Co vaše fotografie zvedlo o level výš?
#101
Publikováno 9 December 2012 - 21:44:30
Co by ale každého fotografa mělo posunout dál je to, když si najde nějaké konkrétní téma a tomu se věnuje tak dlouho, až z toho vznikne ucelený soubor fotografií.
Líbí se mi věta, kterou napsal Pentaxista:
Pokud ovládáte "řemeslo", ale víte jenom CO fotíte a nevíte PROČ to fotíte, tak se na to raději vykašlete.
#102
Publikováno 21 September 2013 - 21:29:28
Až kolem loňských Vánoc jsem se opravdu čirou náhodou dostal k tomu, že se stále prodávají filmy, že se prodává chemie ke zpracování, že se na Aukru dá pořídit velmi levně kvalitní stará zrcadlovka a objektivy... takže mě to lákalo vyzkoušet si to jaké je to fotit na film. Koupil jsem zrcadlovku Asahi Pentax SP 1000 se záklaďákem, prohnal jsem tím film, propadl jsem tomu a začal fotit. Focení s digitálem mě před tím nikdy nenaplňovalo,ale až s filmem zjišťuju že to má nějaký smysl. Když jsem doma v koupelně vyvolal podle návodu na internetu první kinofilm a na tom filmu skutečně něco bylo, byl to skvělý zážitek. Postupně jsem si dostudoval základy fotografie, o čem to vlastně všechno je, co se děje při expozici, při vyvolávání. Seznamuji se postupně s díly starých mistrů a uvědomuju si, jak ohromnou cestu mám před sebou abych se tomu jen zdánlivě přiblížil
Nyní jsem ve fázi, kdy se snažím vybudovat temnou komou, abych mohl začít konečně zvětšovat a stále víc než nad technickou stránkou fotografování přemýšlím jakým tématům se věnovat, protože si uvědomuju, že takovéto focení bez nějaké koncepce člověka příliš neposouvá kupředu. Velmi mě láká něco jako surrealismus a expresionismus, velkou inspirací z filmu jsou mi například filmy Davida Lynche. Obdivuju krajiny např. Jana Reicha, ale pokouším se i o nějakou tu street fotografii s dálkoměrem.
Abych to ale zkrátil a shrnul: moje fotografie zvedl skokoě o level výš samotný film, respektive klasická fotografie. Ta mě totiž přivedla vůbec k tomu, abych se fotografii jako takové věnoval a zajímal se o ni, takže jsem se posunul z levelu 0 do levelu 1. S digitálem by mě to nebavilo. A pak samozřejmě toto jedinečné fórum, které mi dává kromě informací k nezaplacení i dobrý pocit, že nejsem jediný blázen, kdo ještě dělá s filmem Trošku se ale bojím, že jednoho dne nebude zkrátka na co fotit a že samotní dnešní digitálisti budou považováni za zpátečníky protože dávno pofrčí něco jako 3D holografická "fotografie"...
#103
Publikováno 21 September 2013 - 22:15:46
přeju ať Ti ty úrovně přibývají (level mi nějak nepřirostl) a přinášejí stále radost.
#104
Publikováno 21 January 2015 - 18:59:29
Fotit, fotit, fotit.
A používání ostrovního fotomateriálu na negativ i pozitiv.
#105
Publikováno 21 January 2015 - 20:40:34
Když se nad tím zamyslím, asi o level mě neposunulo nic a už asi ani nikdy neposune. Má foto technika (a ne ani nejnovější) mě převyšuje už nyní a nejsem schopen naplno využít její potenciál. Další level by byl, vidět fotku, mít fotografovo oko. Jenomže toto je dar, to se člověk nenaučí, ani si to nekoupí.
Ale abych nevyzněl negativně, spíše je to jen povzdech (možná občas lehká závist), tak o kousek mě posunulo přemýšlet o světle. To je hrozně důležité a kór v portrétní fotografii, ale v které ne, že.
Vlastně ještě uvidíme co kinofilm, třeba to bude nějaký zvrat .
#106
Publikováno 21 January 2015 - 21:08:41
Štyri dni strávené vo fotokomore s master printrom Les McLeanom. Nie o level, o tri. Vidieť na vlastné oči majstra, čo dokáže pod zväčšovákom a potom si to vlastnoručne vyskúšať pod jeho dozorom, je niečo neuveriteľné. Množstvo trikov, ktoré majstri printeristi ovládajú sa človek zo žiadnej knihy nenaučí a v našom časopriestore už zrejme ani na žiadnej škole..Triky, ktoré sa prenášajú z generácie na generáciu, zdokonaľujú, často krát aj náhodou, na ktoré človek nemá v podstate šancu prísť. A tie triky potom obia ten priepastný rozdiel medzi fotografiou Michaela Kennu a trebárs niektorými mojimi..
#107
Publikováno 21 January 2015 - 22:08:39
Štyri dni strávené vo fotokomore s master printrom Les McLeanom. Nie o level, o tri. Vidieť na vlastné oči majstra, čo dokáže pod zväčšovákom a potom si to vlastnoručne vyskúšať pod jeho dozorom, je niečo neuveriteľné. Množstvo trikov, ktoré majstri printeristi ovládajú sa človek zo žiadnej knihy nenaučí a v našom časopriestore už zrejme ani na žiadnej škole..Triky, ktoré sa prenášajú z generácie na generáciu, zdokonaľujú, často krát aj náhodou, na ktoré človek nemá v podstate šancu prísť. A tie triky potom obia ten priepastný rozdiel medzi fotografiou Michaela Kennu a trebárs niektorými mojimi..
To zní jako jedny z nejlepších dní v životě!
#108
Publikováno 21 January 2015 - 22:56:51
To je otázka. Fotím už dlouho, na to, abych si pamatoval zda k nějakému skoku došlo. Asi jsem se na nějakou úroveň dostal. Ale kolikátá to byla? Platinovou kolekci hodlat nedělám, byť to moc hezky vypadá. Nejsem Robert Vano a moje fotky
budou po mé smrti zajímat asi tak dlouho jako vydrží čerstvé květiny na mém hrobě Trochu déle asi mé děti.
Myslím, že cennější než úroveň je to, aby fotografování přinášelo radost a zábavu.
Zvláště v pozdnějším věku to je dobré mít co dělat. Jsem už pár let v důchodu a nevím zda ještě kráčím po té fotografické úrovni, kterou jsem na začátku zmínil. Nebo jestli sestupuji níže. Pořád mě ale baví hodit na záda fotobatoh, stativ a vyrazit ven do přírody a hledat stále dokola to co bylo milionkrát (to je málo) vyfotografováno.
Což ale neubírá relevantnosti otázky zakladatele vlákna a těch, kteří jsou teprve na cestě vzhůru a mají třeba větší ambice než jsem měl já.
#109
Publikováno 21 January 2015 - 23:22:34
Bude to znit materialisticky, ale penize. Ve chvili, kdy jsem byl schopny a ochotny do foceni dat vic nez
Objektiv...200kc
Aparat.....500kc
Blesk.......darem
Stativ.......cihla
Film.........foma
se moje moznosti rapidne zlepsily a konecne si porizuju veci, jake jsem pred tim nemohl. Napriklad jsem si udelal radiost brutalne sirokym zodiakem (30mm) pro 6x6. Fotim na ilford 50 asa, vyvolavam v perceptolu...
Takovych novych obzoru, kam se clovek podiva. Je skvele vedet, ze se muzu vyblbnout jeste vic. Neberu fotografii jako vaznou vec, je to pro me hra a tak me bavi delat co me napadne. Nevim, jestli jde nazvat tohle zvednutim o level vys, spis to rozsiruje moznosti a tuduz muze krom mnoha novych omylu vzniknout i vice hezkych veci.
#110
Publikováno 22 January 2015 - 07:15:46
.... co mě posunulo dále ?
- rozhodně přechod z digitálu na film
-objev webu Temnakomora
-rady zdejší komunity
-vlastní bádání na poli fotografie
-přechod na papíry MG
,o)
Dobré světlo všem .o)
#111
Publikováno 22 January 2015 - 14:25:06
Co mna posunulo, bol presny teplomer.
Odvtedy iba take male krocky. Vela krockov bolo k vysledkom, co ma uspokojuju.
Na TEN velky posun vsak stale cakam.
#112
Publikováno 22 January 2015 - 14:36:40
#113
Publikováno 22 January 2015 - 14:46:39
Věk a prej to v tomto ohledu bude čím dál lepší
#114
Publikováno 23 January 2015 - 10:50:08
kolorování.... To je vopravdu jinej level.
Jináč praxe zvětčovat a zvštšovat.
člověk nemusí mýt špičkoví vybavení, ale nesmí zas mít uplnou sračku.
Kvalitní teploměr je jiste dobrá vec před nedávnem mě jeden dost vypek.
#115
Publikováno 23 January 2015 - 10:51:43
najpodstanejšie boli 2 vety od mojich priateľov:
1. keď mi manžel povedal, že je jasné, že fotiť neviem
2. spolužiačka z VŠ sa ma spýtala, čo tým chcel autor povedať
potom ešte pomohla manželova chvála inej fotografky, konštruktívna kritika na rôznych fotoserveroch vrátane toho a napokon moja odolnosť zostať sama sebou a nepodľahnúť najmúdrejším radám všetkých ostatných ....
i tak mám pocit, že každý nový záber je lepší a každý predošlý mohol byť lepší
#116
Publikováno 23 January 2015 - 12:46:01
Mými mezníky v kinofilmové fotografii byly:
1) Objev fotografie s fotoaparátem Smena-8M na ZŠ. V té době jsem neměl ani páru o rychlosti závěrky, cloně, citlivosti filmu a expozici jsem nastavoval podle symbolů sluníčka, mráčku apod. a tento stav víceméně setrvával i u dalších automatických kinofilmových foťáků.
2) Půjčení první zrcadlovky Zenit E s objektivem Helios 44M 58/2 a ručním expozimetrem (poněvadž ten integrovaný selenový už roky nefungoval). Tohle byl obrovský skok v mé fotografické činnosti. V kombinaci se Zenitem a spoustou literatury (byl jsem častý návštěvník knihovny), jsem objevil clonu, závěrku, citlivost filmu a spoustu dalších věcí a jejich vliv na výslednou fotografii. Pak jsem chvíli fotil s Prakticou Revue ML než se v ni zasekl posun filmu až jsem nakonec zaparkoval u Minolty 505si pořízené na Aukru.
3) Vlastní vyvolávání - roky jsem se obával udělat první krok, vzít do ruky plastimatku a vyvolat film a tuto obavu jsem překonal teprve minulý rok. Zjistil jsem, že domácí vyvolávání zas tak těžké není a mé obavy byly zbytečné.
No a kdybych se měl podívat dopředu, tak dalším mezníkem by měl být zvětšovák a láká mě vyzkoušet i jiný filmový formát .
Pozn.: A samozřejmě paralelně k mé kinofilmové činnosti probíhal/probíhá i digitální život, ale tam už jsem přišel k hotovému. Veškeré důležité znalosti o fotografování jsem pochytil u kinofilmu.
#117
Publikováno 23 January 2015 - 19:16:31
Proč level?
Aneb:
"Je až excentrické to enormní kvantum importovaných substantiv prezentovaných aktuální konverzační češtinou"
(jsme říkali už na gymplu před 35 lety )
#118
Publikováno 23 January 2015 - 19:28:59
Proč fotografie?
Aneb přirozený vývoj jazyka v přímém přenosu...
#119
Publikováno 23 January 2015 - 19:36:47
Neboť světlozápis se neprosadil - cizí slova jazyk přijímá nejsnáze a nejpřirozeněji tam, kde se vlastních odpovídajících nedostává. Což není případ úrovně. Level je jen zaplevelování... Tak jako digizápis dle zdejšího věrozvěstectví zapleveluje fotografii
#120
Publikováno 23 January 2015 - 20:05:22
Koukal jsem, co jsem psal v úvodu vlákna. Dnes bych řekl něco úplně jiného.
Celé mé smýšlení o fotografii změnila kniha Bruce Barnbauma, díky které jsem si uvědomil, že dřív jsem fotil pro ostatní. Četl jsem ji na dovolené na ostrově Hvar a nikdy nezapomenu na tu katarzi, kdy jsem následující ráno spotřeboval všechny kazety na ohořelé kládě vyvržené mořem na pobřeží. Vůbec jsem nemyslel na poučky, doporučení, foťák jsem nešteloval do vodoroviny, fotil jsem jen tak, pro radost, nadivoko, pouze pro sebe a ne pro fotku, která se bude líbit ostatním. Osvobozující! Fotky stály popravdě za hovno, ale vůbec mi to nevadí.
#121
Publikováno 23 January 2015 - 20:23:11
Hezká odpověď - ano, radost je velmi důležitá. Ono to pak z těch fotek bývá často cítit...
Až dodatečně jsem si všiml, že jsi zakladatelem vlákna, o to víc děkuji za reakci.
Knihu, o níž hovoříš, neznám - a protože se zdá, že česky nevyšla, ani nepoznám, byť by mne zajímala (a z toho jsi bystře pochopil, že možná nezapleveluji jen díky nedostatečné slovní zásobě v jiných jazycích ).
#122
Publikováno 23 January 2015 - 21:31:35
Přemýšlím, že bych ji přeložil Ale na to nejsem až tak dobrý a pak je tu ta otrava s autorskými právy
Tak jen jeden odstavec, předchází mu dvě velmi důležité otázky, které ti autor pokládá.
Jaké jsou tvé zájmy?
A jak na své zájmy reaguješ?
"Už jstě někdy zkoušeli říci něco hodnotného (v obyčejné konverzaci) o věci, která Vám přijde nezajímavá, na kterou nemáte žádný názor? To je přeci nemožné! Nemáte co říci, protože máte o onu věc pramalý zájem. Bohužel, většinu lidí to i tak od plkání nezastaví. A stejně tak jak lidé často mluví o věcech, které je doopravdy nezajímají, úplně stejně fotí věci o které nemají opravdový zájem. Výsledky jsou pak samozřejmě stejně nudné. Pokračujme příkladem. Vezměme skvělého řečníka - například Winston Churchila, nebo Martina Luthera Kinga a poproste je o to, aby vedli zajímavou řeč kupříkladu o vyšívání. Ani náhodou to nezvládnou! Nebudou mít co říci, protože to není jejich téma, jejich vášeň. Potřebují své téma, aby ukázali své řečnické a přesvědčovací schopnosti. Skvělí fotografové znají své zájmy a vědí i tom co je nudí. Velmi dobře si uvědomují své silné a slabé stránky.....
.... Weston nefotil momentky, scény odehrávající se ve zlomku sekundy, Newman nefotil krajinky, Uelsman nezachycoval nešťastné členy naší společnosti, Arbus nepoužíval multiexpozici pro surealistický efekt.. Každý z nich se soustředil na odvětví jejich zájmu a největších zkušeností. Je možné, že kdokoliv z nich by dokázal vytvořit skvělou práci i v odvětví mimo jejich zájmu, ale zřejmě by i tak nebyla natolik silná a konzistentní. Oni a ostatní skvělí fotografové vždy pracovali v mezích jejich nejlepších schopností."
#123
Publikováno 23 January 2015 - 21:57:07
Zajímavé... Přelož to, neprásknu tě
(Nekomerční překlad je také ilegální?)
Zatím se tedy budu alespoň snažit příliš neplkat.
(... jejich versus svůj, ve vztahu k podmětu... pardon)
#124
Publikováno 23 January 2015 - 22:00:52
Jirko zjevně jsi to neviděl. Dost rozsáhlé dílo.
#125
Publikováno 23 January 2015 - 22:47:49
Pravdu díš.
#126
Publikováno 23 January 2015 - 23:13:50
Zkus si říct, stojí to za zvětšeninu/ baryt 30x40/, dáš si to na zeď, podepíšeš se pod to? Tohle a ještě pár podobných otázek mne posunulo!
#127
Publikováno 23 January 2015 - 23:19:44
Abych neopomněl! Srazy TK fotky Danyho a Pavla!
#128
Publikováno 25 January 2015 - 09:08:40
Koukal jsem, co jsem psal v úvodu vlákna. Dnes bych řekl něco úplně jiného.
Celé mé smýšlení o fotografii změnila kniha Bruce Barnbauma, díky které jsem si uvědomil, že dřív jsem fotil pro ostatní. Četl jsem ji na dovolené na ostrově Hvar a nikdy nezapomenu na tu katarzi, kdy jsem následující ráno spotřeboval všechny kazety na ohořelé kládě vyvržené mořem na pobřeží. Vůbec jsem nemyslel na poučky, doporučení, foťák jsem nešteloval do vodoroviny, fotil jsem jen tak, pro radost, nadivoko, pouze pro sebe a ne pro fotku, která se bude líbit ostatním. Osvobozující! Fotky stály popravdě za hovno, ale vůbec mi to nevadí.
Těší mne, že jsme se shodli na tom, že fotografování má být hlavně radost. Méně už to, že potom ty výsledky stojí za hovno.
Ale právě jsi mě posunul o úroveň výš. Určitě ve smýšlení o fotografii
#129
Publikováno 5 February 2015 - 16:58:06
Level je moc silná míra, vzhledem k tomu, jak dalekou cestu ještě před sebou mám. Ale o takové dva až tři milimetry nahoru mě posunula návštěva mého dědy, kdy se mnou strávil celý celičký den v temné komoře a pomáhal mi.
Kromě jiného mě naučil jednu věc - neřídit se při koupání papírů ve vývojce stopkami, ale vlastním citem. A hle - povedly se až na pár výjimek (odlišně krytý negativ a nedostatečná úprava expozice) úplně všechny zvětšeniny. Poupravil jsem mírně směr a pokračuji v cestě. Takže - díky, dědečku!
#130
Publikováno 6 February 2015 - 05:54:00
Koukal jsem, co jsem psal v úvodu vlákna. Dnes bych řekl něco úplně jiného.
Celé mé smýšlení o fotografii změnila kniha Bruce Barnbauma, díky které jsem si uvědomil, že dřív jsem fotil pro ostatní. Četl jsem ji na dovolené na ostrově Hvar a nikdy nezapomenu na tu katarzi, kdy jsem následující ráno spotřeboval všechny kazety na ohořelé kládě vyvržené mořem na pobřeží. Vůbec jsem nemyslel na poučky, doporučení, foťák jsem nešteloval do vodoroviny, fotil jsem jen tak, pro radost, nadivoko, pouze pro sebe a ne pro fotku, která se bude líbit ostatním. Osvobozující! Fotky stály popravdě za hovno, ale vůbec mi to nevadí.
..., že fotografování má být hlavně radost.
Level, úroveň... ja mám dojem, že sa pohybujem po sinusoide a jeden cyklus mi trvá niekoľko rokov. A len dúfam, že zakaždým po tej kladnej amplitúde vyleziem o kúsok vyššie.
Ale k tej radosti z fotenia: ja nie celkom súhlasím s tým, že fotím iba pre seba. Mne z podstatnej časti dobíja baterky to, keď vidím, že sa ešte niekto z mojej fotky teší. Neznamená to, že začnem fotiť kvetinky, mačičky alebo dokonca "hot chicks", robím si fotky stále po svojom. Ale nejakú spätnú väzbu potrebujem a preto svoje veci dávam na flickr. Trochu mi vrtá v hlave, že prečo sa na temnej toľko rieši technika a postupy, ale iba málokto má nejaké fotky v galerii. Idem pohľadať nejaké vlákna o temnej galérii...
#131
Publikováno 6 February 2015 - 06:19:16
Trochu mi vrtá v hlave, že prečo sa na temnej toľko rieši technika a postupy, ale iba málokto má nejaké fotky v galerii. Idem pohľadať nejaké vlákna o temnej galérii...
Protože pro hodně lidí je galerie na internetu už digitální hnus...
...fotka prostě patří na papír. uvidíš, až se zůčastníš nějakého srazu.....digigalerky pro tebe stratí smysl.
#132
Publikováno 6 February 2015 - 06:34:07
... uvidíš, až se zůčastníš nějakého srazu.....
To beriem. Sám niekedy doma urobím óóóó, keď vidím čo to urobilo na papieri.
Lenže zvyčajne je to pre mňa trochu ďaleko. Úprimne - koľko temných by prišlo na zraz povedzme v horskom hoteli Kráľova studňa ? to je kopec Krížna, cca v okrese Banská Bystrica
#133
Publikováno 6 February 2015 - 07:28:03
Šak do Bratislavy to máš co bys digitálem dohodil a pokud vím tož chlapi a baby s AFUKu majů nějaké to setkání co chvila. Někteří z nich sů aj zde na TK.
#134
Publikováno 6 February 2015 - 15:06:59
... uvidíš, až se zůčastníš nějakého srazu.....
To beriem. Sám niekedy doma urobím óóóó, keď vidím čo to urobilo na papieri.
Lenže zvyčajne je to pre mňa trochu ďaleko. Úprimne - koľko temných by prišlo na zraz povedzme v horskom hoteli Kráľova studňa ? to je kopec Krížna, cca v okrese Banská Bystrica
Tam som raz spala pod širákom, keď som šla peši domov zo Starých hôr do Zvolena -je tam naozaj nádherne!!!
#135
Publikováno 6 February 2015 - 15:27:31
... a když tam kvetou Anemone narcissiflora/veternice/sasanky narcisokvěté... joj.
#136
Publikováno 6 February 2015 - 17:31:32
V Bánskej Bystrici jsme už sraz měli a mohlo nás tam být přes třicet?
#137
Publikováno 6 February 2015 - 20:30:05
Na tú Kráľovu studňu by som šiel hneď Mám to 15 kilákov, to by som dal aj pešo
#138
Publikováno 6 June 2015 - 20:16:30
Tak na pripomenutie. Vonku teplo,ideále na zalezenie ku klávesnici
K téme: Skok nastal, keď som si uvedomil že ukazovať fotky druhým je osožné a kritika sa delí na konštruktívnu a deštruktívnu, pričom prvá pomáha a druhá sa ignoruje.
#139
Publikováno 7 June 2015 - 05:21:20
Co mi hodně pomohlo. Přestal jsem lítat jako blázen od jedné věci ke druhé s ruksakem plným fotoaparátů, objektivů a filtrů. Přestal jsem hledat velká témata a snažit se tvořit umění. Pochopil jsem, že fotoaparát je nástroj, a neměl by mi překážet ve výhledu na svět. Čím méně ho vnímám, tím širší pohled se mi otevírá. Začal jsem prostě fotografovat věci kolem sebe tak jak jsou. Obyčejně, jednoduše. Snažím se dělat fotografie pro normální lidi, ne jenom pro několik rádoby odborníků. A hlavně jsem se za to přestal stydět.
#140
Publikováno 7 June 2015 - 06:15:52
Našel sis svou cestu, gratuluju. Podobným procesem teď doprocházím já a je to strašně úlevné zjištění.
#141
Publikováno 7 June 2015 - 09:49:57
Nevím, jestli o level výš, ale rozhodně zvedlo setkání s Krakenem , Vaňůrkem, Tondou Kostkou a Jorgem.
#142
Publikováno 7 June 2015 - 17:15:40
Jsem tady nový, takže nejdřív ze všeho ahoj všem!
Asi měsíc tady jen mlčky sleduju, ale toto téma mi nedá, abych se taky nezapojil do diskuse.
Nevím v kolikátém jsem levelu ani jestli mě něco posunulo o jeden celý level výš, ale určitě se najde pár věcí, které mě posunuly dopředu:
- V mých filmových začátcích diáky - každá chyba v expozici byla najednou vidět a musel jsem si sakra začít dávat pozor, abych něco nepřepálil atd.
- To že jsem si pak digitálně poctivě prošel celou cestu od prvního digi "foťáku" ve starém hloupém mobilu přes malý kapesní kompakt, trochu lepší kompakt s focením do RAW, bezzrcadlovku až po dslr. S každým tím přístrojem jsem udělal pěkené fotky a využil ho na hranice možností (snad kromě té dslr) a až teprve pak šel dál.
- Když jsem začal fotit výhradně na M režim.
- Knihy - bylo jich spousta, ale za všechny bych chtěl jmenovat těchto pár: "Image Makers, Image Takers" od Anne-Celine Jaeger, Harald Mante - "Das Photo", Steve Simon - The Passionate Photographer, knihy od Miachaela Freemana hlavně asi Photographer's Vision a Photographer's Mind ale i Perfektní Expozice. Niel van Niekerk - Direction & Quality of Light, Paul Hill - Approaching Photography, Joe McNally - The Moment It Clicks a další... Videa na Youtube - např. některé přednášky od B&H Photo, Strobist.com...
- Monografie a výstavy všech možných fotografů...
- Postprocessing
- Čím dál nemilosrdnější editace
- To co už tady spousta lidí psala - přemýšlení o podstatě fotografie, o jejím obsahu, o tom co chci říct... a zároveň se od toho oprostit a fotit prostě to co mám rád a co mě osloví.
- Scanování osobního i rodinného analogového archivu a uvědomění si, co má v dlouhodobém horizontu opravdu cenu (rodinné momentky) a jejich vzetí na milost namísto okázalého pohrdání
- Návrat k filmu a střední formát - bych teď ještě rád napsal, ale to jsou ještě hodně čerstvé záležitosti, tak zatím nemám dost důkazního materiálu
- Temnakomora.cz - doufám, že za nějaký čas budu moct napsat.
- Naleznutí tématu ke kterému mám hodně co říct a smysluplně ho fotograficky zpracovat - to zatím bohužel vůbec nemůžu říct, i když bych rád sebekriticky uznávám, že nic takového zatím nemám a docela se tím trápím
Neřekl bych, že mě některá z těch věcí nějak výrazně katapultovala, spíš s odstupem času a při pohledu zpět zjišťuju, že je to vždy o malý kousek lepší než bývalo, tak jsem snad zatím na dobré cestě, i když bych si někdy přál, aby byla rychlejší...
#143
Publikováno 7 June 2015 - 17:57:47
pekne si to napísal. Veľmi ma zaujalo toto / je to originálna myšlienka, momentálne si tým prechádzam tiež...tak vďaka za malý pošťuch.
Scanování osobního i rodinného analogového archivu a uvědomění si, co má v dlouhodobém horizontu opravdu cenu (rodinné momentky) a jejich vzetí na milost namísto okázalého pohrdání
#144
Publikováno 8 June 2015 - 18:41:25
Ještě mě napadla jedna další věc:
- Zjištění, že lepší fotku udělám spíš doma za barákem než na druhém konci světa, když tam jedu jen na 2 - 3 týdny na dovolenou...
#145
Publikováno 8 June 2015 - 21:37:19
#146
Publikováno 9 June 2015 - 19:43:42
O level výš mé fotografie zvedne , když je doma zvětšuji a všichni jsou pryč , mám klid
Teď vážně. Zvedl mě formát 6x6 Flexarety, kde můžu hýbat maskovacím rámem a kompozici vyladit dle gusta. Nyní mě zvedá Pentacon Six a jeho zvedání na 3km procházce, držení v rukou, Flektogon je kouzelník.
#147
Publikováno 10 June 2015 - 11:50:27
Pokaždé mě posune o level výš zjištění, že to co jsem si myslel, že dělám výborně až nebesky skvěle je vlastně pěkně na h*vn* a že to jde/se má dělat jinak a líp/jednodušeji/elegantněji A to mě posune zase výš
Naštěstí nikdo nevíme, jak ten kopec máme vysoký, takže je spousta prostoru pro zlepšování - taková lepší varianta NTAK
#148
Publikováno 10 June 2015 - 21:33:17
Fotografie nabízí mnohé potěšení, ukájení GASu například.
Zásadní ale je, že focení je dělání fotek. To mezi tím je jenom prostředek.
Proto NEMYSLI a FOŤ! ...a to ostatní přijde samo.
Hihihi,
Vojta.
#149
Publikováno 10 June 2015 - 21:47:31
Pokora.
#150
Publikováno 4 October 2015 - 20:48:14
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návětěvníků, 0 anonymních