět se mi zde potvrzuje, že jakákoliv zmínka o 1 a 0 se tady netoleruje. Škoda...jeho fotografie myslím oboru ostudu nedělají.
#3617
Publikováno 16 červenec 2021 - 17:53:14
Já na kino nafotím tak těch 38-39 a stalo se i 43 snímků jenom na Foma.Když jsem měl jinou značku nebo barvu tak 36 s.
Jj, Foma je v tomhle myslím nejštědřejší. Jak bychom pak na ni mohli nadávat? Já si obvykle u manuální zrcadlovky „ukradnu“ ještě snímek 0 a pak fotím nadoraz. Kdybych zakládal v rukávu, mohl bych ušetřit ještě více =)
#3618
Publikováno 17 červenec 2021 - 08:26:51
njn, sice dělá čb, ale Nikonem za 45 tisíc, do barevného RAWu a čb z toho dělá pomocí ne zrovna levného matematikou procpaného softwaru - navíc ne jednoho. A dává to na web a fb. Nějak mi v tom celém schází ta duše a fyzično, ale možná je to tím, že jsem toho před PC proseděl za posledních skoro 30 let už opravdu hodně, víc než většina lidí za celý život a už mě to spíš vadí.
Já v tom článku vidím jen moc příjemné povídání s dobrým fotografem (mimochodem v temné začínal, zná ji) jehož fotografie mají duši a fyzična u street fotky je myslím taky hodně. Možná víc než u kteréhokoliv jiného žánru.
Ale každý vidí jen co chce a opět se mi zde potvrzuje, že jakákoliv zmínka o 1 a 0 se tady netoleruje. Škoda...jeho fotografie myslím oboru ostudu nedělají.
Asi si nerozumíme. Ano, povídání je to pěkné. A mě zásadně nevadí, že si to tady linkoval, ač je to o digi člověku. Ale přijde mi vždycky smutný, když lidé používají původně černobílý fotoaparát, který má bayerovu masku na to, aby viděl barevně (ač reálně zaznamená jen 1/3 barevné informace a zbytek jsou různé sexy extrapolační algoritmy) a pak to celé znovu převede do čb. Je to takové prasení signálu, jako když se LCD monitory připojovaly přes VGA. Z GPU lezl digi obraz, ten se převedl na analog, šel po kabelu do monitoru, kde se následně opět převedl na digi. Dva převody do/z analogu, kde ty převodníky jen zvyšovaly spotřebu (byť mírně) a signál mohl v kabelu jen nachytat rušení (byť to problém nebýval), a to jen aby mizerní výrobci mohli prodávat tentýž monitor s DVI vstupem o 1500Kč dráž. Já vím, příliš odbočuji, ale přijde mi prostě líto, když někdo dělá dobré čb fotky, které ale vznikají složitými digi procesy a jsou na papír tisknuty. Ty fotky prostě nemají tu kvalitu a ... no .... jak to říci ... duši.
#3619
Publikováno 17 červenec 2021 - 09:15:06
S tím převodem, zbytečnou složitostí procesu s tebou souhlasím. Jen jsem rád, že člověk co má dvě malé děti a pracuje na dvousměnný provoz a dělá fakt zajímavé věci, díky digi může svůj potenciál dál uplatňovat. V analogu by to měl myslím mnohem těžší a zřejmě by se na to dávno vykašlal což by byla jistě škoda. Jen pro nás zde na temné by to bylo přijatelnější.
#3620
Publikováno 17 červenec 2021 - 13:17:24
Já souhlasím. Však já taky 95%+ fotek dělám digitálně, protože máme dvě malý děti a práce to nezjednodušují. Ale vždycky mě hodně nabije, když si mohu zalézt, vyvolat pár svitků a skutečně vidět fotografii, ne jen nějaký dočasný obraz a ďábelském stroji tvořeném desítkami čipů vyrobenými v jihovýchodní Asii a poháněném operačním systémem tvořeným desítkami miliónů řádků zdrojového kódu.
#3621
Publikováno 17 červenec 2021 - 14:37:49
ten samy problem mam i ja
.
citim jak mne budou deti nenavidet ze jsem jim vecsinu bezdusovych fotek...
Já souhlasím. Však já taky 95%+ fotek dělám digitálně, protože máme dvě malý děti a práce to nezjednodušují. Ale vždycky mě hodně nabije, když si mohu zalézt, vyvolat pár svitků a skutečně vidět fotografii, ne jen nějaký dočasný obraz a ďábelském stroji tvořeném desítkami čipů vyrobenými v jihovýchodní Asii a poháněném operačním systémem tvořeným desítkami miliónů řádků zdrojového kódu.
#3622
Publikováno 17 červenec 2021 - 15:25:45
Concordia. Hezké. Pojďme to tady přejmenovat na Temnakomora&Lightroom United.
#3624
Publikováno 19 červenec 2021 - 12:44:40
#3625
Publikováno 20 červenec 2021 - 20:24:31
#3626
Publikováno 21 červenec 2021 - 08:59:37
Vážený kolego, Zbyňku. "Čas, ani prd nezastavíš". Naše generace 50. let byla svědkem neuvěřitelného vývoje technického pokroku. Omezený přístup k mnoha informacím, technickému vybavení, utvářel určité mýty a symboly dokonalosti. Zažili jsme nedostatek a vážili si každé maličkosti, která byla vyvážena snahou o splnění svých snů. Můj starší kamarád cyklista si na svůj první bicykl, který skládal postupně po jednotlivých součástkách, vydělal sběrem starého papíru. Byl to cestovní Favorit 12, který najezdil více než 35000 Km, než praskla dolní rámová trubka u hlavy řízení. Věci se udržovaly a mladistvé sny se postupně naplňovaly. Italské sedlo, měnič Huret, pak za více něž dvacetiletí vlastní, postupně naplňovaný sen o závodním silničním speciálu. Podobně v oblasti vize o černobílé fotografii. Taxona, Zorki-4, Praktica VLC-2, Praktica BC-1, Prakticar f/1.4. Čas letí, jak splašený kůň a užívám si každého dne, kdy se mohu potěšit z těch pár životních radostí, které mne provázejí od dětství. Nic mne netrápí, užívám si svobody a pohody. Obsedantní záliba ve starém haraburdí, vydávaná za kult soudobé alternativy žití je módní iluzí pro movité rozmazlence. Je vůbec reálný důvod k nákupu spekulativně předražené veteše, jejíž doba je dávnou minulostí? Tahá s sebou v pytli na zádech bakelitový telefon s kruhovým číselníkem nějaký exhib, když se nedá použít? "Šťastni" jsou ti, kteří se rozhodli pro minimalistický svět věčných nomádů. Obdivuji p. Jozefa Koudelku. Kvalitní boty, pevné kalhoty, silná bavlněná košile, kvalitní bavlněná, lněným olejem napuštěná nepromokavá bunda Parker, kabela s Leicou a dvěma výměnnými objektivy, hrst filmů a nekonečná SVOBODA tvůrčího ducha ve své ryzí posedlosti. Život má každý vyměřen jinak, ale není důvod si jej neužít každý po svém. "Park Trvalého oddechu" nerozlišuje, orosená leštěná žula, či chudobkami porostlý rov. Nostalgie po dobách, kdy byla bída, je obdobou těch, kteří, stylizování do vyhulených otrhanců Hippies, platili šeky svých zazobaných movitých fotrů. Těšme se z pokroku, ale nebuďme jeho závislými otroky. Muzika je ideálním průvodcem historií a zároveň sítem její kvality. Oblbivý Muzak s otlemenými Rappery, ověšenými zlatem, samozřejmě za hudbu nemohu nikdy považovat.
S pozdravem z pohovky před vlastním brlohem: "Starý Jezevec" Erik
#3627
Publikováno 13 srpen 2021 - 18:05:43
#3628
Publikováno 13 srpen 2021 - 18:36:24
#3629
Publikováno 13 srpen 2021 - 20:29:34
#3631
Publikováno 19 srpen 2021 - 13:29:42
Nestavíme. Slavíme. Já třeba balením fotokomory ke stěhování.
#3632
Publikováno 19 srpen 2021 - 14:55:16
Vážení kolegové, s jistou nostalgií vzpomínám na doby, kdy se černobílá fotografie těšila zvýšenému zájmu návštěvníků fotografických výstav a galerií. Louskám si pro sebe skvělého Minor White: Manifestation of the Spirit a prokládám to velkou encyklopedií Karl Blossfeldt od Hanse Christiana Adama /Taschen/. Dozlatova vypečený, z výhradně domácích surovin s láskou připravený bramborák zalévám Extra chmeleným Staropramenem 12 Volt a ostatní události běžného mezinárodního dění mám u místa, kam Slunce nikdy nechodí. S pozdravem Všem sirotkům, živě pamatujícím na skvělé výstavy, na něž se stálo za to opakovaně vracet. "StarýJezevec" Erik
#3633
Publikováno 20 srpen 2021 - 08:05:53
p.s. "Starý Jezevec" Erik
Vzácný čas, který vkládám do kultivace fotografického vidění, je mnohem lepší investicí, než mediálně simulovaný kolektivistický diskurz jakési normalizační idyly a ochota naslouchat dementním politickým žvástům, cíleným na primitivní ovladatelnou masu, okupující tzv. "Zatuchlou Kotlinu". Dobré světlo v hlavě !!!!!!
#3634
Publikováno 21 srpen 2021 - 22:59:49
Vážení kolegové, s jistou nostalgií vzpomínám na doby, kdy se černobílá fotografie těšila zvýšenému zájmu návštěvníků fotografických výstav a galerií. Louskám si pro sebe skvělého Minor White: Manifestation of the Spirit a prokládám to velkou encyklopedií Karl Blossfeldt od Hanse Christiana Adama /Taschen/. Dozlatova vypečený, z výhradně domácích surovin s láskou připravený bramborák zalévám Extra chmeleným Staropramenem 12 Volt a ostatní události běžného mezinárodního dění mám u místa, kam Slunce nikdy nechodí. S pozdravem Všem sirotkům, živě pamatujícím na skvělé výstavy, na něž se stálo za to opakovaně vracet. "StarýJezevec" Erik
Staropramen? To je taková pivní obdoba Donaldova hamburgera, Babišovy koblihy nebo digitální HDR fotografie z mobilního telefonu - podbízivě dokonale vyladěno tak, aby neurazilo nikoho, bez duše, bez charakteru, bez páteře; díky reklamě a podplácení obchodníků masově rozšířeno na úkor lokálních zvláštností, summa summárum příčina úpadku daného řemesla a citu pro kvalitu - jak na straně producentů, tak na straně konzumentů - čili nikoli nepodstatný příspěvek k procesu tzv. "zatuchání kotliny"..
Bon appetit!
"Jen tak" si jdu dát místní vynikající pivo z Němého medvěda, vlastnoručně vypěstovaný rajče (díky Přírodo, žes mi tam aspoň něco nechala:), domácí kvašenou okurku a chleba ze supermarketu (brr).
Dobrou noc a - Slunce v duši!
#3635
Publikováno 14 září 2021 - 21:01:23
V sobotu se koná příjemná akce v Karlínských kasárnách:
https://www.knihex.cz/o-knihexu
Tak přijďte pobejt, kteří to máte blízko! Jako utajený zlatý hřeb si rozdáme mašle pro předplatitele;) Poznávací znamení je jasné..
#3636
Publikováno 17 září 2021 - 16:02:58
Vzpomínka na doby minulé.
(Ve frontách na toaletní papír trpivším protirežimním odbojářům se pak omlouvám za připomenutí zlého.)
#3637
Publikováno 17 září 2021 - 16:23:45
To je v kolikátým roce?Na toaleták se stálo v 89.Ted zas vyhrožují že benzín bude jenom pro bohatý.
#3638
Publikováno 17 září 2021 - 16:37:02
Přesně nevím, tipoval bych 80. léta. Kdo, kdy a jak dlouho se stálo na toaleťák, neumím říct, u nás doma byl k dispozici vždy. Ale všude slyším a čtu, že se za režimu stálo na toaleťák, tak těm, kteří stáli na toaleťák, se omlouvám, že jim těmi fotkami připomínám ty hrozné časy.
Ale za mě tohle vypadá na slušně zásobenou prodejnu. Možná to byla výjimka.
#3639
Publikováno 17 září 2021 - 16:45:20
Toaleťák se dal nahradit Rudým právem, horší bylo, když nebyly k dostání Sparty a vůbec nejhorší, když se nedalo sehnat denní balení Fomy za 6,50Kčs.
#3640
Publikováno 17 září 2021 - 17:17:37
Tohle jsou snímky z fotokrámku.Paní si tam prohlíží fotky pro který si přišla.já si to otevřel v jednom programu a tam me vylezlo photo store 1970 Czechoslovakia.Což v překladu znamená obchod s fotografiemi v Československu.
#3641
Publikováno 17 září 2021 - 18:48:30
Řekl bych tak 1975, to se ještě u nás celkem běžně daly koupit Minolty Hi-matic a taky je tam Meoskop IV, vyráběný v období 1973 - 80
#3642
Publikováno 17 září 2021 - 19:31:34
Tohle jsou snímky z fotokrámku.Paní si tam prohlíží fotky pro který si přišla.já si to otevřel v jednom programu a tam me vylezlo photo store 1970 Czechoslovakia.Což v překladu znamená obchod s fotografiemi v Československu.
Ty fotky jsem nahrál na imgur.com, a dal jsem tam popisek Photo store 1970s Czechoslovakia / Foto-kino 70. léta Československo, to jen kdyby to tam někdo našel, tak aby věděl, o co zhruba jde. Z imgur jsem to pak nalinkoval sem. Ta 70. léta byl můj první odhad. Ale pak mě napadlo, že kazetové kamery Super 8 (ve vitríně je vystavený Eumig) se u nás musely objevovat v běžných obchodech až v 80. letech. Ale třeba se pletu.
Jinak tyhle fotky bez bližšího popisu někdo původně nabízel na Aukru, jenže chtěl 80 Kč za jednu, tak jsem si jen uložil náhledy.
#3643
Publikováno 17 září 2021 - 20:54:43
No je tam Eumig Mini 5, mám ho v katalogu Zásilkové služby Foto-kino z roku 1975. 4800,- Kčs...tehdy skoro za hubičku - cca 3 učitelské výplaty...
#3644
Publikováno 18 září 2021 - 12:29:35
Dokud jsem si ty fotky pořádně neprohlídl tak jsem měl za to že se jedná o frontu na toaleták.Bylo to v 88 tak jsem se zas o tolik nesekl.
Nedostatek toaletního papíru za socialismu - Komunisté.com
#3645
Publikováno 18 září 2021 - 20:59:17
p.s. "Starý Jezevec" Erik
Vzácný čas, který vkládám do kultivace fotografického vidění, je mnohem lepší investicí, než mediálně simulovaný kolektivistický diskurz jakési normalizační idyly a ochota naslouchat dementním politickým žvástům, cíleným na primitivní ovladatelnou masu, okupující tzv. "Zatuchlou Kotlinu". Dobré světlo v hlavě !!!!!!
Vážený pane Eriku. Nezbejvá nám začátečníkům, jenž pomalu ochutnávají krásu fotografie, než s Vámi plně souhlasit. Jen nevím, jak fotografovati, když mám dobré světlo v duši. Toho docílím nejčastěji tuzemákem, na návštěvě becherem a někdy i něčím výjimečným. Bohužel ne vždy odhadnu konstalaci a .záhy přecházím do temna. Prosím vysvětlete mi, jak fotografovati v temnotě, neb mě často dochází k neúměrnému rozostření matnice a aparát nelze ustát. - Nebudu Vám přát dobré světlo, páč to umí fotografovati každej blbec, ale pouze brzké nalezení onoho správného požadovaného světla. S pozdravem Rodinalaleikaum.
#3646
Publikováno 18 září 2021 - 21:02:12
Přátelé našel by se někdo ochotný mi vyzvednout v Brně 4 budíky? Mám jich ve sbírce jen opravdu málo. Začínám sbírat teprve 40 let a onen růžový, co nabízí prodejce ještě nemám. O dalším zaslání se dohodneme.
Díky.
#3647
Publikováno 19 září 2021 - 14:42:46
Obzvláště vážený Otče. Na nepředvídatelných stavech Duše, od převážně klamavého pocitu tzv. "Dobrého světla", k propastné temnotě, na němž spočívá prapodstata chemického procesu zachycení latentního obrazu na bázi světlocitlivých solí stříbra, lze sázet pouze na osobní a nikterak nepřenositelnou zkušenost. Postup praxických výsledků spočívá v naplnění elementárních podmínek tzv."Gibsonovy methody". "Vezmi zcela běžnou sestavu Leica M7 Titanium s konvenční sadou třech objektivů, pro většinu situací: Leica 28/f2 Summicron-M - ASPH, Leica 50/f 1.4 Summilux-M -ASPH, Leica 90/f2 APO-Summicron-M -ASPH, vlož Kodak Tri-X pushed @ ISO 200, poté ho vetni do tanku Nikkor a máchej v Rodinalu /10cc koncentrátu pro 1film 135/36/ v ředění 1 : 25 při teplotě 68F / 20°C / po dobu 11 minut. Prvních 60 sec neustálý, po 180° inversní pohyb tanku s počátečním úderem o podložku, následně vždy jedno pomalé otočení tanku o 180° a zpět v každé následující započaté 90. sec vyvolávání.
Přerušení v identické teplotě vyvolávací lázně, ustálení 3min za stálého mírného pohybu. Poté je ten správný čas doladit Vintage kytaru Gibson Les Paul 1972 Custom a využít smysluplně čas, zbývající do temnem prosyceného procesu zvětšení na formát 8x10" / 20,5 x 31cm / na Agfa Brovira grade G-6." Jak prosté a zcela triviální ...!
S přáním Dobrého světla v Temné duši : "Starý Jezevec" Erik
#3648
Publikováno 22 září 2021 - 18:33:00
.
#3649
Publikováno 23 září 2021 - 06:35:04
Přiložený soubor (y)
#3650
Publikováno 23 září 2021 - 07:45:08
Toaleťák se dal nahradit Rudým právem, ...
Slušný člověk se seznamoval se stranickým tiskem zásadně pozdě, útržkovitě a pomocí pravice.
Ovšem, tak tiskařská čerň nebyla zdravá ani pro řiť, text, jí vytištěný na tom hnusném papíře, nebyl zdravý ani pro kebuli. Celkově to bylo nestravitelné. Hnus.
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních