kazetky od ilfordu. nie material
...jen tak II...
#3901
Publikováno 26 duben 2022 - 14:23:50
#3902
Publikováno 27 duben 2022 - 06:36:05
Vážený kolego, tomasi, materiál ORWO NP 20, ASA 80, dosahoval při vyvolání G=0,80 rozlišovací schopnost 95 čar/mm, ORWO NP 22, ASA 125, G=0,80, 75 čar/mm, NEOPAN F, ASA 80, G=0,80, 160 čar/mm, KODAK Plus-X Pan, ASA 125, G=0,80, 135 čar/mm, AGFAPAN 100, ASA 100, G=0,80, 145 čar/mm, ILFORD FP-4, ASA 125, G=0,80, 135 čar/mm. Z dobového porovnání vyplývá, že fotomateriál, ještě klasického typu emulze z konce 80. let přes všechny úžasné názvy, loga, krabičky, přemrštěnou a nehoráznou cenu za pouze průměrný produkt, vhodný tak maximálně pro nenáročnou amatérskou fotografii s limitovaným poměrem zvětšení. Naskakovat na kdejakého psa, běžícího následně okolo, s jakýmsi pocitem, že zmíněný fotomateriál se na trhu bude objevovat systematicky a dlouhodobě, považuji za experimentální úsilí, které pouze bere drahocenný čas a finanční prostředky. Nejde o nějaký počet čar/mm, ale zmiňuji tento orientační technický údaj proto, že vypovídá o technické kvalitě filmu. Současný trh, podporovaný neuvěřitelně manipulativní reklamou, je schopen bez jakéhokoli uzardění prodat i podprůměrnou kvalitu za neuvěřitelné ceny. Přínosnější je soustředění na jediný, osvědčený typ negativu, odpovídající nárokům uživatele z hlediska požadavků na výsledný formát zvětšeniny. Větší formát filmu téže značky má výhodu v daleko vyšším rozsahu zvětšení, při zachování stejné obrazové kvality. Přizpůsobit formát negativu dle námětu je mnohem jednodušší, než se snažit získat v hraničních technických možnostech formátu menšího zaručeného výsledku. Kvalitní film je technický základ, jinak se jedná o nekonečný experiment, nemající jiný efekt, než drahou zábavu a nejistým výsledkem. S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
#3903
Publikováno 27 duben 2022 - 07:00:45
Jak jsme psal - tohle asi nebude (ať si píší cokoli) identické se "socialistickým" NP20/22/xx, ale s kinematografickými filmy. Něco existovalo už před rokem 1989, tuším jsme ve fotokroužku měli metráž NP55 a byla proti "běžnému Orwu" lepší, dosud se má dělat UN54 a některé další.
Osobně zrovna po tomto filmu nijak moc netoužím, nepočítám, že by byla moc atraktivní cena a ani parametry, spíš jen obecně vítám každé rozšíření nabídky klasických filmů...
#3904
Publikováno 27 duben 2022 - 09:54:45
Skutečně říká rozlišovací schopnost mnoho o kvalitě filmu?
#3905
Publikováno 27 duben 2022 - 10:10:34
Skutečně říká rozlišovací schopnost mnoho o kvalitě filmu?
Tak záleží na tématu, které se fotí - někde to je fatální, někde minimálně.
Ale fakt je, že máme-li dva filmy se stejnou citlivostí a podobným pojetím (tedy nejde o situaci, kdy je jeden ultraakontrastní "dokument" a druhý naopak nějaký "soft retro"), tak pak bych si skoro dovolil říct, že pak ten s vyšší rozlišovací schopností bude vnímaný jako "lepší" prakticky vždy...
#3906
Publikováno 27 duben 2022 - 15:44:40
Lukáš Kožešník vždy v rámci tohoto tématu nekompromisně tvrdil "Stejně vás nejvíc limituje optika" <--- imho true
#3907
Publikováno 27 duben 2022 - 16:42:07
Mne optika nikdy nelimitovala, mne limituje vlastní představivost!!!
#3908
Publikováno 27 duben 2022 - 16:47:49
Asi tak, nejvíc člověka často brzdí nedostatek inspirace (hnusně řečeno nedostatek talentu)
Co se týče limitů optiky, tak upřímně u kinofilmu není zas tak složité najít pro vlastně všechny systémy skla, která umí plně využít i špičkové filmy ISO100, není to zas tak složité. U středoformátu to někdy může být složitější, ale i tam se najdou.
Nakonec se stejně leckdy zvolí nějaké sklo, které člověku nejlépe vyhovuje charakterem obrazu i když by třeba ryze technicky vzato bylo v lpm o něco horší.
#3909
Publikováno 27 duben 2022 - 17:52:20
Vážený kolego, tomasi, naprostý souhlas. Pamatuji, že objektiv Nikkor 1:2,5/ 105mm, původně instalovaný v nově zřizovaném portrétním atelieru byl po několika dnech v důsledku přílišné ostrosti nahrazen nějakým "blátem". Dámy byly najednou mnohem krásnější, ubylo pih, beďarů, knírů i vrásek... S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
#3910
Publikováno 27 duben 2022 - 21:03:27
menej je niekedy viac
#3911
Publikováno 27 duben 2022 - 21:06:56
Když kdysi na fotokroužku vnikla debata změkčovací filtry na plet.Jeden fotograf co měl už léta svůj ateliér povídá.Na co filtr vezmu hřebík poškrábu objektiv a hned budou dámy krásnější.Je to přesně tak někdy potřebujeme kvalitu velkou a někdy stačí malá.
#3912
Publikováno 27 duben 2022 - 22:14:11
Vazelína na filtr - a hned tu máme originál osmdesátky
A taky blesk napřímo vyhladí vrásky, jednou jsem takhle dostal dýško.
#3913
Publikováno 28 duben 2022 - 00:28:05
Vazelína na filtr - a hned tu máme originál osmdesátky
A taky blesk napřímo vyhladí vrásky, jednou jsem takhle dostal dýško.
K blesku stačí malá pomůcka.
Přiložený soubor (y)
#3914
Publikováno 28 duben 2022 - 14:25:59
Narazil jsem na stránku (filmosaur) s níže uvedeným textem. Nic nového, ale snad ani žádné bludy (pokud jsem to dobře přeložil). Tak alespoň třeba k zamyšlení ..
Svět obchází strašidlo – strašidlo špatné fotografie.
Svět je prokletý neustále se zvyšujícím přílivem fotografií, které neměly být nikdy viděny a pokud se nic neudělá, utopíme se v průměrnosti nebo ještě hůř. Má-li být médium zachováno, musí se v očích svých praktikujících znovuzrodit. Proto zde předkládám cestu ke spáse, prostředek, pomocí kterého lze znovu ukázat fotografii, aniž by bylo ohroženo veřejné blaho.
Nikdy neukazuj nudnou práci. Většina fotografií je nudná, ale to neznamená, že jimi musíš působit na nic netušící diváky. Vybírej moudře co ukazuješ na veřejnosti – divák tvou práci zhodnotí lépe, pokud bude pečlivě vybraná a zajímavá. Umění by se nikdy nemělo měřit hmotností nebo objemem. Buď svým nejtvrdším kritikem.
Fotografie je fotografie. Magrittova Zrada obrazů je správná. „Ceci n'est pas une pipe“ – Toto není to dýmka, ale obraz dýmky. Tvá fotografie není to, co fotografuješ, a ani bys to neměl mít v úmyslu. Vytváříš fotografii, věc sama o sobě – nesnaž se reprodukovat to, co vidíš, ale vytvořit něco, co bude vidět samo o sobě.
Vnímání je realita. To, co divák vidí, když se dívá na fotografii, je jeho realita, která může být zcela oddělena od reality, kterou jsi viděl, když jsi fotografii pořídil. Realita, kterou jsi viděl, je irelevantní. Důležitá je fotografie. A to, jak je vidět – to je realita kterou fotograf vytváří.
Nefotografuj ve vakuu. Fotografování se praktikuje více než století a půl, přesto se mnoho fotografů nikdy kriticky nepodívá na nic jiného než na svou vlastní práci, i když i to zřídka. Pokud nevíš, co již máš za sebou uděláno, jak můžeš své vlastní fotografie smysluplně zhodnotit? Fotograf musí být tvůrcem i konzumentem fotografie; tvorba bez reflexe je sebeklam.
Kdykoli je pochybnost, není pochyb. Pokud existuje nějaká otázka, zda fotografie, kterou jsi udělal, je dobrá nebo ne, tak pravděpodobně není. Dobrá práce se ohlásí, když vstoupí do místnosti; průměrná práce se vplíží kuchyní.
Na fotoaparátu nezáleží. Nikoho kromě tebe nezajímá, jaký fotoaparát jsi použil k vytvoření fotografie. Stejně jako nikoho nezajímá, jaký druh štětce použil Da Vinci nebo jaký druh dláta použil Michelangelo. Konečný výsledek je to, na čem záleží. Umělec si vybírá své vlastní nástroje pro své vlastní účely; divákovi to může být jedno, takže ho není třeba nudit technickými informacemi, které mohou jen odvádět pozornost od tvé práce.
Velte stroji. Aby bylo umění produktem umělce, musí fotograf vnutit fotoaparátu svou vůli. Malíři si skládají své vlastní palety a požadují, aby jim pigmenty poskytly vizi, kterou hledají. Fotograf musí klást stejné požadavky na svůj fotoaparát, objektiv a film.
Fotografie nemají žádný význam. Můžeš mít z fotografie určitý pocit, ale nemůžeš a neměl by ses pokoušet tento pocit divákovi vnutit. Pokud fotografie vyvolává u svých diváků konzistentní emocionální odezvu, je to proto, že reagují na to, co vidí. A ne na to, co jsi jim řekl o tom, na co se dívají a co to znamená. Pokud divák nemá důvod zabývat se fotografií, neudělá to; pouze díky tomuto zapojení bude mít fotografie pro ně jako jednotlivce význam.
Konformita je nepřítel. Ve světě pomíjivých mediálních trendů až příliš mnoho lidí podlehne instinktu připojit se ke stádu. Výsledkem tohoto selhání je, že fotografie vypadají stále podobněji. Pouze ignorováním tlaku vrstevníků a odhozením sociální konformity může fotograf překonat konvergenci s ostatními fotografy. Pravidla fotografa musí být jeho vlastní a jako taková jsou nedotknutelná.
Nedokonalost je cesta k dokonalosti. Technicky dokonalá fotografie bude jistě až otupující nuda, protože je zřejmé, že se fotograf nejprve soustředil na technické, spíše než umělecké. Divák na fotografii nehledá technickou dokonalost; hledá něco, co vytváří emoce. Nedokonalost může vyvolat mnohem větší a složitější emoce, než kdy vyvolá dokonalost.
Nepřijímej úspěch. Ve chvíli, kdy se fotograf rozhodne, že je plně kompetentní ve své práci, jako fotograf zemře. Samotná myšlenka, že existuje konečný bod ve vývoji fotografovi práce, je ta nejničivější představa, jakou si lze představit. Každý fotograf, který věří, že dosáhl vrcholu svých schopností, po tomto okamžiku neprodukuje nic jiného než špatnou práci.
Postav se proti útlaku špatné fotografie, nemáš co ztratit.
#3915
Publikováno 28 duben 2022 - 14:35:49
Ó jé, to jsi mi neměl dělat!
Míra
Narazil jsem na stránku (filmosaur) s níže uvedeným textem. Nic nového, ale snad ani žádné bludy (pokud jsem to dobře přeložil). Tak alespoň třeba k zamyšlení ..
Svět obchází strašidlo – strašidlo špatné fotografie.
Svět je prokletý neustále se zvyšujícím přílivem fotografií, které neměly být nikdy viděny a pokud se nic neudělá, utopíme se v průměrnosti nebo ještě hůř. Má-li být médium zachováno, musí se v očích svých praktikujících znovuzrodit. Proto zde předkládám cestu ke spáse, prostředek, pomocí kterého lze znovu ukázat fotografii, aniž by bylo ohroženo veřejné blaho.
Nikdy neukazuj nudnou práci. Většina fotografií je nudná, ale to neznamená, že jimi musíš působit na nic netušící diváky. Vybírej moudře co ukazuješ na veřejnosti – divák tvou práci zhodnotí lépe, pokud bude pečlivě vybraná a zajímavá. Umění by se nikdy nemělo měřit hmotností nebo objemem. Buď svým nejtvrdším kritikem.
Fotografie je fotografie. Magrittova Zrada obrazů je správná. „Ceci n'est pas une pipe“ – Toto není to dýmka, ale obraz dýmky. Tvá fotografie není to, co fotografuješ, a ani bys to neměl mít v úmyslu. Vytváříš fotografii, věc sama o sobě – nesnaž se reprodukovat to, co vidíš, ale vytvořit něco, co bude vidět samo o sobě.
Vnímání je realita. To, co divák vidí, když se dívá na fotografii, je jeho realita, která může být zcela oddělena od reality, kterou jsi viděl, když jsi fotografii pořídil. Realita, kterou jsi viděl, je irelevantní. Důležitá je fotografie. A to, jak je vidět – to je realita kterou fotograf vytváří.
Nefotografuj ve vakuu. Fotografování se praktikuje více než století a půl, přesto se mnoho fotografů nikdy kriticky nepodívá na nic jiného než na svou vlastní práci, i když i to zřídka. Pokud nevíš, co již máš za sebou uděláno, jak můžeš své vlastní fotografie smysluplně zhodnotit? Fotograf musí být tvůrcem i konzumentem fotografie; tvorba bez reflexe je sebeklam.
Kdykoli je pochybnost, není pochyb. Pokud existuje nějaká otázka, zda fotografie, kterou jsi udělal, je dobrá nebo ne, tak pravděpodobně není. Dobrá práce se ohlásí, když vstoupí do místnosti; průměrná práce se vplíží kuchyní.
Na fotoaparátu nezáleží. Nikoho kromě tebe nezajímá, jaký fotoaparát jsi použil k vytvoření fotografie. Stejně jako nikoho nezajímá, jaký druh štětce použil Da Vinci nebo jaký druh dláta použil Michelangelo. Konečný výsledek je to, na čem záleží. Umělec si vybírá své vlastní nástroje pro své vlastní účely; divákovi to může být jedno, takže ho není třeba nudit technickými informacemi, které mohou jen odvádět pozornost od tvé práce.
Velte stroji. Aby bylo umění produktem umělce, musí fotograf vnutit fotoaparátu svou vůli. Malíři si skládají své vlastní palety a požadují, aby jim pigmenty poskytly vizi, kterou hledají. Fotograf musí klást stejné požadavky na svůj fotoaparát, objektiv a film.
Fotografie nemají žádný význam. Můžeš mít z fotografie určitý pocit, ale nemůžeš a neměl by ses pokoušet tento pocit divákovi vnutit. Pokud fotografie vyvolává u svých diváků konzistentní emocionální odezvu, je to proto, že reagují na to, co vidí. A ne na to, co jsi jim řekl o tom, na co se dívají a co to znamená. Pokud divák nemá důvod zabývat se fotografií, neudělá to; pouze díky tomuto zapojení bude mít fotografie pro ně jako jednotlivce význam.
Konformita je nepřítel. Ve světě pomíjivých mediálních trendů až příliš mnoho lidí podlehne instinktu připojit se ke stádu. Výsledkem tohoto selhání je, že fotografie vypadají stále podobněji. Pouze ignorováním tlaku vrstevníků a odhozením sociální konformity může fotograf překonat konvergenci s ostatními fotografy. Pravidla fotografa musí být jeho vlastní a jako taková jsou nedotknutelná.
Nedokonalost je cesta k dokonalosti. Technicky dokonalá fotografie bude jistě až otupující nuda, protože je zřejmé, že se fotograf nejprve soustředil na technické, spíše než umělecké. Divák na fotografii nehledá technickou dokonalost; hledá něco, co vytváří emoce. Nedokonalost může vyvolat mnohem větší a složitější emoce, než kdy vyvolá dokonalost.
Nepřijímej úspěch. Ve chvíli, kdy se fotograf rozhodne, že je plně kompetentní ve své práci, jako fotograf zemře. Samotná myšlenka, že existuje konečný bod ve vývoji fotografovi práce, je ta nejničivější představa, jakou si lze představit. Každý fotograf, který věří, že dosáhl vrcholu svých schopností, po tomto okamžiku neprodukuje nic jiného než špatnou práci.
Postav se proti útlaku špatné fotografie, nemáš co ztratit.
#3916
Publikováno 28 duben 2022 - 14:55:42
Podobné "soubory postřehů" jsou dobré, někdy přímo výborné, jako podklad k zamyšlení. Pokud se nad tím méně zkušený (ale někdy naopak i "až moc zkušený" fotograf) v klidu zamyslí a zváží, zda něčím není až příliš potrefený, tak super, může mu to reálně prospět.
Na druhé straně jsou ale i docela nebezpečné, pokud je někdo přijme nekriticky. Zrovna i ve zde citovaném vidím pár bodů, které bych si dovolil poněkud rozporovat - a jsme u první věty, jako téma k zamyšlení a třeba i argumentaci proti nim jsou prospěšné, ale nekritické přijetí může být problém.
Pro příklad bych byl hodně opatrný s různými radami na téma "nebezpečí konformity" - paradoxně není nijak neobvyklé, kdy se někdo "vyhýbáním stádnosti" dostane do úplně jiného "stáda", které je výsledku vlastně ještě konformnější.
Tohle není jen o focení, viz třeba známá zábava s hipstery, kteří se tak intenzivně snažili odlišit, až se stali sami nerozlišitelným "stádem", což dokonale ilustrovala aférka se soudem kolem jedné fotky popsaná třeba zde: https://www.npr.org/...t=1651153800719 ...
A u fotografů to je k vidění také, různé "módní vlny" jsou nepřehlédnutelné, pro příklad v digitálu u fullframe bezzrcadlovek například nějakou dobu "frčí" představa, že je nuný minimální DOF úplně za každou cenu, takže se fotí vše na skla s 1,4 (a lépe ještě méně) výhradně na plně otevřenou clonu. No jako prostředek k vypíchnutí pár fotek to není špatné a známé to je už dáááávno, jenže když je takto v galérii 500 fotek vedle sebe, tak to už "tak docela nefunguje"
#3917
Publikováno 28 duben 2022 - 15:49:33
Vážený kolego, LuzJi, upřímné díky za Váš vynikající a velmi odvážný příspěvek. "Liguška v moloku...".
S pozdravem ze zadního výběhu pro zpomalené, zesláblé a poněkud zatuhlé kusy: "Starý Jezevec" Erik
#3918
Publikováno 28 duben 2022 - 20:12:19
Vazelína na filtr - a hned tu máme originál osmdesátky
A taky blesk napřímo vyhladí vrásky, jednou jsem takhle dostal dýško.
K blesku stačí malá pomůcka.
Frajersky se takhle nosila vizitka, byla po ruce, když ji někdo chtěl
#3919
Publikováno 28 duben 2022 - 20:27:16
Narazil jsem na stránku (filmosaur) s níže uvedeným textem. Nic nového, ale snad ani žádné bludy (pokud jsem to dobře přeložil). Tak alespoň třeba k zamyšlení ..
Svět obchází strašidlo – strašidlo špatné fotografie.
Svět je prokletý neustále se zvyšujícím přílivem fotografií, které neměly být nikdy viděny a pokud se nic neudělá, utopíme se v průměrnosti nebo ještě hůř. Má-li být médium zachováno, musí se v očích svých praktikujících znovuzrodit. Proto zde předkládám cestu ke spáse, prostředek, pomocí kterého lze znovu ukázat fotografii, aniž by bylo ohroženo veřejné blaho.
Nikdy neukazuj nudnou práci. Většina fotografií je nudná, ale to neznamená, že jimi musíš působit na nic netušící diváky. Vybírej moudře co ukazuješ na veřejnosti – divák tvou práci zhodnotí lépe, pokud bude pečlivě vybraná a zajímavá. Umění by se nikdy nemělo měřit hmotností nebo objemem. Buď svým nejtvrdším kritikem.
Fotografie je fotografie. Magrittova Zrada obrazů je správná. „Ceci n'est pas une pipe“ – Toto není to dýmka, ale obraz dýmky. Tvá fotografie není to, co fotografuješ, a ani bys to neměl mít v úmyslu. Vytváříš fotografii, věc sama o sobě – nesnaž se reprodukovat to, co vidíš, ale vytvořit něco, co bude vidět samo o sobě.
Vnímání je realita. To, co divák vidí, když se dívá na fotografii, je jeho realita, která může být zcela oddělena od reality, kterou jsi viděl, když jsi fotografii pořídil. Realita, kterou jsi viděl, je irelevantní. Důležitá je fotografie. A to, jak je vidět – to je realita kterou fotograf vytváří.
Nefotografuj ve vakuu. Fotografování se praktikuje více než století a půl, přesto se mnoho fotografů nikdy kriticky nepodívá na nic jiného než na svou vlastní práci, i když i to zřídka. Pokud nevíš, co již máš za sebou uděláno, jak můžeš své vlastní fotografie smysluplně zhodnotit? Fotograf musí být tvůrcem i konzumentem fotografie; tvorba bez reflexe je sebeklam.
Kdykoli je pochybnost, není pochyb. Pokud existuje nějaká otázka, zda fotografie, kterou jsi udělal, je dobrá nebo ne, tak pravděpodobně není. Dobrá práce se ohlásí, když vstoupí do místnosti; průměrná práce se vplíží kuchyní.
Na fotoaparátu nezáleží. Nikoho kromě tebe nezajímá, jaký fotoaparát jsi použil k vytvoření fotografie. Stejně jako nikoho nezajímá, jaký druh štětce použil Da Vinci nebo jaký druh dláta použil Michelangelo. Konečný výsledek je to, na čem záleží. Umělec si vybírá své vlastní nástroje pro své vlastní účely; divákovi to může být jedno, takže ho není třeba nudit technickými informacemi, které mohou jen odvádět pozornost od tvé práce.
Velte stroji. Aby bylo umění produktem umělce, musí fotograf vnutit fotoaparátu svou vůli. Malíři si skládají své vlastní palety a požadují, aby jim pigmenty poskytly vizi, kterou hledají. Fotograf musí klást stejné požadavky na svůj fotoaparát, objektiv a film.
Fotografie nemají žádný význam. Můžeš mít z fotografie určitý pocit, ale nemůžeš a neměl by ses pokoušet tento pocit divákovi vnutit. Pokud fotografie vyvolává u svých diváků konzistentní emocionální odezvu, je to proto, že reagují na to, co vidí. A ne na to, co jsi jim řekl o tom, na co se dívají a co to znamená. Pokud divák nemá důvod zabývat se fotografií, neudělá to; pouze díky tomuto zapojení bude mít fotografie pro ně jako jednotlivce význam.
Konformita je nepřítel. Ve světě pomíjivých mediálních trendů až příliš mnoho lidí podlehne instinktu připojit se ke stádu. Výsledkem tohoto selhání je, že fotografie vypadají stále podobněji. Pouze ignorováním tlaku vrstevníků a odhozením sociální konformity může fotograf překonat konvergenci s ostatními fotografy. Pravidla fotografa musí být jeho vlastní a jako taková jsou nedotknutelná.
Nedokonalost je cesta k dokonalosti. Technicky dokonalá fotografie bude jistě až otupující nuda, protože je zřejmé, že se fotograf nejprve soustředil na technické, spíše než umělecké. Divák na fotografii nehledá technickou dokonalost; hledá něco, co vytváří emoce. Nedokonalost může vyvolat mnohem větší a složitější emoce, než kdy vyvolá dokonalost.
Nepřijímej úspěch. Ve chvíli, kdy se fotograf rozhodne, že je plně kompetentní ve své práci, jako fotograf zemře. Samotná myšlenka, že existuje konečný bod ve vývoji fotografovi práce, je ta nejničivější představa, jakou si lze představit. Každý fotograf, který věří, že dosáhl vrcholu svých schopností, po tomto okamžiku neprodukuje nic jiného než špatnou práci.
Postav se proti útlaku špatné fotografie, nemáš co ztratit.
Krásně Šmokovské!
Nemá náhodou filmosaur v knihovně "Začněte fotografovat", nebo "Za tajomstvami fotografie"? Jako bych Šmoka slyšel...
(No používal expresivnější výrazivo)
#3920
Publikováno 28 duben 2022 - 22:09:14
Vazelína na filtr - a hned tu máme originál osmdesátky
A taky blesk napřímo vyhladí vrásky, jednou jsem takhle dostal dýško.
K blesku stačí malá pomůcka.
Frajersky se takhle nosila vizitka, byla po ruce, když ji někdo chtěl
Někdo nosil vizitku frajersky u někoho plnila účel.I dnes se dávají vizitky i když máme chytré mobily co z lidí dělají debily tak neznamená že by tu vizitky nebyli.
#3923
Publikováno 6 květen 2022 - 07:59:08
Doteraz som si to nikdy neuvedomil, ale - do tohto (a UPB a podobných) musí byť navinúť film asi strašná otrava, čo?
#3924
Publikováno 6 květen 2022 - 08:19:12
Proč? Chytíš konec filmu do středu, přiklopíš vrchem, sešroubuješ, nakloníš trochu film zešikma a jen ho držíš mezi prsty a točíš spirálou. Samo to leze do závitů spirály. Jde to velmi rychle.
#3925
Publikováno 6 květen 2022 - 08:53:48
To je na 8 nebo 16mm? Mám doma takto řešenou "historickou" vývojnici na 16mm, to se celkem dá, naproti tomu ale co vím z doslechu, tak u 8mm byl s namotáváním problém větší, právě to bylo na náklon háklivější.
Každopádně pokud to máš na 8mm, tak by mne model docela zajímal, možná bych také zkusil.
#3926
Publikováno 6 květen 2022 - 09:54:45
To je na 16mm. Na 8mm se jenom odřízne 11,2mm toho středu a je to. PrusaSlicer to umí, už to mám nachystáno k tisku i na 8mm film.
#3927
Publikováno 9 květen 2022 - 19:42:40
#3928
Publikováno 9 květen 2022 - 20:40:59
Vážený pane kolego, Luboszzi. Egyptští fotoamatéři tvrdí, že Felis domesticus má 9 životů. Minda "Cleo z patra" ožila a je patrné, že o ni bylo nadstandartně a láskyplně pečováno. Zvířata jsou naším darem, abychom si plně uvědomili naše životy a jejich naplněný smysl. S poděkováním "Starý Jezevec" Erik
#3929
Publikováno 9 květen 2022 - 21:02:27
Pěkné, takové až Vánočně dojemné.
Tu kyanotypii má fakt zvládnutou na 1.
Trochu nechápu, proč si neudělal normální kontakt a na hraní duplikát negativu.
Asi by se mi příčilo na cenný nálezový negativ plácnout papír s obsahem krevní soli.
Natočený to má hezky.
#3930
Publikováno 9 květen 2022 - 22:09:35
Trochu (spíš víc než trochu) mi to zavání clickbaitem a možná i uměle vytvořenou akcí... Ona jsou videa tohoto člověka "poněkud zvláštní" častěji, tohle je ale poněkud extrém i na něj (koneckonců i počtem shlédnutí to je u něj vysoký nadprůměr).
Mimochodem ale to slovo "zvláštní" se netýká zdaleka všeho z jeho YT profilu, má tam i vyloženě rozumné věci, které za vidění stojí, holt to ale chce vybírat a brát s jistým nadhledem. Viz https://www.youtube....euStern/videos
#3931
Publikováno 9 květen 2022 - 23:47:53
Kdyby tak všechny clickbaity vypadaly takhle...
To video je dobrý, umím si to představit jako semestrálku na téma: "Po stopách pratety", nebo do konkursu: "Hledáme štáb pro dokudrama".
Asi si skouknu další, až bude čas.
Takže návnada funguje
Haj hou...
#3932
Publikováno 10 květen 2022 - 05:44:11
Tak slovo clickbait není ani náhodou automaticky synonymem pro mizerné video Upřímně nějaký odpad se jen těžko dostane na víc než milión shlédnutí, k tomu už to zkrátka musí mít nějakou kvalitu (či něčím exkluzivní obsah).
Míním tím jen a pouze celé pojetí cílené k maximalizaci "clicků", to se u tohoto autora týká docela hodně z jeho videí. Ale nijak se to nevylučuje s dobrým či výborným pojetím, zrovna jeho videa jsou názornou ukázkou, také to beru za dobrou práci. Jen mám trochu pochybnosti právě o té autentičnosti - zda jde fakt o tak historickou desku, pokud ano, tak zda jí opravdu zpracovával tak "na drsno" rovnou kyanotypií atd...
#3933
Publikováno 12 květen 2022 - 10:22:33
Jen jsem zkopíroval, třeba se někomu info hodí :
#3934
Publikováno 13 květen 2022 - 16:56:07
Zhruba po roce co jsem našel více negativů trochu podrobněji prohlížel.Přikládám pár snímků na vzpomínku rok 1984 autor měl filmy poznačené.Jsou tam i zajímavější záběry to chci dát na papír.Je to zatím sken s filmu ze svitku skenerem na kino něco trochu ořezaný.Bez mobilů a počítačů a nescházelo nám to.
Přiložený soubor (y)
#3935
Publikováno 13 květen 2022 - 17:26:36
Ještě pro zajímavost před školu jedná se SPŠ Dobruška snímek jak vypadá dnes.
Přiložený soubor (y)
#3936
Publikováno 27 květen 2022 - 07:00:10
Len tak pre zaujímavosť. Robil som v posledných týždňoch trošku poriadok v archíve negatívov, a medzi nimi aj cca 100 filmov zo svadieb v 80-tých rokoch, tie ktoré mi ostali a nedal som ich mladomanželom. Ďalších asi tridsať filmov je už z novšej doby, tak 10 rokov dozadu, svadby v rodine a tie sú takmer všetky farebné FUJI 200 a 400, sem tam Kodak 200.
Prečo to píšem? Okrem iného ma zaujímalo, na aké materiály som fotil svadby v tých 80-tých rokoch. U čb to bolo na 90% Foma N21 alebo F21, ale našlo sa samozrejme aj ORWO NP22, potom aj Ilford, Svema, a dokonca aj Forte. Farebne som fotil na 6x6 ORWO NC19 aj ORWO NC21, neskôr kinofilm, nechcelo sa mi nosiť dva aparáty, Tam boli nejaké FUJI color 200, ale aj Agfa CNS 400 či Polaroid 200.
U rodinných filmoch som vyskúšal asi všetko, čo bolo na trhu.
#3937
Publikováno 2 červen 2022 - 10:42:10
Ahoj všem. Je zde někdo z Ostravy? Mám za 14 dní odvést přítelkyni na víkendové školení a tak by jsem se rád, alespoň na chvilku, s někým sešel.
#3938
Publikováno 2 červen 2022 - 10:56:11
Kamo s takym přizvukem živy do Ostravy nedojedeš.
#3939
Publikováno 3 červen 2022 - 10:04:49
Ahoj všem. Je zde někdo z Ostravy? Mám za 14 dní odvést přítelkyni na víkendové školení a tak by jsem se rád, alespoň na chvilku, s někým sešel.
Ahoj, to je ten víkend okolo 17ho? Tak ten jak na potvoru zrovna vůbec nemůžeme škoda
#3940
Publikováno 3 červen 2022 - 11:47:32
Tohle už dávno neplatí
Kamo s takym přizvukem živy do Ostravy nedojedeš.
Jinak tedy škoda, ale vypadá to, že ještě ten víkend budeme muset sedět ve Wrocku. Potkal bych se s tebou docela rád.
#3941
Publikováno 3 červen 2022 - 18:34:06
Nikoliv až příští.
#3942
Publikováno 18 červen 2022 - 13:21:35
třeba by někoho zajímalo...
#3944
Publikováno 26 červen 2022 - 21:30:04
Aston, Neviditelný pes, 24.6.2022
V posledních třiceti letech jsem podrobně sledoval vývoj fotografické techniky. Analogovou fotografii na bázi sloučenin stříbra taky nikdo nezakázal… Digitální fotografie byla čím dál lepší a dostupnější a dnes na film fotí jen fandové, které baví se trápit a získat horší fotky, než by měli z mobilu.
#3945
Publikováno 27 červen 2022 - 06:36:57
#3946
Publikováno 27 červen 2022 - 08:00:14
#3947
Publikováno 27 červen 2022 - 11:58:39
On vlastně ani nebyl moc fotograf, ne?
Neff vzdy (dle meho nazoru) hodnotil fotografii z technickeho hlediska. Emoce nechaval stranou.
#3948
Publikováno 27 červen 2022 - 12:02:31
však psaní článků do novin nebo na internetové portály je taky přežitek pro ty, kteří se chtějí trápit se sdělením "přežitou formou" prostého textu v době, kdy se dá telefonem natočit a zpracovat multimediální forma s potenciálem daleko většího dopadu na čtenáře.. tedy diváka.
a přesto se mnozí pořád ještě pachtí psaním
#3949
Publikováno 27 červen 2022 - 12:10:38
však psaní článků do novin nebo na internetové portály je taky přežitek pro ty, kteří se chtějí trápit se sdělením "přežitou formou" prostého textu v době, kdy se dá telefonem natočit a zpracovat multimediální forma s potenciálem daleko většího dopadu na čtenáře.. tedy diváka.
a přesto se mnozí pořád ještě pachtí psaním
Jsem od mala nastaveny pomaleji, tedy mam radeji text nez video. Takze s prezitkem nesouhlasim.
#3950
Publikováno 27 červen 2022 - 19:50:49
však psaní článků do novin nebo na internetové portály je taky přežitek pro ty, kteří se chtějí trápit se sdělením "přežitou formou" prostého textu v době, kdy se dá telefonem natočit a zpracovat multimediální forma s potenciálem daleko většího dopadu na čtenáře.. tedy diváka.
a přesto se mnozí pořád ještě pachtí psaním
Jsem od mala nastaveny pomaleji, tedy mam radeji text nez video. Takze s prezitkem nesouhlasim.
Mám to stejně. Taky raději budu číst knihu, než koukat na film...
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních