Co vaše fotografie zvedlo o level výš?
#1
Publikováno 10 listopad 2011 - 08:01:05
#2
Publikováno 10 listopad 2011 - 08:25:50
#3
Publikováno 10 listopad 2011 - 08:29:47
#4
Publikováno 10 listopad 2011 - 08:40:43
#5
Publikováno 10 listopad 2011 - 08:48:07
Pochopení co je to ten splitprinting.... A kvalitní kapitalistickoimperialistická literatura.
Jo, ten splitprinting bych také rád ovládl, zatím tak nějak tuším, ale výsledky jsou marné .
#6
Publikováno 10 listopad 2011 - 08:52:22
Technika? Vlastně si každý soubor o ní řekl sám. Spíše má představa jak by mělo vypadat a tomu jsem se techniku v rámci možností snažil přizpůsobit. Abych si kuli souboru nechal vyrobit speciální objektiv na to nemám Proto co dělám mi dostutné harampádí v bazarech stačí
#7
Publikováno 10 listopad 2011 - 08:56:06
Opět mimoCíleně fotografovat. Dělat soubory. Samozřejmě také o nich přemýšlet, Proč chci ukázat zrovna to a to. Posuny jsou i při výběru a řazení snímků Jak by asi měl příběh vypadat. Neopakovat se, nenudit. Čím začít, jak dávat k sobě a jak zakončit, aby výsledek byl kompaktní a ucelený. Ne vše je příběh i jen třeba portréty dávat k sobě, aby pasovalo.
Technika? Vlastně si každý soubor o ní řekl sám. Spíše má představa jak by mělo vypadat a tomu jsem se techniku v rámci možností snažil přizpůsobit. Abych si kuli souboru nechal vyrobit speciální objektiv na to nemám Proto co dělám mi dostutné harampádí v bazarech stačí
#8
Publikováno 10 listopad 2011 - 09:09:12
#9
Publikováno 10 listopad 2011 - 09:19:40
Používání stativu na vše - stativ vše zpomalí a já pobrkanec přesně tohle potřebuju
Kvalitní ustalování a praní - od té doby co si na tomto dávám opravdu záležet je rozdíl nebetyčný
Každé setkání s fotografiemi mistrů. Zvláště fotografie pana Helbicha na mě vždy působí převratně....
Nyní právě probíhá další změna, která přináší ovoce (nejen ve výsledku, ale i v takovém duchovním přístupu k materiálům) - čistota práce (rukavice, prostředí, dokumentace, archivace, poznámky)
A do budoucna doufám, že mě ještě něco zlomí tak, aby se mé fotografie začaly plnit obsahem :)
#10
Publikováno 10 listopad 2011 - 09:53:58
důvod proč to fotím
momentálně mne dost posunuje chystaná výstava, výměny na afuku a především když někdo po mně chce něco vyfotit
zjistil jsem že focení jen tak do šuplíku mne nebaví a ani nikam nesune.
taky to že kazím materiál velmi málo, takže si tu invenci nakumuluju třeba za měsíc a pak to tam na klapu - říkám tomu VF přístup ke svitku - proto toužím po těch krátkých svitkách
#11
Publikováno 10 listopad 2011 - 09:57:50
Opět mimoCíleně fotografovat. Dělat soubory. Samozřejmě také o nich přemýšlet, Proč chci ukázat zrovna to a to. Posuny jsou i při výběru a řazení snímků Jak by asi měl příběh vypadat. Neopakovat se, nenudit. Čím začít, jak dávat k sobě a jak zakončit, aby výsledek byl kompaktní a ucelený. Ne vše je příběh i jen třeba portréty dávat k sobě, aby pasovalo.
Technika? Vlastně si každý soubor o ní řekl sám. Spíše má představa jak by mělo vypadat a tomu jsem se techniku v rámci možností snažil přizpůsobit. Abych si kuli souboru nechal vyrobit speciální objektiv na to nemám Proto co dělám mi dostutné harampádí v bazarech stačí
Co je mimo? Sochař začně bezhlavě mlátit do kamene a doufat, že jej úplně nerozmlátí a vypadne mu socha? S fotkou je to samé. Vědět co dělám a pak to začně vypadat jak má. To jen jestli si rozumíme. Jako chladný kalkul udělám tohle, tohle a svět si sedne na zadek je samozřejmě nesmysl. Ale sám vím co dělám a přináší mi to potěšení.
Když sem šel na procházku, vyfotil si kytičku, zorané pole, nádřaží, hrající si děti, patník u silnice, frontu na banány, tak to prostě bylo naprd. Jednotlivé fotky byly, ale k čemu? Když jsem vyběhl do ulic, že budu fotit jen "Pejsky na ulicích" po vzoru Franty Dostála tak to sice byla nedokonalá kopie jak prase, nápad nula, ale naučil jsem se dívat a hledat. I ten soubor už k něčemu stál, i když jak říkám byl vzaný přes kopírák. Naštěstí se v reportážmí fotce stejný záběr neudělá, zvláště s odstupem desítek let
P.S. Je to samé i s tím naučením zaostřit, používat hloubku ostrosti, vyvolat, nazvětšovat..atd. Aha, když použiji malé číslo např. 2,8 na clonovém kroužku bude pozadí neostré. Jen tohle pochopit a používat je sranda. Naučit se dívat je o hodně těžší.
#12
Publikováno 10 listopad 2011 - 10:45:12
Omlouvám se, špatně jsem přečet zadání.Opět mimoCíleně fotografovat. Dělat soubory. Samozřejmě také o nich přemýšlet, Proč chci ukázat zrovna to a to. Posuny jsou i při výběru a řazení snímků Jak by asi měl příběh vypadat. Neopakovat se, nenudit. Čím začít, jak dávat k sobě a jak zakončit, aby výsledek byl kompaktní a ucelený. Ne vše je příběh i jen třeba portréty dávat k sobě, aby pasovalo.
Technika? Vlastně si každý soubor o ní řekl sám. Spíše má představa jak by mělo vypadat a tomu jsem se techniku v rámci možností snažil přizpůsobit. Abych si kuli souboru nechal vyrobit speciální objektiv na to nemám Proto co dělám mi dostutné harampádí v bazarech stačí
Co je mimo? Sochař začně bezhlavě mlátit do kamene a doufat, že jej úplně nerozmlátí a vypadne mu socha? S fotkou je to samé. Vědět co dělám a pak to začně vypadat jak má. To jen jestli si rozumíme. Jako chladný kalkul udělám tohle, tohle a svět si sedne na zadek je samozřejmě nesmysl. Ale sám vím co dělám a přináší mi to potěšení.
Když sem šel na procházku, vyfotil si kytičku, zorané pole, nádřaží, hrající si děti, patník u silnice, frontu na banány, tak to prostě bylo naprd. Jednotlivé fotky byly, ale k čemu? Když jsem vyběhl do ulic, že budu fotit jen "Pejsky na ulicích" po vzoru Franty Dostála tak to sice byla nedokonalá kopie jak prase, nápad nula, ale naučil jsem se dívat a hledat. I ten soubor už k něčemu stál, i když jak říkám byl vzaný přes kopírák. Naštěstí se v reportážmí fotce stejný záběr neudělá, zvláště s odstupem desítek let
P.S. Je to samé i s tím naučením zaostřit, používat hloubku ostrosti, vyvolat, nazvětšovat..atd. Aha, když použiji malé číslo např. 2,8 na clonovém kroužku bude pozadí neostré. Jen tohle pochopit a používat je sranda. Naučit se dívat je o hodně těžší.
#13
Publikováno 10 listopad 2011 - 11:40:28
#14
Publikováno 10 listopad 2011 - 11:51:17
#15
Publikováno 10 listopad 2011 - 11:53:52
2) že jsem začala nad tím co fotím přemýšlet a né jen cvakat a doufat, že se mi nějaká dobrá fotka náhodou podaří.
3) Vetší a světelnější hledáček - to je paráda pro moje oči.
4) víc jsem začala používat koš, a už mi není líto nepovedené "dílko" vyhodit
#16
Publikováno 10 listopad 2011 - 12:20:45
PRÁCE - čím víc fotím, tím víc vidím....
#17
Publikováno 10 listopad 2011 - 13:47:08
2) MYSLET - více myslet, méně cvakat
3) stativ - zklidnění, které vede k dvěma bodům výše
#18 Lupin
Publikováno 10 listopad 2011 - 15:56:06
#19
Publikováno 10 listopad 2011 - 16:49:34
#20
Publikováno 10 listopad 2011 - 17:25:05
Když mě přestala "omezovat" technika a "řemeslo". Jinak: když jsem začal přemýšlet "o čem to je" a nemusel se zabývat JAK (technicky) to nafotit. Nicméně - k dokonalosti je dalekóóóó !
#21
Publikováno 10 listopad 2011 - 17:30:58
K dokonalosti není daleko , ale nekonečno. Nic dokonalého člověk nemůže stvořit neb je sám tvor nedokonalý.Čím dříve se s tím každý smíří tím lépe pro něj.Myslím, že nebudu mluvit jenom sám za sebe:
Když mě přestala "omezovat" technika a "řemeslo". Jinak: když jsem začal přemýšlet "o čem to je" a nemusel se zabývat JAK (technicky) to nafotit. Nicméně - k dokonalosti je dalekóóóó !
#22
Publikováno 10 listopad 2011 - 18:18:10
Zatiaľ nefotografujem s cieľom robiť super fotky aj keď sudkove zátišia ma fascinujú. Ja hlavne fotím kamarátov, rodinu súrodencov, potom tie fotky zväčšujem do zadu napíšem venovanie a text Ivana Štrpku a to mi robí veľkú radosť takto ich rozdávať. Veď o tom to snáď je, o radosti z "tvúrčiho" procesu
#23
Publikováno 10 listopad 2011 - 19:43:24
#24
Publikováno 10 listopad 2011 - 21:02:09
#25
Publikováno 10 listopad 2011 - 23:08:38
noc v komoře s Krakenem a setkání s p. Ivanem Malým
ÓÓÓ děkuji pane Tilberiáne, je mi velkou ctí !!!
#26
Publikováno 11 listopad 2011 - 08:31:53
Právě naopak.noc v komoře s Krakenem a setkání s p. Ivanem Malým
ÓÓÓ děkuji pane Tilberiáne, je mi velkou ctí !!!
#27 Jirinol
Publikováno 11 listopad 2011 - 09:35:20
Co podle vás skokově zvedlo kvalitu vašich fotografií?
zatím nic
#28
Publikováno 11 listopad 2011 - 09:45:16
Prozření, poznání, uvědomění,..
.., že tvorba je promyšlená proměna stávající reality v tu mou chtěnou a mnou povýšenou na můj estetický ideál.
Že fotografická tvorba je práce s realitou před objektivem!
To co se (technicky) děje za objektivem je jen řemeslo, nutný předpoklad.
#31
Publikováno 11 listopad 2011 - 10:36:43
To hodně věcí změnilo a mění.
#32
Publikováno 11 listopad 2011 - 10:43:50
Nezpracovat podle svého názoru co se děje, ale co by se mohlo dít. Použít realitu, ta je s fotografií pevně spojená. Nic co není v čase a prostoru nelze vyfotografovat. Jen pak utéct mimo ní. Vytvořit novou realitu.
Snad vysokou laťku přeskočím.
#34
Publikováno 11 listopad 2011 - 12:47:01
Přečtení Příběhu umění od E. H. Gombricha.
#35
Publikováno 11 listopad 2011 - 13:30:07
po cho pi tel ně to výjimečné měřidlo z dobré oceli!myslíš šupléru nebo servr FA?
#36 Snek
Publikováno 11 listopad 2011 - 19:51:15
momentálně mne dost posunuje chystaná výstava, výměny na afuku a především když někdo po mně chce něco vyfotit
díky Stando, jestli je to jenom částečně tak, jsem za to rád a AFUK plní jeden z hlavních cílů, proč jsem do toho šel...
#37 Snek
Publikováno 11 listopad 2011 - 19:53:39
#38
Publikováno 11 listopad 2011 - 20:53:40
No, záleží na formátu, u 8x10" možná padesátá?
Bohousek
#39
Publikováno 11 listopad 2011 - 21:01:24
Druhý zlom nastal, když jsem objevil Gregoryho Crewdsona a nechal jsem se jeho fotografiemi okouzlit. Tím jsem také objevil svět výstav.
#40
Publikováno 12 listopad 2011 - 11:41:18
Přišel jsem na to, že se potřebuju pohnout o kus výš.
Zlom nastal, když jsem si právě kvůli tomuhle koupil digitání foťák. Ne čudlikcvak, poměrně slušnou zrcadlovku. Přestala to být neschopnost rozmělněná mezi stovku faktorů (film, expozice...). Všechny mé chyby v "řemesle" s foťákem začaly být vidět. Velmi. Musel jsem se (opět) vrátit na začátek a začít od píky, ale mnohem pečlivěji. Po třech měsících se to trochu začalo zlepšovat. Po roce a půl jsem si dovolil vzít do ruky film a ejhle. Výsledek nejen splnil, ale značně předčil mé očekávání. Skok byl za mnou...
#41
Publikováno 12 listopad 2011 - 13:12:24
Technika:Co podle vás skokově zvedlo kvalitu vašich fotografií?
- velký formát,
- zónový systém.
Umění:
- malířství: Cezanne, Braque, Picasso, Kandinsky, Malevič, Strzemiński, Klee atd.,
- filosofie: zen, Gadamer, Ingarden atd.,
- percepce (vnímání): Huxley, Arnheim, Taranczewski, Deręgowski atd.
Bibliografie:
http://dybowski.pl/h...fii.php?p=3&c=1
http://dybowski.pl/h...fii.php?p=3&c=2
http://4x5.pl/ofotografii.php?p=5&c=2
#42
Publikováno 13 listopad 2011 - 11:34:37
Nevím, jak moc to souvisí s kvalitou fotografií, ale osobně mám z toho dobrý pocit, že jsem se v tom našel.
Olejotisk nepřišel sám od sebe, ale vybral jsem si ho po mnoha úvahách o různých technikách. Člověk musí nějakou dobu žít s myšlenkou, že chce něco změnit, přemýšlet o tom a po čase to přijde, jako by náhodou samo..
Důležité je v tomto konání vytrvat, což je asi největší problém většiny fotografů.
Přestal jsem svoje fotografie nabízet k prodeji a začal jsem je dělat především pro sebe. Dělám, jen když mám tu správnou náladu a za plného soustředění.
..tím chci říct, že zlomy nepřicházejí samy od sebe z vnějšku, ale přijdou jen tehdy, když se na ně člověk důkladně připraví..
#43
Publikováno 13 listopad 2011 - 12:10:38
#44
Publikováno 13 listopad 2011 - 12:56:38
Pochopil jsem sice, ze se zvladnutim remesla clovek muze tak nejak fotit vsechno, ale ne vsechno v srdci skutecne nosi a citi. Co jsem se nafotil momentek, reportazi a portretu - teprve s vlastni rodinou jsem pochopil, o co jde a jak na to. Co jsem se natahal na krku kramu, objektivu, tel, zasob filmu atd - nez jsem si uvedomil, ze to, co ke mne promlouva, jsou veci, o ktere zakopavam kazdy den a cim jsem dal od domova, tim je takovych veci min.
Jeden moudry pan profesor hudby kdysi rikal, ze v umeni se da barak stavet klidne od komina - ano. Technika je vsude dulezita, ovsem je to podminka sama o sobe nedostacujici. prvni je vzdy srdce, duse, vedomi. a ovsem i podvedomi..
#45
Publikováno 13 listopad 2011 - 13:13:14
Ten rukopis vkladáme do ka´ždej fotografie - či už vedome alebo nevedome. A objavenie toho svojho rukopisu vo fotografiách je úžasné a veľmi to dopomôže k pochopeniu samého seba.
#46
Publikováno 14 listopad 2011 - 04:30:39
taky si myslím, že je strašně důležitý uspokojit fotografováním a fotografiema sama sebe a ne ostatní, fotit hlavně pro svoji potěchu a ne "na zakázku" diváků... když se jim moje fotky nelíbej, můžu se nad tím zamyslet, pokusit se najít odpověď, ale nepodbízet se. Pak z toho ani nemám radost.
Důležitý je taky porozumnět fotografovanému motivu a naučit se to uchopit. Na NZ jsem začal dělat smysluplný čb fotky až na konci pobytu, kdy jsem byl na stejných místech po několikáté, teď jsem zase jinde v cizině, jenom na 14 dní, snažím se toho projet co se dá. Krajina je tu naprosot neuvěřitelná, ale možná právě proto fotim jenom barevně, nejsem schopen vytvořit něco smysluplného černobíle ... zatím ne. Možná při příští návštěvě když bude víc času a budu vědět co mě čeká, rozleží se mi to v hlavě. Tahám se už několik dní s batohem a VF, a přitom všechno fotím na velvii Pentaxem. Prostě cítím že to nejde a negativy by byly těžkým zklamáním, proto je ani neexponuju. Jsem sám na sebe trochu naštvanej protože jsem chtěl mít alespoň malou sadu z tohodle státu, nadruhou stranu NEfocení banalit (nejsou to banality, ale fotky by nebyly dělaný od srdce, jen prostý dokument reality = barva vzhledem k povaze krajiny ideální) mi zvyšuje výtěžnost .
Jinak na nějaký velký skok v kvalitě mých fotografií si můžu nechat jen zdát. Pozvolně se sice vypracovávám, ale nějaký zlomový okamžik nevidím. Možná začít pracovat víc systematicky, zatvrzele a neflákat se
you can see a lot just by looking.
#47
Publikováno 14 listopad 2011 - 10:58:20
#48
Publikováno 14 listopad 2011 - 11:06:48
#49
Publikováno 14 listopad 2011 - 22:53:31
Zkrátka mě pomáhá, když si poskládám své obrázky, co uzrály připíchnuté na lednici (každodenní snídaňová sebereflexe je mocný třídič), do nějakého souboru a vymýšlím čím to rozšířím. K tomu je dobrý mít právě nějakou tu knihu aby člověk hned věděl jestli to tam je nebo ne
- nejdůležitější je sebereflexe a koš
- pak plánovaní co s tím dál
- no a realizovat to, s tím jsou u mě největší problémy
#50
Publikováno 15 listopad 2011 - 13:04:28
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních