Zeleno-azúrový závoj - RA4
#1
Publikováno 5 December 2011 - 00:11:00
#2
Publikováno 5 December 2011 - 10:23:22
Popřípadě ještě jiný kousek nechat jenom projít blixem, měl by být čistě bílý.
#3
Publikováno 5 December 2011 - 13:38:28
#4
Publikováno 5 December 2011 - 14:24:49
#5
Publikováno 5 December 2011 - 16:46:13
RED
#6
Publikováno 5 December 2011 - 18:45:19
Jinak slabě dozelena táhly staré, prošlé papíry (měl jsem staré kodak edge)
#7
Publikováno 5 December 2011 - 20:25:59
Mám ešte jeden problém s blixom, vylučuje sa v ňom síra. Akú má trvanlivosť?
#8
Publikováno 6 December 2011 - 09:20:56
Ja kupuju, sakra ted si nevzpomenu co to to je za znacku...vydrzi mi to i rok...regenerace je cca po jedne senaci 100-200ml...senace cca 20 papiru 30x40 prumer...ale vim ze ta vyvojka je primo jako regenerator...nastartuje se papirem nebo starterem....
s doma michanou sou trable...jak si to nepoladis litaji i barvy...a hlavne jak tady mluvis o cene tak ja kupuju 10 litru blixu a 10 litru vyvojka za sest stovek...
#9
Publikováno 6 December 2011 - 10:48:49
#10
Publikováno 3 March 2012 - 21:36:33
....ja kupuju 10 litru blixu a 10 litru vyvojka za sest stovek...
Můžu poprosit o bližší údaje (kde, jaká značka konkrétně), třeba i na SZ? Díky.
#11
Publikováno 18 May 2012 - 13:06:13
#12
Publikováno 9 June 2018 - 18:30:32
Nemáte někdo zkušenosti v komoře se svitkem ROLLEI CN200? Celý den jsem hledal nějakou možnou filtraci pro Kodak i Fuji papír, ale naprosto žádný výsledek. Buď červeno, nebo tmavo. Je fakt, že už po vyvolání se mi negativ jevil jako těžce krytý až do mat khaki, taková dost odpudivá barva. Skener to vezme, ten přežvýká vše, ale opticko chemickou cestou ani rána. V komoře už skotačím tři roky a filtrace po dvou třech pokusech je vždy v pohodě, ale u tohoto jsem si vylámal všechny zuby. Má být negativ tak silně krytý, /má to být Agfa/, nebo už možná byl matroš prošlý??
#13
Publikováno 9 June 2018 - 21:41:29
#14
Publikováno 10 June 2018 - 06:01:29
Tak to mě prodali už prošlý film, protože jsem ho kupoval před čtvrt rokem a byl v lednici....
#15
Publikováno 10 June 2018 - 10:23:14
Nemáte někdo zkušenosti v komoře se svitkem ROLLEI CN200? Celý den jsem hledal nějakou možnou filtraci pro Kodak i Fuji papír, ale naprosto žádný výsledek. Buď červeno, nebo tmavo. Je fakt, že už po vyvolání se mi negativ jevil jako těžce krytý až do mat khaki, taková dost odpudivá barva. Skener to vezme, ten přežvýká vše, ale opticko chemickou cestou ani rána. V komoře už skotačím tři roky a filtrace po dvou třech pokusech je vždy v pohodě, ale u tohoto jsem si vylámal všechny zuby. Má být negativ tak silně krytý, /má to být Agfa/, nebo už možná byl matroš prošlý??
Mohlo by to být i tím, že ten Rollei je nemaskovaný film, to by možná vyžadovalo papír k tomu určený
#16
Publikováno 10 June 2018 - 12:00:36
#17
Publikováno 10 June 2018 - 12:03:59
Nemáte někdo zkušenosti v komoře se svitkem ROLLEI CN200? Celý den jsem hledal nějakou možnou filtraci pro Kodak i Fuji papír, ale naprosto žádný výsledek. Buď červeno, nebo tmavo. Je fakt, že už po vyvolání se mi negativ jevil jako těžce krytý až do mat khaki, taková dost odpudivá barva. Skener to vezme, ten přežvýká vše, ale opticko chemickou cestou ani rána. V komoře už skotačím tři roky a filtrace po dvou třech pokusech je vždy v pohodě, ale u tohoto jsem si vylámal všechny zuby. Má být negativ tak silně krytý, /má to být Agfa/, nebo už možná byl matroš prošlý??
Mohlo by to být i tím, že ten Rollei je nemaskovaný film, to by možná vyžadovalo papír k tomu určený
Tak to nevím už vůbec co by to mohlo být dnes za papíry...Ten negativ má reálně asi takovou barvu jako v horní polovině obrázku..
Přiložený soubor (y)
#18
Publikováno 10 June 2018 - 12:05:50
Toto som si neuvedomil. Samozrejme, to je velmi zasadna informacia. Dnes su vsetky papiere vyvazovane na maskovany negativ
Tak to bude asi ten problém. No nic, udělám z toho aspoň ČB fotografie.
#19
Publikováno 10 June 2018 - 12:28:17
Nojo, moje blbost, nemaskovaný film pro digitalizaci, ten mi je platný jako...)))
http://forum.mflense...film-t4780.html
#20
Publikováno 10 June 2018 - 20:14:58
#21
Publikováno 10 June 2018 - 21:50:47
Pár jsem si jich koupil. Nemám teď přístup k literatuře, ale skutečně nelze zvětšovat nemaskovaný negativ na papír určený pro negativy maskované? Neměla by jen nastat potřeba poněkud nestandardní opravné filtrace?
#22
Publikováno 11 June 2018 - 03:52:52
Pár jsem si jich koupil. Nemám teď přístup k literatuře, ale skutečně nelze zvětšovat nemaskovaný negativ na papír určený pro negativy maskované? Neměla by jen nastat potřeba poněkud nestandardní opravné filtrace?
Snad, ale jak píšu, celý den jsem zkoušel nejdříve běžné filtrace které používám, tj. cca Y60, M50, na drtivou většinu negativů to funguje dobře plus mínus něco podle krytí, stáří atd.. ale po jedné zkoušce už je to předvídatelné jak nastavit filtraci a čas a většinou už se trefím odhadem bez proužkovek...U Rollei jsem zkoušel ze zoufalství už i totální nesmysly z jedné okrajové barevné škály do druhé a výsledky vždy úplně mimo, nejlepší výsledek byl hoooodně tmavá fotografie, kde měla být bílá byla temně žlutá, barvy vlastně žádné, jen hluboce karmínový závoj, na modré škále zase to samý v bleděmodrým....ještě jsem uvažoval, že si pořídím Meosix, snad by napověděl kudy jít... Jinak Rollei CN200 je prodávaný jako negativ C-41.
#23
Publikováno 11 June 2018 - 09:50:41
#24
Publikováno 11 June 2018 - 12:46:04
Aby som pravdu povedal, nemaskovany negativ vyzera uplne inak.
Ja velmi neskumam k nam dosle negativy, ale v poslednej dobe sa vyrojilo na trh kadeco, co vlastne s poctivym farebnym negativom nema vela spolocne.
Pravdepodobne vsak ide bud o inverzny film japonskej proveniencie, alebo o zmrsene vyvolavanie, pripadne o oboje
Vyhybam sa filmom, o podani ktrorych sa musim uistit pohladom na obrazky na internete. Idem si neochvejne standartnym vyvolanim C-41 a nepkusam sa pod zvacsovakom napravat zniceny farebny negativ.
Ak mam ale taky lomography mood, potom sa necudujem
#25
Publikováno 11 June 2018 - 12:53:52
Má to být podle prodejce Agfa negativ. Filmy si volám sám pět roků a krom jednoho fópá, kdy jsem nalil do tanku nejdřív ustalovač se mi žádná barva nikdy nevymkla z ruk. Je to naprosto jednoduché vyvolávání, lehčí než čb. Nojo, tak tentok film už nikdá.
#26
Publikováno 10 July 2018 - 16:42:12
Tak jsem dnes dělal zkoušky filtrace podle Meosix color a katastrofa. Vůbec nedokážu pochopit, proč se to správné filtraci ani nepřiblíží. Odhadem jsem vždycky skoro tam, ale s tímto pomocníkem v tom lítám. Nevím co můžu dělat blbě..
#27
Publikováno 11 July 2018 - 10:37:36
Pomocnika nechaj do zbierky v Muzeu obstaroznej a nepouztelnej techniky vo fotografii (tam mozes zacat postupne posielat svoje prve digitalne aparaty).
Pre farebnu fotografiu platia trosku odlisne pravidla a prvym z nich je, ze iba velmi drahe zariadenia vidia farby tak, ako ich vidi fotograficky material. To nehovorim o tom, ze vlastne preiemerna scena vo farbe vlastne neexistuje.
A tak analyzator (este k tomu hodne stary) nevelmi pomoze.
Takze skuska. Samozrejme pruzkova. Mozno usetris na expozicnej, ako uz vsetko ovladas, potom ciastocne usetris na prvej farebnej, ak poznas film a konkretny papier, ale k spokojnosti musis urobit - odhadnem -aspon dve pruzkove skusky a jednu taku, na ktorej si overeis vsetky nastavenia.
Chcelo by to samozrejme este nechat fotografiu lezat zo dva dni. Ked sa k nej vratis s cerstvou myslou, uvidis nejake tie detaily, ktore by si radsej vykryl, ci inde nadrzal. Ale to sa neobide bez skusky, na ktorej si overis, v ako stave sa nachadza chemia. Chemia po vychladnuti nie je ta ista, co na druhy den po opatovnom nahriati. A mozes zacat. Prva pokazena, druha pokazena. Tretia, ktorej povies, ze O.K., ale chlp, co tam nikdy v pravom rohu nebol, na ostrej, konecnej zrazu je.
Nechcem nikoho odhovarat od fotografie pod zvacsovakom, iba upozornujem, ze to nie je az take jednoduche. Nieco ine je par fotiek z dovolenky, nieco ine je potom kus - 30x40 - na vystavu.
Farebna hlava Durst pracuje trosku sofistikovanejsie, ale i ta je iba pomocnikom. Obsahuje pocitac a spustu predpripravenych dat, scenu totiz analyzuju vo viacerych bodoch a porovnavaju s datami. I tak ich oklame napiklad scena s vodnou hladinou pod mostom . Hlava opiera dalej o udaje o danom negative (napr Kodak 200 vo vseobecnosti), ale napriklad aj o ranny test chemie, ziarovky a, samozrejme, o filtracnu vadu sarze daneho papiera.
Ked chces vyuzivat Meosix color, mozno by bolo fajn zacat premeriavat scenu vo viacerych bodoch a tie potom niekde, mozno v nejakej tabulke vyhodnotit.
Neviem, mnoho ludi si neuvedomuje, ze neexistuje idealna farba pokozky. Ak fotim v kontrolovanych svetelnych podmienkach, i tak sa do tvare odrazi napr farba obleceneho svetra. Ak analyzatorom vyhodnocujem tu cast, ktora je od svetra cervennsia, vedie to k matucim vysledkom.
Viem, treba fotit nahate baby, kedy sa uz do pokozky nic neodraza, vtedy mozno ani film netreba
#28
Publikováno 11 July 2018 - 11:29:38
... toto vseto za predpokladu, ze chemia funguje, ako ma. A papier nie je z Gottwaldovskej ery.
#29
Publikováno 11 July 2018 - 16:44:26
Tak tak, pravdu díš. No zkusil jsem to, zavrtám se do toho znovu podle tvých rad, barva v komoře opravdu není jen tak. A pokud chceš výsledek, chce to trpělivost. Meosix je hezký, zachovalý, kompletní, nechám si ho jako památku na Meoptu..¨))
#30
Publikováno 11 July 2018 - 21:30:31
#31
Publikováno 12 July 2018 - 03:39:35
Všechno bude v těch papírech, mám od REDa pár posledních papírů ještě se starou emulzí, včera jsem dělal první zkoušky a není nic snadnějšího / již s určitými zkušenostmi/, než na koleně vyrobit krásnou fotografii v barvě v komoře. Stará emulze se chová logicky, dá se filtrovat téměř intuitivně, žádný Meosix, nic podobného. Tady jsem tedy viděl ten propastný rozdíl mezi starou dobrou klasikou a novým výmyslem určeným pro digi osvit. navíc ten obraz je fantastický, bez závojů, měkký, prostě pravá fotka. Bílá jen září, černá je sytá a přirozená... Jenže takové papíry už nejsou...
#32
Publikováno 12 July 2018 - 08:13:53
Pomocnika nechaj do zbierky v Muzeu obstaroznej a nepouztelnej techniky vo fotografii (tam mozes zacat postupne posielat svoje prve digitalne aparaty).
Pre farebnu fotografiu platia trosku odlisne pravidla a prvym z nich je, ze iba velmi drahe zariadenia vidia farby tak, ako ich vidi fotograficky material. To nehovorim o tom, ze vlastne preiemerna scena vo farbe vlastne neexistuje.
A tak analyzator (este k tomu hodne stary) nevelmi pomoze.
Takze skuska. Samozrejme pruzkova. Mozno usetris na expozicnej, ako uz vsetko ovladas, potom ciastocne usetris na prvej farebnej, ak poznas film a konkretny papier, ale k spokojnosti musis urobit - odhadnem -aspon dve pruzkove skusky a jednu taku, na ktorej si overeis vsetky nastavenia.
Chcelo by to samozrejme este nechat fotografiu lezat zo dva dni. Ked sa k nej vratis s cerstvou myslou, uvidis nejake tie detaily, ktore by si radsej vykryl, ci inde nadrzal. Ale to sa neobide bez skusky, na ktorej si overis, v ako stave sa nachadza chemia. Chemia po vychladnuti nie je ta ista, co na druhy den po opatovnom nahriati. A mozes zacat. Prva pokazena, druha pokazena. Tretia, ktorej povies, ze O.K., ale chlp, co tam nikdy v pravom rohu nebol, na ostrej, konecnej zrazu je.
Nechcem nikoho odhovarat od fotografie pod zvacsovakom, iba upozornujem, ze to nie je az take jednoduche. Nieco ine je par fotiek z dovolenky, nieco ine je potom kus - 30x40 - na vystavu.
Farebna hlava Durst pracuje trosku sofistikovanejsie, ale i ta je iba pomocnikom. Obsahuje pocitac a spustu predpripravenych dat, scenu totiz analyzuju vo viacerych bodoch a porovnavaju s datami. I tak ich oklame napiklad scena s vodnou hladinou pod mostom . Hlava opiera dalej o udaje o danom negative (napr Kodak 200 vo vseobecnosti), ale napriklad aj o ranny test chemie, ziarovky a, samozrejme, o filtracnu vadu sarze daneho papiera.
Ked chces vyuzivat Meosix color, mozno by bolo fajn zacat premeriavat scenu vo viacerych bodoch a tie potom niekde, mozno v nejakej tabulke vyhodnotit.
Neviem, mnoho ludi si neuvedomuje, ze neexistuje idealna farba pokozky. Ak fotim v kontrolovanych svetelnych podmienkach, i tak sa do tvare odrazi napr farba obleceneho svetra. Ak analyzatorom vyhodnocujem tu cast, ktora je od svetra cervennsia, vedie to k matucim vysledkom.
Viem, treba fotit nahate baby, kedy sa uz do pokozky nic neodraza, vtedy mozno ani film netreba
Ja pracuju s barvou jako s tvurcim aspektem fotografie, pokud zvetsuju fotku, tak ji vetsinou filtruju podle pocitu a nalady jaky chci aby ta fotka mela. Samozrejme naprosto souhlasim s tim, ze delat si fotky z dovolenky doma je silenost....
Na vystavy nebo do svojeho "chlubitka" .... a urcite ne 9x13 cm....
keko s tyma babama to nevypada zle i kdyz jim tu kozu trochu zabarvis
#33
Publikováno 12 July 2018 - 22:00:23
Tak jsem dnes dělal zkoušky filtrace podle Meosix color a katastrofa. Vůbec nedokážu pochopit, proč se to správné filtraci ani nepřiblíží. Odhadem jsem vždycky skoro tam, ale s tímto pomocníkem v tom lítám. Nevím co můžu dělat blbě..
Meosix Color není analyzátor, ale "poměrový" pomocník. Na známé filtraci se vyváží a potom se u neznámého negativu vyvažuje pomocí clony a hlavy. Tedy stručně.
#34
Publikováno 13 July 2018 - 05:10:28
Tak jsem dnes dělal zkoušky filtrace podle Meosix color a katastrofa. Vůbec nedokážu pochopit, proč se to správné filtraci ani nepřiblíží. Odhadem jsem vždycky skoro tam, ale s tímto pomocníkem v tom lítám. Nevím co můžu dělat blbě..
Meosix Color není analyzátor, ale "poměrový" pomocník. Na známé filtraci se vyváží a potom se u neznámého negativu vyvažuje pomocí clony a hlavy. Tedy stručně.
Aha, myslím že to budu mít rychleji z hlavy...)
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních